http://media.ford.com/images/10031/F...-Engine-05.jpg
İlk olarak Focusta gelecek, 1.0 100 hp ve 125 hp versiyonları olacak. Maksimum torku ise 170 nm(overboostta 200 nm). 5 litre yakacağı söylenmiş:
Ford
Printable View
http://media.ford.com/images/10031/F...-Engine-05.jpg
İlk olarak Focusta gelecek, 1.0 100 hp ve 125 hp versiyonları olacak. Maksimum torku ise 170 nm(overboostta 200 nm). 5 litre yakacağı söylenmiş:
Ford
Su an bu motorlu yeni kasa c-max i test ediyoruz. Tem den Ankara ya gidilip gelindi. Detay veremem ama hacim ile ilgili tum dusunceleri alt ust edecek:) Yakitta 5 litrenin altinda
Yandın vw kaç olum.
Tork çok iyiymiş.
tork çok iyi gerçekten , alınan sihirli güc ise soru işareti hadi bakalım :)
turbodur herhal :)
Ecoboost dediğine göre turbodur atmosferik bu hacimden bu gücü honda bile çıkaramaz bence :)
çok güzel değerler,hacimler gitgide düşüyor hayırlısı bakalım :)
Turbo tabikide :)
turboymuş , sitesinden baktım :)
harbi hacim/güç oranının dibine vurucaklar gibi :) tüketim değerleri de rekabete şayan :)
Fotoğraftan anlaşılacağı üzere motor oldukça ufak ve hafif.Bundan sonraki amaç portable motorlar :D
bokunu cıkartmıslar eski araclar ile guncel aracları geçiyorduk şimdi trafikteki bi cok yeni araç şaka yapabilicek kapasitede :)
valla bu hacim konusunda iyicene bokunu çıkardı bu almanlar :D
2.0 araca biniyoruz diye hava yapıyorduk havanın kralını alıcaz gibi :D
bole araclar cıksınkı benzın az satılırsa fıyat duser
Motor gucunu yere aktarabilirse bu motorlarla rekabet zor gibi. :)
Çok düşük hacim+turbocharged motorları Japonlar yıllardır kullanıyor mini(kei cars) sınıfta fakat daha kompakt,sedan araçlarda göremedik pek,umarım onlardanda bir atak olur. Ford,VW güzel işler başarıyor..
Alman kaç jaaapuunn tut olacak yakında..
Motor teoride çok başarılı duruyor, sahada yorum için görmek lazım :)
bizim milletimz küçük hacimli araçları az yaksaa bile sevmez bence :)
onemli olan boyutu degil islevi tabi :D
kac bar basincla bu gucu almislar merak ettim..
Bi de tüp taktık mı kontağı kapatmayız artık :D
1.2 105hp mtorlar jetta icin az gelmisti halkimiza bekleneni verememisti. Ama ibizada oldu sanrim kucuk ve hafif oldugundan.
Focusada belki az gelebilir fiestaya cuk olur ama bence.
Bu motorlar ne zaman gelicek turkiye ye bilen var mi ?
bu düşünceye + olarak büyük motor herzaman çok yakar da var :icon_tup: ya 2sene önce arkadaşımın babası 1.3 multijet doblo aldı yahu diyorum bu gitmiyo gitmediği gibide yakıyo. git 1.9 al yokk yok anlatamadık adama :D motorun küçük olmasıymış yok şu kadar beygirliymiş torkluymuş önemi yok .önemli olan nekadarını yere aktarabiliyor? bide şimdi araçlar artık donanımdan dolayı çok ağır çoğu orta segment araç 1500 kg ye yakın
ben babama 1.6 hdi daha iyi gidiyor dedim inanmadı .
1.9 büyük motor daha iyi gidiyor bayırda filan dedi. bak dedim turbo yok 1.9 berlingo tork düşük.
dinlemedi aldı.1.9 berlingo
sinopta dağa tırmanıyoruz. önümüzde 1.6 hdi partner arkada biz 1.9 berlingo
biz vites düşürüyoruz adam vites yükseltiyor babam vay a.q dedi :D
Az yakmak isteyen hep küçük hacim yapıyor, şu teknolojiyi konuşturun büyük hacimli az yakan araba yapın arkadaş, çok mu zor birşey istiyoruz? Hacimi seviyoruz :)
bu motorlar yaygınlaşırsa devlet yakıttan aldığı vergidende bandroldende zarar etmeye başlar. sonra çat die bi kanun 2.0 cc altı yasaklanır demedi demeyin :D
alcan yazılım dp dv cart curt yapcan 1.0 150 hp olcak ahauha çok fena olur la:D
ama dayanırmı bilmem
Bu motorun turbosu uzun ömürlü olmaz kanımca.
powershift kombinasyonu ile çok güzel olur.
BU motorlada az yakıt tüketmek için gaza da az basmak zorundasınız. Yoksa küçük hacmi ve turboyla 1.6 'lardan fazla yakar. Ayrıca 3 silindir yapısı gereği biraz vibrasyonlu çalışıyor. Bizim halkımızın bu motoru kabullenmesi zaman alacaktır biraz, çıksın da bakın çatlak sesler nasılda yükesliyor, bilip bilmeden cengever ustalarımız ve iki direksiyon sallayıp otomobil profesörü olmuş çok bilmişler nasılda atıp tutacaklar hakkında görün.
Satmaya çalışın bakalım 1.0 3 silindir Citroen C1'i nelerle karşılaşıyorsunuz görün. Arayıp müşteri olanların en az yarısı 1.0 motor (69 bg. araç 880 kg) çekiyormu diye soracaktır. Bakmaya yanında gelipte arabayla deneme sürüşü yapan çok bilmiş arkadaşı "söylediğim gibi 1.0 motor çekmiyor" der ve sizinde sinirlerinizi ayağa kaldırır.
Bilmeden yorum yapan çok bilmişleri eleştiriyorsunuz. Ama aynı hataya siz de düşüyorsunuz. Teknik olarak 1.0 turbo motor nasıl olur da 1.6 atmosferik bir motordan daha fazla yakabilir? Ve hatta aynı arabada, aynı kasada, aynı yükü çekse bile?
Kıyasladığınız bu iki motordan 1.6 olanı çeyrek gazla arabaya yokuş tırmandıracak güçte, öteki 1.0 olanı da tam gaz versen bile yokuşta bayılacak güçsüzlükte olmalı ki dediğiniz doğru olsun. Ama buradaki 1.0 motor 200nm torka sahip. Hangi 1.6 atmosferik motorda 200nm tork var? Bunu unutmadan kıyaslama yapmak lazım. Yoksa olay senin de eleştirdiğin cahil ustacık kıyaslamasına döner.