Volvo C70 2.3 T5- Mini Cooper S - Mini Cooper JCW - YouTube
VOLVoya tebrıkss çok ıyı arac.
Printable View
Volvo C70 2.3 T5- Mini Cooper S - Mini Cooper JCW - YouTube
VOLVoya tebrıkss çok ıyı arac.
çok iyi ateş attı arkadan volvo :)
İki minide arkadasimiz, CooperS talhanin araci, digeri zeki arkadasimizindi satti.
Bone Stock jcw ye daglar acmasi lazimdi diye dusunuyorum ama acamadi ;) videonunda rahat 1.5 senesi vardir
Ben iddaa ediyorum, sirf egsoz yazilimla normal kiloda r56'nin cikartmasi lazim.. Sahibi zamaninda uye olmustu mini forumuna sohbetimiz olmustu.. 160.000 kmde falandi volvo..
Güzel deneme olmuş, ben de Kerem'e katılıyorum, yazılım + downpipe li CooperS önde gider normal şartlarda, gitmeli yani eğer T5'te de basınç açık falan değilse. Ki arkadaş bi egsoz var yazmış..
ilginç bir deneme olmuş ,,,volvonun bu motoru gerçekten giderli ama o ağırlıkla miniye böle gidişi gerçekten garip
heeeeeeeeeyyyyTTT beeeeeeeeee :D:D:D:D
Abi o volvonun sahibinin demesi, filtre egsoZ var ama motor yuz60binde oldugundan yaİlim attirmaya korkuorum diodu. Yazilim yok anlicagin, saglikli olsa zaten miniye imkan vermiorm
ee benim volvo da 160 binde. Yazılım var sıkıntısız kullanıoz.
kg hpye vurdugun zaman sanziman farkinida dusununce mininin biraz cikmasi lazimdi, volvo torklu motoru ile avantaj saglamis, uzunda zaten affetmez acar gider,,
Volvoda yazılım var bence.. O agırlıkla bu kadar yuruyemez.
yaw volvo 2 ton falan mı sanıosunuz. Benim volvo 1400 kg. Megane ile eşit ağırlıkta. Motoru megane dan daha verimli. Sadece aktarma problemi var. 4 ileri şanzıman nedeniyle. 2.3 C70 240 hp. 330Nm tork var. Yazılımla 290 hp görüyor. 290 hp olduğu zaman mini falan tanımaz.
Merhaba Arkadaşlar...
Videodaki Volvo'nun sahibi benim. Amacımız sen geçtin yada ben geçtim sevdası olmadığından dolayı özel bir deneme yaptık. Detayları hatırlayabildiğim kadarı ile anlatayım.
O günkü denemelerimizde ben tek başımaydım, diğer araçlarda ise hep +1 kişi vardı. Normalde aramızda 300-350kg fark var... Neyse biz 200kg fark var diye düşünelim olayı.
Benim aracımın Dyno sonucu 238hp ve 295nm Torktu. Normalde 240hp ve 330nm tork olmalıydı. Aracıma herhangi bir işlem yapılmadı zira motorumda yağ kaçakları vs vardı 185bin civarındaydım. 166binde almıştım zaten... Aracıma aldığımdan itibaren filtrelerin yenilenmesi mobil 0-40 yağ değişimi, soğutma sıvılarının değişmi ve buji gibi rutin bakımları yaptırdım sadece...
Aracımda aldığımda sadece egzoz vardı ve kat iptali. Egzozda performanstan çok amerikan v8lerine yakın bir ses veren, basmayınca ötmeyen bir egzozdu, ki videoda duymuşsunuzdur...
Diğer araçlardan bir tanesi, ki video çeken araç, 225hp güze sahip(aynı dynoda ölçüldü) güçlendirilmiş bir araçtı. Otomatik 6ileriydi.
JCW ise stock bir araçtı zaten denememizin mantığıda Mod öncesi ve sonrasını görmekti. JCW en ufak bir oynamada giderdi zaten. yani bir yazılım atsa geçerdi beni, belki son hıza doğru yakalardım.... Zaten JCw, 225hplik olan otomatik S'i çok rahat geçti...
O gün bir iki deneme daha yapıldı, daha iyi olanlarda vardı benim adıma, ama bunu alev attığı için koydum :)
Deneme öncesi ben otomatikle denediğimde az bir farkla geride kalmıştım 3-5 gün önce. Sonrasında NGK BKR8 tip iridyun buji taktım, LPGde vardı aracımda. Hatta ben denemeye gerek yok, buji ile geçecek halim yok ya diye düşünüyordum...
Neyse sonuç olarak şu yorumları yapabilirim. JCW manuelin teknik speclerine baktığınızda c70ten aşağı olmadığını görürsünüz. Hatta 0-100ü daha iyidir. Yani "altı üstü mini" denecek bir araç değil. Daha büyük bir turbo var ve t5 gibi uzun bir bantta verebiliyor. Manuel bir JCWyi 2.0 t5 volvonun geçmesi "imkansız" eğer her iki araçta stock ise. Kaldıki t5in bir dezavantajıda 5 ileri olması ve 60ta başladığımız hızda biraz daha düşük devirde kalmam.
Açıkçası aracım eğer fabrikasyon değerini verebildiğini farzedelim yani 240hp, bunun üstüne sadece bir kat iptali ekleyin, en iyi ihtimalle gücü buydu. Bu araçlar 95 oktana göre üretiliyor, bizde o gün yakıtını dyno üstünde test ettiğimiz bir 97 oktan yakıt vardı vede iridyum bujiler... yoksa ne basınç açma nede başka bir mod yoktu. Araçtaki hava filtresi bile yansanayi standar hava filtresiydi :)
Aracımı sattım ben yaz sonunda. Hatta bir sensörün azizliğinden dolayı motoru yaptırdım, tertemiz olmuştu, alan kişinin hiç böyle hevesleri yok, ankaraya gitti araç. Şuanda yinr T5 yada R falan bakıyorum. Amacım düşük kmde alıp yüklemek. Zira gerçekten çok keyfli araçlar.
Normalde benim t5 için RICA yazılıı yüklendiğinde 98 oktanla alınan değer 310 hp ve 420 torktu... Ama dediğim gibi hem güvenemedim, hem tek kapıya yatırım yapamadım hemde gözüm biraz daha modern iç dizayn arıyordu...
Bu arada bu arkadaşımın üyeliğiydi artık benim oldu :) ***** yeni üyelik yapılamıyor. Konu hakkında soru işareti kaldıysa cevap yazabilirim...
S70 T5 225 hp olanlar JCW yi geçemez ama normal haldeki bir cooper S i çok rahat geçiyor. JCW ninde çok gerisinde kalmaz. 1-2 boy fark eder. Uzunda yakalayıp geçer.
Valla manuel S ile denemedim hiç. Bir kere denedim ondada denediğimiz S'te problem vardı ve dynoda sanırım 160 falan çıkmıştı. Tabi S'lerin sanırım turbolu ve SC'li olanları var... Yenileride 175 değil 184 hp... bilemeyeceğim yani. Lakin JCW iyi bir alet. dediğin gibi bir sonucu bende tahmin ediyorum... ama JCWde şanzıman farkı var mı bilemiyorum. Yani şanzıman farkı varsa üst hızlardada zorlaştırır durumu zira 210-220lere kadar falan tutunuyordu jcw benim araca...
yukarıda sorun şanzıman değil tork ve hacim. Volvo o konuda avantajalı.
Ton başına hesap yaparsan çokta avantajlı değil... Şanzımandan kastım ise şu. Minide 6 ileri ve daha kısa oranlı bir şanzıman var. Yani örnek olarak 40tan denediğimizde ben 1800-1900 devirlerdeyken o daha yüksek bir devirde kalıyor. Hızlar tam oturmuyor yani. Örneğin 100den denesek ben geride kalıyorum zira saçma sapan bir devre geliyorum orada. S'in son hızı 228... Eğer JCWde farklı bir şanzıman varsa üst hızdada iş değişir, yanılmıyorsam ben 240 gibi hatırlıyorum... bir bakacağım...
mesela mazda MPSte 2.3 benim C70te... Ama aynı hızda iken MPS yaklaşık 300-400 rpm daha yukarıda kalıyor ve daha hazır bir şekilde çıkıyor...
tork olarakta sanırım S'in çlçülen torku Volvoya yakındı...
Velhasıl sattık gitti... R almadığım sürece daha iyisini bulmak çok zor zira otomarik volvolar 2.4t5 olsa dahi c70in perofmransını vermiyor... Rlarda da sadece manuelle bundan daha iyi...
S60 T5 nasıl C70 T5 in performansını vermez sana kim söyledi bilemiyorum ama S60 T5 C70 den hızlıdır. Şase olarak herşey olarak zaten C70 ile S70 aynı arabalar. Sana şöyle söyliim benim şu anki S70 im C70 T5 den de S60 T5 den de hızlıdır. Sadece yazılımla. Yaklaşık 265 hp civarındadır. Arabam otomatik 4 ileri. her vites değişiminde geri düşer sonra yakalar.
Stock s70 t5 nasıl hızlı olabiliyor c70ten? Hiç bir fabrika verisinde ulaşamadım bu değerlere...Hangi s70in fabrika değeri 0-100de 6.2 (6.9 diyende var) ve son hızda 250km? Modifiye ederseniz her araba diğerinden hızlı olabilir... Ben o kısmı tartışmıyorum zaten. benim t5e de yazılım atarsın senin aracından daha çok verim verirdi...
S60 hızlı değil derken kaçırdığın bir nokta var, otomatik dedim. Manuel bulmak çok zor ve ben kendime satın alacağım arabadan bahsettim ve özellikle ekledim... Otomatik R'larda tork sınırlandırmasından dolayı 0-100 7,2sn civarı yani t5 s60la aynı...
Velhasıl ben şuan yeni bir araç alma arefesindeyim. c70 tekrar alamam zira bildiğim kadarıyla 2tane manuel 2.3t5ten bir tanesi bendeydi ve 2 kapı olayı imkansız :) ... s70 almam, c70le aynı araç... s60 manuel bulmak çok zor, bulduklarım ya uçuk yada düşük donanımlı ve parasını haketmiyor. Otomatik s60larda "benim sattığım" c70 kadar performanslı olmayabilir ama benim için zaten sorun değil düşük kmde alıp yükleyeceğim... zaten kalkışı sevmeyen birisiyim, kafamdaki şu 300hp sınırına yaklaşmış gündelik kullanılacak sorunsuz bir araç çıkartmak... plase olarak mod yapmak kaydıyla s40 t5leride izlemede tutuyorum... Hatta t5lerin hepsini alabilirim v70-v50 falanda olabilir :) Liste geniş :)
Bu arada aşağıya bazı değerleri verdim. Amacım sidik yarışı değil, araç alımı öncesinde mümkün olduğunca başka bilgileride edinmek yada kendi bilgilerimle kıyaslamak...
Bu 2.3t5 manuel S70in değerleri
Volvo S70 T5, 1997 technical specifications 107206
Bu 2.3t5 Manuel C70in değerleri
Volvo C70 Coupé, 1997 technical specifications 22759
Bu 2.3t5 s60 manuelin değerleri
Volvo S60 T5, 2000 technical specifications 78100
Bu 2.3t5 s60 otomatiğin değerleri
Volvo S60 T5 Automatic, 2000 technical specifications 106271
Buda s70 2.3t5 otomatiğin değerleri
Volvo S70 T5 Automatic, 1997 technical specifications 107162
Bu orada Alper Hocam senin araçta neler var? Sadece yazılım mı? Dynoda gördünüz mü aldığınız değeri? üç beş kuple bahsediver yahu :)
Hayat 0-100 den ibaret değil. Tam tersine 100 den sonra başlıyor esas güç. Bizim kullandığımız 2.0 motorlar sizin 2.3 litrelerden çok daha verimli. O nedenle Avrupada 70 serisi yükleyecekleri zaman destroke 2.0lt tercih ediyorlar. 98 yılından beri sürekli volvo kullanıyorum. Bana teknik bilgilerini vermene gerek yok ben sana bore stroke oranlarına kadar söyleyebilirim arabaların. Sizin kullandığınız 2.3 ile bizim kullandığımız 2 litre blok olarak aynı. Krank ve kollar farklı. Hepsi Porschenin dizayn ettiği motorlar. S70 üzerindeki kollar 850 den de sizdeki 2.3 dende daha kuvvetli. Yani senin dediğin gibi ben 2.3 e şunu yaparsam senden güçlü olurum olmuyor. Evet gücü alırsın aldığın zamanda kırarsın. S60 üzerindeki kollar bizim kollardan da daha kuvvetli turboları ve üst kapakları çok daha iyi. Hayatı 0-100 olarak algılama. 0-100 tamamen şanzıman oranlarıyla alakalı olan bişey. Arabanın yapısına göre değişiyor.
S70 de zaten 2.3 bulman çok zor 7 tane geldi. Sahipleri kimler belli değil.
Orta noktaya zor geleceğiz anlaşılan...
Ben stock araçların kıyaslamasını yapıyorum ama sen "benim s70 hızlıdır" diyorsun...
Stock s70 2.0t5, 2.3t5ten hızlı mıdır? Bunu cevaplaman yeterli bana...
Volvoları yaşayarak öğrenmişsin ne güzel, bende aynı şeyi mazdalar için söyleyebilirm. Peki seni yakalamışken şuraya girelim. Aracın otomatik ve ben mec buren otomatik s60t5 almak zorunda kalacağım. bu aracı yazılım, kat iptali gibi bir kaç basit uygulama ile 300 sınırında tutmak istiyorum. Şanzıman ne der bu işe? Rlar 300hp lakin onlardaki şanzıman farklı doğal olarak. Senin s70 chiplendiğine göre senin otomatikteki durum ne oldu?
S70 lerin şanzımanı s60 lara göre çok daha sağlam. S60 larda 180 bin şanzıman için sınır. Sorun çıkarma olasılığı çok yüksek. Araba N deyken D ye aldığında bi kırt ediosa o bitti demektir. Ben s70 i manuel gibi kullanıyorum kaç bin oldu ne ses ne bişey var. Yani alacağın arabanım herşeyden önce şanzımanına baktır. Güçle alakalı sıkıntısı yok ömrü kısa. Sağlam şanzımanla problem yaşamazsın.
2 lt s70 tabii ki 2,3 s70 ya da c70 den yavaştır. Aralarında 15 hp var.
Ondada şöyle bir çözüm bulduk diyordu bir volvo ustası. s60lardaki en büyük sıkıntı şanzıman yağına su karışması diyor. Bu sebep oluyor o soruna diyordu. Bunu ayırmışlar anladığım kadarıyla yeni bir soğutma tertibatıyla...
Ben aslında s70te alırdım ama dediğim gibi zaten c70 kullandım... s60 o yüzden bana çekici geliyor. Zaten bir kere motor tecrübem oldu volvoda. Şanzımanından korkuyorum bu aracın motorundan değil. Uygun fiyatlı alırsam bahane olur forgetlerim diyorum lakin şanzıman nedense hep midemi bulandırır benim :)
Aslında Maneul bir R kaçırdım... hala ona yanıyordumda neyse...
Peki senin aracında LPG var mI?
Yok hayır B52 motorların hiçbirisi LPG yi sevmez. O nedenle uzak durmak gerek kuru yakıttan. S60 güzel araba ama çoğu otomatik. R makinalar performans olarak hayal kırıklığı yaratabilir söyliim. Şimdiye kadar 3 tane R kullandım başkalarının arabalarını. Hepsi aynı gidiyordu yani problemli değildi ve beklediğim performansı alamadım. Araba sürekli olarak verdiğin her komutu bariz olarak düşünerek yapıo. Sanki sen değil o kullanıo. Hele o dinamic şase kontrol sistemi felaket bence. Arabayı viraja yatırmak istiyorsun çok geç itiat ediyor. Önden öeker gibi tepki veriyor kafadan kayma çok var. T5 bence yazılım, egzost ve intercooler ile çok daha hızlı olur.
Ben c70te çok rahattım LPG'den... Burada tabi lpg tartışması yapmayacağım... Ben arabayı keyif için kullanıyorum ve maksimum keyfide benzinli araçtan alıyorum. LPGde aynı zaten... Mesela geçen hafta sattığım aracım 20binde mazda3 dizeldi... Dizel araçtan yıllarıdr nefret ederim... Volvo ile 10-11 ayda 25bini geçtim... 10binde ikinci araçlarla yaptık... mecburum anlayacağın LPGye :)
S60r manuel kullandın mı bilmiyorum ama düşüncelerimiz yakın... R manueli sevdim ben. Öyle aman aman süper değildi lakin iyiydi. Otomatiklerinin ise başarısız olduğu hm söyleniyor hemde veriler onu gösteriyor... R ile bir virajda zorladım bende, maksimum tutunuyor ama kontrollü bir şekilde arkasını bıraktıramıyorsun aracın. Yani şoföre güveni yok :D O konuda kullandığım en keyifli aracım mazda6 idi (2007) arabaya her türlü bütünleşiyorsun senden ayrı bir şey yapmıyor viraj içinde bile... zaten top gear zamanlarında 4 çeker 300hp R 1,35 mazda 6 4çeker mps 260 hp ile 1,32 çıkarıyor...
Benimde aklımda şuan acaba çok düşük kmde t5 verip alsam mı, ki baya istiyorlar... yoksa yüksek kmli kazasız ve ölü fiyatına alıp motora falanda gerekirse girsemmi fikri var... Ah birde manuel alsam çok iyi olacak ama... altımda 10bin liralık idarelik bir araç soteye yattık bekliyoruz bakalım :D