Selam Arkadaşlar,
325 tds aracımda çekiş problemi yaşıyorum. Ya da şöyle diyelim 143 bg gücünü hissedemiyorum. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımcı olmanızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.
Printable View
Selam Arkadaşlar,
325 tds aracımda çekiş problemi yaşıyorum. Ya da şöyle diyelim 143 bg gücünü hissedemiyorum. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımcı olmanızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.
Daha açıklayıcı yazabilir misiniz ?
Daha önce yurtdışında kullandığım 325tds ve 525tds araçlarım vardı. Onlara kıyasla çekişinde düşüklük var. Turboyu kontrol ettim çalışıyor ama nedense tam dolduramıyor. Mekanik konularında tecrübeli sayılırım ama elektronik olayına gelince biraz çuvallıyorum. Acaba elektronik bir problem olabilirmi? Gerçi bu araçlarda yeni nesil araçlardaki gibi fazla elektronik donanımlı değil ama yinede elektronik bir arıza olma ihtimali olabilir diye düşünüyorum.
Enjektörlerdende kaynaklı olabilir , onlarada baktırmanızı öneririm..
carbon clean yaptırdıktan sonra arabanız kesinlikle agresifleşicek emin olabilirsiniz :)
Kac binde motor? Kurum durumu nasil? Pompa enjektore baktirdinizmi hic?
TR de kötü mazot bu özel araçları katletti resmen...
çıkan egsoz gazın ne durumda? turbon hiç değişmemiştir genelde bu tarz sıkıntılar turbodan kaynaklanır ama enjektörlerini de kontrol ettir ayrıca arabandaki egsoz sistemini mutlaka göstermeyi ihmal etme...
Abi pompa enjektöre muhakkak baktırmanı tavsiye ederim.
sadece mildeki boşluktan anlaşılmaz ama, pervanelerde kırık olabilir... hem emme hem egsoz tarafını kontrol ettin mi? egsoz sistemi derken aracında partikül filtresi türevi bir parça ile 2 tane orta susturucu olması gerekir belki de tektir tam emin değilim... şu an egsoz sistemin nasıl?
maf sensorunu bı kontrol edın gerekırse cıhaza bağlattırın aracınızı,yada balata spreyı ıle temızleyıp bıde oyle bakın ,turbo hortumlarını kontrol edın basınc kaçağı olabılır
carbon cleanı 100.000 üstü araçlara önerilmiyor. Muhakkak yaptırıp faydasını gören olmuştur ama yaptırıp yağ yakanda oldu bu kilometrelerde. Bazı kurumlar motora zararından çok bu kilometrelerde motor ile birleşip hataları kapatıyor. Siz CC yaptırdığınızda bu kurumlar ortadan kalkıp çizikler aşınmalar gün ışığına çıkıyo. Ama aracınızın geçmişini biliyorsanız örneğin 40-80.bin kılometrelerde bu işlem yaptırıldıysa sizinde yaptırmanızda büyük bir risk oluşmayacaktır.
Benim araçta hava akış sensörü yok. Turbo hortumlarında herhangibir kaçak yok kontrol ettim. Aslında arabayı ilk aldığımda çekiş neredeyse yok gibiydi. Sonra vakum bağlantı hortumlarını kontrol ettim. Yanlış bağlantı vardı. Vakum pompası ile emme manifoldu arasına bağlamışlar boruyu. Yani şaçma bir bağlantı. Egr dende vakum kontrol vanasına, vananın diğer çıkan ucunu da vakum sensörüne bağlamışlardı. Bağlantıları biraz mantık kullanarak değiştirdim. Mantık kullanarak diyorum çünkü doğru bağlantıları gösteren şema bulamadım (realoemden kontrol ettim ama tamamen aynı diyagramı bulamadım. Çekiş bariz bir şekilde düzeldi. Ama daha önce kullanmış olduğum 325 ve 525 tdslere göre hala düşük.
egr ne durumda ? çok fazla kurum varmı egrde baktınızmı hiç?
kurumu carbon clean yerine kapağı açıp bakmanız daha mantıklı olabilir aslında, ama dedikleri gibi ilk başta turboya bir bakın eğer palde problem varsa dolumu etkileyebilir, kaçak testi yapabilirsiniz basınç için eğer kaçak varsa egzoz dolmuş olabilir teker teker söküp bakmak gerekiyor değişkenlere
Ankra'da olsan zevkle yardım ederdim...
konuyla alakasız olucak Volkan bey ama tecrübeli birisi olarak tds hakkında sormak istedigim tds den memnunmusunuz bende e39 tds almayı düsünüyorum önerirmisiniz.
alla alla kimse sormamış
turbo kaç bar basıyor??
asıl mesele bu
yukarıda tam doldurmuyor gibi bir cevap vermişsinizde
"tam doldurmuyor" un karşılığı yok
basınç değeri lazım
kaç bar basıyor turbo, bir basınç saati takın ve kontrol edin
orjinali kaç olmalı? araçta ne?
1.2 bar yerine 0.8 bar basan turbodan ne beklenir?
turbonun basıncı düşük çıkarsa eğer
önce kaçak aranır, intercooler varsa kontrol edilir
sonra eksoz sistemi kontrol edilir, katalitik varsa tıkanmış olabilir
yada susturucular tıkanmış olabilir.
Aracımı alırken ilk sıradaki kriterlerim güçlü, ekonomik ve dizel bir araç olmasıydı. Çünkü arkasına araç taşıma römorku bağlayıp klasik araçlarımı taşımayı hedefliyordum. Daha önce tds motorlu araçlar kullanmış olmamdan dolayı bu araçların işimi rahat rahat göreceğini düşünerek araştırmaya başladım ve tam istediğimi de buldum. 2011 gümrük çıkışlı, 94 model 135000 km de ve arkasında çeki demiri bulunan aracımı aldım. Tabi her kullanılmış araçta olduğu gibi bunda da bazı sıkıntılar var ancak üstesinden gelinemeyecek şeyler değil. Bu arada 325td ve 325tds olmak üzere iki farklı güçte motor seçeneği var. S olanlar intercooler olan 143bg gücündeki motordur.
E39 kasa gerçekten çok beğendiğim güzel bir kasadır. Birde dizel oldumu, tabiri caizse tadından yenmez. Ancak tabi şöyle bir durum var; eski nesil dizel araçlar yeni nesil dizel motorlara göre oldukça performanssız kalıyor. Eğer e 39 alacaksanız 525tds yerine 520d almanızı tavsiye ederim. Tabi bu benim şahsi görüşüm. Benden çok daha tecrübeli ve bilgili arkadaşlar var forumda. Onlarında fikirlerini almak bence faydalı olacaktır.
Abi şu aracın fotografları yokmu eklesene bir bakalım nasıl bir araç bu ben hiç görmedim daha dogrusu
kaba bir rakamla bugüne kadar 60-70 tane satıldı
bunların içinde opel corsa, subaru impreza, jeep, vtec, hatta deniz teknesi bile var
ekranda ne görmek istiyorsunuz mesaj atın detay konuşalım
http://www.techturkey.com/forum/maxi...xidisplay.html
Ben arabayı aldığımdan beri (2 ay kadar önce) şanzıman yağını değiştirmedim. Açıkçası kontrolde etmedim. Ancak vites geçişleri gayet iyi ve motor devri-vites geçişleri ve motor devri-hız orantılarında bir anormallik farketmedim.
Otomatik şanzımanla ilgili tek yaşadığım sorun, bazen çok düşük hızda yani rölantideki hızı diyelim (10-30 km/h) şanzıman sanki vitesi en büyük vitese atmış gibi oluyor ve araç titremeye başlıyor. Gaza tam yüklenmeden veya frene basmadan vitesten çıkmıyor. Otomatik şanzımanlarla ilgili öok fazla bir bilgim yok ama sanki beyinden olabilirmiş gibi geliyor. Bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.
Volkan Bey herzaman beklerim.. bu arada turbo basıncı ile alakalı şunu söyleyebilirim, e36 kasalarda TDS ler 1 barın altında çıkartır basıncı genelde, ölçülse de 0,5-0,7 arası bir şey çıkar genelde... o nedenle gözüm kapalı turbo dedim...
Nominal values for charge(over)pressure at full throttle for 3000 and 4000 rpm:
M51
105 kW 3.25 TDS : 950 - 1150 mbar
85 kW 3.25TD : 750 - 900 mbar
M41 3.18Tds
66 kW : 1000 - 1250 mbar
imiş turbonun üzerinde bi plaket varmı üretici plaketi , varsa rengini söyleyebilirmisiniz
kırmızı , bej , kahverengi veya gri renkte olmalı öyle yazıyor
Araca düzgün bir teşhis konmadan, sensör değerleri okunup takip edilmeden ezbere iş yapanlara boşuna masraf etmeyin.
Turbo basıncını, enjektör ve pompa basınç ve geri dönüş değerlerini, basınç hattı kaçaklarını, tüm manifold vakum ve basınç bağlantılarını kontrol etmeden parça değiştirmek gözü kapalı para harcamak olur.
yağ işi otomatik şanzımanlarda manuel şanzımana göre daha da hassas, vites geçişleri ve daha da önemlisi kavrama yağın sayesinde olduğundan, senelerdir değişmemiş otomatik şanzıman yağı olması gereken vizkozite değerini kaybetmiş olabilir..
bu durumda şanzıman aktarım sırasında kaybın daha da artmasına neden olur.
bu yüzden yağ ile ilgili bir sıkıntı olup olmadığını anlamak adına, yağ değişimi yaptırmanızda fayda var.