Blog'umda "Motorsporlarına Giriş " adı altında bir yazı yazdım. Yeni başlayacak arkadaşlara bilgi vermek amaçlıdır.
Özel mesaj ile sorulan soruların toplu cevabı niteliğinde bir yazı yazmaya çalıştım.
Motorsporlarına Giriş « Drift Days
Printable View
Blog'umda "Motorsporlarına Giriş " adı altında bir yazı yazdım. Yeni başlayacak arkadaşlara bilgi vermek amaçlıdır.
Özel mesaj ile sorulan soruların toplu cevabı niteliğinde bir yazı yazmaya çalıştım.
Motorsporlarına Giriş « Drift Days
Doğru söze ne denir? Benim hayalimdi yarışçı olmak. Ralli hariç hepsinede meyil etsek ve başlasakta devamı getirilemiyor
Çok güzel bir bilgilendirme, tebrikler.. "".Paranız olmazsa bu iş olmaz. Ve evet bu yolda her zaman yalnızsınız. Sizi desteklecek kimse olmayacak. Belki manevi destek bile bulamayacaksınız""
Çok güzel ve olayın içyüzünü yansıtan, dışarıdan göründüğü gibi olmadığını gösteren bir yazı olmuş.
Özetle: money money money....
Çok acı ama hepsi mermi kadar soguk ve gerçek.. Facebookta paylaştım üstadım,müsadenle.
Durumu net ve samimi bir şekilde ifade etmişsin, güzel paylaşım için teşekkürler.
Türkiyede içinde olduğumuz durumu çok net ve anlamlı bir şekilde ifade etmişsiniz. Elinize sağlık..
ailem ve yakınlarımdan drift yaptığımı bilen herkes eeee ne kazanıyosun bi işe yarıyor mu diye soruyor hep .. bu yazının bir benzerini anlatmak zorunda kalıyorum.. TR şartlarında kazanmak hayal , cebinizdeki ne var ne yok gidiyor .. çok doğru tespit ..
abi öyle bi anlatmışki sayfanın sağ tarafındaki Sponsor ol butonuna basıp sonrada kaçasım geldi ))))
ben de okudum çok güzel bir yazı olmuş, M.Tahincioğlu'nun motorsporlarına verdiği zarar uzun süre toparlanamayacak gibi duruyor... drift yeni bir motorsporu dalı TR için ama burada yazılanların aynısını bütün dallara genelleyebiliriz...
eline saglik, cokca paylastirilip okutulmasi gereken, tecrubeyle sabit bir gercek.
Abi yorumuna söylediğim gibi.
Yarışçı olmak istiyorsak Finlilerin arasına karışıcaz farketmezler bizi. adamlar her gün bi pilot çıkartıyorlar.
umut fakirin ekmeğidir.
para kazanmak için başlamak insanları çabuk bezdirebilir ama sevdiğin için hobi olarak başlamak daha uzun soluklu bir şekilde yol almana yardımcı olabilir.
elinize sağlık çok güzel ve doğru bir yazı olmuş :)
ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş, duygulandım okurken
çok samimi olmuş..
duvara ailenin belki sevgilinin fotoğrafı yerine araba posterleri olur, aşk tarifsizdir ,karşılıksızdır..
yazınızda olduğu gibi..
ama şunu da kabul etmek lazım bu spor sadece ülkemizde değil dünya da pahalı ve belli yerlere gelmeden gel demiyor sana hiç bir sponsor.
hatta bazı konularda ülkemiz ucuz bile...
ama bizim seçtiğimiz sporun doğası bu ben iki gün önce tulum aldım 1000liraya futbol sevsem belki 150 liraya krampon alacaktım, gerekliliklerini yerine getirmek lazım...
bir çok yere göre parça , otomobil , yedek parça olarak şahin doğan haricinde ucuz olduğumuzu hiç sanmam .. herşey ucuz olsa benim bir motorsporu yapabilmek için herşeyden önce benzine ihtiyacım var oda dünyanın ilk sırasında yer alıyor .. nasıl yaşamak için ekmek su lazımsa motorsporu içinde yakıt gerekli ***** .. daha onu almakta zorlanıyoruz diğerlerini saymaya gerek yok :)
paran varsa range rover paran yoksa game over dedikleri bu heralde...
hayırlısı bakalım...
paylaşım içinde teşekkür ederim.
Surekli drift antrenmani yapayim falan tarzi butce zaten yok da, stok motora turbo + coil + gergiler falan sadece "gerekli" sekilde bir araba yapmak icin E36 mi daha mantikli yoksa 200sx ler mi?
Alip haftasonu arabasi seklinde yapsam nasil olur acaba diye cok dusunuyorum da. Zaten onu yapinca yanina anca 2001 1.4 Corsa falan alabilirim para kalmaz :D Bu kararsizlik bitiriyor
bende size katılmıyorum. yıllardır rallileri takip ederim, eskiden görevde almıştım bazı rallilerde. ''bence'' kesinlikle ucuz değil hiç bir şey. en basitinden örnek verirsem eğer; arada time triallere katılırım düşüncesiyle evo 9 için yarı slick lastik sordum bir ralli pilotu abime. tanesine 350euro artı kdv dedi. bu ucuzluk değil kanımca. ona keza Türkiye nin gelir seviyeside belli. millet olarak avrupa düzeyinde kazancımız olsaydı zaten bir çok pilot sahibi olabilirdik. ama maalesef yarış kayıt sayıları ortada. Federasyondan yeterli destekte yoktu bu güne kadar. inşAllah Demir Berberoğlu yönetimi biraz olsun amatörü destekler. zaten bazı şeyler yapmaya başladılar bu amaçla. ayrıca Türkiye de motorsporları halen ''zenginsen yarış'' düşüncesiyle yapılıyor. o yüzden de bir Ragnotti ya da H.Toivonen gibi bir yarış kahramanımız yok. umarım ilerleyen seneler daha güzel olur.
vive le sport.. saygılarımla..
Aslında motorsporlarının yapılmasının önündeki en büyük engel (bence tabi) araç fiyatları.. Avrupada 3-4 bin liraya en azından güvenlik standartlarına uygun rollcage'li, bucketseatli, 5 noktadan kemerli 150 hp bir araba alınabiliyor..
@Tariks
Sizin yapmanız gereken 4 çift kabak lastik, bir otopark ve bir çift yol dubasıyla 90 ve 180 derece dönüş antrenmanı yapmak. Dubanın etrafında ara vermeksizin daire çizip tekrar geldiğiniz yönde gidebilmeye başladığınızda 3 temel drift tekniğini kullanarak viraj dönmeyi denemeniz gerek; el freni, shift-down (vites düşürme) ve powerover (viraj çıkışı tam gaz vererek yanlama)..
Bunları tamamen kavramak zaten baya zaman alır daha sonra drifte uygun bir araba alıp, feint, brake drift, heel and toe vs gibi diğer teknikleri öğrenmeye çalışabilirsiniz. :)
sponsor olayına en azından devletin el atması lazım.
yurtdışında ki gibi herşeyi karşılamasını hayal etmemek lazım ama en azından drag-drift-time trial ile uğraşan kişileri belirleyip ( çok zor olmasa gerek ) bu sporculara özel bir kart çıkartıp sadece benzinden vergi alınmaması sağlanırsa bile ülkemizde motorsporları daha ileriye gideceğini düşünüyorum.
- x kişi 5000 tl ye motor topluyor. Rodajda 1500 tl benzin harcıyor.
''gerekli'' için yapıcakların çok sert bir araba olur gün için kullanımda .. en azından mercedesten sonra at arabası sertliğinde gelicektir.. burçlar coil gergi swaybar vs vs .. araç olarak parça fiyatının ne kadar önemli olduğunu tecrübe ettim.. parçası bulunur ve uygun olan araç tercih et de ne edersen et :) 3.25 idealdir kısacası :D
500 TL eğitimden sonra sertifika , ve özellikle cup car araçlarının kiralarını da iyice öğrenmek lazım .. süprizle karsılasmamak adına ...
Cup car yarışlarına kendimiz araba hazırlayıp katılabiliyor muyuz?
Dediğiniz şeyin arabayla alakası yok aslında bence arkadan itişli her arabayla drift yapılabilir sonuçta D1'de yarışmayacaksınız. Yine de dikkat edin feint yaparken mesela oraya buraya çok ciddi patlayanlar var.
Her arkadan itiş arabayla drift yapılır lafı bence sacma olmuş.. Bi nebze doğrudur hemen hemen her arkadan itişle sokaktan yan çıkabilirsiniz ama drift yapamazsınız.. Tabi sınırsız butce yoksa.. İstedikten sonra vw golfle bile drift yapılır parasını bastıktan sonra...
Sertifika ücretsizmiş öğrendiğim kadarıyla.. 1 günlük bir eğitim sonunda Milli Eğitim onaylı sertifika veriliyormuş..
Tabii cup araçlarının kiralama bedellerini konuşmadım.. Ben sadece bu eğitimi almayı düşünüyorum önümüzdeki haftalar içerisinde.. Ondan sonra da bütçe ayırabilirsem kiralama fiyatları da uygun olursa cup koşturmak istiyorum..
Ama kesinlikle motorsporları pahalıdır.. Yani gerçekten güzel bir geliriniz yoksa aylık 1000-1500 lira alanlar için bir spor değil.. :)
link alabilirmiyim ?
bu arada tarik bence teorik eğitimi geçmiş,pratiğinde yarisi kendi arabalariyla yapmiş durumda.
kanka bence niyetin var ise 200sx boşver :D
güzel bi 325 veya 328 al.hem bunlari bu sure içinde 2. arabayi alana kadarda rahatlikla gundelik kullanabilirsin..
tabi arabayi alip yaptiktan sonrada cozumu gereken bi iş var :)
bu işi sokakta yapmak yetersiz kaldiginda devamini getirebilecekmisin. :)
işim olmaz dersen ztn problemde yok :D
3.28 yerine 25 tercihi daha mantıklı..
cok asırı gucler hedeflemiyorsanız 328 de olur dusuk basınclı turbo ile sorunsuz kullanan arkadaslarımız var
Garantiye alıp 25 almak iiidir... Basınç geldikçe gelsin istiyor insan ne de olsa.. 28 de olur tabi olmaz değil
Tarık boşver sen bunları gel biz senle type-r cupta kırbaç vuralım hatatatta hauhauha :D
Şaka bir yana drift gerçekten bambaşka bir zevk.. Ama dediğiniz gibi biraz bütçeye bakıyor.. Lastik masrafı vs sürekli bir gider.. :)
Baris'in dedigi gibi olay, zemin ve arac musait oldugu surece tekniklerde sorun cikmiyor da iste kilit, sertlik veya manuel sanziman olmadi mi tokezleyebiliyoruz yer yer :)
150bin km altinda manuel vitesli 325 sedan/coupe topu topu 3 tane araba cikiyor sahibindende zaten :D
3.'su les, ilki pahali gibi.. SC olan tanidik mi, Ecufast'te dynoya cikmis galiba
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...08091923/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...14555909/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...13310909/detay
Ben uygun bir firsatta JDM Works'e ugrayip parcalar maliyetler vs. hakkinda bilgi alayim :)
Söylediklerinde yanlıs olup olmaması sorun değil, hepimiz izledik o videoları zamanında. Bunu o lafları etmden once yazsan, "arkadas ben bunları izledim bunlar tekniklermis sende dene desen" sorun yok. Ama oyle bir yazmıssın ki sanki 10 yıldır profosyonel drift yapiyorsun, adama soyle yap boyle yap diye yazıyorsun :) Neyse amacım seni kırmak degil beni yanlıs anlama.
Yeri gelmisken yazayım seninle cok alakası yok ama forumda da son zamanlarda bir alıskanlık türedi, bazı kardeslerimiz geliyor hic bi tecrubeleri olmadan sadece okudukları yada sagdan soldan duydukları bilgiler ile ahkam kesiyor; "sunu yap, bunu yapma bunu dene, oyle olmaz boyle olur vs.." yahu bu nasi bi özgüven, burda belki senden cok daha bilgi kisiler var onlar bu sekilde yazmazken, bu neyin kafası anlamıs degilim.
Yani yazdıklarım yanlış değil ama yazan kişi yanlış doğru mu? Tecrübesi olanların ahkam! kesmesinde sakınca yok ama tecrübesi hakkında bilgimiz olmayanların ahkam! kesmesi yanlış..?