ul gti :chıp filtre egzoz tımıng gaz kelebeğı polısh
fp gti :filtre egzoz
b16a :chıp filtre egzoz 185 hp DENEME VTEC AÇIKKEN YAPILMISTIR ÇEKIMLER UL GTI DAN YAPILDI DENEMELER DOSTACADIR IYI SEYIRLER
ul gtı b16 a swap si 185 bg vs fp gti - YouTube
Printable View
ul gti :chıp filtre egzoz tımıng gaz kelebeğı polısh
fp gti :filtre egzoz
b16a :chıp filtre egzoz 185 hp DENEME VTEC AÇIKKEN YAPILMISTIR ÇEKIMLER UL GTI DAN YAPILDI DENEMELER DOSTACADIR IYI SEYIRLER
ul gtı b16 a swap si 185 bg vs fp gti - YouTube
insanın eskişehirde olası geliyor valla ne güzel denemeler :) maşallah araçlarınıza
guzel deneme olmuşta yarıda bitmiş :(
O aksam sametin yani fzg si onune kamyon cikti yoksa kafa kafaya gidiyolaro masallah araclara ul gti o zamandan hizli masallah
maşallah araçlara güzel deneme olmuş
maşallah araçlara.
tüm araçlara maşallah.. si sanırım çıkıcakmış öne, gaz kesmek zorunda kalmış ?
Metin benim aracim 185 HP degil, tas catlasin 175 cikartir su haliyle yuksek beygirler kafandan sallayip uzerimden rant saglama. Ki yazilimim stock, kisik gibi dusun ayarlari. Bunu diyende ben degil, ecufasttir.
Denemelerde kimsede kamera yoktu, sendede yok biliyordum, ama megerse bekledigin fark boy boy olmayinca haberimiz olmadan hemen kamerayi koydun firsattan istifade, hem camurluk onde basiyosun, 3. kornayi basmaya 1 saniye kala gaza oturuyorsun, hemde tir cikiyor fren yapiyorum gectim diyorsun.
O aksam herkes biliyor senin oktan arttiriciyla gazladigini.
Ayrica 4.viteste senin 1 boy onunde oldugum videolarida koy, adaletli video gorsun herkes.
Yenilen pehlivan gurese doymazmis, o aksam sende gecilmeye doymadin, olay bitti gitti herkes gordu onde oldugumu, yediremedin kendine, sonra tekrar tekrar bi daha deneyelim diyen sendin bunlari hatirlatma geregi duydum. Guya baski balatam iyice koktugundan bu durumdan faydalanip bir rovans videosu patlatacaktin ama tutmadi planin.
Ayrica tum denemeler vtec acikken yapilmistir yazmissin, vtec altindada denedik senin hizina devrine gore, sonuc farkli miydi? Yine 4.'un sonlarina dogru onundeydim.
Bu video ortaya ciktiktan sonra ertesi aksam seni tekrar cagirdim yalan yanlis video koydun diye, madem video cekiyorsun adaletli videolari al koy diye, sabahciyim dedin birseyler salladin gelmedin, ondan sonraki gun cikalim falan diye cevirdin lafi, sanirim o aksam yakitin hazir degildi?
Sevki o aksam bunu cok konustuk ettik, sizlerin hepside sahit, 2. - 3. vites kafa kafaya yuruduk evet fakat 4'un sonlarinda 1 boy onde olduguma hepiniz sahitsiniz, ki 5'e attigimda o aksam olabilecekleri hepimiz biliyoruz.
Ki zaten deli gibi baski balatam kaciriyordu, o kokuyu hepimiz hatirliyoruz eminim.
Ayrica istanbula gelip araci ustama gosterdigimde subap ayarinin komple kacmis oldugunu gorduk.
Tam 3'ten 4'e attim 6000 devirlerdeyim aciyordumki tir cikti onume, ayrica metin bu videoda camurluk onde basiyor dikkat edersen.
maşşallah araçlara .
Kardesim beni o kamera rahatsiz etti, hersey o ana kadar tamam guzeldi, skiyorduk keyfine, denemeleri dostca yapiyorduk araclarin hali hazirda olan siradan durumlarina gore, benim bu videolarin cekildiginden haberim yoktu, ki bilseydim emin ol yine denerdim ama arkamdan is cevrildikten sonra bu denemelerin dostca olmasi degerini yitirdi. Dusun birde ben kamera oldugunu ertesi gun gordugum videoyla anliyorum.
Baski balata: exedy (oem esdegerli) cikma takilmisti motor sifir toplanirken, alt devirler iyidi ama ust devirler kaciriyordu bariz. Oradada kokuylan iyice yedigimizi anladik zaten. Suanki baski balatam: Bronz
Headers: 2.5" - Oradan bariz bir skstirma kaybim oldugunuda biliyoruz, hala degistiremedim ayni. Duz boru 51, son 63 airmass, orta susturucu mevcut degil.
Yakitim 97 shell bu videoda, oktan arttirici vs. yok karsi taraftaki gibi, ilk defa yabanci bir istasyonun yakitiyla gazliyorum, ne oldugu belirsiz, AFR'm kac gosteriyor onuda bilmiyoruz.
Uzun yoldan gelmisim, davlumbazim delik oldugundan simota filtre camurlanmis, ne yazikki boyle pisken gazladik, kutsal bilal falan istanbula donerken sokup temizlemistik, onlarda ne kadar kirli oldugunu biliyor.
Denedigimiz ay Ocak ayi, Eskisehir'in sogugunu herkes bilir, aracimda 10/60 yag vardi, suan yaz oldugu halde 5/30 kullaniyorum, 10/60'i o sogukta isitana kadar baski balatayi bitirdik zaten o gece.
O zaman motor 6500'lerdeydi, simdi 13.500'lerde, parcalar henuz tam anlamiyla oturdugunu dusunuyorum.
Yani demek istedigim Metin nasil daha hizlanmissa, bende bakimlarimi yaparak olmasi gerektigim gibi yurumeye basladim, ama ben bilincsizce oktan arttiriciyla gazlayip canini almiyorum, birak onu yabanci istasyon yakitinla vtec dahi acmiyorum.
deneyen araçlara maşallah düz devam etseniz si zaten geliyor belli .
sametçim kardeşim ben bşey diyemem videoyu koyanmetin amaben senin arabanın nasıl gideceğini gittiğini bildiğim için bişey deme gereği duymuyorum aracının hem görsel hemde gider acısından cok güzel boşuna uzatmanınanlamı yok gerekeniyazdın zatenki senin o gün geçtiğinidegördük ;)
maşallah kazasız belasız
maşallah araçlara.
hocam yanlış anlamada aracında bu kadar sorun varken neden denedin ?
Kanka sagol Allah razi olsun, Metin'in arabasi sinifinda ve speclerinde yuruyen en iyi yuruyen GTI'lardan gercekten ona lafim yok.
Ben bundan rahatsiz degilim yanlis anlasilmisim sanirim, ben gecilsemde sorun degil ki aracimin yururu az cok belliydi o siralar, hem onlarin hemde benim aklimizda bi fikir olmasi acisindan dostca denedik, fakat sonrasinda arkamdan is cevrildigini ogrenince ister istemez bu "dostca" kelimesi sona erdi.
Olan birseyi, olmamis bir sekilde gostermek en sevmedigim seydir, denememizde onumuz acikken sonuc bu videodaki gibi olmuyor, benim rahatsiz oldugum konu bu.
Sorun var diye denemeyelim mi, bu kucuk sorunlar buyuk sorunlara yol acmayacaksa denenebilir anlasildiktan ve dostca olduktan sonra, yapilacaklar yapilir, sonra tekrar denenilir, yapildiktan sonraki islerin ne derece yaradigi anlasilmis olur.
pug erken basmıs si sonradan gelmeye baslıyor ve frene basıyor vıdeoda gorunen bu
samet pug un erken basmasına ve eksiklerine rağmen eg çok iyi yürümüş ki zaten 4 te ayırıyor.
tabi kamera yarıştan önce konuşulsaydı iyi olurdu....
abi benim sendika uyeligime ne oldu? uye kaydi yapilmadi hala?
http://img27.imageshack.us/img27/9088/karaambar.jpg
bence eşit şekilde basılsa eg debriyaj kaçırmadan enazından ayarı sibop u geçtim 2-3 öne çıkar yavaştan 4-5 de 1.5-2 boy kadar geçer. iki tarafında emeğine sağlık
kardesim öncelikle araclara masallah. Benim gordugum eg bi tik daha hizliydi ama son süratlere cikilmadi. Eg baski kokusunu bende aldim gercekten. Metin kornaya birazdaha dikkat edebilirdi.
Bence saglikli deneme olmadi tekrar denenir ozaman daha net konsuruz
bır vıdeo ekledık sorun oldu denıyorsun vıdeo cekıyoruzda buralara koyabılıyoruzz geçme geçılme derdın oolmasaydı samet bukadar konusmazdın ben çekerım vıdeomu geçsemde geçılsemde koyarım senın le yanında emre varken bastıklarımız var 2 boy geçtıklerım ıstersen onlarıda koyarım burda hondacıları arkana alıp bana atar yapmaa gleırseın basarızz sonuna kadar gorrusun ozaman kım onde gıdıyor herkes gorur vıdeo cekmek arkanda ış çevırmekse ben bışey demıyorum 130 bg arabamlaa bukadar oluyor herkesın yorumlarına saygılarr
Sen benimle denerken video cekecegini soylemedin, soyleseydin yine birsey demezdim tamam cek sorun degil deyip yine denerdim, o kamerayi gizli kamera gibi rollun ortasinda takarsan bu saygisizlik, bu karsindaki adami kandirmak olur.
Sen tek basina ben 2 kisi olduktan sonra elbet dedigin sonuc farkli olur, 2 boy degil ama 1-1.5 boy oldu, onemli olan kisi sayisina es denemek, sonucta teke tek bile denesek ben ve benim aracim senden ve senin aracindan daha agir. Boyle birseyi nasil mantigin aliyorda bir bokmus gibi soyliyorsun anlamiyorum. He varsa o videolar koy, ama benim seni nasil ayarsiz, yakitsiz, filtrem tikali, soguk havada kalin yagla soguk havada yurudugum, balatam bitik durumda 4.viteste ayirdigim videolarida koy, boyle sonu belli olmayan, erken ve onden bastigin, onume tir cikinca gectim dedigim sacmasapan videolar koyma. Seni gectigim videolar nerede diyorum, kayit bitmis kanka diyorsun.
Oraya haziran sonunda 2. kez geldim, Emre'yede ara bakalim eglenelim biraz dedim, gelmedin, cunku sende senle denedigimizde aracin gidisini etkileyen bariz eksiklikleri oldugunu biliyordun, halletmis olcagimi dusunup gelmedin, tamam aradigimizda tatildeydin, pazar donuyorum eskisehire dedin, persembeye kadar ordaydim yine arayip deneyelim demedin.
Buradaki insanlarin hicbiri fanatiklik ugruna yorum yapacak insanlar degiller, diger marka grup araclarlada ugrasiyorlar, heleki bu konuya yazan cizen eski uyeler, gorulen neyse onu soylemisler.
Birkez daha soyliyorum, kendi aracini dusuk beygir benim aracimi yuksek beygir gosterip, vtec acikken falan filan deyip ustumden ve aracimdan rant saglama, dogrular neyse onlari konus, vtec altindada denedik ustundede samet eksikleriyle bu halde beni her sekilde 4.vitese atinca ayirmaya basliyor, ki 5'e bile atmadi de. Deki, benim aklimda dogru durust bir insan olarak kal.
130 hp arabamla bu kadar oluyor diyorsun, masallah! Benim eksiklerimlede seni bu kadar ayirabildim 4'un sonuna kadar, bir dahakine 5'ide bitirecegim.
Gelebiliyorsan gel Istanbul'a, burada seni her turlu agirlarim Metin.
videoda 106 akıtarak gelmiş ve önde basmış. Açık ve net. Honda öne çıkacakkende bırakmak zorunda kalmış yoksa gelmeye başlamış. Keşke daha çok deneyip o görüntüleri koysaydınız daha belirleyici olurdu.
Denedik abicim, balatam zaten kaciriyordu baya, balatayi kokutana kadar denedik ama iste o videolar koyulmadi, teketek denedigimizden video ancak yolumuzun ustundeki shell'de bekleyen eskisehir tayfasindan cekilir diye dusundum, az daha balata siyirip yolda kalacaktim, 10/60 yagin isinmasi azda olsa bir denge kurdu baski balatayla.
Yağın ısınmaması gibi bir problem olmaz. Araba çalışmaya başladıktan 1-2 dakika içerisinde yağ olması gereken sıcaklığa ulaşır zaten. Radyatör gibi değildir. Radyatör suyu kanalların içerisinde dolandığı için çok çabuk ısınmaz blok ısınana kadar. Ama yağ direk gömlek içerisinde çalıştığı için normal sıcaklığına çabuk ulaşır. Çok kalın bir yağ kullanmadığın sürece de araban performans kaybı yaşamaz yağdan dolayı. Yağın performansta etkisi çok değil. Sadece performanslı kullanımda koruyucu özelliği yani ısıya karşı dayanıklılığı özelliğini kaybetmemesi önemli.
Yag 10/60 castrol edge vardi, hava gece 3 derecelerdeydi, bu yagin tam anlamiyla performans vermesi icin 2 saatlik uzun yoldan gelmem lazim en az, hic sogutmadan denememiz lazim diye dusunuyorum.
10/60'i kisin vtec hic sevmedi acikcasi, aracin vtec acisi bile yok gibi birseydi, simdi 5/30 edge var, 30 dk yol yapmam yetiyor istedigim gibi yurumesi icin, hizlandigini resmen hissettim, daha kolay devirlenmesi ve vtec acisi bariz farkettirdi. Yag konusunuda bir faktor olarak goruyorum.
samet maşallah sabah gordum konuyu işlerden dolayı yazmadım atarlık gıderlık bı durum yok ıkı aracta gıtmesı gerektıgı gıbı gıtmıs 4 5 zaten senın onde olman cok normal bı durum bunun aksını ıdaa eden bu ısı bılmıyodur .. tebrıkler kardesım
maalesef o söylediklerinin hepsi psikolojik şeyler. Dediğim gibi yağ sıcaklığı olması gereken sıcaklığa 1-2 dakika içerisinde gelir. Çalıştığı ortam 9000 derecelerde olduğu için. Öyle 1-2 saat uzun yol gidiim ki ısınsın yağ olması gereken ısıya ulaşsın diye birşey yok. Fazla düşünmene gerek yok. Olan bu. Formula araçlarında yağ 2 dakika dışarıda ısıtıldıktan sonra motora konuluyor ama yağ ısısı konulduğunda 80-90 derece. Senin dediğin gerçek olsaydı kimse 10-60 kullanmazdı kullananda deneme yapmaya benzin yetiştiremezdi. Dediğim gibi denemesi bedava. Yağ sıcaklık göstergesi koy sende görürsün. Ya da koyamam diyorsan 1-2 dakika arabayı çalıştır. Karterden bi miktar yağ al sıcaklığını ölç göreceksin. Yağ çok fazla kalın olmadığı sürece arabanın performansını etkilemez. Senin bahsettiğin sıcaklık 3 dereceyse zaten araban bugün denediğinden çok çok daha hızlı olacaktır. Arabanda o zaman başka bir problem olabilir ama bunun kullandığın yağ ve sıcaklığı ile alakası yok.
Bi de vtec açışı yok gibi birşey ne demek. Vtec belli bir yağ basıncından sonra otomatik olarak devreye girer. Devir yağ basıncını etkiler yağ basıncı artıncada vtec otomatik olarak açılır. Vtec controller ile vtec beynine müdehale edip devri yani devreye girmesi gereken yağ basıncını değiştirirsin. Yağ pompanda sorun varsa ya da vtec beyninde arıza varsa bunlar performansı etkiler. Ama vtec girmio gibi bişeydi diye bişey yok. Vtec ya devreye girer ya da girmez.
Sagolasin kardesim, ama durum bu sekilde iste, tesekkurler..
Vtec giriyor devreye her zaman, girmeme gibi bir durumu yok, 10/60'ta actigini her zaman hissediyorsun, acmama gibi bir durumu yok zaten, ama patlamiyordu boyle, oda yagin kalin olmasindan kaynaklaniyormus, ince yag koyunca vtec acarken resmen patladi ve ince yagla hizlandigini bariz hissettim, egzozun sesi bile bir canli gelmeye basladi. Yaza dogru hava bir aralar cok isindi, 2 saatte trafikte kaldim, vites atarken arac sarmaya basladi falan, sanirim 10/60 inceldi cok sicaktan, o zaman anladim aracin ince yagi sevdigini.
Isitmak deyimi yanlis anlasiliyor sanirim, yagin incelmesinden bahsediyorum, 10/60 guzel bir yag, fakat bence stock atmosferikler icin cok kalin. Derlerdide inanmazdim, tecrube edince ogrenmis oldum.
Yanlis anlasildim herhalde. Bilgim var yada bilgiliyim bu konuda demedimki? Yasadigimi gordugumu soyledim. Bana bunu ustalar soyledi ve uyguladim gercektende vtec kalin yagi sevmiyor, bunuda tecrube edip ustalara "evet oyleymis" dedim, olay bu. Yazin 10/60 olsa hadi bi nebze, ama kisin 10/60'in aracimi yavaslattigini resmen hissettim.
Bu arada sen bilgili ve ilgiliysen bu konulara, birazdan konularini inceleyecegim, elbet birseyler ogrenirim. Osman Bahadir, nami diger O.B.K. olsaydi simdi bu konuda durumu aciklardi, hayirli denemeler deyip ayrilmazdi. Kendisinin konularini cok okudum, ogrendim ama hala bilgisizim, kendi tecrubelerimle fikir mantik yurutebiliyorum Allah'tan.
bende sana diyorum ki bunlar psikolojik. Vtec makinalar devir çevirdikleri için fazlaca ısınan makinalar bu nedenle de yüksek performans yağlarını kullanmanız gerekiyor. Bunlarda edge serileri. Neden? yüksek sıcaklıkta viskozitesi değişmiyor ve yağlama ile koruma sorunsuz devam ediyor. 10/60 firmadan firmaya değişiyor. Mobilde kullanılan 10/60 keçelerde yıpranma ve terleme varsa bunu engellemek için kullanılıyor. Ama edge serisindeki 10/60 ın amacı yüksek sıcaklıklarda maksimum koruma. Sana diyorum al eline kronometre 10/60 ile zaman ölç kadran üzerinde atıyorum 50-150 aynı yerde 5/30 ile zaman ölç aralarında 1 saniye fark olmaz. Araban 1 boy 2 boy fark etmez. 2 saat yolda giderek yağ olması gereken inceliğe gelmez. Şu forumda dünya kadar deneme tartışması yaşandı kimse 10/60 yağ kullanıyorum ondan dolayı geçildim demedi sizin dışınızda. Şunu aklın hayalin alıyor mu Ataşehirden denemeye çıkıcaz ama yağ olması gereken viskoziteye ulaşması için bütün arabalar izmit sapağına kadar sıkmadan gidiyor dönüşte deneme yapıyor. Sana bunları söylediğim halde sen diyorsun ki yok öyle değil böyle. Sana bunu bilimsel olarak anlatıyorum ama sen hala kendi bildiğini iddia ediyorsun. Kusura bakma da sana bunu anlatmaya çalışmak için ömrümü yiyeceğime hayırlı denemeler der çıkarım. Çünkü olayı anlamak istemiosun. Sokaktaki herhangi bir adam değilim mühendisim tekstil makinelerinde de farklı viskozitelerde yağ kullanırız dakika devir sayısına göre ama bu performans için değil maliyet için. Düşük devir çalışılacağı zaman yüksek performans yağı değil daha ucuz yağ kullanırız yeterli olacağı için. Normal arabalarda da gidip edge serisi yağ kullanmanın mantığı yoktur. Ama vtec gibi yüksek devir çeviren makinalarda yüksek performans yağları elzemdir. 5/30 ya da 10/60 bunlar performans olarak yakın yağlar. Standart VTI için 5/30 kullanabilirsin ama performans arttıkça sıcaklıkta artacağı için belli bi yerden sonra 5/30 yetmeyecektir 10/60 a doğru kayman gerekecektir. Ama bu demek değil ki 10/60 kullandığın zaman performansın düşer. Hayır kullanmama nedenin ihtiyacının dışında pahalı olması, 200 kiloluk kadının victorias secrettan iç çamaşır alması gibi bir şey demek istediğim.