Printable View
Allah muhafaza :( zaten 106 nın en korkutan tarafı da bu işte :(
gidiyo ama tam teneke Allah korusun
motor aracın üzerinde değil sanırım resmen kağıt gibi :S
78 KM hiz ile yapilan test 2 kisi vefat ediyor iste
monifold kapagi firladigina gore motor uzerinde
yürüyen tabut
Arkadakide arabayla aynı hızda on camdan cıkmıs resmen
tahmın edıyordum da bu kadar beklemıyordum gercekten can guvenlıgı yokmus.
Aynı kazayı yaptım106 gtı ile yaklaşık 110km hızla hiç frene basmadan motor torpidonun altına kadar geliyor, kaput bıçak gibi ön camdan içeri giriyor, anlayacağınız tam teneke ötesi berisi yok.
Eg ya da ek kasa civicler saxo lar farklı değilki.
buda EK kasanın crash testi;
ek kasa en azından 106 gibi değilmiş...
ek super guvenlı 106 nın yanında
Benim gibi cepten girenler için linkler
Peugeot 106 Test Crash - YouTube
IIHS Crash Test 1997, 1998, 1999 Honda Civic - YouTube
sunroof saglam 1lira eder temiz.arkadan gelen herif nası kafa attı ön cama :D
Hep duyardım 106ların bu yanını ama bu kadar olacağını beklemiyordum. Allah muhafaza
gerçekten yürüyen tabut :)
en büyük zayıf noktası A sütunu direk eğiliyor ufak tıklasan bile. Ama yinede soğutamaz hiç bişi beni bu arabalardan :love:
civicte deforme olan bariyer var, 106da yok. aradaki fark birazda ondan kaynaklanıyor. euro ncap 5 yıldızlı modeller bile deforme olmayan bariyer karşısında dağılıyorlar.
Deforme olmayan bariyer
2013 Chevrolet Cruze small overlap IIHS crash test - YouTube
Deforme olan bariyer
Chevrolet Cruze Crash test - Latin NCAP 2011 - YouTube
Civicin vurdugu bariyerde cruzeun ki kadar deforme olanindan degil kamera acisi yaniltiyor olabilir ama sabit bariyer gibi gordum ben. Deforme olan bariyer olsa 106 ya bisey olmazdi sol camurluk sokulup takilir kaput hafif duzeltilip 20 ye ilan acilirdi :p
bizde olsa bu arabayi 2 parca degisen 1 parca sokulup takilmis diye satarlar test sonrasi..
uçan teneke resmen allah korusun böle bir kazada motor kucakta resmen
çürük ama çok iyi gidiyor :D:D
kemer taksa arkadakı kurtulurdu:)
Sase ucuna dokunsan bile direk katlanıyo SNR plakalı 106'tımı bariyere vurdugum zamandan biliyorum :D Aynen Kimse Koparamaz Bizi Bizler 106-306 Aşıgı Son Nesiliz :icon_tup:
hahahahhaa yaparlar valla :hahaha:
Mall Fransadan İthal Geldi Kamyondan İndirirken Surtmusler Keyfe Keder Degisti.. :hahaha:
Telmaşa araba zaten düz yolda gitmesinden başka bişey beklememek lazım.metal tabut :)
segment farkından da kaynaklı güvenlik farkı olabilir civic ile. bu yüzden bir tutmamak lazım. civic c segment, 106 a segment. aynı yılların araçları dahi olsa arada iki segment fark var. peugeot c segment aracı 306 ile civici karşılaştırırsak 306nın da civic kadar güvenli olduğunu düşünüyorum.
bir de 2000 yılından önce ki araçlar ne olursa olsun ister mercedes ister bmw sonuç çok ta iç açıcı olmuyor. a sutünü illa ki katlanıp kapıyı filan kastırıyor...
Allah korusun, eski 106mla aynı renk test aracı, içim bi kötü oldu.
10 km hızla bir kamyonete arkadan vurdum ve o hıza göre beklemediğim bi şekilde hasar almıştı benimki de.
Çok kötü e birde hızlı gitmek uğruna bu arabanın sağını solunu kesiyorlar bu nasıl bir mantık??
Güvensiz ama çok zevkli namussuz araba.
videonun amacı KEMER bağlamak..
hatta biyerde yolcu kompartımanı iyi durumda, kemer bağlı olsa hafif yaralanma ile kurtulurlardı diyor
buda ncap resmi sitesinden alıntılar
saxo (yani 106)
E36 BMW 3
linklere bakarsanız göreceksiniz ki saxo, E36 dan daha yüksek puan almış..
E36 da saxo/106 şaseside 90 ların başında üretime alınmış şaseler..
ncap sitesini incelerseniz 90 ların sonlarına doğru ortaya çıkan modellerde puanlar yükseliyor
anlatmak istediğim anormal bir durum yok, eski arabaların hepsi bu yapıda..
Al birini vur diğerine hiç bir farkı yok.Bu araçlar zamanında az yaksın hızlı gitsin ve maliyeti düşük olsun mantığıyla üretildikleri için alayı yürüyen tabut.Birde genç arkadaşlar bu araçlarla makas atarak deli gibi hızlı gidiyorlar en ufak bir kazada AMAN ALLAHIM.Ne olur çok dikkat edin.Bu araçları bir şey sanmayın.Zamanında bende 91 senesinde 205 1.9GTI vardı.keyiften ölüyordum kullanırken herkese zıplıyordum ama bu dönemde çevremde CRX ve pejoda çok ölen ark.oldu.Bir gün peder benim arabayı tesadüfen kullandı ve hemen bunu sat doru dürüst bir araç al dedi.oda başıma bir şey gelmesinden korktu sanırım.sattım işte o dönem iyi araç sayılacak ASTRA GSİ almıştım 94 te.bunu kullanınca farkın çok ciddi olduğunu anladım.bir iki ufak kazamızdada bunu ispatlamıştı araç ama yinede bu günümüzün araçlarıyla mukayese kabul edilmeyecek derecede zayıflar.Birde unutmayın bu araçların hepsinde metal yorgunluğu oluyor ki fena...Çok dikkatli kullanın derim.Hiç bir şeye bakmayın kilosuna ve üretim yılındaki teknolojisine bakın aracın ne kadar sağlam olabileceğini anlarsınız.
alman araçlarını birazda bu yüzden seviyorum :)
bknz 78 model bmw E21 kaç takla attıkdan sonra bile A stunu sağlam durabiliyor :)
link: 1975 BMW 3-Series CRASH TEST [E21] - YouTube