Sanirim artik boyle bir konuya ihtiyacimiz oldu :) Burada sormak istediginiz sorular, kullandiginiz lastikler, tecrubelerimiz vs herseyi tek konu altinda toplayabiliriz. Piste katilan herkese bir miktar katkisi olur insallah.
Printable View
Sanirim artik boyle bir konuya ihtiyacimiz oldu :) Burada sormak istediginiz sorular, kullandiginiz lastikler, tecrubelerimiz vs herseyi tek konu altinda toplayabiliriz. Piste katilan herkese bir miktar katkisi olur insallah.
tamam :) anlaşıldı :)
Kullanılabilecek lastikler ve fiyatları? :)
Trofeo R. Fıyatlar olcuye gore degısıyor tabı...
Aralık veraende olur 300-500 tl gibi mesela
Ben en son 19 ve 20 Janta gore aldım,4600Tl vermıstım 1 sete.
Inan dusuk olculerı bılmıyorum.
Ama 18 e tanesını 750 ye almak gerek...
Yok getirisi yanında hiç uygun değil. Optimum bir seçim olmaz
Alacağımız araçlara coilover olarak özel bir seçim yapmalımıyız? yürüyende özwllikle dikkat edilecek nedir
Kumho Ku36 : 250-300 arasinda tanesi.
Nankang var fiyatini bilmiyorum ama birisi almisti sanki. Bende almayi planliyorum. Ayrica Advan A048 255/40 R17 tanesi 600tl dediler Mutlu Lastik te.. Onlari da alabilirim, su an ellerinde yok; 1-2 ay icinde elimizde olur dendi.
Bence su an fiyatlar dahilinde bulabiliyorsaniz en uygun 2 lastik var; biri Ku36 biri Advan Neova.
Neova nin yanaklar sert, tas gibi. Toz vs vs vs etkenler gunluk kullanimi biraz zorlastiriyor. Ku36 bu yonde bir miktar onde.
camber caster toe ayarlarının optimum olması gereken ölçüler nedir ?
ve düzgün bir coil ayarı nasıl yapılmalı ?
Coilover olarak ozel secim yapabilirsiniz. Sertlik ayari kesinlikle olmasi lazim ama bunun yaninda rebound ayari olan yuksek fiyatli bir coilover olursa daha iyi olur tabi. Ben mesela D2 nin S2000 icin olan modelini begenmedim. Reboundu cok fazla, sekmelerden gecince anormal tedirgin ediyor.. Nurburgring gibi bir pistimiz olsa olme ihtimaliniz cok yuksek :D
Bunun icin D2 e bugun yarin mail atacagim, belkide ayarlarda bir problemimiz var. Ama pist fotograflarinda baktigim saga virajda sol taraf cok geri kalkmis; neredeyse on sag yerden kesilecek... Ohlins bu isin en iyilerinden biridir.
Bu aractan araca ve yapmak istediklerinize gore degisir. Mesela stabiliteyi arttirmak isterseniz aracin tepkileri daha az keskin olacaktir. Bu ayarlarda tek gozetilen sey acilar degildir, ayarlar yapildiktan sonra lastiklerin isisi cok onemlidir. Lastiklerin ici disi ortasinin mumkun oldugunca esit isinmasi makul olandir. Tabi bu pistte yada ayarladiginiz ortamda olmalidir, duz giderken degil. Ben kendime bunun icin IR termometre aldim fakat pistte durup olcemedim daha cok tur atma istegi yuzunden, insallah bir dahakine :)
Duzgun coilover ayari aracin her yerinin yerden yukekligine bakilarak esitlenir. 4 kose esit yukseklikte yada kaymamasini istediginiz on yada arka kismi biraz indirebilirsiniz.
Sertlik ayari ise bizim gibi kisiler icin deneyerek yapilir. Ben sahsen her tarafi en serte alip tek bir viraj secerim kendime. Yavas yavas gereken yerlerden yumusatirim.
Aslinda olmasi gereken fakat Turkiye de bildigim kadariyla olmayan bir test var videosunu aradim bulamadim
Tr'de corner balancing yapacak ekipmana sahip halka hizmet veren bir yer var mi ?
Aracın 4 teker başına bastığı ağarlığa ve buna bağlı ooarak ağırlık dağılımına nerde baktırabiliriz
Ben çok işin tekniğinden anlamam ama araştırmayı çok severim.Abartısız haftalarca lastik araştırdım bu pist işlerine merak saldıktan sonra.Fiyat performans olarak en iyisi ad08 ama performans olarak 1numara a048 diyorum.Eğerki gerçekten başarılı lastik alıp bir daha arkana bakmamak istiyorsan(ki bu hepsini denemekten ucuza gelecektir zaten) a048 i bir dene.Bana zamanında çok pahalı geldi amacım o zaman süre kasmak değil piste uygun lastik bulmaktı aynı zamanda yazlarıda kullandım ben ad08 daha uygundu benim için.a048 için 1tane bile olumsuz yorum bulamazsınız bence denemeye değer.
Sonuç:Kısaca her kapı yokohamaya çıkıyor.Hem uygun fiyatlı yüksek performans hemde en yüksek performansı bulabildiğiniz marka olarak fark yaratıyor bu konuda.
goodyear eagle asymmetric 2 ile pistte durum nedir ? E36 m3 için düşünüyorum.
prelli trofeo önerebilirim pist için lastik konusunda ciddi manada başarılı ....
Şimdi bahsettiğiniz lastik spor yol lastiği.Aynı conti sport serisi bridgestone s00... Serisi pirelli p zero ... Serisi gibi gibi.Bunlardan ziyade fast road/track day tarzı lastikleri tavsiye ediyorum her zaman.Çok bilgili insanlar var ama tekrar söylüyorum yol lastiğinin en iyisinden iyidir bu lastikler.Ad08 ku36 nankang (birşeydi model adı hatırlamadım) tavsiye ediyorum.Contisc3 ile çıktım izmite haşat Ahmet contisc5ile istanbul parka çıktı çöp,yine orada insanların normal spor yol lastiklerini biraz inceledim ne yanak kalıyor nede yanak taban birleşimindeki nokta(sırt deniyor galiba).Hem paranıza hem keyfinize yazık etmeyin bence normal lastik alarak.
Slick, yürüyen ve aktarmaya binecek yükü arttıracaktır... Dikkate alınmalı.
Trofeo guzelde fiyatlari baya yukarida sanirsam. Pist gununden once biraz arastirma yapmistim herkes Corsa larimizi geri verin yazmis, sanirim Trofeo cok fazla asiniyor.
Eagle Asymmetric 2 yolda muhtesem bir lastik, islak performansina inanamadim neredeyse kurudan iyiydi fakat pistte arkadasimizin bahsettigi gibi omru cok kisa olacaktir. Pist gunu mudavimi olacaksaniz 2 set lastik almanizi oneririm.
Aynen oyle, fakat arac gucu ile de cok alakali bir durum. Yani kendi kendini kirabilecek bir guc varsa yuruyene zarar verebilir. Ornegin bir S2000; torku olmadigi icin kendini kiramaz, bir e36 M3 un yuruyeni neredeyse kursun gecirmezdir cok zor kirilmasi. Bunun yaninda artilari da vardir, mesela eger onden ceker bir arac tek tekerden patinaja kaliyorsa patinaja kalan aksta sikinti yasama ihtimali yuksek olur, eger lastik bunu giderebiliyorsa akslarin bir miktar omrunu bile uzatir.
Diger eksisi ise; daha fazla yuk binmesinin eseri olarak porya bilyelerinde daha cabuk sikinti cikarir. Illa daha fazla etkileri vardir fakat kayda deger gordugum konular bunlar oldu.
Burada dikkat edilmesi gereken bir diger konu da aracin basikligidir(yuruyene bakiyorsak), yerlerde olan araclarin yuruyenleri daha cok zarar gorecektir, bunun da sebebi alt takimin acilarinin degisiyor olmasi. Detayli bilgi isterseniz uzun uzadiya yazabilirim.
KU36 ile ciktim, ikinci seansta on iki lastigin ic telleri koptugu icin aracim lap lap lap diye gitmeye basladi sanki tumsekten geciyormus gibi.
Yanaklari yumusak, hep bir battlecruiser kullaniyormus gibi hissettiriyor pilotu. Oyle bir esneme yapiyor ki yanaktan sanki arac 2.5 ton. Direksiyon hareketlerine verdigi tepkilerde hep yumusak yumusak. Tatli tatli gazlaniyor, ama benim istedigim hardcore oldugu icin beni tatmin etmedi acikcasi. Cok hata affeden, kopmadan once kademeli olarak kopacagini belirten, hatta bunu abartan, 1- kopacagim, 2- kopuyorum, 3- koptum gibi, 4- saka saka hala kopmadim ama cok az kaldi, 5- yok artik bu sefer kopuyorum gibi kademeleri olan bir lastik.
Bu lastik tam olarak turbo type r lastigi, duzde tutunmaya calisanlar icin guzel, viraj icin averaj. Neyse zaten alisma surecindeyim araca, yeni setup'in karakteri cok farkli, kullanmayi bastan ogrenmek gerekiyor. Bu surecte is gorecegi kesin. Ha sehir icide alacak olsam bu lastikleri alirim, bosu bosuna dunyanin parasini vermeye gerek yok, trafikte viraj kasacak degiliz zaten.
Cok guldum :D Saka saka gulmedim :P Tamamiyle dogru tespitler. On lastikleri frenlerde kilitliyordun sanirim, 1-2 duman gordum emin degilim, bunu baska bir konuya daha yazdim ama takip edemedim, muhtemelen o yuzden olmustur o tellerin cikmasi.
Birde bu kadar cok cok fazla esnemesinin nedeni bizim yanlis lastik basincimiz olabilir, cogu forumda basinc yanlissa cok kotu bir lastik oluyor diye yazmislar. Benimde tarzim agresif oldugu icin bulabilirsem bende baska bir lastik alacagim ama yolda Ku36 devam :)
Yeni setupta ne gibi farklar olacak ?
Yazılanla genelıkle dogru, yalnız ben hala yanak yumusaklıgı olayına katılmıyorum yanak yukseklıgı bır mıktar fazla sert kullanım ıcın ondan dolayı esnıyor araç, yurt dısındada sert diye bahsedilmiş hep, ad08 ayrı:)
ama sonuçta üretim amacı caddede max performans ve yarıpist kullanımı ad gibi,
tam semı slıkler a048 r888 v700 kumho vs bunlar pist için ideal ancak ömür, ıslak kullanım, fiyat performans olarak problemler i var .. caddede pen önermiyorum açıkçası
Bu KONU hakkında çok şey yazılır, araca göre spesifik konuşmak daha doğru,
amaca göre değişiyor birazda sırf pist kullanımı max performansmı ? optimummu , ilk seçenekte f/p azalıyor,
coıl vs için ohlıns tarzı çok iyi devamında v3 clubsporttta gayet iyi, kullananlar daha ayrıntılı yorum yazacaktır.
Tabi tabi, cok sey yazilabilir, burada teorik olarak fikir paylasiyoruz. Dogru hava basincini uyguladik mi bilmiyorum ama kumho nun yanaklari yumusak kaldi, su an bu sekilde deneyim gecirmis 3 kisiyiz.
KU36 dan yukari ciktik mi fiyat x2 zaten, dusuk butceli kullanimlar icin Ku36 No:1 bence :)
Diger suspansyonlarla bir deneyimim olmadi fakat illaki guzel olan baska coiloverlar da mevcuttur.
Haklısın 28 25 kullanıyorum su an lımıtte denemedım bugun bı denıyım:D ama şöyle söyliyim arka benim 100le giderken ortalama ani ağırlık transferlerinde notr gaz durumu yada boşta dalgalanırdı(yatardı/kayardı) hatta çözmek için çok uğraştım(focusta kronık o ayrı) bu lastiklerde bitti gibi birşey ilk izlenimim , sanki sway bar var hep düz basıyor arkası:)
handling hakkında temel bilgiler için buraya bakılabilir
Automobile handling - Wikipedia, the free encyclopedia
onun dışında sway bar kalınlığı ile ilgili yorum bekliyorum kullanıcılardan, olumlu- olumsuz etkileri vs
önde kule gergisi bende pek işe yaramadı hem kafadan hemde arkadan çok kaymaya başladı arttıve barız sertleşti araba hee araba gergin tabiki 150+ hızda nereye çeviriyorsan gidiyor hassas ama lımıtlerı düşürdü, sertlikten diyiceksiniz belkide ama olmadık yerlerde kaymaya başladı araba...
pistte deneyemedik o ayrı..
yarı slick bir takım alıp pistte birsüre onu kullanmak daha mantıklı görünüyor o halde.. (ku36 deneyebilirim.)
konuyla alakasız olarak, KW2 kullanan var mı aranızda hiç ? Pist performansı nasıldır ? KW3'e göre hem daha uygun fiyatlı olması hem de daha kolay ayarlanabilir olmasını avantaj olarak görüyorum. Bir taraftan Bilstein'de kafamı karıştırıyor. Fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
0 toe cikmistim piste, front -3 rear -1.5 camber. Bu sefer onlere biraz da toe verecegim ekstra ama arkalara dusunumuyorum hala. Esas problem arka suspansyon rebond ve compression degerlerini yol asfaltina gore ayarlamistim, yolda overstreer yapmayacak hale getirmistim, canavar gibi gidiyordu. Pistin asfalt kalitesi hesabi bozdu, bu sefer understeer'e basladi araba. Bir sonraki org bunlarda degisiklik yapacagim. Bir de daha buyuk tabanli lastik gerekiyor bana, aracin gucu ve agirligina yetmiyor bu lastikler. Durus mesafesinden artan lateral G'ye kadar gelisme saglayacak daha genis lastikler ve genisletilen iz. DTM tarzi camurluk yapip acmayi planliyorum bir miktar araci spacerla, ama esasen daha genis salincaklarla yapmak lazm bu isi, geometrik bozukluk yol tutusun daha kotu hale gelmesini saglayabilir.
Frenajlarda kimi zaman kitledim lastikleri, abs'siz cift ana merkez pedal box'a bende yeni yeni alisiyorum. Bu arada teller cikmadi ama icerden kopuk sanirim, lastigin yuzeyinde engebe olusturdular. E agirlik fazla bizde surucuyle misafirle filan 1650 kilo ediyoruz belki daha bile fazla. Muhtemelen lastigin uretim kalitesi yetmedi :D
Zayıf bir debriyajı olanlar, şanzımanlarının güçlerine göre zayıf olduğunan inananlar yada güvenmeynler, ön ve arka düzen oynar aksamlarının bağlantı noktalarına (burçlar vs) güvenmeyen ve zayıf olduğunu düşünenler için slick lastik sıkıntı olabilir. Kesin olur demiyorum, mekaniğin kesini, belkisi olmuyor.
Patinaj ve kayma oluşan yükü boşaltır, bunu yola boşaltamadığınız zaman yük aradaki ekipmanlara ve mekaniklere binecektir.
Bu, sadece genel bir bilgi, senin yazdıklarına ek.
Ek olarak eğer uzun uzadıya seanslara kısa aralıklarla katılacaksanız bence yağ sıcaklığı takip etmeniz kafanızı rahat tutmanızı sağlayacaktır. Motor sağlığı önemli.
Hmm, peki simdi ben sizin kadar bilincli degilim su sorulari sorayim;
1) Az birsey oversteer olacak sekle getirseniz turn in leriniz ciddi anlamda gelismez mi ? yani ozellikle dusuk hizli virajlarda gaza oturdugunuzda oversteer yapsa, 4x4 avantajiyla hizlanarak diger viraja kafaya yon vermeden ilerleyemez misiniz? Benim bile dusuk hizli virajlarda planim bu aslinda.
2) Viraj icinde fotograflarimi paylassam, aliignment ile ilgili bir problem olup olmadigini gozlemleyebilir misiniz? Yada gozlemleyebilecek biri var midir forumda?
Abi sen arabayi hafifletecegine yolcuyu atip kilo verirsen daha cok randiman alirsin gibime geldi :D Sizin beyaz Type-r iniz mi vardi sokuk ?
Evet tabi bunlar da var. Zayif olmayan componentlerin zarar gordugune sait olmadim, 3 senedir aracim bende belki 1 pist gunu kacirdim, izmir e de girdim 2 kere sanirim, daha motor kulagi disinda degisen olmadi.. O da normal kac senelik arac, kim bilir ne zaman degismistir.
lastikleri bugün limit denedim , yatma esneme hissedemedim,
camdan çıkacaktım:D o derece slalom yaptım yanakta toz izi bile yoktu. ama o kasmaya lastık ılıktı sadece o kötu... 1 psı daha ındırdım daha ıyı verım aldım caddede sert gelıyor sektırıyor dıger turlu
dikey tutunmasıda çok başarılıymıs bu arada
sway barla ılgılı yorum bekliyorum:D
ku36 bence şu durumda basit hothatch grubu için fazlasıyla yeterli pistte.
Aynen dedigin gibi biraz oversteer gerekiyor viraj cikis hizi icin, benim bu org testim 0 toe idi. Robispec var duymussundur, ozellikle 0 toe konusunda cok iddiali kendisi, o yuzden dedim bakayim 0 toe nasil olacak, demez olaydim :)
Birde bu piste ilk cikisim, asfalt kalitesi arasindaki farki ilk defa bu kadar net hissedebildim, esasinda iki seans arasi ayar degisikligi yapmak gerekiyordu, ama ilk seans gecmeyen 4 yuzunden ikinci seansa cikmayacaktim, o yuzden ayar filan yapmadim zaten sinirler bozuktu :/
Viraj ici fotolari konusunu yuzyuze yapmak daha mantikli zaten konusamak istedigim konular da var yuzyuze :cool:
Evet beyaz type r'im vardi arkasini sokmustum ama bu 10 sene oncenin konusu nasil hatirladin :)
Güneş abi senin araçta hangi lastik vardı bu pist gününde