03 04 05 model arası wrx düşünüyoruz aLırken nereLere dikkat etmeLiyiz , tavsiye eder misiniz ?
Printable View
03 04 05 model arası wrx düşünüyoruz aLırken nereLere dikkat etmeLiyiz , tavsiye eder misiniz ?
wrx almamaya dıkkat etmelısınız bence:) dusuk model alın ama stı alın bence...
tünayın sözlerine katılıyorum. almışken STi alın.. bu konu hakkında Suby'ci arkadaşlar da aynı şeyleri söyleyecektir...
tunay dogru demis alabiliyorsaniz sti dusunun
ya ne kadar akıllı adamım ben yaw:D herkes bana katılıyor::):)allahın wrx cısı bıle katılıyor:):p
öncelikle aracı ne amaç için alacaksiniz?ayırdığın bütçe nedir? bunları da bir yazsan ona göre tavsiyede bulunsak daha mantıklı olur..
Sti alın Wrx alıp yüklemekle uğraşmaktansa
Ama herkesin dediği gibi bütçe/amaç bunlarda önemli noktalar.
WRX yerine STI daha mantıklı olur sanki?
şu piyasada 3-5 fazla farkla güzel sti alınır fakat bana wrx de yeter :)
2002 sti ler için pek iyi olmadını sölediler dorumudur ?
sti çok daha sportif bi araç wrx e göre. Çünkü, wrx i sürerken kendini çok rahat hissediyosun(tabi sti kullandıktan sonra) rahatlıyosun resmen :) sti çok daha mantıklı olur ama illa model yüksek olsun istiyosan ve araç ile oynamıycam stock binicem diyorsan yüksek model wrxlerden 05model tercih etmeni tavsiye ederim.
Bütçeni de belirtirsen temiz araçları gösterebiliriz.:)
waLLa bütçe 50 ciwari düşüoruz wrx performansli geldi fiyatda uygun cok araç düşündük ama tek kapi oLmucak ondan pek secenek kaLmiyor
50k ytl ise neden impreza? daha farklı 4 kapı performans makineleri mevcut...
Sti de oLabilir , TurboLu oLuşu cazip kıLıyor
leon cupra 2,0TFSİ 240 hp düşünürsen buda mantıklı bir araç....
ama illa subaru alacağim diorsan STİ dan şaşma...
wrx yükLenmeyeceği için sti ağir geLir mi acaba dioz yakıtta falan
STİ la wrx Normal kullanımda aynı yakıt ortalamasini tutturursunuz die tahmin ediyorum ama tabi yakıt yakması senin sağ ayağina bağlıdır..
sorry gönderdikten sonra farkına vardım :)
Bide normal wrx iLe adw wrx in farki ney ?
Evet biraz öLe :)
Tek kusurumuz daha önce subaru özelliklerine we fiyatlarına bakmamiştik baktım ucuz geLdi diğer araçLara göre yoksa tecrübesizlikle alakası yok ;)
golf gt alın yada a3 a3 1.8t ... ilk spor hızlı araç için wrx sti filan düşünmeyin derim hemde yakıtları biraz fazla şehir içi kullanıyorsan özellikle.
bencede sti alın sonra aracı sti ya cevirem die uğraşacaksın emin ol
oncelikle amac, onemli sonrasinda butce.
sti 50k ytl ye alinacak en saglam, en kapasiteli arabadir. 50 bine 2002-2003 sti / 2005 wrx alinir. subaru alicam standart binicem diyen hic kimse sozunu tutamadi bugune kadar cunku yapilan masrafin karsiligini fazlasi ile aldiginizi gordukce daha fazlasini istemeye ve harcamaya basliyorsunuz.
sti performansa cok daha yatkin cok daha saglam bir araba. wrxden ayni kullanim kosullarinda yaklasik 1.5 2 litre fazla benzin tuketir. wrx e nazaran bir miktar daha serttir(genel govde sertligi olarak). wrx cok daha konforludur rahat rahat dunya turuna bile cikilir. sti ise uzun yolda aile fertlerine biraz sert gelebiliyor.
baska sorunuz var ise yaklasik 4-5 senedir wrx, sti ve gc8 kullaniyorum.
biLgiLer için tesekkür ederim yardimLarınızı aLdık kısmetse ramazandan sonra kısa dogru aLıcaz
wrx ile Sti farklı araclar bencede Sti alın gercek subaru o bana göre.
WRX veya Sti, bütçenize göre hangisini alabilecekseniz alın ama 2005 model olmasına ciddi gayret gösterin..
50 liraya temiz 2002 sti alınabilir, hatta iyi analiz ederek 2002 nin üstündede araç yakalanabilir. 2002 iyidir bakınız alp1903 & deathofacar ;)
WRX'i STi'a çevirmek neredeyse imkansız. Sadece dış görünüş dışında iç aksam tamamen farklı
2 litre motorlu 02-05 arası wrxler ve sti'ları konuşalım.
wrx motoru ej205 dir, forged internalları yoktur. sti bloğu ej207'dir krank ve pistonlar forged'dir.
Sti şanzımanı 6 ileri ve sağlam bir şanzımandır (600 hpye kadar yüklendiği görülmüştür), wrx şanzımanı 5 ileridir (350-400hp arasını kaldırır.)
Motor kapakları farklıdır, STi sübapları WRX'e göre büyüktür ve yay ve şapkaları daha sağlamdır. STi daha yüksek devir dönebilir.
STi da sübap zamanlaması için AVCS vardır, WRX'de yoktur.
Enjektörler farklıdır. WRX'de 440cc enjektör vardır, STi'da 550cc pink'ler vardır.
Volan, baskı ve balata wrx ve sti'da farklıdır. (Sti volanı hafiftir, baskısı daha sağlamdır ve balatasında metal oranı fazladır.) WRX ve GC8'e ufak bir işlemcik ile STi baskı - balata seti takılır (volan da setle alınabilir) - toplamda 1000-1200 ytl parça maliyeti olur.
Emme manifoldu sti ve wrx de farklıdır
WRX'de mhi tdo4 turbo varken, sti'larda ıhı vf35 turbo vardır.
Eksoz sistemleri farklıdır.
Ecuları tamamen farklıdır.
WRX'lerde arka diferansiyel viskoz kavramadır, sti'lar kilitlidir.
(Sti'da limited slip ön ve arka difransiyel ve 05 modellerden sonra kullanıcı kontrollü aktif orta diferansiyel geldi. WRX'de ise açık ön diferansiyel ve viskoz orta diferansiyel vardır.)
STi aksları daha güçlüdür, Sti şanzıman çıkış viskozu daha sağlamdır.
STi intercooleri WRX'e göre daha büyük ve verimlidir.
STi'da intercooler water spray vardır, WRX'de sonradan takılır, orjinalde yoktur.
STi süspansiyonu WRX'e göre evrim geçirmiştir.
Göstergeleri farklıdır ve STi'da shift lite göstergeye gömülüdür.
STi'larda Brembo fren sistemi varken WRX'de 2 potlu standart kaliperler vardır.
STi jantları 17" 'dir ve hafiftir, wrx jantları 16" 'dir ve STi'a göre daha ağırdır.
STi koltukları WRX koltuklarından farklıdır.
STi poryaları WRX'e göre daha sağlamdır.
Subaru GDa ve GDb serilerinde 1.6, 2.0 , wrx ve STi 'ın karoseri aynıdır. Yani 1.6 ile STi'ın kapısı bacası, karoseri aynıdır. Bu Subarunun her motor versiyonu için farklı karoser üretmemesinde gelmektedir. Subieguy abimizin bir deyimi ile 1.6 lar bile over-engineered dir. Hatta 1.6 kasayı alıp bir de kazalı STi alıp swap yapabilirsiniz. Lego gibi yapılacağına emin olun.
Hatta STi lar arasında bile fark vardır. Mesela STi spec c (grup n 'de yarışmak isteyenler için üretilmiş bir araçtır) ile STi farklarını da dilim döndüğünce yazayım:
Spec'c de Twin Scroll VF37 turbo vardır. Eksoz manifoldu, up-pipe , karter ve yağ çubuğu farkldıır.
Spec C'nin direksiyon pompası farklıdır.
Spec C'nin iç döşemesi throw away interior olarak geçer.
Spec C'nin tavanında orjinal roof vent vardır.
Bu bilgiler biryerlerden alıntı değildir, biryerlerde kullanılacaksa lütfen kaynak belirtin.
Gürsel WRX ve STi jantları her zaman aynı ebatta (17") oldular, sadece 2005'ten sonra bijon aralıkları değişti.. ;)
2005 model olarak çıkan araçlar her iki seride de, özellikle sağlamlık açısından impreza'nın peak noktası olarak çıktılar. ( Bu sağlamlık 2006 ve 2007 modellerde yoktur )
2005 WRX'lerde STi amortisörleri, forged krank, önceki WRX modellerine göre çok daha sağlam diff. ve viskoz, vb. bilimum parçalar standart olarak geldi. İç aksesuar olarak da 2005 WRX'ler önceki kasalara göre epey farklı.
2005 STi için de benzer şeyler söz konusu....
Aslında olayı en güzel Korhan özetlemiş.. STi tam olarak ralli ruhuna sahip, çok sağlam, stock ekipman ile oldukça yüksek güçlere rahatlıkla çıkabilecek yüksek performanslı ve kullanımı oldukça sert bir otomobil... Standart bir STi, roll-bar takıp Grup N / Grup X, her neyse direkman rallide yarışabiliyor mesela, buradan STi'ın ne olduğu rahatlıkla anlaşılabilir sanırım. ;)
WRX ise, stock internaller ve şanzıman ile max. 350-370 HP'lere güvenli olarak çıkabilecek, STi ile mukayese edildiğinde daha konforlu ve şehir içi kullanımına daha yatkın, yüksek performanslı bir otomobil... Kullanımının STi'a göre daha yumuşak olduğunu söylüyorum sadece, piyasadaki aynı sınıftaki arabaların %90'ı ile karşılaştırdığınızda yine böbrek taşlarınızı düşürecek sertlikte ve agresiflikte bir araba. Doğuştan turbolu ve yüksek güçlü bir arabanın gerekli sürüş emniyetini vermesi için böyle olmak zorunda.
Turboya, yazılıma ıvıra zıvıra takılmayın fazla, WRX alıp da standart turbosu ile binen pek yok zaten... :)
Önemli olan, bu tarz yüksek performanslı bir araba alacaksanız, inanın ki standart binemeyeceksiniz, gitmeyi düşündüğünüz maksimum noktanın ne olduğunu yukarıdaki kriterlere göre belirleyin... WRX'in limitlerini bildiğinizde ve oraya kadar yükseldiğinizde kendinizi çok fazla masrafa sokmadan sokaktaki arabaların %90'ı ile "oynayabilen" bir arabanız olacaktır. Buna turbo olmayan Porsche'ler, M3'ler bile dahildir.. :)
STi'da ise bu maksimum limit çok daha fazladır, WRX'de birtakım ekipman değişikliği ile, yine de ekonomik bir şekilde, ulaştığınız noktaya, STi'da sadece TBE egzoz ve yazılım ile ulaşılabilmektedir... STi'ın içinde ise bundan çok daha fazlası saklıdır.. ;)
Umarım biraz daha yardımcı olabilmişimdir..