Sevgili drag severler sezonun ilk yarışı 27 nisan 2014 herkese hayırlı olsun .
kayıt bilgilerini c.tesi akşamı verecegim. tekrar hayırlı olsun.
Printable View
Sevgili drag severler sezonun ilk yarışı 27 nisan 2014 herkese hayırlı olsun .
kayıt bilgilerini c.tesi akşamı verecegim. tekrar hayırlı olsun.
Hadi hayırlısı..
ATA MOTORSPORT project egk20 Kemal Can Kalkır.. 2 lıtre surucu dahıl 1050 kg..:icon_tup:
bos lafcılar klavye delıkanlıları,buyrun ermeydanı..:heyoo::heyoo::heyoo:
Tosfedin Ulusal yarışımı ?
arkadaşlar merhabalar öncelikle belirtmek isterim ki yarışlar geçen yıl ki kurallarla yapılacaktır.
yeni açıklanan kurallarda benim özellikle sakıncalı görmüş oldugum drag sporuna ve sporcularına getireceği agır ve telafisi mümkün olmayacak bir uygulama olması noktasında ki itirazlarım sonucu yeni yönetmelik askıya alınmıştır. çok kısa bir süre de drag kurulu toplantısı yapılacak olup,drag sporunun daha yüksek kalite standartlarına çıkması, spora gönül veren herkesin bu yönde çaba sarf etmesi en büyük dileğimdir. önümüzde ki yıl yada yıllarda federasyon kupasında ve ulusal yarışlarda yüksek başarı elde edecek olan araçların yurt dışı uluslararası draglarda başarılara imza atması adına yeni bir düzenleme gerçekleştirilecek olması fedrasyonumuzun sağduyu ile hareket etmesi beni ve benim gibi düşünen insanları ziyadesiyle memnun ve mutlu etmiştir. buradan federasyon başkanımıza ve yönetim kurulu üyelerine teşekkürlerimi sunarım. ilerki günlerde yeni düzenlemenin sizlere fedrasyon web. sayfasından ve tarafımdan duyuracagımı umuyorum. herkese 2014 sezonu inş. hayırlı ugurlu olur . başarılar.
ALİ KOLAY
KDSK. KLP. BŞK.
DRAG KURULU ÜYESİ
Varan 4 kabus
Kapi no 06 olsun abi...
20 sinde olsaydı keşke... standart araçlarada nasip var mı ? :D :D
Aracını Tosfed kurallarına göre hazırlayanlar şimdi sizin kurallarınıza göre tekrarmı dizayn edecekler ?
Bir an once kuralları açıklamalısınız 27 sine ne kaldıki :)
ARKADAŞLAR YOGUN BİR TALEP OLMASI NEDENİYLE KAYITLAR 7 NİSAN İLE 15 NİSAN ARASINDA ALINACAK OLUP DAHA SONRASINDA KESİNLİKLE KAYIT ALINMAYACAKTIR.
ARAÇ SAYISI 40 ARAÇLA SINIRLI OLUP YARIŞMACI ARKADAŞLARIN BU SÜRE İÇERİSİNDE KAYITLARINI YAPTIRMALARINI MADURİYET YAŞAMAMALARI İÇİN ÖZELLİKLE RİCA EDİYORUM.
kayıt bedeli ve sigorta ücreti dahil 500 tl (beşyüz) dir.
önceki sezonda oldugu gibi kulübümüzün prensipleri dogrultusunda yarışma tarihi öncesinde 25 nisan cuma günü gece 24:00 ekadar ne sebeple olursa olsun katılamayacağını bildiren herkesin kayıt bedelleri verecekleri hesaba iade edilecektir.
KULÜP HESABI
GARANTİ BANKASI KARATAY ŞB.
HESAP ADI: konya drag sporları
HESAP NO: 519 - 6683638
IBAN NO: TR28 0006 2000 5190 0006 6836 38
İLETİŞİM:
TEL: 0533 542 55 85 0533 7269085 0532 711 98 68
E.MAİL: kdsk@outlook.com
yönetmeliği pazertesi günü yayınlıcam bilgilerinize.
ALİ KOLAY
KDSK KLP. BŞK.
DRAG KURULU ÜYESİ
kılo sınırlaması olmıycak mı alı abı yada gurup asagı yukarı bısıler olussun kafamızda tavrımızı ona gore takınalım..:) ulusal olucak ama o kesın dımı?
Herkese hayırlı uğurlu olsun.
OKTAYKAN POWER Necdet abiler 2012 yılından sonra tekrar gelecek olmasına şahsıma çok sevindim.
Ali abi her zaman olduğu gibi ilk kayıtlarda baş gösterip 24 kapı numaramızı alalım inşallah.
hayırlısı olur inşallah ali abi. 33 kapı numarasını emre abi almadıysa bana ayır :)
araçlarınız da herhangi bir değişiklige gitmeyin şu an.(yani şu an ki halini bozmayın derim)yeni kurallarla ilgili düşünce önümüzdeki yıl geçerli olmak üzere hazırlayacagımız için sorun teşkil etmez çok sayıda
fikre açık olacak herkesin fikrine müracat edilerek geniş kapsamlı bişey olsun istiyoruz inş. iyi olacak .
ellerinize sağlık ali abi. olması gereken olmuş.. bende aracımı hiç değiştirmedim eski kurallardan devam olması harika oldu.her ilde ayrı kural olması gibi bir saçmalık olamaz zaten. bu sezonda alıştığımız kurallarla devam... ellerine emeğine sağlık abim.. sako yetişirse bizde Race Werks olarak ordayız.
ahmetcim merhaba öncelikle belirtmeliyim ki şehirler için ayrı ayrı kurallar yok zaten sadece yeni açıklanan kurallarda telafisi mümkün olmayacak sonuçlara gebe idi bu durumu sayın başkanın sağ duyusu sayesinde aştık yeni kurallar daha gerçekçi ve adil olacağı kanaatindeyim yakın bir zamanda açıklanır diye düşünüyorum.
Songür garage ekip olarak yine yanındayız ali abi hayırlı olsun şimdiden..
27 nisan 2014 konya mahalli drag ek yönetmelik
BÖLÜM 1
PROGRAM
KAYITLARIN AÇILMASI
07 NİSAN 2014 P.tesi Saat : 09:00
KAYITLARIN KAPANMASI
26 NİSAN 2014 C.tesi Saat : 17:00
YARIŞMACI LİSTESİ İLANI
Yer KONYA DRAG PİSTİ
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 18:00
İDARİ & TEKNİK KONTROL
Yer KONYA
27 NİSAN Pazar Saat : 08:30 – 10:00
YARIŞMACILARLA BRIFING
(katılım mecburidir)
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 10:15
1. KOMİSERLER KURULU TOPLANTISI
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 09:45
SEEDING
26 NİSAN 2014 c.tesi Saat: 15:00
27 NİSAN 2014 Pazar Saat: 10:30
YARIŞMANIN STARTI
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 13:00
YARIŞMANIN FİNİŞİ
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 17:00
2. KOMİSERLER KURULU TOPLANTISI
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 17:15
GEÇİCİ NETİCELERİN İLANI
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 17:30
ÖDÜL TÖRENİ
Yer KONYA DRAG PİSTİ
27 NİSAN 2014 Pazar Saat : 18:00
ADRESLER, RESMİ İLAN YERLERİ ve YARIŞ MERKEZİ
1 – SÜREKLİ SEKRETERYA
KONYA DRAG SPORLARI KULÜBÜ
ESKİ SAN.ÇAR.ZÜLALİ SK.NO 112 SELÇUKLU/KONYA
Tel : 0533 5425585 - Faks : 0332 322 79 12
Email:kdsk@outlook.com
2 – YARIŞMA SEKRETERYASI
Yarış Alanı – (27 NİSAN 2014 saat 08:00’den itibaren) Telefon: 0 505 968 33 08 İlgili Kişi: İlhan SAVAN
Organizasyon Komitesi
KONYA DRAG SPORLARI KULÜBÜ YÖNETİM KURULU
Başkan Ali KOLAY
Yönetim Kurulu Üyesi Serdar ALTUNAY
Yönetim Kurulu Üyesi B.Ali TAŞ
Yarışma Görevlileri:
ASN Gözlemcisi :
Spor Komiserleri Başkanı :
Spor Komiser Üye : Ahmet SAĞLAM
Spor Komiser Üye : Murat SONGÜR
Komiserler Kurulu Sekreteri : İlhan SAVAN
Yarışma Direktörü : Naci MUTLU
Yarışma Direktör Yrd : Üsame YAVAŞ
Neticeler Sorumlusu : Naci MUTLU
Teknik Kontrol : M.Zeki ULUBATLI
Yarışmacılarla İlişkiler Sorumlusu : m.gürol KARAOĞLU
Basınla İlişkiler Sorumlusu : M.Barış SÜTÇÜ
Yarışma Genel Sekreteri : Murat SONGÜR
Yarışma Doktoru : 112 Acil
Yarışma Gözetmenleri :KONYA Bölgesi 4 Kişi
Organizasyon komitesi yarışma esnasında yarışmacıların ve servis elemanlarının uğrayabilecekleri veya üçüncü şahıslar nezdinde sebep olabilecekleri kazalar ve hasarlardan dolayı hiçbir sorumluluk yüklenmezler.
BÖLÜM 2
ORGANİZASYON
Madde 1
Mahalli Otodrag Yarışı KONYA Otodrag Pisti’nde TOSFED kurallarına uygun olarak ve bu ek yönetmelik dahilinde KONYA DRAG SPORLARI Kulübü tarafından organize edilmektedir.
2.1 Yarışmanın tarifi geçerliliği ve yeri
Bu yarışma KONYA DRAG SPORLARI Kulübü tarafından, yönetmelikte belirtilen tarihlerde KONYA Otodrag Pisti’nde yapılacaktır. Parkur uzunluğu 402 metre asfalt pist.
2.2. Katılabilir Otomobiller ve Sınıflar ;
Sınıf 1 - Street (15 saniye üstü)
Sınıf 2 - Super Street (14-15 saniye arası)
Sınıf 3 - Pro-Street (13-14 saniye arası)
Sınıf 4 - Drag (12-13 saniye arası)
Sınıf 5 - Pro-Drag (11-12 saniye arası)
Sınıf 6 - Super Pro Drag (11 saniye Altı)
KONYA DRAG SPORLARI ETKİNLİGİ, Türkiye Otomobil Federasyonunun belirlediği kurallar dahilinde yapılacaktır.
• Polyester kaput ve bagaj serbesttir. Kaputta, kaput mandalı kullanılması zorunludur. Bagaj sabit olabilir.
• Kapı döşemeleri sökülse dahi daha hafif bir malzeme ile kapatılması şarttır.
• Yedek lastik,arka koltuk, yolcu koltuğu zorunlu değildir.
• Emniyet kemeri sökülemez.
• Hız limiti 80 km/h olan küçük stepneler ile yarışa girilemez.
• Aşırı Besleme: Motoruna; NOS (nitrojen dioksit), supercharger, kompresör ve turbo uygulamaları yapılmış otomobillerdir. Tüm sınıflarda aşırı besleme serbesttir.
• Araç üzeri reklam serbesttir. Araçların ön ve arka camında görüşü etkileyen reklam olup olmadığı kontrol edilecektir. Varsa sökülecektir.
• Sağ ve sol kapıda yarış numaranızı belirten sticker olacağı için Ön kapılarınızı boş bırakmanız gerekmektedir.
Hafifletme amacı taşıyan ön, arka, yan spoyler ve çamurluk çıkıntıları sınıf değişikliği yaratmaz.
2.3 Katılabilir Yarışmacılar
2014 Tosfed Mahalli Sürücü lisansına sahip olan kişiler
2.4 Sorumluluk
Organizasyon komitesi ve görev alan kişiler, yarışmalar esnasında yarışmacıların, sürücülerin ve servis elemanlarının uğrayabilecekleri kazalar ve hasarlardan dolayı yarışmanın gerektirdiği tüm emniyet tedbirlerinin alınmış olması koşuluyla, maddi ve manevi hiçbir sorumluluk yüklenemezler.
Yarışmacı ve sürücüler kayıt formunu imzalamamış olsalar dahi yarışmaya kayıt yaptırmakla bu yönetmelik ve diğer geçerli tüm kuralları okumuş, anlamış ve uygulayacaklarını kabul etmiş sayılırlar.
2.5 Müracaat formları ve kayıtlar:
Yarışmaya katılmak isteyen, yarışmacılar kayıt formunu tam olarak doldurup
yarışma sekreterliğine fax veya e-mail ile ulaştıracaktır.
- Yarışçı isterse bir üst veya daha üst sınıfta yarışabilir.
- Yarış alanına 1 yarışçı, 1 mekaniker girecek. Mekanikerin hal ve hareketlerinden yarışçı sorumlu olacaktır.
- Lastik ısıtma, start çizgisinden önce organizatör tarafından belirlenen 30 metrelik alanda yapılacaktır.
2.6 Servis Alanı ve Tamirat
Her bir yarışçının Servis mahallinde 2 teknik eleman bulundurma hakkı vardır ve organizasyon tarafından verilecek olan yaka kartları veya bileklikleri kullanmak zorundadır.
Bahsi geçen yaka kartlarını takan görevlilerin, teknik kontrol başlangıcından son otonun finişine kadar yarışmanın akışını veya güvenliğini aksatacak davranışlarda bulunmaları (parkur üzerinde dolaşmak, karşıdan karşıya geçmek, alkol almak ve spor ahlakıyla bağdaşmayan davranışlarda bulunmak) servis verdikleri otomobilin ihracına neden olabilir.
Yarışma sırasında otomobiller start düzlüğüne yarışacakları sınıflara göre çağrılırlar. Sınıf sırasında gelen yarışçılar, anonsları takiben 5 dakika içerisinde start düzlüğü öncesindeki alana gelmelidirler.Start düzlüğü alanında bekleyen otomobilin kapı numarası anons edildikten sonra 2 dakika içerisinde start noktasına gelmeyen sürücüler,yarışmadan ihraç edilir.
Bu süreler dışında, teknik kontrol ve kapalı park alanı dışındaki yerlerde servis hizmeti serbesttir, gerekli tamirat ve ayarların bu süre zarfında yapılması gereklidir.
2.7 İdari ve Teknik Kontrol
- Tüm yarışmalarda araçlar idari kontrol ve teknik kontrole sürücü yada kayıt formunda beyan edilmiş teknik ekip tarafında getirilecektir. İdari kontrolde sürücü lisansı, ıslak imzalı kayıt formu ibrazı şarttır.
- Sürücü bölümünde (kabin içinde), bagaj ve motor kaputu içinde sabitlenmemiş hiçbir cisme izin verilmez.
- Koltuk sağlamlığı, emniyet kemeri, kask ve gövde ekipmanlarının montaj sağlamlığı, fiber kaputlu otomobillerde kaput mandalı, otomobil içerisinde sabit olmayan malzeme bulunmaması gibi hususlara bakılacaktır.
2.8 Brifing
Yarışmacıların katılması mecburidir. İsmi okunan yarışmacılar orada bulunduğunu beyan edemezse 50.-TL para cezası ile cezalandırılır. Bu parayı start almadan sekreteryaya ödemek zorundadır.
2.9 Start
- Sürücüler koltuklarında emniyet kemeri ve kaskları takılı olarak motorlarını marşla çalıştıracaktırlardır.
- Elektronik Startın arızalanması durumunda yeşil bayrak inmesiyle start verilmiş sayılacaktır.
2.10 Hatalı Start
- Aynı eşleşme serisinde (3 kalkıştan 2 kazanılan) Toplam iki kere hatalı kalkış yapan sürücü kalkışı kaybetmiş sayılır.
- Pilotlar otomobillerini parkur boyunca itemezler.
- Herhangi bir sebeple duran otomobil ancak kendi imkanları ile tekrar çalıştırılabilir.
2.11 Cezalar
Bütün sınıflarda; girdiği grubun alt limitine göre, 0.25 saniye kadar gelişme / iyileşme toleransı tanınmıştır.Bu sınıflarda kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans payının altında kalan derecelerde
Madde-1: 0.25-0.40 saniye arası için 0.50 saniye
Madde-2: 0.40-0.75 saniye arası için 1 saniye zaman cezası uygulanacaktır.
Madde-3: Girdiği grubun alt limitine göre 0.75 saniyeden daha iyi bir derece yapan sürücü,yarışmadan ihraç edilir.
Örnek(Sınıf 2):
Bu grupta alt sınır 14 saniyedir. 14 saniyenin altında bir derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz. Otomobilin Sınıf 3, 4, 5 veya 6’da belirtilen güvenlik kurallarına uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.14 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa taşınamaz.
Ceza Örneği - 1 (Sınıf 2):
Yarış öncesi sınıf belirlemek için yapılan ölçümler sonucunda 14.234 sn. süre yapan bir yarışçı; Sınıf 2 de yarışmaya hak kazanır.
Yarış esnasında 13.678 sn. süre yaptı.Bu değer 14 sn. altında olduğu için madde-1 deki ceza toleransı (0.25-0.40 saniye) uygulanarak 0.5 saniye eklenir. 14.178 süre ile kayıtlara geçer.
Ceza Örneği - 2 (Sınıf 2):
Yarış öncesi sınıf belirlemek için yapılan ölçümler sonucunda 14.234 sn. süre yapan bir yarışçı; Sınıf 2 de yarışmaya hak kazanır.
Yarış esnasında 13.365 sn. süre yaptı.Bu değer 14 sn. altında olduğu için madde-2 deki ceza toleransı uygulanarak (0.40-0.75 saniye) 1.0 saniye eklenir. 14.365 süre ile kayıtlara geçer.
Ceza Örneği - 3 (Sınıf 2):
Yarış öncesi sınıf belirlemek için yapılan ölçümler sonucunda 14.234 sn. süre yapan bir yarışçı; Sınıf 2 de yarışmaya hak kazanır.
Yarış esnasında 13.235 sn. süre yaptı.Bu değer 14 sn. altında olduğu için madde-3 deki ceza toleransı uygulanarak (0.75 sn. yüksek) yarıştan ihraç edilir ve bir sonraki yarışta bu grupta yarışamaz.
2.12 Kurallara aykırı tehlikeli sürüş
Yarışma Direktörü tarafından ihraç edilecektir. Pist sınırları içinde nerede olursa olsun yarışma direktörünün izni olmadan otomobil çevirmek, lastik yakmak kurallara aykırı tehlikeli sürüş kabul edilir.
2.13 Kayıt ücreti ve sigorta:
Kayıt ücreti ve Sigorta : 500.-TL
2.14 Reklamlar
Tüm yarışçıların, sponsorun ve organizatörün kapı numaralarını, stickerlarını yapıştırmaları zorunludur. Organizatör tarafından teklif edilen ihtiyari reklamları kabul etmek istemeyen yarışmacı, kayıt parasının 2 mislini ödemek kaydıyla reklamı reddedebilir.
2.15 Yönetmeliğin yorumu, uygulanması ve değişikliği:
Bu yarışma yönetmeliğine esas mahalli oto-drag talimatnamesidir. Mahalli oto drag talimatnamesi üzerindeki değişiklikler sadece TOSFED spor komitesi tarafından yapılabilir. Yarışma programı, görevliler veya parkur değişiklikleri ile ilgili bültenler tarih ve numaraları olarak resmi ilan yerlerine asılmak ve yarışma komiseri tarafından onaylanmak suretiyle geçerli olacaktır.
2.16 Ödüller ve ödül töreni
Aşağıda belirtilen ödüller yarışma günü saat: 18:00 de, yeri KONYA OTO DRAG Pisti Ödül takı’dır. Sınıf 1, Sınıf 2, Sınıf 3, Sınıf 4, Sınıf 5, Sınıf 6;
Birinci, İkinci, Üçüncü’lere birer kupa.
11.9 yapan NA arac ile
4 x 4 subarular turbo hondalar vs vs aynı kategoride olur
şayet buna adalet diyorsanız adalet kavramınızdan şüphe ederim
madem eski kurallar uygulanıcak öyleyse NA ve Turbolar diye en azından araçları ayırmakta fayda var eski kurallara 1 yeni kural ekleyin zor birşey değil
ama NA araçlar NA araçlar ile kapışsın Turbo araçlar Turbo araçlarla
benim tavsiyemdir
yoksa eski kurallara göre NA araçların yarışması mantık dışı seedinglerde yarışı bitirmiş oluyorlar
kuralların degişmesine çok sevindim olması gereken oldu.daha öncede bu sistemde yarısıyoduk zaten kimsenin bi şikayeti yoktu
Hilmi yada Ahmet ,
Tosfed Drag Kupası kuralları 2014 kuralları şeklinde yayınlandığı gibi , Tosfed in sitesinde şuanda da yayında olduğu gibidir .
Kurallar değişmemiştir yanlış bilgi ile araç hazırlamayın .
Konyada yapılacak drag organizsyonu mahalli organizasyon olduğundan, Tosfed Kupası iYarışlarından biri olmadığından dolayı eski kurallarla yapılabilmektedir .
Doğrudur. Ancak halen sınırları zorluyoruz kesinleşmiş bişey yok bir süpriz olabilir şimdiden birşey sölemek doğru olmaz . Bu arada bir sorun yada sıkıntı yok mesele bütçe meselesi istanbulparkta 1 drag yarışı 200 bin tl civarına çıkmakta geçen yıl ben 100 bin civarı zararla evime döndüm yarış günü istanbulparktan. Ama drag için genede gayretliyiz şuan bu mesajıda 2 günün yorgunluğuyla istanbulparktan atıyorum aslında :D
bugra öncelikle merhaba ben bu organizasyonun tosfed kupası oldugunu yazmadım ek yönetmelik yukarıdadır. yanlış bilgi kelimesini kullanmanı da esefle karşılıyorum bu güne kadar hiç kimseye yanlış yada yalan söylemedim. mesnetsiz dayanağı olmayan bilgi vermedim.
ALLAH ın iziniyle de bundan sonrada olmayacak 16-17 nisan tarihlerinde yapılması muhtemel olan drag kurulu toplantısında kuralların ihtiyaca göre yeniden düzenleneceğini şimdi söylüyorum. sen ist.da olabilirsin ama benimde iletişim organları ile bilgi alışverişinde bulunduğumu sayın başkan metin bey,murat bey ve oktay beyle yapmış olduğum görüşmeler sonuçu açıkladım. 2014 tarihli kurallar bu durumda otomatik olarak askıya alınmış olur ki bu kuralların geçerliliği olsa idi kurul toplantısına ihtiyaç duyulmazdı.
şimdi bu durum karşısında YANLIŞ BİLGİ cümlesini okuyanların taktirine bırakıyorum . bilgilerinize.
27 NİSAN KONYA DRAG olagan durumda (TOSFED KUPASI) tarihi idi.(tosfed yarış takviminden bakılabilir) fakat yeni kuralların tarafımızdan itirazı sonuçu bir haftadır yapılan görüşmeler neticesinde konya dragın mahalli yapılması sayın başkanımızın istegi ile açıklanan tarihin ertelemeye maruz kalmaması yarışmacıların hayal kırıklığına uğramaması için uygun görülmüş olup ilerki günler de yapılacak olan drag kurulunda görüşülerek yeni bir düzenleme yapılması üzerinde fikir birliğine varılmıştır. düzenlemesi yapılmamış kurul kararı olmayan yani :AKTİF OLMAMIŞ; bir metin vardır ortada eski kurallar diye bişey söz konusu degildir şu an için bu kurallar yürürlükte olan kurallar oldugundan dolayı eski kurallar diye birşey söz konusu olamaz. BİLGİLERİNİZE.
NOT : BU KURALLARIN SÜPER OLDUGUNU FALAN SÖYLEMİYORUM BENCEDE DEĞİŞLİKLER YAPILMASI ZORUNLUDUR . AMA ÜLKE ŞARTLARINA, ADALETİ ÖN PLANDA TUTAN GÜVENLİĞE ÖNEM VEREN ÖZELLİKLE AĞIRLIK KONTROLÜNÜN MUHAKKAK SAGLANMASINI BENDE İSİTYORUM.
DAHA ÖNCE DE YAZMIŞTIM BU SPORUN KESİNLİKLE BURJUVA SPORU HALİNE GELMESİNE GÜCÜMÜN YETTİĞİ YERE KADAR İZİN VERMEYECEĞİM.
Hilmi merhaba TR de şuan için 11.9 yapan bir N/A bir araç yok bildigim kadarıyla varsayımlarla bir yere varamayız. kaldıki iyileştirme toleransı var, daha bir çok sebep sayabilirim turbolu araç lag a düşebilir,hortumu patlayabilir,vites kaçırabilir, hararet yapabilir, daha neler neler teknik olarak, kaldıki böyle bir ayrışma yapılınca bazı sınıfların şişeceğini bazı sınıflarında boş kalacağını göz ardı edemeyiz.
Ali abi iyi akşamlar
En azından seyyar bi kantar getirilsin kimse bu söylediğimi yanlış anlamasın,rakibimizin ne olduğunu bilelim neye karşı yarıştığımızı bilelim araba orj 1200 kilo yarış zamanı ???? Kaç kilo.. bu yarışta hafiflik büyük faktör ama onunda nizami olması gerekir.
metin merhaba 16 - 17 nisan drag kurulu toplantısında araçların, güvenlik,agırlık, sınıf gibi problemlerinin degerlendirilecegi gün olarak düşünülmüştür .inş. iyi,adil herkesime hitap edecek şekilde sonuçlanacagını düşünüyorum.
not : bizim pistimize 1 km mesafede dijital kantar mevcuttur. karara bağlanan sonuçlara göre bu imkanıda kullanacagız.
12.01 yapanla 12.99 yapan aynı dınfta ne kadar adil di mi ? 12.01 yapana verin kupasını gitsin ne de olsa direkt finalde. Aracı zorlanmıo mekanık arıza yasaması cok dusuk bır yuzde. Dıyelım 12.5 yapan na arac ıle 12.5 yapan turbo arac eslestı. Turbo 0.1 basınc acsa otomatık olarak gececek. Na araclarda NOS la mı gelsın ? Farzedelım ben antrenman da 12.7 yaptım. Kupa için çakallık yaparım (bu kurallar sadece ego tatmın eder ne de olsa) seedıngde gaz keser 13 grubuna gırerım. Nasıl olsa tolerans var yarısta 12.75 kupa benım. 31 den baska birşey değil. Ne anladım o işten. Drag sporu mahalliden öte gitmez. Hiçbirzamanda gelişemez bu kurallarla. Kusura bakmayın ama bu iş AÇ adam sporu değil. Siz dünya da fakir yarışçı gördünüz mü ? Yarış tulumu ayakkabısı kaskı yanmaz elbıse sogutucu sparco dan dizseniz 5000tl eder. Biraz mantıklı düşünün gundelık aracıyla drag yapılan tek ulke Turkıye. Kusura bakmayın katılım ucretı 1000tl olsun ama 20 gercek yarış otomobili gelsin yarışsın. Ralli çıkma lastiklerini takan haftasonu eglencesıne pıste gırmesın. Azıcık kalite lutfen.
Ahmet
nokta virgülüne kadar katılıyorum... geçen sene Buğra konu açmıştı, kurallarla ilgili fikir almak için, aynılarını yazmıştım...
sınıf ayrımı yapmak anlamsız oluyor bu sistemle, kalkılsın 1den 50ye kadar araçlar sıralansın, saniye sistemini hiç bir zaman adil bulmadım... sınıfın belli olur, aracını hazırlarsın, sınıfında en iyi misin değil misin yarışırsın, haa yok daha da kendine güvenirsin üst gruba kaydolursun, geçen kazanır... olay kupa kazanmaksa illa kendine kupa aldıracak bir sınıfa atabilirsin kendini, güvenilmeyen olay da budur...
Ali abi ,
Bukonuda bende dahil herkez böyle düşündü ben metin abiye sorup öğrendim senin yarışın mahalli olduğunu o nedenle Tosfed Drag kupasına araç hazırlayan adamlar yanlış bilgi almasın diye yazdım alınmaya gerek yok öyle her kelimeden .
Allahın izniyle yeni kurallarla en iyisini en düzgününü yaparız bu ülkede 10 yıldır yarış düzenlerim bu ülkede istanbul ankara ayırmadan tüm ülkedeki arkadaşlarıma start vermişimdir herhalde bugüne kadar . Senin kural kural dediğin eski sistem basit kolay çünki yarış değil abi . Dünyada ve türkiyede hiçbir yarışta otomobilini YAVAŞLATARAK KAZANAMAZSIN . Sen diyosunki bu adil bu kural iyi yapma gözünü seveyim .O drag kurulunda bende varım sende oturup konuşuruz yeni kuralların neresi sana ters geliyor sölersin anlatırız abi . Bence sen yeni kuralları ya yanlış anladın yada farklı bir gözle bakıyorsun buna .
Sen yarışını senin tabirinle '' herkesime '' ( sanki biz burjuva olmayan gelmesin diyoruz ) göre eski kurallarınla mahalli olarak yap abi . Biz istanbul ve izmir bu kurallara uyup Tosfed Drag Kupasını yapacağız . Konyada da ben bu kurallarla yapmam diyosan sen bilirsin abi Mahalli olarak yap eski kurallarla ne diyeyim . Federasyonun kural kitabında yayınlanmış kurallar ben sana söliyeyim değişmez . Değişirse 1 satır 2 satır ek bülten çıkar oda elzem bir durum var ise bu işin prosedürüde bu bilgin olsun .
Neyse bunu Drag toplantısında konuşuruz uzun uzun abi. .
Tekrar sölüyorum alınganlık gösterme yazdıklarıma ben bu kurallarla Türkiyede bu yarışı yapmış tek adamım ondan bukadar rahat kurallar çok başarılı diyorum .
İstanbulpark a katılan yarışçılar yazar nasıldı hiiiçte öle parası olan olmayan durumu olmuyor kurallarda . Herkezin yeri sınıfı belli aslan gibi gelip yarışıyor insanlar hiç olmazsa emek vermiş hızlı adamı gelipte bir turbo aracın basınç kısarak geçip kupa alamıyor ....
Kimse kimsenin aracını malını mülkünü küçümsemiyor ama insanlar dünya parlar harcıyor adam piste hediyelik eşya paketi gibi çıkıyor.heryeri birgün öncesinden fiberlenmiş koli bandı ile bantlanmış arabaları pistte görmek istemiyoruz.çok hafifleyince yolda duramıyorlar,hayati tehlike arz ediyor ve üstelik adeletsiz sınıflandırmalar çıkıyor.Amaç Profesyonel bir pistte profesyonel drag Yarışı yapmakmı yoksa profesyonel bir pistte öylesine bir pazar etkinliği yapmakmı?Motor sporları bence Herkese göre değil belirli kurallara göre yapılmalıdır.insanlar para harcamaya hertürlü harcıyor.Madem öyle herkesin bir çizgisi olsun,herkes belli kurallara ve standartlara göre araba hazırlasın gelsin.Hem sizler kontrollerde ve yarış esnasında zorluk yaşamayın hemde herkes emeğinin ve parasının gerçek karşılığını alsın derim.
Bu koşullarda konyada o yarış olmaya her türlü olur,o 50 arabalık kontenjan her türlü doldurulur ama insanları konya pistine küstürmeyin be abim.herkesten 20-30-50 tl her neyse fazla toplansın seyyar kantar getirilsin kilo şartları belirlensin hediye paketi gibi araçlar olmasın istiyor herkes.
Her modifiyeli aracı olanın drag yarışına girebilir diye bir kural yok dünyanın hiçbir yerinde.Yarışlar ulusal olacak dendi aylardır arbalarımızın iç aksamını dış aksamını ulusal kurallarına göre elimizden geldiğince hazırladık.Nasıl bir orta yol bulunacak bilmiyorum ama hep yarışcılardan taviz bekleniyor.
İnşallah bir orta yol bulunur da bu sorunlar ortadan kalkar
Bugra biyerde haklısın ama şöyle bir sorun var ben arkadan itis grubuna girecem grupta 3-5 kisi ile yarışmak beni tatmin etmiyor kalabalık degil çünkü grup diğer türlü atıyorum 11-12 grubunda bir sürü arac var daha keyifli ne yalan soyliim benim kupa umurumda degil ne kadar arac ile denersem o kadar iyi Ali bey'in haklı olarak serzenişte bulunduğu yer bu adam bulamayız bu şartlarla diyor ve haklı senin kuralların benim işime gelse dahi dogrusu bu katılımcı problemini çözersen senin kuralların uygulanır bence diğer türlü işiniz zor