evet sızlerın engın tecrubelerınden faydalanmak ıstıyorum bır aracın boyalı oldugunu degısenı oldugunu nasıl anlarsınız ?
Printable View
evet sızlerın engın tecrubelerınden faydalanmak ıstıyorum bır aracın boyalı oldugunu degısenı oldugunu nasıl anlarsınız ?
boyacı kaportacı tuğla mı haşlasın kardeş? bi lokma ekmeğe muhtaç mı olsunlar? halı mı kemirsin ustalar? bunu mu istiyosun?
ahahah o nasıl bir yorum öyle :D
Şaka bir yana arkadaş iyi niyetle ön eleme yapacak kadar bilgi sahibi olmak adına sormuştur eminim. Mutlaka cvp veren olur ama kısaca bahsetmek gerekirse parça boyada her parçanın anlaşılma şekli farklıdır. Lokal boya da iş değişir. Ayrıca her boyanın bir karakteristiği var atılma şekli var katliyam yapılmadıysa da bunu anlaman oldukça zor dolayısı ile de işin ehline ücreti karşılığında yaptırmak gerekir.
bu tepkı ne yaa kesın boyacı bu arkadas :D alt tarafıı boyacıya goturemıyoruz dıye kendımız bakalı dedık kufur etsen daha ıyıdı sonucta burası sosyal paylasım sıtesı bılgılerımızı paylasıcaz dımı ? boyacılarımı koruycaz burda? her boyacıca adam gıbı cwp verse ıncelese sormayız heralde :)
değişen için aracın parçalarını vidalarına bakın vidalar sökülüp takılmış mı vidanın üstendeki boyanın yüzülmesinden anlarsınız.boya için de boya makinası ile bakmalısınız ..bazı ustalar öyle bi boya yapıyolarki boya makinasına gerek kalmıyo :D benim bildiğim ve dikkat ettiğim şeyler bunlar kesinlikle bu böyledir demiyorum.. gider ustaya gösteririm her zaman..:icon_tup:
Şimdi ben bu olayı zincirleme ticaret olayıyla bağdaştırıyorum.Misal fırıncımısın,sadece ekmek yap ki kaportacı boyacı da kendi yaptığı işten kazandığı parayla gelsin senden ekmek alsın,ekmek yesin.Hem sen kazan hem o kazansın :)Herkes kendi işini yapsın,herkes ekmek yesin.Ama arkadaş burada sanırım minimum bilgiyle amatörce nasıl anlarız şeklinde bilgi istemiş :)Fakat bu iş tecrübe işi belki boya aleti olsa da,kaporta birleşim yerlerine baksa da anlaması zor olacak.Nacizane tavsiyem,ortalama 5 yaşın üstündeyse çok boya arama,değişen olarak ta direklere,şaselere girilmediyse ve maksimum 5 parça değişmediyse servise baktırmaya götürebilirsin.
gunese araci cikarip ton farkina bakabilirsin boyanan parca digerlerine gore daha koyu renk olabilir ona dikkat edebilirsin , boyayi yakindan inceledigin zaman boyada akma filan varsa parcanin bittigi yerlerde onada dikkat
edebilirsiniz en son ve net cozum boya ölcum cihazi ile kontrol etmek
ya tabıkıde mutlaka oyle ama bazen oyle bır durum oluyorkı boyacıya goturmeye vaktın bıle olmuyo yada ne bıleyım onceden anlıyıp duruma gore goturup goturmemek gerekıyor dedıgınız gıbıyse bır ıkı boyalı olsun sorun degıl hatta komple boyalı olsun yıne sorun degıl bu yuzden ben anlıyım boyacıya goturmeyede gerek yok ama her adamda oraya buraya gıtmıyor gel getır ustanı bak dıyor oyle durumlar ıcın sormustum
Bu salı bi araba aldık 2012 Volvo, neyse aradım servisleri biz sadece mekanik yürüyen bakıyoruz kaporta boya bakmıyoruz cevabı aldım, bütün servisler böyleymiş, neyse tanıdık bir özel servise götürdük arabayı oda tanıdığı kaportacıya gösterdi, bize söylenen sadece sağ arka çamurlukta boya olduğuydu gelen cevap sağ arka çamurluk sağ arka kapı ve kaput boyalı :) Sonra galerici inanmadı başka bir yere gösterdik oda sağ arka çamurluk boyalı sağ arka kapı değişmiş cevabını aldık :D Demekki servisler bu yüzden kaporta boya bakma riskine girmiyorlarmış bunu da öğrendik. Sonuç olarak bu işin standardı yok boyacı adam bile yanılgıya düşebiliyor.
Kullanıcı olarak bilinç düzeyimizin artıp, boya takıntısına bir son vermemiz gerekiyor bence.
Tabi bunun ön koşulu da boyacıların işlerini kaliteli yapmasına bağlı.
Bugüne kadar yaptığım analizlerde şunu gördüm,
Sahadaki gerçek kullanıcı profili(al sat amaçlı olmayan), boya olsa da kendisine doğru bir
şekilde söylenilmesini ve aracı aldıktan sonra kendisine masraf açacak mekanik problemleri önemsiyor.
Boya kısmı ise, gördüğüm kadarıyla daha çok al sat işiyle meşgul olanların pazarlık malzemesi olarak kullandığı bir unsur.
tabıkıde oyle komple boyalı olsun sorun degıl bır ıkı parca hıc degıl ama bazıları boyalıdıyıpte boylı dedıgı yer degısen oluyor ıste bende ona uyuz oluyor ama yınede ufak boyl taktıkler ısımı gorur bazıları dıyor yenı boyanan yerler portakal kabugu gıbı olur dıyor gunes ısınları dık gelır dagınık homojen omaz dıyor dogrumudur?
anlayıp anlamamak bir yana,
birisi bana fotolardan burası boyalı demeyi açıklayabilir mi ?
Araç ağır kazalı olmadıktan,tüm parçaları değişmiş olmadıktan ve kozmetik olarak sorunu olmadıktan sonra ne önemi var boyanın?
Boyanın dokusu ve aracın çizgileri belli ediyor genelde. Yazıyla nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Ben de %100 ayırt ederim diyemiyorum ama dayım 5dk incelesin nerde ne var sayar :D Söylemiyor da nasıl anladığını :)
bugunn iki tane arac baktimm mac boyali oldugunu anlamak degill bir boyali olan var bir boyali olann yanii bincegimizz alicagimiz arac dalga dalgami olsun insan yine neye bindigini bilmekk istiyor bugun dedigim gibi iko arac baktimm boyaa yok gibiydii makina ile anladikk digeri isee sanki eline almissin badana fircasini boyamissin adama dedim kendonmi boyadin araci halaa boyasiz diyor :D
valla bakarım arabanın yanlarından arabaya , hatları düzgünse tavanda boya yoksa alırım :) orası burası beni ilgilendirmez
Bu konu aşırı sıkıntılı :D
arkadaslar boya takintisi yapmayin falan diyosunuzda 2010 model 374813 kere komple boyanmis arabayi aaaa temiz bak bu araba yeni boyanmis gibi yurt disi kafasimi yasayalim ? bence boya eski aracta sorun olmamali ama modelli arabalarda boyle diyerek galericilere kendimizi miktiriyoruz.adam arabayi alirken burasi burasi burasi boyali diye fiyat kiriyo ama satarken boya olur diyo cakarim oyle ise.boyandiysa orjinalligi gitmistir bu kadar basit , boyasiz ikinci elde her zaman degeri yuksektir ve olacaktir
fabrikadan çıktığı gibi gram boya bulana araç bedava :D
http://distilleryimage4.ak.instagram...0a1fbb3c_8.jpg
sulu boyaylamı boyamışlar onu yaw :D
ohaaa one oyle yaa arabayi paralel o kapiyo dikey boyamislae :D
#25 de çıtayıda mı iptal etmişler? :D
Bildiğim kadarı ile anlatayım..
Öncelikle boya için..
Arabaya güneş altında değil gölgede bakılıcak..
Arabaya boya ya karşısından değil yandan bakılıcak..
Arabanın her parçasının başlangıç ve bitiş yerlerinde muhakkak boyanın sonu veya başlangıcını belli eden hataları el veya göz ile hissedersiniz..
Kaporta veya değişen için..
Kapı ve Kaput ve Bagaj gibi parçaların kenarlarında mastıklar en iyi ipuçlarıdır fabrikada otomatik makinalar her zaman aynı görüntüyü verecek şekilde mastık çeker fakat atölyelerdeki ustalar kendi el ayarlarına göre çektikleri için fark görülür..
Arabaya karşıdan baktığınızda parçalar arası boşluklar açık kapalı yamuk olur çızgiler birbirini takip etmez.. Çivatalar ben değiştim der..
metalik renklerde en belirgin durum ton farkı. İşyerimde bir corolla var kum beji renkte, inanın aracın her parçası ayrı tonda, anlamamak için kör olmak lazım. Araca yandan göz hizasında bakıldığında boya altında macun varsa ki genele olur, dalgalı bi hat oluşturuyor, ışığın kaporta üzerindeki yansıması da önemli tabi. Ve yüzeysel boyalarda uşan boyanın farklı aksamlara sıçraması da anlamak için önemli. Bağlantı yerlerindeki vidaların aşınmış olması ya da vida tiplerindeki farklılıklar, ustalar genelde uygun diş ne ise onu takar, çoğu gidipte orj. almaz.
Şahsen boya takıntılı bi insan değilim 3 araç boyattım şimdiye kadar, hepsinin de boya önce ve sonrasını fotoladım, satarken de gösterdim sorun çıkmadı.
Ama gel gelelim yüzeysel boya var denilen yerin altında 30 cm lik çektirme düzeltme çıkması insanı rahatsız eder.
Araç sorgulamasında Dikkat: Fabia içerir diye bi konum var, ordaki aracı ben boyattım, ilanı açan adamın olaydan haberi yok, şimdi bilmeyen biri gitse ilandaki bilgilere aldanıp canı yanar.
yarı cıta iptali yapılmış :D
Kırmızı toyotanın, belli ki kapısı değişmiş.Yapılan hata ise boya karışımı yanlış yapılmış olabilir, veya alt boyasının füme olması gerekirken, boyacı beyaz atmış da olabilir. :)
Araçta boya'ya gölge bir kısımda bakılır.
Yandan arac'ın ana hatlarına,boya lekelerine,dalgalanmasına,zımpara izine filan bakılıp anlaşılabilir
Değişen ise,mastikler,puntolar,vidalar buna işaret eder
benim e36 da değişen yoktu ustalar ön üç parça değişmiş dedi. 2. ve 3. ustaya gösterdik değişen olmadığı anlaşıldı :)
bir diğer arabamda da değişen parçayı bulamamışlardı . başka parçaya değişmiş demişlerdi :)
o yüzden ustalara pek güvenmemek lazım çoğu ezbere konuyor açıkçası .
ancak şasenin kulelerin kapı içlerinin boyalı olup olmadığını, düzeltme olup olmadığını çoğu usta anlar önemli olan da o zaten . gerisi mühim değil :)
yarisi metin şentürk boyamış
boyalı parça en başında renk tonu tutmayabilir ve yanındaki parçalarla arasındaki mesafe aynı olmayabilir veya fabrikasyon aralıkta olmayabilir
değişen parça takıldığı yerlerdeki fabrikasyon bir işlem olmuyor mesela bir aracın sadece sol çamurluğunun değiştiğini varsayalım kaputu kaldırdığımız zaman çamurluğun ilk başta vidalarının renginin yeni ve temiz olduğunu görürüz diğer orjinal parça nın fabrikasyon işlemi vardır sanki kaynak lanmış gibi diğerinde yoktur
Yansimalara bakarim her zaman kolay bi yontem. Aracin kordonlarinda hata olabilir anlarsiniz, kapilarda yansimalar dalgalanma yapiyorsa macunlu oldugu icin olma ihtimali var. Tabi bunlari anlayabilmeniz icin kazasizinida o anda goz onune getirebilmeniz lazim. Diger yandan camurlukla kapi arasi, tampon kaput arasi cizgilere hizalara dikkat etmek lazim.
Google"dan orjinal bi civic acin sonra unal turanin civiclerine bakin kazali araci tanimada birebir faydalidir