yuhhh diyorum artık :)
1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim :)
arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.
diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.
bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur :)
bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.
soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?
122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.
Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum :)
asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.
aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)
asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.
bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.
yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.
mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.
mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.
Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.
sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?
http://www.team-bhp.com/forum/techni...-variants.html