Merhaba Arkadaslar; 1.6 e-hdi mcp sanziman aracimda yazilim bulunmakta, dpf egr iptali ve dp yapilmasi bir sikintiya yol acar mi? Tavsiye eder misiniz?
Printable View
Merhaba Arkadaslar; 1.6 e-hdi mcp sanziman aracimda yazilim bulunmakta, dpf egr iptali ve dp yapilmasi bir sikintiya yol acar mi? Tavsiye eder misiniz?
takip.....
Herhangi bir sıkıntı olmaz. 52mm den kalın olmasın dp. Yazılım seviyesine göre duman görülebilir
Ustalara sordugun kadariyla, dpf ve ozellikle egr sokumu ugrastirir dediler, yarin obur gun muayene icin tekrar ugrastiricak, buna da degmesi lazim, ama olur mu bilmem.
Dpf içini boşaltmanızı tavsiye etmem ucuz bişey değil
kardeşim yanlış anlama sana muhalefet olmak istemem amaç o değil yani.
ama hangi muyane elemanı dpf ve egrsi iptal edilmiş üzerine yazılım atılmış arkasından lokomotif gibi duman atan aracı anlamayacakki ? :)
tek kelime ile harbi mal olması lazım, bahsetiğiniz elemanların çoğu genç ve yeni nesil fırlamalıkların hepsinden senden benden daha bilgili.
ABİ .kaçkere dpf-kat-egr si hem manuel hem yazılımsal iptalli 1.5bar basan araçla muayneden geçtiniz.ben şimdi muayne istasyonundakilere malmı diyeyim.bunun konusunuda açtım aynı aracın stock halinden daha iyi emisyon degeri yakaladım.bencede yanlış anlamayın ama muhalefet yapıyorsunuz.
desenize yazılımlı corsalar muayneden hiç geçemiyorlar
fırlamalık derken neyi kastediyorsunuz bilemedim.dpf si ve egr si yazılımsal ve manuel iptal araç.ekstra basınç açılmadıktan sonra std.ecu ayarlarıyla duman atmaz.
https://www.youtube.com/watch?v=wfmyBN7BFok
burdaki demodanda anlaşıcağı üzere egr nin iptal edilmesi motor içindeki sıcaklığı artırmaz mı buda zaten yüksek basınç ve sıcaklıkta çalışan dizel motorun daha da ısınarak zorlanmasına sebep olup zarar vermez mi ? egr iptal ve egr iptal olmayan motorların iç çalışma sıcaklıkları hakkında bilgisi olan var mı? İşinbu kısmını hala anlamış değilim
http://www.techturkey.com/forum/maka...faydalari.html
sizde elm var die biliyorum.testini yapabilirsiniz iptalinde manifold sıcaklıgı ne oluyor bir bakın.bu arada egr tam rakam olmasada 2000-2500 devir aralıgında açar ve kapar.yani yuksek devirlerde ısıya pek etkisi olmaz.yani bana göre durması anlamsız.sonuçta temizlettiniz ama 2000km sonra tekrar bir bakın isterseniz :)
Ben yine de tam olarak emin olamiyorum deger mi degmez mi diye, birde citroen ustalarim bu sokme takma isinin de ugrastirici oldugunu soyluyor.
-Yapmayin etmeyin ya,egr iptalli dpf iptalli araba orjinalinden nasil daha iyi deger yakalasin...Iptalinde arabanin A sindan anlamayan adam bile AFR'yi olcebilir koklayarak :D
-Neyse egr-Dpf bozulana kadar devam edin durduk yere kasmanin manasi yok bence...
aynı yerde eksoz muaynesine girdik.degerlerde burda daha nediyim.http://www.techturkey.com/forum/dize...yon-farki.html
aracınım aynı istasyonda 2 sene önceki stock degerleride elimde.pek fark yok. sonuçta elimde kanıtımda var.kat-egr yazılımlı halde aracım daha az yaktıgımda bir gerçek. :) ve eksoz muaynesindende sorunsuz geçiyor.
ben kimseye illa dpf yi egr yi iptal edin demiyorum.ama iptal sonrası veriler hiçte öyle abartıldıgı gibi degil.
benim motor kodum d4fb uzun yolda 5lt ortalamanın altına düşmedim.aynı araçtan dpf-egr iptal yazılımlısı 3.9lt ortalamayı görüyor.az yakıt az salınım.yanlışmıyım :)
yazılımlı,egrsi ve dpfsı iptal araçla testden geçtim demek birşey
yazılımlı egrsi ve dpfsi iptal araçla daha iyi emisyon değerleri yakaladım demek bambaşka birşey.
sizin ikincisinin ihtimal olduğunu bile düşünüyorsanız ben muhabeti devam ettirmenin gereksiz olduğunu düşünüyorum hayırlı günler kardeşim :)
elinde böyle bir test sonucunun olması testi uygulayan personelin hata yapmadığına yada ölçüm aletinin kalibre olmadığını göstermez değilmi? :)
2+2= 7 olduğu konulardan uzak duruyorum hele ramazan ramazan hiç çekilmez.
dpf egr iptalli araba daha iyi emisyon değeri yakalamayabilir ama o değerin çok yükselmemesi tunerin elinde olan bi durum birazda.
kaç mg yakıt basıyor enjektörler, manifold basınçları ne alemde? bunlar detaylandırılarak muayene işi çözülür..
siz ben dpf yi iptal ettim dibine kadar aç ustaa derseniz turboyu limite çekip yakıta abanıcak tuner de ne yapsın müşteri isteğine göre yapılıyor sonuçta yazılımlar %90.
gayet smoke free gezen ve emisyon değeri tutturan araçlar mevcut tr de de yurt dışında da ki m alumunuz yurt dışındaki muayene bizdekine kıyasla baya katı :)
egr konusu için ekleme yaparsam, 2 yıldır yazılımsal iptal egr benim arabada, kışın 3 km yerine 4 km de ısınması (tam ısınma) dışında bir negatiflik söz konusu değil, hatta kurum açısından faydası var, soğuk motor ısınsın diye ekzoz gazını geri çevirdikçe soğuk motor avansının daha fazla olması yani daha çok yakıt püskürtmesi sonucunda kurumlanma çok daha fazla egr aktifken, özellikle kısa mesafe kullanılan araçlarda.
aynen bu işlerde yazılımcı çok önemli,aracıda iyi tanımak lazım
Ya cidden soruyorum su tepkimeleri,dpf ve nox catalisoru olmadan "Sadece yazilimla" yaptirabilen insan nasil yaptiricak bunu?Bir arabanin gozle duman atmamasi demek yani smokefree olmasi temiz oldugu amlamina gelmiyorki.Cikan gazlari nasil gorucez...Evet assagidaki tepkimeleri yazilimla yapmak mumkunmu? NO yani Azot Oksidi nasil birseylere baglayip daha zararsiz sekilde attirabilicek...
http://i.hizliresim.com/r9N81m.jpg
http://i.hizliresim.com/1dZDEj.jpg
http://i.hizliresim.com/L3RgDo.jpg
Yani demek istedigim boyle bir Dunya yok,DPF-EGR iptalli,dumanli dumansiz yazilimli kullandim ama hicbir zaman orjinaldem daha iyiyim diye bir lutufta bulunmadim.Dumansiz haldeyken bile 5yasindaki cocugu egzozun oraya oturt kokudan basi doner eminim :)
Avrupada evet emisyon bizden kati,Yurt disinda gezen varda nerde var Amerika falandir sanirim,Avrupada hangi ulkede dpf,nox cat iptalli muaneden gecebiliyorlar.Adamlarda mobil emisyon olcen arabalar var.Suphelenirse durdurur olcer emisyonunu aninda cezasida cok buyuk.Almamyada DPF'i olmayan dizelleri (bakin ktalizoru olabilir) sehir icine bile giremiyorlar...
Bu arada abi yanlis anlama beni lutfen,senin elinde kanit falanda yok.Senin hesap yaptirdigin hesap makinesi bozuk...2x2 yapinca sonucu 4 veriyor,2x9 yapincada sonucu 4 veriyor.Oraya girtlak en pis arabaylada gitsen ayni degeri vericektir,en temiz aracla gitsende.Nasil bir kalibre ayari yapiyorlarsa artik cihazlara brn daha egzoz emisyom olcumunden kalan gormedim :)
dostum sen mevzuyu bilimsel açıklamışsın.eline saglık.sakın sana muhalefet oldugumu falan düşünme.konuda boşa uzamasın.haksız demiyorum zaten.bende kendi aracımda gördügüm degerleri paylaştım.yukardada yazmışım zaten benim araç bu şekilde diye. şimdi muayneden geçtigi için istasyondakine MALMI diyeyim.ist.te çogu ticari taksiler sarı dolmuşlar dpf leri iptaldir.her senede muayneden geçerler.kalanı duymadım.kimse 5 yaşındaki çocuga katlı veya katsız eksoza oturtmasın bence :) bu arada benzinli aracımla kat.ı üzerinde emisyondan geçememiş adamım lütfen :)
1-dpf-egr-kat yazılımsal ve manuel iptal edilmelimi=bence stock binilmicekse kesinlikle edilmeli.bana göre motor açısından daha sağlıklı
2-dpf-egr-kat yazılımsal ve manuel iptali ülkemiz emisyonunda sorunmu=kesinlikle sorun degil
olay bundan ibaret.yanlışım varmı???:) :) :)
-Abim bak anlaşamadığımız noktları söyleyeyim ben sana.Zamanında bende DPF-EGR iptal gezdim,deli gibi duman atarak.Hemde euro6 alt yapısı olan bir motora yaptım bunları.İsteyen iptal eder/isteyen iptal etmez kendi bileceği birşey ve ben buna bir yorum yapmıyorum.Benim iptal etmemdeki sebep daha fazla performans içindi o kadar.
-Şimdide diyorumki,Konunun açılışınıda bir cevap olarak, 1.6 TDI 105 hp aracım 135-140 hp DPF üstünde varken güç veriyor.Bunu iptal edip,kara tren yaptığında 160 max oluyor.Bana gereksiz geliyor 20-25 hp için hem limite gitmek hemde pislikleşmek.
-EGR iptal edilebilir ona lafım yok,DPF iptali güç falan extrem istenmiyorsa bozulana kadar gidilmeli diyorum.Dolduktan sonra içini kırarlar biter gider kullanır o şekilde...
-EGR'nin evet iptali motorun kurum biriktirmemesi için gerekli,manuel iptal edilmesi konusundada katılıyorum.Yazılımsal olarak kapattım diyenlerin çoğu kapatamıyor,Açıklığını kontrol etmek lazım durduk yere 400-500 havaya sıkmamak lazım.EGR'si iptal edilmiş arabanın EGR hatasından yolda kaldığıını bile gördüm ben...
-Şu anda büyük turboya geçip/geçmeme arasında çok kararsızım.DPF+EGR Üstünde Duman atmadan 165-170hp(gerçek değer) bana yeterde artar olarak gözüküyor.Bir yanımda ne gerek var sat başka birşeyler al diyor...Neyse sonuç olarak
1-DPF-EGR Soft tatlı bir yazılımla binilicekse iptal edilmesede olur,EGR Edilecekse daha sağlıklı olabilir.Hard binilcekse iptal edilmese bile bu parçalar zaten tıkanıp bozulacaklar eninde sonunda iptal edilecek onunda kaçarı yok.
2-DPF-EGR-Kat iptali ülkemiz Egzoz emisyonunda resmi olarak sorun,gerçek hayatta kesinlikle sorun değil bundada hem fikiriz...
3-Hem fikir olamadığımız nokta ise,iptal edildiğinde her türlü egzozdan çıkan emisyon artacaktır.Emisyondan ziyade daha zararlı olacaktır.No2 o kadar zararlı değilken "NO" çok zararlı mesela.NO'nun başka bir bileşen olarak atılması şart.
4-İptali ülkemiz için sorun değil bunda anlaştık,ama iptal edildiğindede çıkan gazların ne olursa olsun eskisinden daha zararlı olduğıu konusundada hem fikir olalım lütfen abi :)
egr-dpf iptal ettirmemin sebebi
1-performans(dpf-kat)
2-yakıt (dpf-kat-egr)
3-motor ve turbo sağlığı
4-iat ve egt yi en saglıklı şekilde nekadar düşürebilirsem ona uygun yazılım.
benim mantıgımı şöyle anlatayım.araç nekadar az yakarsa okadar zararlı gaz salınım yapar. dpf si dolu-tıkalı araç dpf si iptal araç ile salınımları birbirlerine yakındır.anlatabiliyormuyum kendimi.ama tabiki saglıklı km.si düşük aracın salınım degerleri ile iptal edilmişinki bir olmaz.buna kesinlikle karşı degilim .ben kendimi yanlışmı anlattım :) sende yazmışsın sağlıklı dpf yi iptal etmeyin diye.bunda yanlış bişey yok.esasen aynı yoldayız farklı şeritlerde :) ben sadece tecrübelerimi paylaştım,sende bilgilerini sundun.artık isteyen istedigini yapar..ortada dogru yanlış yokki.burda herkez haklı bir şekilde.
ben sadece yaşadıklarımı yazdım.kimse dpf si iptal egr si iptal kat.ı iptal ülkemiz şartlarında araç muayneden kalır dememeli ;) ben benzinli aracımla emisyondan kat.la kaldım kat.sız geçtim.
hem fikiriz mehmet :)
-Bu konuda anlastik abi,suraya ufak bir ekleme yapiyim son olarak.Cikan gazin miktarindan daha cok ne ciktigi onemli.Dizellerin Co2 orani benzinlilere gore daha az ama daha cok zararlilar.Sebebide NO salmalari.
-Dpf-Nox katalizorleri bu zararli gazlari(+olarak co2) daha az zararsiz atacak sekilde tasarliyorlar.Mesela sadece yazilimla(dpf-egr iptali olmadan co2 degeri dusurulebilir).Ama bunlar iptal edildiginde(dpg,cat),cikan gaz miktari gramaj olarak ayni olsa bile(ki degil) daha zararli bir gaz cikicak.
-Muaneye giricegi zaman arabanin altina rasgele katalizor kaynatan arkadasim bile var,ne egzoz sistemine girisi nede cikisi var o bile gecti.Kucuk sehirlerde bunlar olmasa bile gecebiliyorsunuz zaten ...
Hava kirliliğini bu kadar umursuyorsak zaten dizel kullanmak abes Mehmet :)
Eve 300m uzakta marketin yanında 3 tane çöp konteyneri var, eminim 1.7 dti dan daha çok kirletiyordur onlar havayı :)
mcp şanzımanla fazla uğraşma yüklenme tavsiyem 4 kere balata değiştirttim hem dayıma hem farklı arkadaşlarıma mcp şanzımanlı kalibrasyon falanda geçici çözüm bir kere gittimi gidiyor..
kanıtmı? bir internet sitesinde paylaştığın kendi iddialarınmı kanıt? hayır onu geçtim adamın hata yapmadığını nerden eminsin?
kardeşim dır dır dır dır dır başka birşey yapmamıssın ama inan bana fasa fiso, biri stock yazılım dpf ve egrli araç diğeri değil iyi yada az yazılımcıların kralı tarafından yapılsada dpfsi iptal ve egrsi iptal daha az egsoz emisyon verisi yakalayamaz nokta!!!!!!
hayır emisyonu yinede geçtim dersin eyvalah derim
az farkla yükseldi dersin eyvallah derim
ama yazılım attırdım,dpfsi iptal edildi,egris iptal edildi ona rağmen azaldı dersen sadece gülerim ve sadece gülünecek bir iddia
usta bu senin paylaşımınmı.
iyi ne yazdıgını dikkatli oku...bunu paylaştıktan sonra bende yazdım.1.5bar basınç kat-egr iptal yazılımla muayneden geçtim diye.elimdeki verileride paylaştım.napım sizin için aaaaooooo benim arabam geçmemesimi lazımdı bay yarbay geçemez dedimi demem lazım.ne istiyorsunuz anlamadım ki.
sizin inanıp inanmamanız çok ugrumda değil.ben tecrübemi yazdım.kimseye ahkam kesmedim. veri elimde muayneden geçtim ve emin ol kimse MAL degil...
dır dırr dıırr peki :Bravoo::Bravoo::Bravoo:
Ben hava kirliliğini umursuyorum veya umursamıyorum demiyorumki.Belediye otobüslerinden kamyonlara kadar hepsi kirletiyor...
-Hava kirliliğini umursuyorum,DPF&EGR iptal etmeyin demek ayrı birşey; DPF-EGR iptal edilince düzgün yazılımla çevreyi kirletmez,hatta eskisinden daha az zararlı,daha az emisyon salıyor demek ayrı birşey...