User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 20 ile 33 arası

Konu: 1.6 e-hdi mcp DPF EGR iptali

  1. #20
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya cidden soruyorum su tepkimeleri,dpf ve nox catalisoru olmadan "Sadece yazilimla" yaptirabilen insan nasil yaptiricak bunu?Bir arabanin gozle duman atmamasi demek yani smokefree olmasi temiz oldugu amlamina gelmiyorki.Cikan gazlari nasil gorucez...Evet assagidaki tepkimeleri yazilimla yapmak mumkunmu? NO yani Azot Oksidi nasil birseylere baglayip daha zararsiz sekilde attirabilicek...






    Yani demek istedigim boyle bir Dunya yok,DPF-EGR iptalli,dumanli dumansiz yazilimli kullandim ama hicbir zaman orjinaldem daha iyiyim diye bir lutufta bulunmadim.Dumansiz haldeyken bile 5yasindaki cocugu egzozun oraya oturt kokudan basi doner eminim
    Avrupada evet emisyon bizden kati,Yurt disinda gezen varda nerde var Amerika falandir sanirim,Avrupada hangi ulkede dpf,nox cat iptalli muaneden gecebiliyorlar.Adamlarda mobil emisyon olcen arabalar var.Suphelenirse durdurur olcer emisyonunu aninda cezasida cok buyuk.Almamyada DPF'i olmayan dizelleri (bakin ktalizoru olabilir) sehir icine bile giremiyorlar...
    Bu arada abi yanlis anlama beni lutfen,senin elinde kanit falanda yok.Senin hesap yaptirdigin hesap makinesi bozuk...2x2 yapinca sonucu 4 veriyor,2x9 yapincada sonucu 4 veriyor.Oraya girtlak en pis arabaylada gitsen ayni degeri vericektir,en temiz aracla gitsende.Nasil bir kalibre ayari yapiyorlarsa artik cihazlara brn daha egzoz emisyom olcumunden kalan gormedim

  2. #21
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı yerde eksoz muaynesine girdik.degerlerde burda daha nediyim.http://www.techturkey.com/forum/dize...yon-farki.html
    aracınım aynı istasyonda 2 sene önceki stock degerleride elimde.pek fark yok. sonuçta elimde kanıtımda var.kat-egr yazılımlı halde aracım daha az yaktıgımda bir gerçek. ve eksoz muaynesindende sorunsuz geçiyor.


    ben kimseye illa dpf yi egr yi iptal edin demiyorum.ama iptal sonrası veriler hiçte öyle abartıldıgı gibi degil.

    benim motor kodum d4fb uzun yolda 5lt ortalamanın altına düşmedim.aynı araçtan dpf-egr iptal yazılımlısı 3.9lt ortalamayı görüyor.az yakıt az salınım.yanlışmıyım
    dostum sen mevzuyu bilimsel açıklamışsın.eline saglık.sakın sana muhalefet oldugumu falan düşünme.konuda boşa uzamasın.haksız demiyorum zaten.bende kendi aracımda gördügüm degerleri paylaştım.yukardada yazmışım zaten benim araç bu şekilde diye. şimdi muayneden geçtigi için istasyondakine MALMI diyeyim.ist.te çogu ticari taksiler sarı dolmuşlar dpf leri iptaldir.her senede muayneden geçerler.kalanı duymadım.kimse 5 yaşındaki çocuga katlı veya katsız eksoza oturtmasın bence bu arada benzinli aracımla kat.ı üzerinde emisyondan geçememiş adamım lütfen

    1-dpf-egr-kat yazılımsal ve manuel iptal edilmelimi=bence stock binilmicekse kesinlikle edilmeli.bana göre motor açısından daha sağlıklı
    2-dpf-egr-kat yazılımsal ve manuel iptali ülkemiz emisyonunda sorunmu=kesinlikle sorun degil

    olay bundan ibaret.yanlışım varmı???

  3. #22
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    -Abim bak anlaşamadığımız noktları söyleyeyim ben sana.Zamanında bende DPF-EGR iptal gezdim,deli gibi duman atarak.Hemde euro6 alt yapısı olan bir motora yaptım bunları.İsteyen iptal eder/isteyen iptal etmez kendi bileceği birşey ve ben buna bir yorum yapmıyorum.Benim iptal etmemdeki sebep daha fazla performans içindi o kadar.

    -Şimdide diyorumki,Konunun açılışınıda bir cevap olarak, 1.6 TDI 105 hp aracım 135-140 hp DPF üstünde varken güç veriyor.Bunu iptal edip,kara tren yaptığında 160 max oluyor.Bana gereksiz geliyor 20-25 hp için hem limite gitmek hemde pislikleşmek.

    -EGR iptal edilebilir ona lafım yok,DPF iptali güç falan extrem istenmiyorsa bozulana kadar gidilmeli diyorum.Dolduktan sonra içini kırarlar biter gider kullanır o şekilde...

    -EGR'nin evet iptali motorun kurum biriktirmemesi için gerekli,manuel iptal edilmesi konusundada katılıyorum.Yazılımsal olarak kapattım diyenlerin çoğu kapatamıyor,Açıklığını kontrol etmek lazım durduk yere 400-500 havaya sıkmamak lazım.EGR'si iptal edilmiş arabanın EGR hatasından yolda kaldığıını bile gördüm ben...

    -Şu anda büyük turboya geçip/geçmeme arasında çok kararsızım.DPF+EGR Üstünde Duman atmadan 165-170hp(gerçek değer) bana yeterde artar olarak gözüküyor.Bir yanımda ne gerek var sat başka birşeyler al diyor...Neyse sonuç olarak

    1-DPF-EGR Soft tatlı bir yazılımla binilicekse iptal edilmesede olur,EGR Edilecekse daha sağlıklı olabilir.Hard binilcekse iptal edilmese bile bu parçalar zaten tıkanıp bozulacaklar eninde sonunda iptal edilecek onunda kaçarı yok.
    2-DPF-EGR-Kat iptali ülkemiz Egzoz emisyonunda resmi olarak sorun,gerçek hayatta kesinlikle sorun değil bundada hem fikiriz...
    3-Hem fikir olamadığımız nokta ise,iptal edildiğinde her türlü egzozdan çıkan emisyon artacaktır.Emisyondan ziyade daha zararlı olacaktır.No2 o kadar zararlı değilken "NO" çok zararlı mesela.NO'nun başka bir bileşen olarak atılması şart.
    4-İptali ülkemiz için sorun değil bunda anlaştık,ama iptal edildiğindede çıkan gazların ne olursa olsun eskisinden daha zararlı olduğıu konusundada hem fikir olalım lütfen abi

  4. #23
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmetmert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Abim bak anlaşamadığımız noktları söyleyeyim ben sana.Zamanında bende DPF-EGR iptal gezdim,deli gibi duman atarak.Hemde euro6 alt yapısı olan bir motora yaptım bunları.İsteyen iptal eder/isteyen iptal etmez kendi bileceği birşey ve ben buna bir yorum yapmıyorum.Benim iptal etmemdeki sebep daha fazla performans içindi o kadar.

    -Şimdide diyorumki,Konunun açılışınıda bir cevap olarak, 1.6 TDI 105 hp aracım 135-140 hp DPF üstünde varken güç veriyor.Bunu iptal edip,kara tren yaptığında 160 max oluyor.Bana gereksiz geliyor 20-25 hp için hem limite gitmek hemde pislikleşmek.

    -EGR iptal edilebilir ona lafım yok,DPF iptali güç falan extrem istenmiyorsa bozulana kadar gidilmeli diyorum.Dolduktan sonra içini kırarlar biter gider kullanır o şekilde...

    -EGR'nin evet iptali motorun kurum biriktirmemesi için gerekli,manuel iptal edilmesi konusundada katılıyorum.Yazılımsal olarak kapattım diyenlerin çoğu kapatamıyor,Açıklığını kontrol etmek lazım durduk yere 400-500 havaya sıkmamak lazım.EGR'si iptal edilmiş arabanın EGR hatasından yolda kaldığıını bile gördüm ben...

    -Şu anda büyük turboya geçip/geçmeme arasında çok kararsızım.DPF+EGR Üstünde Duman atmadan 165-170hp(gerçek değer) bana yeterde artar olarak gözüküyor.Bir yanımda ne gerek var sat başka birşeyler al diyor...Neyse sonuç olarak

    1-DPF-EGR Soft tatlı bir yazılımla binilicekse iptal edilmesede olur,EGR Edilecekse daha sağlıklı olabilir.Hard binilcekse iptal edilmese bile bu parçalar zaten tıkanıp bozulacaklar eninde sonunda iptal edilecek onunda kaçarı yok.
    2-DPF-EGR-Kat iptali ülkemiz Egzoz emisyonunda resmi olarak sorun,gerçek hayatta kesinlikle sorun değil bundada hem fikiriz...
    3-Hem fikir olamadığımız nokta ise,iptal edildiğinde her türlü egzozdan çıkan emisyon artacaktır.Emisyondan ziyade daha zararlı olacaktır.No2 o kadar zararlı değilken "NO" çok zararlı mesela.NO'nun başka bir bileşen olarak atılması şart.
    4-İptali ülkemiz için sorun değil bunda anlaştık,ama iptal edildiğindede çıkan gazların ne olursa olsun eskisinden daha zararlı olduğıu konusundada hem fikir olalım lütfen abi
    egr-dpf iptal ettirmemin sebebi
    1-performans(dpf-kat)
    2-yakıt (dpf-kat-egr)
    3-motor ve turbo sağlığı
    4-iat ve egt yi en saglıklı şekilde nekadar düşürebilirsem ona uygun yazılım.
    benim mantıgımı şöyle anlatayım.araç nekadar az yakarsa okadar zararlı gaz salınım yapar. dpf si dolu-tıkalı araç dpf si iptal araç ile salınımları birbirlerine yakındır.anlatabiliyormuyum kendimi.ama tabiki saglıklı km.si düşük aracın salınım degerleri ile iptal edilmişinki bir olmaz.buna kesinlikle karşı degilim .ben kendimi yanlışmı anlattım sende yazmışsın sağlıklı dpf yi iptal etmeyin diye.bunda yanlış bişey yok.esasen aynı yoldayız farklı şeritlerde ben sadece tecrübelerimi paylaştım,sende bilgilerini sundun.artık isteyen istedigini yapar..ortada dogru yanlış yokki.burda herkez haklı bir şekilde.

    ben sadece yaşadıklarımı yazdım.kimse dpf si iptal egr si iptal kat.ı iptal ülkemiz şartlarında araç muayneden kalır dememeli ben benzinli aracımla emisyondan kat.la kaldım kat.sız geçtim.


    hem fikiriz mehmet

  5. #24
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    -Bu konuda anlastik abi,suraya ufak bir ekleme yapiyim son olarak.Cikan gazin miktarindan daha cok ne ciktigi onemli.Dizellerin Co2 orani benzinlilere gore daha az ama daha cok zararlilar.Sebebide NO salmalari.
    -Dpf-Nox katalizorleri bu zararli gazlari(+olarak co2) daha az zararsiz atacak sekilde tasarliyorlar.Mesela sadece yazilimla(dpf-egr iptali olmadan co2 degeri dusurulebilir).Ama bunlar iptal edildiginde(dpg,cat),cikan gaz miktari gramaj olarak ayni olsa bile(ki degil) daha zararli bir gaz cikicak.
    -Muaneye giricegi zaman arabanin altina rasgele katalizor kaynatan arkadasim bile var,ne egzoz sistemine girisi nede cikisi var o bile gecti.Kucuk sehirlerde bunlar olmasa bile gecebiliyorsunuz zaten ...

  6. #25
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmetmert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Bu konuda anlastik abi,suraya ufak bir ekleme yapiyim son olarak.Cikan gazin miktarindan daha cok ne ciktigi onemli.Dizellerin Co2 orani benzinlilere gore daha az ama daha cok zararlilar.Sebebide NO salmalari.
    -Dpf-Nox katalizorleri bu zararli gazlari(+olarak co2) daha az zararsiz atacak sekilde tasarliyorlar.Mesela sadece yazilimla(dpf-egr iptali olmadan co2 degeri dusurulebilir).Ama bunlar iptal edildiginde(dpg,cat),cikan gaz miktari gramaj olarak ayni olsa bile(ki degil) daha zararli bir gaz cikicak.
    -Muaneye giricegi zaman arabanin altina rasgele katalizor kaynatan arkadasim bile var,ne egzoz sistemine girisi nede cikisi var o bile gecti.Kucuk sehirlerde bunlar olmasa bile gecebiliyorsunuz zaten ...
    ben şimdi bunlada ilgili emisyon testi yaparım falan boşver zaten 2030 dan sonra almanyada 0 emisyon araçlar üretilicekmiş o zamana kadar devam.dpf-egr iptal ettigimde ilk sana yazıcam.

  7. #26
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Hava kirliliğini bu kadar umursuyorsak zaten dizel kullanmak abes Mehmet

    Eve 300m uzakta marketin yanında 3 tane çöp konteyneri var, eminim 1.7 dti dan daha çok kirletiyordur onlar havayı

  8. #27
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    mcp şanzımanla fazla uğraşma yüklenme tavsiyem 4 kere balata değiştirttim hem dayıma hem farklı arkadaşlarıma mcp şanzımanlı kalibrasyon falanda geçici çözüm bir kere gittimi gidiyor..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  9. #28

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı gün aynı istasyonda yapılan ölçüm.ortalama eksoz emisyon degerine bakarsanız daha düşük ortalamayı belki görürsünüz.zaten ortada kanıt olunca başka bişey yazabilcenizi düşünmemiştim.



    iyi dilekleriniz için teşekkürler.hayırlı ramazanlar



    kanıtmı? bir internet sitesinde paylaştığın kendi iddialarınmı kanıt? hayır onu geçtim adamın hata yapmadığını nerden eminsin?



    kardeşim dır dır dır dır dır başka birşey yapmamıssın ama inan bana fasa fiso, biri stock yazılım dpf ve egrli araç diğeri değil iyi yada az yazılımcıların kralı tarafından yapılsada dpfsi iptal ve egrsi iptal daha az egsoz emisyon verisi yakalayamaz nokta!!!!!!


    hayır emisyonu yinede geçtim dersin eyvalah derim

    az farkla yükseldi dersin eyvallah derim


    ama yazılım attırdım,dpfsi iptal edildi,egris iptal edildi ona rağmen azaldı dersen sadece gülerim ve sadece gülünecek bir iddia

  10. #29
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim yanlış anlama sana muhalefet olmak istemem amaç o değil yani.


    ama hangi muyane elemanı dpf ve egrsi iptal edilmiş üzerine yazılım atılmış arkasından lokomotif gibi duman atan aracı anlamayacakki ?

    tek kelime ile harbi mal olması lazım, bahsetiğiniz elemanların çoğu genç ve yeni nesil fırlamalıkların hepsinden senden benden daha bilgili.
    usta bu senin paylaşımınmı.

    iyi ne yazdıgını dikkatli oku...bunu paylaştıktan sonra bende yazdım.1.5bar basınç kat-egr iptal yazılımla muayneden geçtim diye.elimdeki verileride paylaştım.napım sizin için aaaaooooo benim arabam geçmemesimi lazımdı bay yarbay geçemez dedimi demem lazım.ne istiyorsunuz anlamadım ki.

    sizin inanıp inanmamanız çok ugrumda değil.ben tecrübemi yazdım.kimseye ahkam kesmedim. veri elimde muayneden geçtim ve emin ol kimse MAL degil...




    dır dırr dıırr peki

  11. #30
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava kirliliğini bu kadar umursuyorsak zaten dizel kullanmak abes Mehmet

    Eve 300m uzakta marketin yanında 3 tane çöp konteyneri var, eminim 1.7 dti dan daha çok kirletiyordur onlar havayı
    Ben hava kirliliğini umursuyorum veya umursamıyorum demiyorumki.Belediye otobüslerinden kamyonlara kadar hepsi kirletiyor...

    -Hava kirliliğini umursuyorum,DPF&EGR iptal etmeyin demek ayrı birşey; DPF-EGR iptal edilince düzgün yazılımla çevreyi kirletmez,hatta eskisinden daha az zararlı,daha az emisyon salıyor demek ayrı birşey...

  12. #31

    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mcp şanzımanla fazla uğraşma yüklenme tavsiyem 4 kere balata değiştirttim hem dayıma hem farklı arkadaşlarıma mcp şanzımanlı kalibrasyon falanda geçici çözüm bir kere gittimi gidiyor..
    Bende oyle karar verdim suan icin, zaten ev icin satmayi dusunuyorum aracimi.Tesekkurler.

  13. #32

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmetmert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben hava kirliliğini umursuyorum veya umursamıyorum demiyorumki.Belediye otobüslerinden kamyonlara kadar hepsi kirletiyor...

    -Hava kirliliğini umursuyorum,DPF&EGR iptal etmeyin demek ayrı birşey; DPF-EGR iptal edilince düzgün yazılımla çevreyi kirletmez,hatta eskisinden daha az zararlı,daha az emisyon salıyor demek ayrı birşey...





    Gelecek aracımda çocuğumun geleceğini düşünen bir cevreci olarak dpfimi iptal edip, egrimi iptal edip yazılım atacam, yazılımda soft değil bar üstüne bar attıracam şöyle çevre insanlık görsün emisyonsuz araç böyle yaratılıyormuş

  14. #33
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gelecek aracımda çocuğumun geleceğini düşünen bir cevreci olarak dpfimi iptal edip, egrimi iptal edip yazılım atacam, yazılımda soft değil bar üstüne bar attıracam şöyle çevre insanlık görsün emisyonsuz araç böyle yaratılıyormuş
    Benzinli al abi NOx derdin olmasın.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •