2017 Lansmanlar ve Sezon oncesi testler
Yeni bir sezon ve yeni kurallar . Mercedes'i devirmek icin buyuk bir sans.
Su ana kadar aciklanan lansman tarihleri:
Mercedes 23 Şubat Silverstone
Ferrari 24 Şubat Fiorano
Force India 22 Şubat Silverstone
McLaren 24 Şubat Açıklanmadı
Renault 21 Şubat Açıklanmadı
Yeni kurallar :
http://cdn-5.motorsport.com/images/m...front-view.jpg
http://cdn-5.motorsport.com/images/m...-rear-view.jpg
http://cdn-6.motorsport.com/images/m...ose-design.jpg
http://cdn-7.motorsport.com/images/m...ank-design.jpg
Kurallardaki buyuk Aerodinamik degisikler tum gozleri RedBull'a dikiyor son yillarda bu konuda en iyi takim nede olsa Adrian Newey'e sahipler.Araclarin 4-5 saniye hizlanicagi soyleniyor ? Ama RedBull'dan Ricardo bu kadar bir artis beklemiyormus.
Mercedes 2005 yilinda Ferrari'nin yasadigi cokusu yasar mi ?
Renault ve Honda tamamen yeni bir motora geciyorlar .Honda sifir beden israrini birakti Mercedes tarzi motora gecis yapiyor , Renault'ta koklu degisikliklerle geliyor .Bu iki takimda Turbo cagin baslagincinda fena bocalamisti yeni motorlarda gene kotu baslangic yaparlarsa ne olur ?
Honda'nin motor haberi linkleri :
Sıfır bedenden vazgecen Honda, Mercedes tarzı motor hazırlıyor | Formula 1 haberleri | Motorsport.com
Teknik Analiz: Honda neden 'sıfır beden' konseptinden vazgecti | Formula 1 haberleri | Motorsport.com
Renault'un motor haberi linkleri:
Renault, yenilenmiş 2017 motorunun performansı konusunda 'temkinli' | Formula 1 haberleri | Motorsport.com
Renault, 2017'de yeni nesil ERS'yi kullanacak | Formula 1 haberleri | Motorsport.com
Ve Ferrari'nin ugrastigi suspansiyon meselesi linki :
Analiz: F1'in suspansiyon tartışmalarının perde arkası | Formula 1 haberleri | Motorsport.com
Su duruma bakildiginda en az odevi olan takim Mercedes , digerlerinin biraz daha fazla odevi var . RedBull ve Ferrari 2. olucam diye sezon sonuna kadar ugras verdiler Mercedes ise acik ara en hizli arac olmanin verdigi rahatlikla kaynaklarini onlardan cok daha once 2017 ye aktarmistir .
Adrian Newey
Red Bull teknik şefi Adrian Newey, 2017 kural değişikliklerinin karmaşık bir çantaya benzediğini ve artan downforce seviyelerinin yarışa zarar verebileceğini söyledi.
Red Bull'un RB13 aracını denetleyen Newey, araçlarda yapılan değişikliklerin geçiş yapma olasılığında negatif etki yaratabileceğini düşünüyor.
Autosport Show'da konuşan Newey: "Karmaşık bir çanta gibi, çok fazla downforce söz konusu."
"Bu da, Silverstone'daki Copse virajı gibi hızlı virajlar artık düzlük olarak algılanacak demek oluyor.
"Araçları sürmek bu sebeple daha fazla fiziksel güç gerektirecek ki bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyorum. Özellikle boyun kaslarına çok yük binecek, pilotlar da kış dönemi boyunca boyun kaslarını geliştirmek için birçok antrenman yapıyorlar."
"Ancak geçiş hususunda endişelerim var, frenaj mesafeleri çok kısa olacak."
"Evet, bunu DRS ile tabii ki halledebilirsin fakat benim için DRS, araçların birbirlerini geçmelerine yarayan bir şey, gerçi DRS ile yapılan bir geçiş de pek unutulmaz bir şey olmuyor."
"Hatırladığımız geçişler, Mark Webber'in 2011 Spa-Francorchamps'de Eau Rouge virajında Fernando Alonso'yu geçişi gibi sert olanlardı. "
"Çok cesur ve çok iyi bir hamleydi ancak Fernando, sonraki düzlükte DRS yardımıyla avantajı geri kazanmıştı."
Newey, hayranların bağlı kalmasını sağlamak adına Formula 1 araçlarının görsel açıdan da ilgi çekici olarak kalmaları gerektiğini düşünüyor.
"'Araçlar çok fazla downforce mu üretiyor olmalı yoksa tüm kanatları çıkarıp eskiye mi dönüş yapılmalı' şeklinde tartışmalar var."
"Eğer çok fazla downforce söz konusu olursa araçlar yavaş görünür."
"Bir touring aracının ortada dolanmasını izlemek pek heyecanlı olmaz."
"Araçların bu yüzden hızlı olması gerekiyor zira televizyonun her şeyi yavaş gösterme gibi bir etkisi var."
kaynak : tr.motorsport
Fikirleri alalim ?