Citroen marka aracımın orjinal jantları 16..Ben önlere 15 sac taksam hissedilir bi şekilde değişim olur mu ? Yani yürüyüşünden bahsediyorum..
Ve bi zararı olur mu ?
Printable View
Citroen marka aracımın orjinal jantları 16..Ben önlere 15 sac taksam hissedilir bi şekilde değişim olur mu ? Yani yürüyüşünden bahsediyorum..
Ve bi zararı olur mu ?
[QUOTE=Jem89;491004]205 / 55 R 16 Şu andaki lastik ölçüm.. Ne gibi birşey takmalıyım ?[/QU195 50 15 fln olur herhlade hesaplamak lazım
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
burdan hesaplayabilirsiniz
valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim :)
dene tabi imkanın varsa ama öle aman aman farketceğini düşünüp hayal kırıklığına kapılma o yönden sölim dedim
bende suan 17'' var 11-12 kg fln tahminim gecenlerde 14'' taktim(orj. ebat) 3 te bile patiye dusuyordu:eek: bayaa farkediyor;)
ben 40-17 den 50-15 e düştüm
yüzde 3.32 farketti hesap et yüzde 10 için 3'' düşmek lzmki oda zor iş :)
Eylemsizliği işin içine katmamak hata olur.
Bknz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Atalet_momenti
bende 175-65/70 r 14 bulursam denicem 195-60 lardan düşüp :D
1.6 dizeli bilemem ama 1.4 dizelde 17 inç oz superturismo (lastikle 20 kilo) söküp 14" sacları takınca(lastikle 13 kilo) araba kuduruyordu 2.de falan gaza basamıyodum virajda..Sonra 16 inçlik oz superleggera taktım onlarda totalde 15 kg'ydi, araç kendine geldi.Araba 14" sac varkenki gibi hızlıydı ve 17" varkenki gibi de dengeliydi.Kısacası optimumu bulmak gerek.Çok düşük çap veya fazla ağırlık ikiside bişeylerden kaybettiriyor..
Açıkçası 195-45-15 gibi bir ebat aracını yere yapıştıracak ve gücü dengesizleştirecektir.
dostum bana eylemsızlık kanununu anlatma...6 yıldır muhendıslık fakultesınde okuyorum...sen dıyorsunkı 17 jant tan 15 e gecınce eylemsızlık momentıde duser yane tekerı cevırmem kolaylasır..aynı mantıkla 17 jant belırlı bır hıza geldıkten sonra o hızı daha ıı kouru 15 e goreyane cevırmek ıcın daha az guc harcaman gerekır...genel gecer kuramlarla bı yerlere varmaya calısmayalım bence...ayrıca oluyu dırıyı optukde eylemsızlıkmı kaldı...ucak kaldırmıyoruzz burda bır jant degısecek o kadar...herkes tecrubesını yazar konu sahıbı kararını verır...
Anlatmadım , sadece arkadaşlara bilgi verdim. Herkes mühendislik, her mühendis te fizik/mukavemet vs vs okumadu sonuçta.
Ben kolaylaşmak/zorlaşmak fiilini kullanmadım.
Eylemsizliği daha düşük bir tekerde daha çabuk hızlanacağın (ivmen artacak), daha kolay duracağın (eksi ivme) tartışma kabul etmez bir gerçektir. Ama bu etkilenmelerin ne kadar etkili/hissedilebilir olacağı tartışma konusudur, o konuda sana katılıyorum.
Dediğin daha iyi koruma ilişkisi volanlarda da mevcut. Ama jant takan arkadaşların esas amacı hızlanmayı korumak, hızı korumak değil.
Evet aynen öyle,bizim arabalarda 1750-3000 arası tork baya geliyor,o kadar ufak lastiklerle araba yürümez,özellikle yağış vs varsa hepten sıkıntı...Torkun yüksek olduğu devirlerde özellikle araba resmen olduğu yerde sayıyor.Dolayısıyla yine hızlı olmuş olmuyor.
Bence gereksiz olur.
Torkun yüksek oldugu icin, ne kadar kücültürsen o kadar tutunamazsın.
Ben 17den 14e düstügümde, performans alacagıma kayıp yasadıgımı hissediyorum.
Quik varken bende RC jantını söküp quik jantı taktım (205-40-17 den 195-50-15) acaip fark etmişti.
175-65-14 ten 205-40-17 e geçtim hissedilir bi kayıp yasadım.
tenekelerime 185-60-14 alıp tatile flan giderken kullanmayı düşünüyorum hem konfor hem yakıt hemde performans için :)
15lik 4 tane o.z atıp yere gömmek lazım aracı olede binmek lazım..
Benzinlide farkeder ama yüksek torklu dizelde inan zararına olur ;)
captanda zıyade jantın agırlıgı onemlı yukarda yazıldıgı gibi.. ben 18e gectım 16dan lastık capı %3 buyudu ama yenı jant(sacdan) daha hafıf oldugu ıcın araba hızlandı..
kucuk lastık kısa sanz etkısı yaratcagı ıcın dusuk hızlarda cok hıssedılmeyebılır,yuksek hızda daha belırgın olabılır.. tabı agır jant olayı tam tersı durum yaratıyor.. atalet momentı bknız:D dusuk hızda etkıler o daha cok..
Gereksiz olur diyosun yani..Zaten merak ettiğim için sordum hani bi faydası olur mu diye.. :) Ama bulursam bi jant bi lastik deneyeceğim :)
Kesinlikle jant çok önemli..Oz'un 15'lerini takarsam belki bi değişim olur..Hafif jant ufak lastik ebatı iyidir. :)
cumleyı yanlış anlamıs olabılırsın.. yuksek hızda neden kotu olsun kucuk jant, sadece son vıteste kesıcıye erken gırersın aynı kısa takılmıs araba gıbı dusun..
sonucta son vıteste hala guc gelıo hızlanma devam.. hatta dedıgım gibi yuksek hızda devamlı yuksek devırde kalcagın ıcın daha etkılı olur.. kısa sanz etkısı ıste tam anlatamadım sımdı msnde anlatıyıma akşam:D
Aslında bu dediğinizi bende araştırdım bendede 195-55-15 var araba 410nm torka sahip.Büyütsemmi küçültsemmi karar veremedim.Sürekli sarıyor ve araba cidden çok dengesiz.