User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Jant ebatını küçültmek

  1. #1
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Jant ebatını küçültmek

    Citroen marka aracımın orjinal jantları 16..Ben önlere 15 sac taksam hissedilir bi şekilde değişim olur mu ? Yani yürüyüşünden bahsediyorum..

    Ve bi zararı olur mu ?

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jem89 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Citroen marka aracımın orjinal jantları 16..Ben önlere 15 sac taksam hissedilir bi şekilde değişim olur mu ? Yani yürüyüşünden bahsediyorum..

    Ve bi zararı olur mu ?
    omelı olan jant olcusu deıl tekerlegın toplam capındakı degısımdır...eger yuzde 10 gıbı bır kuculme yakalrsanızdegısımı hıssedılır...

  3. #3
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    omelı olan jant olcusu deıl tekerlegın toplam capındakı degısımdır...eger yuzde 10 gıbı bır kuculme yakalrsanızdegısımı hıssedılır...
    205 / 55 R 16 Şu andaki lastik ölçüm.. Ne gibi birşey takmalıyım ?

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=Jem89;491004]205 / 55 R 16 Şu andaki lastik ölçüm.. Ne gibi birşey takmalıyım ?[/QU195 50 15 fln olur herhlade hesaplamak lazım

  5. #5
    muRattini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    burdan hesaplayabilirsiniz

  6. #6
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muRattini Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gerçekten yardımı dokundu..Teşekkür ederim..

    195 / 45 / 15 takmayı düşünüyorum..

  7. #7
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim
    Team PAŞAOĞLU

  8. #8
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim
    Allah allah..15 taktığınız sac'dı değil mi ?

    Eğer sacsa enteresan..Çünkü bende gidişinde değişiklik olacağını düşünüyordum..Emin olmak için konuyu açmıştım..

  9. #9
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jem89 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah allah..15 taktığınız sac'dı değil mi ?

    Eğer sacsa enteresan..Çünkü bende gidişinde değişiklik olacağını düşünüyordum..Emin olmak için konuyu açmıştım..
    bildiğim kdarıyla saclar ağırdır

    düşün ben bide enkei rp03 söküp(zaten hafif) yerine oz f1 taktım 15'' o enkeidende hafif ama ne yalan sölim pek bişi hissedemedim
    Team PAŞAOĞLU

  10. #10
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildiğim kdarıyla saclar ağırdır

    düşün ben bide enkei rp03 söküp(zaten hafif) yerine oz f1 taktım 15'' o enkeidende hafif ama ne yalan sölim pek bişi hissedemedim
    Enteresan gerçekten Hafif'i çıkarıp daha hafif'i takınca demek çok belli etmedi..Ama ben ağır bi jantı çıkarıp hafif birşey takıcam..Belki belli eder

  11. #11
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dene tabi imkanın varsa ama öle aman aman farketceğini düşünüp hayal kırıklığına kapılma o yönden sölim dedim
    Team PAŞAOĞLU

  12. #12
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dene tabi imkanın varsa ama öle aman aman farketceğini düşünüp hayal kırıklığına kapılma o yönden sölim dedim
    Tabi canım Benimki tamamen meraktan..Hani ne kadar etkiliyor onu merak ettiğim için deneyeceğim..

    Yoksa 15'leri takıp +50hp beklemiyorum

    Ps : Takarmışım 15'leri olurmuş araba 200 Whp.

  13. #13
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende suan 17'' var 11-12 kg fln tahminim gecenlerde 14'' taktim(orj. ebat) 3 te bile patiye dusuyordu bayaa farkediyor

  14. #14
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 40-17 den 50-15 e düştüm

    yüzde 3.32 farketti hesap et yüzde 10 için 3'' düşmek lzmki oda zor iş
    Team PAŞAOĞLU

  15. #15
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    omelı olan jant olcusu deıl tekerlegın toplam capındakı degısımdır...eger yuzde 10 gıbı bır kuculme yakalrsanızdegısımı hıssedılır...
    Eylemsizliği işin içine katmamak hata olur.


    Bknz.
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Atalet_momenti

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bende 175-65/70 r 14 bulursam denicem 195-60 lardan düşüp

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim
    205 40 17 den 1954515 e dusmustum baya bı fark etmıstı bende....

  18. #18
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 dizeli bilemem ama 1.4 dizelde 17 inç oz superturismo (lastikle 20 kilo) söküp 14" sacları takınca(lastikle 13 kilo) araba kuduruyordu 2.de falan gaza basamıyodum virajda..Sonra 16 inçlik oz superleggera taktım onlarda totalde 15 kg'ydi, araç kendine geldi.Araba 14" sac varkenki gibi hızlıydı ve 17" varkenki gibi de dengeliydi.Kısacası optimumu bulmak gerek.Çok düşük çap veya fazla ağırlık ikiside bişeylerden kaybettiriyor..

    Açıkçası 195-45-15 gibi bir ebat aracını yere yapıştıracak ve gücü dengesizleştirecektir.

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eylemsizliği işin içine katmamak hata olur.


    Bknz.
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Atalet_momenti
    dostum bana eylemsızlık kanununu anlatma...6 yıldır muhendıslık fakultesınde okuyorum...sen dıyorsunkı 17 jant tan 15 e gecınce eylemsızlık momentıde duser yane tekerı cevırmem kolaylasır..aynı mantıkla 17 jant belırlı bır hıza geldıkten sonra o hızı daha ıı kouru 15 e goreyane cevırmek ıcın daha az guc harcaman gerekır...genel gecer kuramlarla bı yerlere varmaya calısmayalım bence...ayrıca oluyu dırıyı optukde eylemsızlıkmı kaldı...ucak kaldırmıyoruzz burda bır jant degısecek o kadar...herkes tecrubesını yazar konu sahıbı kararını verır...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •