dun itibariyle pompada dikkatimi ceken yakıt :) litre fiyati 10 kurus daha fazla olmasi ve shellin kendi sitesinde verdigi bilgiler dısında bi bilgim yok kullanan konu hakkında tecrube sahibi olan arkadaslar durum nedir ? :D
Printable View
dun itibariyle pompada dikkatimi ceken yakıt :) litre fiyati 10 kurus daha fazla olmasi ve shellin kendi sitesinde verdigi bilgiler dısında bi bilgim yok kullanan konu hakkında tecrube sahibi olan arkadaslar durum nedir ? :D
aynen 10 kuruş dha fazla. bnde aldım ama henüz 70km oldu :) bi fark göremedim. depo bitince yazarım tekrar.
GTL benim bildiğim Lemans Yarışlarında kullanılan yakıt. Emisyonu çok düşük neredeyse 0 ama üretilirken harcanan enerji ve açığa çıkan emisyon yüzünden seri üretimi düşünülmüyordu :)
''Shell V-Power Diesel GTL'' Türkiye'de
Shell'in geliştirdiği sentetik yakıt bileşeni olan, gazdan sıvıya dönüştürülmüş teknolojiye sahip yeni dizel yakıtı, Türkiye pazarına sunuluyor.
02 Haziran 2009 / 11:17Yeni nesil dizel araçlar için üretilen yakıt olan ''Shell V-Power Diesel GTL'', içerdiği formülü ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor. Tortu birikmesinin önüne geçen yakıt, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansı artırıyor.
Düşük kükürtlü dizel segmentinde yer alan GTL teknolojili yakıt, 12 ülkeden sonra Türkiye'de de bu hafta içerisinde satışa sunulacak.
İngiltere Thornton'da bulunan Shell Teknoloji Merkezi'nde gerçekleştirilen yakıtın tanıtımında konuşan Shell & Turcas Petrol A.Ş. Pazarlama Müdürü Pınar Mavituna, Türkiye'nin Shell için önem arz eden 10 pazardan biri olduğunu belirterek, Shell'in 100. ürün lansmanını bu yakıtla Türkiye'de yapacaklarını söyledi.
Shell ve Turcas birleşmesinin ardından şirketin iyi bir performans gösterdiğine işaret eden Mavituna, ''2008 yılında akaryakıt pazarı yüzde 1 daralırken, biz yüzde 4 büyüme sağladık'' dedi.
GTL teknolojili ürünün bu hafta içerisinde bayilere tanıtımını yaparak dağıtımına başlayacaklarını bildiren Mavituna, yeni ürünle dizel kullanıcı Türk tüketicisine ikinci bir alternatif sunacaklarını kaydetti.
-''HER DAMLADAN EN FAZLASINI ALIN'' SLOGANI-
Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Mavituna, GTL teknolojili ürünün aracı ilk alındığı performansına geri getirdiğini ifade ederek, ''Müşterilerimiz bu yakıtı sürekli kullanırlarsa araçlar ilk günkü performansına geri dönüyor. Bu yüzden ürünün sürekli kullanmasını öneriyoruz'' dedi.
Mavituna, ürünün fiyatının diğer dizel yakıtlara göre daha yukarıda olacağını, henüz fiyat belirlemesi ile ilgili çalışmaları sürdürdüklerini kaydetti.
''Her damladan en fazlasını alın'' sloganı ile yola çıktıklarını ifade eden Mavituna, bu yakıtın en iyi, en verimli ve en temiz yakıt olduğunu söyledi.
Pınar Mavituna, Shell'in 14 ülkede teknoloji merkezi bulunduğunu ve şirketin 2008 yılında 1,4 milyar dolar Ar-Ge yatırımı yaptığını ifade etti.
-KATAR'DA GTL TESİSİ-
Shell Global Premium Gasoline-Benzin Pazarlama Müdürü Sydney Kimball da GTL teknolojili ürünü 2004 yılındaki Yunanistan olimpiyatlarında kullanılmak üzere geliştirdiklerini belirterek, ''2005'te Shell ilk dizel yarış arabasını geliştirmek üzere Audi ile teknik işbirliği yaptı. Haziran 2006'da Audi 210 TDI marka araba, Le Mans'ta tarihi bir zafere imza attı ve yarışı kazanan ilk dizel motorlu araba unvanını aldı. Bu sonuç 2007 ve 2008 yıllarında da tekrarlandı'' şeklinde konuştu.
V-Power Diesel'in tüm dünyada günlük 35 milyon litre tüketim rakamına ulaştığını belirten Kimball, ''2007-2008 yılında satışlar ufak da olsa düştü ama yakın zamanda bu satışlar daha da artacak. Yakıtın yıllık yüzde 6 büyümesi var'' diye konuştu.
Shell'in Malezya'da kurduğu günlük 14 bin 700 varil kapasite ile çalışan GTL fabrikasının 1993 yılında işletmeye sokulduğuna işaret eden Kimball, ''Dünyanın GTL merkezi olma iddiasında olan Katar'da da 2010 yılı sonlarına doğru bir GTL tesisinin işletmeye sokulması planlanıyor. Bu tesis dünya ölçeğinde günlük 140 bin varil üretimi ile Katar sınırları içinde uygulanan en büyük enerji projesi olma özelliğini taşıyor'' şeklinde konuştu.
Shell Teknoloji Müdürü Michael Grundy de GTL teknolojisi ile kullanılan aracın gücünün eski haline gelmeye başladığını ve kullanımdan hemen sonra güç kazanımı ortaya çıktığını ifade ederek, ''4 depo yakıt kullanımının ardından motordaki tortular tam anlamıyla temizleniyor'' dedi.
Grundy, fosil yakıtların ne zaman tükeneceğini kimsenin bilemeyeceğini, her gün yeni kaynaklar bulunduğunu belirterek, daha tasarruflu yakıtlar geliştirmeye çalıştıklarını kaydetti.
-GÜNDE 3,4 MİLYON VARİL PETROL ÜRETİMİ-
Shell Yakıtları Bilimcisi Johanne Smith de yakıt hakkında teknik bilgiler vererek Ar-Ge çalışmalarının yürütüldüğü laboratuvarları gezdirdi.
Verilen bilgiye göre, dünya üzerinde 47 binin üzerinde petrol istasyonu ağı ile her gün yaklaşık 20 milyon müşteriye servis veren Shell, günde 3,4 milyon varil petrol üretimi yapıyor.
Türkiye'de de 6,5 milyar dolar ciroyla dördüncü büyük uluslararası şirket konumunda bulunan Shell, yaklaşık 96 milyon liralık kurumlar vergisi ile Türkiye'nin en büyük 18. vergi mükellefi statüsünde yer alıyor. Shell ayrıca, Türkiye'de toplam yüzde 24'lük pazar payına sahip bulunuyor.
demişler...
depoyu dün gtl ile doldurduk bakalım 1-2 depodan sonra fark ortaya çıkar tahminimce ;)
iyi bakalım sen bı dene yazarsın buraya ;)
valla bu önümüzdeki 2 haftada içindeki bitse, anca izmire gidince yazarım :D
geçen haftadan beri kullanıyorum, psikolojik midir nedir bilmem ama sanki araba daha iyi gidiyor :)
reel de:D bi etkisi olacak mı bende cok merak ediyorum lemans yakıtı oldugunu biliyorum kukurt orani daha dusuk deniyo suan PO euro dizelde kukurt orani 10 ppme indirildi euro dizelde 50 ppm di bu yakıtta kac oldu o onemli istasyonda:D bu soruya cevap alamadim :D sureklı motoru temızlıo dediler ama iste forum tecrubesi onemli kullanan arkadaslarin cevabina gore almaya deger olup olmadigini anlariz :D
2 kisi :D ayni psikolojık etki altında olmaz :D:D:D bi fark var sanirim arkadaslar yakıt tuketiminde durum ne
Bende bir haftadir kullaniyorum!! performansi icin birsey soylemem zor suan ama sanki sesi daha duzenli ve sessiz gibi geldi!!! tuketim degerleri icin sehirici kullanimda pek belli olmaz kanimca!!! Uzun yolda hesaplamak lazim!!!
Bu gün aldım daha doğrusu almak zorunda kaldım. Artık Euro yani Vpower Diesel kaldırılmış Shell pompalarında?
Daha dün aldım euro diesel ama bugün aldığım shell artık kalktı dedi. Dedim dün aldım. Elindeki yakıt bitince yenisine geçmek zorunda dedi!
Yaklaşık 50km kullandım yol bilgisayarında gerçekten bir değişim söz konusu. Aracın gaza yüklenmeden araç hızlanıyor. Böylece yakıt tüketimide gerçekleşiyor. Biraz daha uzun kullanınca yorumlarımı yazarım.
yorumun icin sagol barutcu
Bende aldım ama farkı farkedemedim :)
alla alla ya işe bak :D
yarın bende alayım bari merak ettim :p
bende kıllandım şimdi:rolleyes:. bitince deniyim Ama shelle pek güvenemiyorum nedeninide bilmiyorum.
ibrahm :D kullan sende gorelim :D ben bi ogrenci isi 50 liralik attim da:D pek bi fark yok simdilik gozlemledigim
edit: biraz bisey var gibi ama o GTLnin bana kattigi etki olabilir :D
Ben de merak ettim.
Normalde bp dısında hicbiryerden almam mazotu, simdi denemekte fayda var diyorum.
Performans ihtiyacımız yok ama sessiz olursa faydası olur :D
dragger motorsilkdir bor power dir denedin mi sesi azaltıyo onlar polımer yapili olduklari icin
Ses konusunda henuz birsey farkedemedim ama oncedende cok duymazdm zaten motor sesini.
Bugun 90km kullandim aracimi izmir-cesme arasinda, gozlemledigim 0-60 arasi tuketimin azaldigi ama ozellikle 130km ustu gercekten farketti eskiden 10 kusurleri goruyordum yol bilg. Simdi max 6-8 gordum. Denemesi bedava :)
:) ikimizdede gariplik yok. Bende ayni sekilde 120 civarinda 5.5-6.5 araligindayim. 130 ve ustunde 9.8-14.8 (hizlandikca ve hizlanirken) goruyordum. Simdi 150km civarinda normal vpower ile 9.8-11.00 goruyordum gtl den sonra 7.5 civarinda goruyorum. Tabi bahsettigim yer otoban, genelde yokuslu bir otoban ve degerler hep yokus yukari. İnerken max 0.5-1.5 goruyorsun :) ondan bahsetmiyorum :)
Henüz benzini biten yok mu :D
Yaşasın Dizelciler :D
yok yaa. ne bitmesi :D yarıdan fazla halen :D
Bugün bizim dizele aldık bakalım denemek için,4.6 şehiriçi yakıtı,dahada düşerse shellden başkasına gitmem :)
Valla ben daha önce dizel aracıma hiç shellden başka benzin almadım.
Servis zaten garanti dışı muhabbeti olabilir demişti. O yüzden başka istasyonlara hiç bulaşmadım. GTL konusuna gelincede dediğim gibi ellerinde VPOWER olmadığı için aldım. Dediklerine görede kalkacakmış zaten. Range şu anda 110da. 90+40+40km yaptım :) Muhtemelen Vpower ile yarın benzin almam gerekliydi ama şimdi almadan izmir'e dönerim :) (izmir-çeşme 90km) 50tl benzin almıştım.
:) Basss biraz basss :D GTL'de bassanda bişey farketmio :)
Görende shell'de çalışıyom sanacak :)
Muhtemlen öyle olacak :)
4.6 ortalama ise (basmayla beraber) güzel değer gerçekten.
4.6 ortalama naptınız siz ya hemide basarak :eek:
bu arada ben 20 lt ye şehir içi 350 km ortalamı gayet normal bi şekilde tutturuyorum. 5.5-5,7 lt arası oynuyo benim ortalama :rolleyes:
GTL kullananlar bi kaç depo daha devam etsin bakalım. Birde ben bize yakın olan shell e pek güvenemiyorum Total ile gayet güzel menzil ortalamam var o yüzdende doğru tespit edilmiş yorumlarınız önemli beyler tüm dizel kullanıcıları için.
yok beyler basma falan ben öyle birşey yazmadım:D
Şehir içi efendi biçimde kullanımla 4.6 yakıyor şu anda clio3 aracımız,bakımıda geldi 48binde araç şu an filtreler falan haraptır diye düşünüyorum:)
Ben benzimini shellin kendi istasyounundan alıyorum ( bildiğim kadarıyla TR'de tek.)
50TL benzin almıştım, otoban kullanımı 160-170 arası şehir içi 90 civarı daha önceden bahsettiğim km'de 50TL lik benzin alsam dönerken gene almak zorunda kalırım şimdi kalmadım :)
Bu benim kullanımım, kesinlikle kimsenin vebalini almak için yorumda bulunmam ;)
(not: GTL uzun kullanımda daha verimlidir diyor bana verdikleri katalogda, ben daha 50tl kullandım, kullanıyorum)
:) Valla inşallah öyle devam eder benimde servise 1.000km kaldı bu arada :)
Biraz hızlı gittik herhalde dizel die. alalı 7 ay filan oldu 29.000 :)
clio olabilir şehir içi 4,6 Corollalar 1230 kg ( E12U yani benim kasa )
Estağfurullah vebal alma olayı değil dostum. Sonuçta araçların kondisyonu yol şartları kullanım stili çok etkiler tüketim değerlerini. Burda demek istediğim, hemen hemen aynı koşullarda hız sıcaklık güzergah vs aynı olduğunda yanılma payını minimuma indirerek elde edilen sonuçlar daha gerçekçi oluyor. Misal otoban kullanımı ;)
Önemli olanda istasyondaki yakıt kalitesi o zaten asla tamamen emin olamayacağımız bir değişken :icon_wack
Yok dostum estağfurullah, neyi tartıştığımızı anlamadım açıkcası.
Ben baştan beri otoban kullanımı diyorum zaten. Senin aracın benden az yaksa açıkcası ben sevinirim. :) GTL aldıktan sonraki bir resimi çekmiştim mesala, onu attım şimdi bilgisayara. yol bilg. sadace gözüküyor. Benzin GTL.
Bu resim otobanda eğimli (yokuş çıkarken) çekilmiştir.
Altta yazan 1.300 küsür km de ankara-izmir gidiş dönüş ve çeşmedir. Total benzin 150+50TLdir, hala o 50 TL lik benzini kullanıyorum.
http://img151.imageshack.us/img151/1063/otoban.jpg
Kütahya'da GTL yok :S
Anladım dostum. 2 mizin arabasıda az yaksın :icon_tup: leventte suan kullanıyor GTL daha sessiz çalışıyormuş. Gerçi bizim motorlar zaten sessiz diğerlerine göre. top speedeki durum aynı dedi levent dün konuşurken ama daha sessiz. Menzil olayınada bitince sen yorum getirirsin tam olur :)
@fabarge walla bursada vardır herhalde daha dikkat etmedim ama bulunur biyer :)