60.000 70.000 ytl arası bir bütçeniz olsa stock bir evo9 sti alıp kalan parayla üste parça alıp yoksa turbo bir type-r projesı uygulamak.Hangisini seçerdiniz.Belkı bıyerden para gelıcekte aklıma takılan bir soru buaralar:)
Printable View
60.000 70.000 ytl arası bir bütçeniz olsa stock bir evo9 sti alıp kalan parayla üste parça alıp yoksa turbo bir type-r projesı uygulamak.Hangisini seçerdiniz.Belkı bıyerden para gelıcekte aklıma takılan bir soru buaralar:)
[QUOTE=rs_okan;stock bir evo9 sti [/QUOTE]
EVO9 STİ derken :soru:
uzun uzun anlatmak yerıne bıraz devrık cumle kurmusum:)stock bir evo9,sti alıp........
tmm şimdi oldu :D
bence tamamen tercih meselesi gönlün hangisini istiyosa ona yönel derim
kardeş ben şimdi tayyar sahibiym aynı su an sen gibi 2 lemdeyim tayyarı turbomu yapsam yoksa ewo6 veya 9 mu alsam yada 2005 sti mi yapsam gibi seyler var içimde bi yandann da hattttaaaa hattaa sara sara giden bi tayyarmı yapsam gibi seyler düşünuyorum...
Seçeneklerin kendine göre dezavantajları var..
Type-r a 20-30 bin lira harcandığında çok çok iyi güçler elde edilebilir..Ama bunun satması da var :) Evoya sti yı aldığın gibi satmak turbo typerı satmaktan daha kolay olcak..typer bu konuda çok zarar ettirir..
Yakıt , bakım masrafları , yedek parça olarak honda düşük maliyete sahip böyle bi avantajı var.
fwd ve yüksek güç demek 1. ve 2. vitesten vazgeçip şehir içinde sürüş keyfine elveda demek :) 4x4 direksiyonu nereye çevirirsen oraya gider :)
Bu kişisel bi seçenek sabır,para,zaman,emek gibi niteliklere sahipsen turbo typer yüzünü güldürür..
zaten kımse para harcayip karsılını alamamiştır onun için satıp bence daha hızlı bi araba alıp az masrafla 400 leri yakalamak ...
sokaga atacak paramız yok ztn.2 yılı askındır kafamda cok proje oldu paramızda oldu fakat parayı baska yerlerde degerlendırdık.Sımdı tekrar paramız olucak gıbı allahın ıznıyle ve artık bır proje yapmak ıstedık.suanda kafamızda olusan 3 arac bunlar var.Eger parayı yıne baska bısekılde kullanmazsak allahın ıznıyle yapıcaz bısıler:)
evo.........
Ben olsam Type-R alır turbolamadan conta headers cai tarzında binerdim.Satarken de ciğerim yanmazdı:)
İlla verdiğin 3lemeden seçeceksek STI>Evo9>Turbo Taypar
bi arabayı turbolamaktansan zaten turbo bi araba almayı tercih ederim ayrıca 4x4 ün avantaşları göz ardı edilemez
evo alip keyfime bakardim...Ama benim vaktim bol ugrasirim dersen typer turbo da guzel bir secenek.
sti ve fp hta alinip gazlanir;
ama otobanda turbo taypar gelip kaybolursa uzulme ;)
hocam hepsi güzel seçeneklerde makul fiyata satılan güzel tayyarlar onlar en iyisi değil mi? 45000 civarı turbo tayyar alınır ama kişisel. biraz riskli ama
sadece gecme gecılmek olarakta gozonunde bulundurmamak lazım.gorunusu yol tutusu konforu kullanıcıya verecek zevkı vs... bırcok secenekle degerlendırmek en mantıklısı.ona kalırsa 10000 ytl bır araba alıp motoruna 60 lıra harca gecemıcen araba kalmaz.bole dusunursek bıraz yanlıs oluyo tabı
saydiginiz hicbir arabada konfor unsuru yokki goruntu denilirse eger:
http://i344.photobucket.com/albums/p...n/DSC_0557.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3595/...31631dac_o.jpg
evonun ve sti nin type-r gore bıraz daha konforlu oldugu dusuncesındeyım.bılmıorum ama yanılıyorsamda affola
typeR yapardım.bı evo yada stı ın yanına geldıgımde gulup gecmek ıcın ama onden ceker olması dezavantaj.
Ya yaptığın type-r'dan hızlı bir sti ise ? Amaç hızlı bir araç yapıp herkese go demek mi yoksa gezmek eğlenmek mi araç seçimi yapılırken bunu düşünmek gerekiyor bence..Bence konfor arıyorsan e46 m3 düşünebilirsin bence hafiften yüklersin veya supercharger filan iyi gider mis mis :p
ne amaçla kullanacağına karar werirsen dha kolay olur karar vermen. kafam rahat olsun hem gazlarım hem yanlarım diosan evo9. ha diosan günlük kullanmıcam, otobandan çıkmıcam, hatatata gezicem ozmn R
Type r bi katagori altta kalıyor herhalde. Evo9 ve subaru üzerinde yoğunlaşırsak, subarunun parçası ve modifiye ekipmanları daha ucuzdur. Şöyle bir sözde var, 'Bir davete gittiğinizde evo sahipi arabayı park etmesi için valeye verir. Sti sahibi iste kendi park eder.:)
Tercihini sti' dan yana yaparsan, 2005 ve üzeri stilar dccd' li olduğunu düşünürsek ve yazdığın bütçede yetiyor bu araca bakabilirsin. Bi elin parmağı kadar insan kefil olur.:)
http://www.sahibinden.com/_2005_suba...XQQdisplayitem
70 milyara typer alıp uğraşmaktansa bunlada uğraşılabilir. Oldukça temiz bir sti. 47.500' e son veriyor.
http://www.sahibinden.com/_2003_sti_...ord=2003%20sti
Alınabilitesi yüksek bi sti daha.:)
http://www.sahibinden.com/2004_sti_e...XQQdisplayitem
Gc8 bakarsanda üzerinde oldukça kaliteli parçalar mevcut ve 400 küsür güçlerde.
http://www.sahibinden.com/is_kurmak_...XQQdisplayitem
genel çoğu parçaları aslında hondadan pahalıdır evonun stiında honda toplamak biraz daha kolay çünkü sürüm fazla yılda toplanan k20 sayısı 4g63ten yada ej20den muhtemelen fazla sayılabilir
vale kısmına katılmıyorum:) bu tip otomobilleri kimse vermez kimseye işi bilenler :)
Doğrudur, Evo ve sti olarak ele almıştım.:)
Birde bu wrx var. Sti göre daha konforludur. Type-r fiyatında. Üzerinde de bir takım parçalar mevcut. Motor gücü: 326 - 350 arası
http://www.sahibinden.com/2001_impre...XQQdisplayitem
Üstünde kalan parayla daha iyileştirmeler kolaylıkla yapılabilir.:)Alıntı:
2001 WRX 116 000 km kazasız bakımlı bir subaru. Tabiki bakımları Tork Garaj da yapılıyor.
Ek parçalar;
VF 34 TURBO
STI PINK INJECTORS
WALBRO FUEL PUMP
STI INTERCOOLER
INVIDIA UPPIPE
INVIDIA DOWNPIPE
PRODRIVE CATBACK
AEM AFR
GREDDY BOOST
GREDDY EGT
HKS SMF KIT
PERRIN TURBO INLET PIPE
STI 2002 SCOOP+SAC+WATER INJECTION
HKS BLOWOFF
PRODRIVE SELENOID
CUSTOM MAPPING
LUCAS DELIKLI HAVALI FREN DISKLERI
Bu turbo type r ları yapmak yurutmek bu kadar kolaymı yaw ?
Benim aklımda yeni kasa sti var sadece yazılımla 300 whp oluyor deniyor.
EVO 9 alır rahat rahat binerim...
stı ve evo typrdan ust sınıf araclar,gerek yol tutus,gerek frenaj olarak ustun araclar. ama hızlı olmak ıstıyorum dersen 10bın dolar harcanmıs typerı gecmek ıcın dıgerleıne 30bın dolar harcaman gerekır:) sıfırdan kalkıcam dersen turbo typerı gecmek ıcın bolt on lu ewo yada stı yeter:D sehır ıcı kullanım dersen turbo typer sehırıcınde atmosferık halınden daha sessız daha az yakıyor daha rahat kullanımı;) ben okula gıdıp gelıorum,tatıle gıdıyorum hergun ustundeyım hıc bır sıkıntıda cekmıorum. ewo sti tarzı araclr bıraz daha malıyetlı. her aracın kendısıne gore zewklerı farklı;) zor secım kolay gelsın:D
type-r manyagı olaraktan ugrasmaya gerenk yok type-r a atmo full bincen, evo9 fenaaa derim :)
ahaha yakacak vale debriyajı bir anda papaz olacaz :)
yanlş yazmışım hazır turbolanmış uygun fiyatlı bir Tayyar almak her türlü akıl karı olmaz mı_? satan kişi mutlaka para yöönünden zarar edicek. 45000e turbo tayyar alınır
STI standart mis gibi 265 hp ,dokunuşlarla uçsun gitsin hp ler ..