arkadaslar hangısını tercih ederdiniz ve nedeniniz ne olurdu?
saglamlık bakımından . yukleme bakımından . yürüme bakımından vs. vs. vs.
1600 motor 8 valf 90 hp
1400 motor 16 valf 90 hp
Printable View
arkadaslar hangısını tercih ederdiniz ve nedeniniz ne olurdu?
saglamlık bakımından . yukleme bakımından . yürüme bakımından vs. vs. vs.
1600 motor 8 valf 90 hp
1400 motor 16 valf 90 hp
Valla güzel soru olmuş :) Ama bu şekilde karşılaştırmak biraz yanlış olur gibi. Yine de ben olsam 16v tercih ederdim.
1.4 16v daha az yakıp daha ıyı gıder.yanı benım rasladıklarıma göre konusuyorum
Motorların ne olduğunu bilmek de çok önemli tabi de genelleme yaparsak 16v performansı iyi gibi.
En azından Fiat ın 1.2 16v sinin 1.4 8v den daha kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. (Performans olarak konuşuyorum, ekonomiklik olarak değişkenlik gösterebiliyor)
8v ler üst devirlerde sıkıntı yaratabiliyor (Tabi her zaman değil)
genel olarak konuşmak yanlış olur
hangi motor olduğu kimin ürettiği en önemlisidir..
16v alman daha mantıklı olucaktır en azından yakıtı güzel olur...
8v den uzak dur derim :)
16v daha atak olur
kesinlikle 16v
kıyaslamada bence 1.4 16v daha iyi.. ancak 1.6 16v en temizi :)
16v daha mantılı olur gibi
Polo 1.6 8v 100bg kullanıyoruz hiç tavsiye etmem şahsen memnun değilim. Yakıtı çok gideri zayıf.
cliolarda 1.4 16v cok fazla yakarken ...1.4 8v az yakıyor..
1.6 8v ise 1.4 16v den daha az yakıor... daha iyi gidior
1.6 8v az yakar
gıdıs bakımından 16 v
ekonomı bakımından 8 v
Vw olarak bakarsak gıdıs de ekonomı de 16V
16 v al tabiki.neden eski kapak teknolojisine para vereceksinki.üreticiler artık silindir başına 5 sübab koymaya başlamışken 8 v bir araba alman pek doğru diil.
8 valfın ust devırde sıkıntı yaratmaması ıcın yapılacak bi işlemi warmıdır
mesela civic 1.4 16valf - 106-206 ve 306da kullandıgı motor 1.6 8 valf
peugeot da 16v olanlar var böyle genelleme olmaz.
16v i uyguluyan markalar değilde motor bazında konuşmak daha iyi;
her marka her motor dalında bazen iyi motorlar elde edemiyor olabiliyor veya rakipleri daha iyi motor sunabiliyor.. misal;
R56 mini one da kullanılan 1.4 95 hp 140 nm tork gücündeki motor ile
opel corsa da kullanılan 1.4 90 hp 125 nm tork gücündeki motor
bir değil yakıt tüketimi emisyon değerleri performans ve esneklik verileri bambaşka olabiliyor..
16V tabiki :)
arkadaslar ben 16valfmı?-8 valfmı ? demiyorum.
1400 motor 16 valf aracmı 1600 motor 8 valf aracmı iyidir diyorum
Total hp ler aynı ise düşük hacim alıp daha az yakıp daha teknolojik olan 16 v silindir kapağını kullanmak mantıklı.
Bunun dışında otomobil firmaları genelde motor hacmi düşük ise büyük hacime oranla 1. vites dişlisini kısa ve diransiyelide hacim düşükse kısa, hacim büyükse yüksek tutarlar.
Hertürlü 1,4 16 v daha avantajlıdır diyorum.
1,4 16 az yakar çok çeker.
Kabaca ozetlersek; motorun hacim miktarini ve subap sayisini bir kenara birakirsak, soz konusu motorlarin ayni teknolojide oludugunu (enjeksiyon sistemlerini ve diger teknolojik unsurlarinin ayni nesle mensub oldugunu var sayarsak, sanziman oranlari duzenlenirken ureticinin ayni amaci on planda tuttugunu dusunursek) 1.6 8v makina sehir ici kullanimlari da daha rahat olacaktir. Ulasilmak istenen guce daha erken ve sakin olarak cikacaktir. 1.4 16v'da ise daha fazla devir cevirmen gerekecektir. Daha sportif bir surese sahip olacaktir.
Bu arada Polo eger classic degilse 1.6 8v 100 beygirlik motora sahip degildir.
konu az yakar çok yakar deil.
ben 1.4 16v diyorum. bu arada çok yaktıgını bilmiyordum ögrenmiş oldum. saygılarımla
2008 model palio aldık
önce 1.2 16valf aradık arastırdık bulduk kullandık arabaya 3 kişi binince araba kalıyor resmen gıtmıyor cekmıyor
sonra 1.4 8 valf arastırdık bulduk 2 katı daha iyi çekişi 1.2ye göre aldık 2008 model 10binde
Hayırlı olsun içine sindiyse güle güle bin.Takma kafayı öle 8v-16v detaylarına:)
Ben aracımın daha 8v mi 16v mi olduğunu bile bilmiyorum:)
bncede 16 valf en mantıklısı her yonden..
1.6 olanın torku daha yüksek olacaktır ama.