arkadaşlar 306gtı aracımız ıcın ne yapabılırız 1 vıtes yanı kalkış cok zayıf kalıyor buna nasıl bı care buluruz. bu arada arac stok sadece motorda hava fıltre kıtı var onerılerınızı ne gıbı artıları olur beklıyorum şimdıden teşekkurler...
Printable View
arkadaşlar 306gtı aracımız ıcın ne yapabılırız 1 vıtes yanı kalkış cok zayıf kalıyor buna nasıl bı care buluruz. bu arada arac stok sadece motorda hava fıltre kıtı var onerılerınızı ne gıbı artıları olur beklıyorum şimdıden teşekkurler...
chip+headers+artık şu katalizör iptalini yapıp düz boru cekin yaa :) ondan sonrasını 306yı bilen arkadaşlar yazacaktır misal erel ;)
headers işi zor bulursanız banada haber verin :) ayrıca düz boru ve güzel bi chiple araç tadından yenmez ancak filtre sisteminin çok düzgün olması şartıyla :)
el yapımı bi headers iş görmezmi ? aracın filtre sistemi baya iyi bu arada bide uzun oldugu için soguk hava emme konusunda sıkıntı yok ;)
erel bayağı uğraştı arabasıyla konuyu gorunce yazıcaktır tam olarak yapabiliceklerini ;)
Arkadaşlar cahil cahil konuşmayın 306 Gti ların üstünde zaten headers mevcut :D
Şanzumanı elleme bence ben 5 ileriye geçtim.Geçtim ve geçtiğimi pişman oldum.
Ayriyetten 6 ileri şanzımana ayna mahruti yok ya ama icat edebilirsiniz.
5 ileri şanzımana ama ayna mahruti bulabilirsiniz , gereksiz arayışlar oluyo :)
Düz boru egsoz yapmaya planlıyorsanız gidip kaliteli bir sistem yaptırın.
orta susturucunu spor kullanın sonada tüp kazanlı egsoz kullanın.
Orjinal egsoz sistemini kestirip biçtirmeyin egsoz yaptıracaksanız ben alabilirim ;)
Gidip baştan egsoz sistemi yaptırın :)
aynen ya aracta ztn headers var
filitrenin yeri önemli soguk hava aldırın mutlaka
komple egsoz ve chiple yetinin bence fazla kurcalamadan
Öncelikle konuyla az buçuk alakalı geçenlerde pm yoluyla siteden bir arkadaşta 1/2 soru sormuştu genel bir bilgi olması açısından bahsetmek istedim.
306 gti-6 ilerinin şanzuman en muazzam oranlar.
Takılan 5 ileri şanzuman muhtemel s16 şanzumanı attınız diye tahmin ediyorum :rolleyes:
Eyer öyle ise bizim direk konuştuğumuz mi16 şanzumanı.4,42 kısa difransiyel oranına sahip.
Fakat mi16 nın 3 az uzun 4 uzun 5 daha da uzun bi dişliye sahip.Difransiyel oranı kısada olsa 3/4/5 dişliler çok uzun olduğundan GTİ-6 şanzumanına oranla ivmelenmede süre kaybına yol açıyor...
Eyerki şanzuman değişicek iseniz 5 ileri gibi.
205 1.9 GTI şanzumanıın dişlileri üzerine 4.42 difransiyel takmanızdır.Ama Son hızlarınız max. 220 lere geriler bunuda belirtmek isterim.
306 GTI sahipleri için bir seçenek diyim buna.
Kolay Gelsin.
dou arkadaşımızın da soyledıgı gıbı zaten fıltre sıstemı guzel yanı verım aldık arabadakı farktan bellı oluyor sıcak hava gelme gıbı bı sorunu yok yanı. aslında bızım şıkayetımız 1. vıtes cok garıp yanı aracda yıgılma oluyor vıtes uzunlugu yuzunden 1. vıtesde 75 goruyor ve bu arayı tamamlarken aracdakı esneme yıgılma ınsanı cıldırtıyor ama gerek hacımden gerek gucden olsa gerek dıger vıteslerde cekış gayet ıyı tek sorun 1. vıtesı halletmek :S
306 GTI-6'nın normal beyinle 1. viteste yapacağı azami hız 67 km/h'tir. Yığılma olmaması için biraz daha yüksek devirde kaldırmayı deneyin.
turbo manifoldu gibi boynuz mevcut 306 da :)
eksoz filitre güzel yazılım ekzantirik ve koni kafi gelir sanırım ama daha fazlası zor :(
4500den sonrası iyidir bence ...
306ağır makinadır kalkış haliyle zor olacaktır 1.vites uzunluğuyla meşhurdur. Eğer arabanın pistonlarında sıkıntı yoksa 6000dd de vites atmayı dene 7200dd indirmen şart değil zaten max gücü 6500~6800 dd veriyo.
kısa mevcutmu 306lara ?
306nın ztn 345 ı son derece guzel oranlanmıstır keske herkesın öle guzel sanz olsa:D
Araçta sadece son susturucumu takılı ?
Sadece gidip son susturucu alındıysa pek bi verim alamazsınız :)
Sadece bi vuu yapar o kadar bide sesten gidiyormuş tribine sokar :)
En temizi ben artık buna kanaat getirdim
katalitik iptal edip hatta direk yeni boru yapılarak bakla bukla olmadan kıvrımları güzelce yapılmış bir boru
ardından orta susturucu yerine SS yada sebring yada remus artık markası size kalmış bir orta susturucu alıp sonada bi tüp tipi egsozla alt devirleride canlı tutarak güzel bir çalışma yapabilirsiniz.
araçta sadece son susturucu sebring var başka bütün egzoz sistemi orjinal bu araba ondan gitmiyo diom hala dinlemiyolar beni :D
:) valla cok sagolda o zamanda aşırı sarıyor :) yanı bı aracın ivmelenmesı gerekırken ya yıgılıyor yada aşırı sarıyor denemedıgımız devır kalmad zaten bı debrıyajı bu şekılde yedık :) ama sonuc hala aynı aracı tam gucunde kaldıramıyoruz bu arada aman slıck takın demeyın sarmasın dıye bu seferde :)
406 copenin headersı takılıyo diye duymuştum ama nederece doğru veya hangisi bilmiyorum.
en iyisi 2. vitesde gazlamak 1 zaten bitmek bilmiyo :(
6500de değiştirince güzel oluyor 7200 diye kafamıza sokmuşlardı öğrenmiş olduk.
bu arada orjinali böyle tanışmıştım kendisiyle :(
http://img132.imageshack.us/img132/3307/03072008899.jpg
sen o egzozu cek ondan sonra kimin neresini yiyosan ye :D
ilk önce aracınızı bi ölçtürüp gerçek gücündemi sağlıklımı diilmi diye bakıp işe ordan başlasanız ?
Araç ağır ve birinci vites uzun. Yığılma normal 205GTI'daki gibi vırt diye 1'i bitirmesini beklemeyin. 1.vites diğer viteslere oranla hep daha hantal kalacaktır dişli oranı ve araç ağırlığı aynı olduğu sürece. Bunun güç ile egsoz ile alakası yok. Aracınızı güçlendirmek istiyorsanızda işten anlayanlar en güzel önerilerde bulunmuş zaten.
sağlıklı bir gti6 1 in uzunluğunun kaybını 2 ve devamında gelen 3 de her zaman kapatır...1'i kısaltmadan daha kısa sürede çevirme gücüne sahip olması için diğer malzemelerle güç artışı yakalamaya çalışmanız daha mantıklı..en önemlisi ara boruların ve son susturucunun kaliteli ve 306 için 1'e 1 üretilmiş olanlardan seçilmesi gerektiğidir..filtre için yapabilecek pek fazla bişey yok radyötörün arkasında kalmasından dolayı..ben gti6'ımda kutu içi kullanıyordum ve çok memnundum..tavsiye ederim..
406 coupe headers diye bahsedilen ve fotosu olan 2.2 EW12 motor headers ıdır hiç verimli değildir. Ayrıca EW kapak XU kapaktan farklı olduğundan o header takılamaz. Ayrıca gti6 dan header geliyor demek üzerindeki iyi demek değil. TypeR üzerindede header geliyor ama bir sürü header markası çıktı hepside güzel güç veriyor. Sadece güzel bir tane yaptırmak yada yapmak gerekiyor. Kısaya gelince 6 ileri araca sırf kısa var diye 5 ileri takmak biraz tuhaf.
Evet o tuhaflığı ben yaptım ve en kısa zamanda düzelteceğim isterseneniz ilgilenen birisi olursa satabilirim.
Şanzumanım BE3R 5ileri :)
Kaliteli bi flitre + düz boru güzel bi egsoz + chip
306 GTİ sahiplarine önerim..Yağ soğutucu intercooler taktırmaları...
Asıldığınız zaman yağ sıcaklığı hemen uçusa geçiyor...Faydasını mutlaka görürsünüz...