Galeri aracılığıyla getirtilen bir araç burada garantiye dahil olacak mıdır? 7 sene önce bir önceki arabamızda böyleydi ama geçen yıllarda değişti mi acaba?
Printable View
Galeri aracılığıyla getirtilen bir araç burada garantiye dahil olacak mıdır? 7 sene önce bir önceki arabamızda böyleydi ama geçen yıllarda değişti mi acaba?
3yil once kuzenimin aldigi mercedes grey market idi ve garantiside vardi. ama ayni zamanda bmw alan(grey) baska bir arkadas garanti olayindan muafti...
bizim önceki mercedes garanti kapsamındaydı hatta garanti bittikten 1.5 sene sonra müşteri memnuniyeti falan filan derken parça değiştiği oldu. şu an mercedes hala garanti kapsamına alıyor mu merak ettiğim bu.
mercedes greymarket aracları eskıden oldugu gıbı garantı kapsamına alıyor.
bildiğim kadarıyla normal garanti süresine göre daha kısa oluyormuş. ama aldığın galerinin aracı yurt dışında kimden aldığına göre değişir die biliorum..
İster borusandan alın ister galeriden aynı garanti ikisi içinde geçerli.Bunun için bir kanun çıktı hatta 2 sene önce fln.
cevaplar için teşekkürler, problem yok o zaman
Bildiğim kadarıyla,
Mesela Audi amerikadan gelen araçalara garanti vermiyor, diğerleri alındıktan sonra servise gidip kayıt açtırırsa mecbur garanti veriyor.
Aynı motor kodlu araç burada satılıyorsa küçük bir ücret ödenerek yapılıyor, bağzen yetkili mercedes satıcısında istediğin araba olmuyor,
Galeri aracılığıyla fabriakdan gelen opsiyon listelerini doldurup istediğin aracı getirtebiliyorsun bu durumda mecburlar zaten konuyla alakalı yeni yasalarda çıkacak sanırım.
bu arada lp640 gibi arabaları yurt dışına gönderip orada garantiden yaptıran galerilerde var:)
grey market araclara garantı verılmesı tamamen TR dıstırubutorunun ınsıyatıfıne kalmıs bırsey. mesele grey market range rover aldınız borusna ısterse garantıye alır ısterse almaz. mecburıyet ya da oyle bır yasa yok maalesef.
bmw 3.20d ve audi q7 nin 2sininide turbosunda problem çıktı,2side galeriden alınmıştı.2side sorunsuz garantiden yapıldılar.
Fabrika'nın banttan çıkardığı otomobil için verdiği garanti yetkili servislerde geçmeli aslında, ama kendileri bazen zorluk çıkarabiliyor.
Ama bayilerin, distribütörlerin verdikleri ekstra garantiler tabiki bu otolar için geçerli olmaz.
kendi satmadığı mala neden hizmet vermek istesin ki ...
Sonuçta markanın servisi değil bunlar, şahışlara ait, yetki almış insanların para kazanmak için açtığı ticarethenelerdir benim görüşüm ...
mercedeste sıkıntı olmuyor ama diğer markalar bazen sorun çıkarabiliyor sonuçta onların insiyatifinde bir durum ;)
Biraz hort oldu ama idare edin :)
Bir arkadaşım ile görüştüm ve bana grey market arabalar devlet tarafından toplanıp aradaki vergi açığını ödetecekler dedi. Şuanda ise galericiler grey market araba satmadığını ve takasa almadığını söyledi...
Görüşleriniz neler ?
Yazin bende baya bir arastirmistim mercesler garanti kapsamina aliyor..
Bişey sorabilirmiyim şimdi ben arabamı yetkili bayiden almadım diyelim grey marketten aldım peki bunun garantisini disbirtör mü veriyor yoksa üreten firma mı yoksa fabrikadan cıktı bu arac bu ülkeye grey market girişli garanti vermem söz konusu mudur o zaman tüketici hakkı yalan olur ...
grey market araçlarda ne gibi bir vergi eksiği varki toplatıp alıcaklarmış ?
grey marketteki amac ordan aracı disbiritor olmadan daha ucuza getirmek
hatta çoğu zaman bmw lerde fln atıyorum deri koltuk ,multimedia paket olmadan ucuza mal edip burda montaj yapıyorlar
ki boyle bişey 10bin euro ya yakın kar bırakır araç başına :D
bu söylediğin faturası sağlam olmayan araçlar için geçerli. yoksa güvenilir biri tarafından, tam faturayla gelmiş bir araba için sıkıntı yok. yasal şekilde getirilmiş bir araba satılırken zaten bütün vergileri ödeniyor, aradaki fiyat farkı sadece yurt dışından daha ucuza alındığı için oluyor.
bana göre mantıksız geliyor diyelim ki süperspor bi arac aldık grey market arıcılığı ile e sonra bu arabanın hic bi şekilde garantisi olmucak mı ya da araba fabrikadan cıktıktan sonra satılıp başka ülkeye grey marketle girdiyse firma grey market girişli diyip garantiyi iptal mi edecek bu mantıksız geliyor yani
tamam o konuyu biliyorum ben başka açıdan bakmıştım :D
çok az kmlerdeki lüks araçları 2. el alıp sıfır kondisyonunda içeriye soktukları hakkında haberler vardı
hatta araç sıfırlama tesisleri bile kurmuşlar diyordu haberde :D
o konuda evet ciddi bir kayıp var
ben sadece deri koltuk multimedia sistem vs gibi ufak tefek şeylerden hesap yapmıştım
aşağı yukarı araba başına 10bin euro bırakıyor :D ayda 3 araba satsam miss :D
arçların uluslararası garantisi var ama mesela 1 sene garanti vardır burdan alırsan 2 senedir bu yüzden 1 sene boyunca kesinlikle garantisi olur ama garanti ithal edilen ülkedeki bayii'den ilk satış ile başlar.
grey market araba hep problemdir çünkü araçları daha ucuz getirmek için hiçbi aksesuar yok gibi gösteriyorlar böylelikle 20-30k€'luk aksesuarlar onlara 5-10k'e mal oluyor. Araç fiyatlarında oynama yapamazlar çünkü gümrüklerde arabanın ordan aldığın fiyatına göre vergi hesaplanmaz burdaki fiyatı üstünden vergi hesaplanır.
yurt dışından kimse ikinci el araba getirmez kazalı olmadığı sürece kazançsız bir iş oluyor çünkü sıfır aldığında o ülkedeki vergiyi ödemeden alıyorsun mesela almanya'da %19 vergi var 100k€'luk bi araç 84k€'ya alınır. Üstünede 25k€'luk aksesuar yok gibi gösterilirse bu aksesuarların vergisi kazanç olarak kalır bu yüzden araba ucuzlar. Ve unutmayınki sizin standart sandığınız çoğu aksesuar tr paketidir yani opsiyonel aksesuardır.
tanju çolak veya biçok kişinin başı grey market yüzünden belaya girmiştir. Grey marketten uzak durun tabi size faturayı tam olarak kesebiliyorsa büyük ihtimal sorun olmaz.
Ha birde avrupada da insanlar vergisi yüksek ülkeden arabasını alıp gümrük birliği olduğu için kendi ülkesindeki düşük vergi ile arabayı kendi ülkesi plakasına alıyor ve yaygın bi uygulama.
mesela araç 10.000€ belçikadan %30 vergisini düşüp 7692€'ya alıyor sonra almanya'da %19 vergi ödeyerek 9153€'ya aracı alıyor. (ülke, vergi ve fiyatları salladım)
siz hiç ithalat yaptınız mı? çünkü vergi hesaplamasının nasıl yapıldığını yanlış tarif ediyorsunuz..
ithal edilen tüm mallar ilgili kanuna göre vergilendirilir..
mal bedeli faturası, nakliye faturası gibi temel maliyetlere göre vergi hesaplanır
Aracın burdaki satış fiyatını devlet belirlemez, biri 10 tl ye satarken aynı malı bir başkası 9 tl ye satabilir.
Peki simdi ben 2005 model bi mercedes almis olsam 10 kez el degistirmis olsun mesela. Alirken faturasini sormadim veya sordum ama faturada bi problem oldunu anlamadim. Benim ne kabahatim var neden bu cezayi suan kullanan ceksinki cok sacma
Daha gecen sene olan bi olayi anlatiyim.
Arkadasin E92 M3'u Grey Marketti ve sifir alinmisti.
Difransiyeli dustu ve Borusan garantiden degistirmek istemedi, kullanim hatasi diyerek isin icinden cikti.
Fatura 21K'di.
lüks araba da başa bela :)
Markaya göre değişiyor bu biraz sanırsam. Grey li Range leri garantiye sokmuyorlar diye okumuştum zamanında.
bu durumu almanyaya yazılsa ne sonuç alır acaba
hiç boyle bi problemde deneyen oldumu
sonuçları merak ediyorum acıkcası
zamanında bir arkadaşımın bmw motorundaki bir parçayıda borusan değiştirmek istememişti garantiden
almanyaya güzel bi yazı gonderildi peşinden borusan arayıp çağırdı ve gereken değişim yapıldı
yanlış yapmamışlardır da, siz yanlış biliyorsunuz orası kesin..
malı satan firmanın düzenlediği mal bedeli faturası baz alınarak vergiler hesaplanır.
İthalat sırasında malı satan firmanın faturası ve bunu doğrulamak için yaptığın ödemenin transfer belgesi istenir.
10 bin euro fatura alacaksan 100 bin euroyu legal yollarla transfer edemezsin.
sen 100 bin euro göndereceksen ortada 100 bin euroluk fatura olmak zorunda.
Devlet vergi alma konusunda tahmin ettiğinden çok daha uyanıktır, adamın iflahını keser..
arkadaşlar bizde 2006 land rover discovrey var grey market kolatlar çıkışli.aracın garantsinden sıkıntımız olmadı fakat arabaya devlet SATILAMAZ koydu yani aracı satamıyoruz.1,5 yil önce adliye ye cagırdılar adliye otoparkında tespit için aracı konturol ettiler bizim gibi 110 araç daha vardı aynı gün.hala çözülmedi hala satılamaz var...
vag grubunda yol yardim disinda tum garanti hizmetlerinden yararlanabiliyor
tamam garanti de sıkıntı olmuyor da,ama arabayı satamıyoruz o ne olacak..bizim araç tespit e gitdiğinde 1 tane vw R32 vardı, audi A8, vardı,audi S5 vardı porsche 4S ..range rover,, land rover ,,bmw mercedes bunlar zaten halayın başını çekiyordu..yani sırf o gün benim gördügüm yüzküsür araç satılamaz damgası yemiş ve oraya tespite gelmişti.
bende devletin uyanıklığından bahsediyorum yıllar sonra hummerların kamyonet olarak sokulmasına uyandılar.
Veya bikaç yıl sonra o aksesuarları belirtilmeden düşük fatura ile gelen arabaların içindeki koltuk soğutma, navigasyon vs. olduğunu tespit edip geriye dönük işlemde yapabilir.
Tabi bu arada 100k€'luk faturayı 10k€ gibi göstermek ve ona göre transfer yapmak çok basit ve gümrüklerde yapılıyor. Hatta faturayı burda bi yazıcıdan çıkarıp kaşeciden kaşe yaptırıp üstüne basmakta pek sorun değil daha fazla yazmayayım usulsüz bi ton iş yapılıyor işin içindeysen zaten bunları görüyorsundur. Kolinin içeriğini gümrüklü bölgeden alıp (çalıp) içine leğen (farazi) koyup iadesini istemeler vs. vs.
Türkiye'de BA BS'ler ile faturaları takip ediyorlar yani senin bana kesildi dediğin faturanın aynısını karşı firmanında faturayı kestim diyerek devlete bildirip bildirmediği araştırılıyor. Fakat yurt dışından gelen faturalarda bunu kontrol için bi mekanizma yok. Ya sonuçta paşa paşa vergi veren biriyim haksız yere vergi kaçırılması bana dokunuyor ama sistem şıkır şıkır işliyor tr'de biçok arabadaki parçalar vergileri tam olarak verilerek mi giriyorda sen hala devlet uyanık diyorsun o da ayrı bi mevzu....
hocam sadece yazıcıdan çıkarttığın fatura ile ithalat yapamazsın..
ithal ederken gerekli evraklar arasında döviz transfer belgesi istenir, bu transfer belgesi yaparkende bankaya elinde proforma fatura ile gidersin.. banka proforma fatura görmeden transfer yapmaz.. esas fatura gelincede gümrük döviz transfer belgesi ile faturayı karşılaştırır
böylece kontrolü yapmış olur
Yurtdışından ithalat için kontrol mekanizması budur..
Elbette illegal metodlar vardır..
O bahsettiğin birçok araçtaki parça milletin bavullarında geliyor, devlet kişisel kullanım için de hak tanımış, hem 300 - 500 doların peşinden koşmak pekde anlamlı değil, denizde damla ile uğraşmak olur.
HT EKONOMİ / HAKAN ÖZENEN
Lüks otomobilde ÖTV’nin artırılması resmi ithalatçıların satışlarını bıçak gibi keserken, özel ithalatla Türkiye’ye giren araçların satışları fiyatlarının ‘çok cazip’ olmasından ötürü kesilmedi. Resmi yolla ülkeye giren araçlara göre satıcıdan satıcıya fark etmekle birlikte 50 bin Euro’ya kadar daha ucuz olan bu araçların bu kadar ucuz olmasının nedeni ise, yatırılan ÖTV miktarının 1.6 litrelik bir aracın ÖTV’sinden bile daha düşük olması. İhtisas gümrüklerinde işin sıkı tutulmaya başlamasıyla birlikte ‘grey market’in getirdiği araçların KDV matrahı için ibraz ettikleri faturalar bilirkişi kontrolü ve distribütörlerin onayından sonra kabul edilmeye başlandı. Fiyatının düşük olduğu düşünülen araçların ithalatına ise ancak faturalar yükseltilerek izin verilmeye başlandı. Fakat bu araçların trafiğe katılmadan önce, sahipleri adına yatırılması gereken ÖTV miktarları için bulunan ‘üç kâğıt’ yönteminin önüne geçilemedi.
DEVLETTEN ÇALIP CEBE İNDİRİYORLAR
Peki, bu nasıl mümkün oluyor? Sistemin nasıl işlediğini bu hırsızlığa son verilmesini isteyen ‘namuslu’ özel ithalatçılar anlatıyor. İstanbul’da uzun yıllardan bu yana ithalat yapan ve isminin gizli tutulmasını isteyen isimlerden birinin elde ettiği faturalar, ÖTV’nin henüz yüzde 60’dan 80’e çıkarılmadığı dönemde bile ithal edilen KDV dahil fiyatı 42 bin 500 Euro olan bir Mercedes E 250 CGI otomobile, ödenmesi gereken asgari ÖTV miktarı 25 bin 500 Euro iken, ödenen miktarın 13 bin 407 TL olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Oranın yüzde 80’e çıkmasıyla aynı araca ödenmesi gereken vergi 34 bin Euro’ya çıktı. Ancak fiyatı indirimli faturalarla 25 bin TL’ye kadar indiren ‘sahtekâr’ galericiler, hâlâ böylesine lüks bir araç için 20 bin TL’den fazla ÖTV ödemiyor, aradaki 60 bin TL farkı da ceplerine indiriyorlar.
CAYENNE İÇİN 35 BİN TL ÖTV YATIRIYORLAR
Almanya’dan 60 bin Euro’ya satın alınan Porsche Cayenne için ödenen yüzde 18 KDV ile aracın fiyatı 70 bin 800 Euro’ya geliyor. Bu araç müşteriye satılırken ödenmesi gereken ÖTV miktarı ise yüzde 130’luk orana göre 92 bin Euro. Yani aracın fiyatı ithalatçının 7 bin 500 Euro’luk kârı da eklendiğinde 170 bin Euro’yu buluyor. Ancak galeriye 70 bin 800 Euro’ya mal olan araç, son kullanıcıya satılmadan önce, çoğu kâğıt üzerindeki ‘bayi’ler arasında satılmaya başlanıyor. Galeri bayisine, bayi bir başka bayiye, çeşitli iskonto oranlarıyla aracı devrediyor. Araç o kadar çok el değiştiriyor ki, 70 bin 800 Euro (170 bin TL) KDV dahil fiyatı kâğıt üstünde 28 bin 500 TL’ye kadar düşürülüyor. 35 bin TL ÖTV ödenerek trafiğe kaydolmuş araçlar olduğu iddia ediliyor.
SONUNDA FATURA TÜKETİCİYE ÇIKIYOR
Resmi fiyatının 40-50 bin Euro altında otomobil satın alan herkesin bu araçlar için düşük faturayla vergi ödendiğini ve faturanın bir gün kendilerine çıkacağını bilmesi gerekiyor. Bu sahtekârlığı ortaya çıkaran galericiler lüks araç satın alacaklara, mutlaka o araç için yatırılmış olan ÖTV’nin makbuzunu görmeleri konusunda uyarıyorlar.