arkadaşlar bir dereceli egzantirikte timing ayarı neye göre hesaplanıp yapılır bu ayar sadece bir keremi yapılır yoksa en üst performans yakalanana kadar tekrarlanırmı
http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462
Printable View
arkadaşlar bir dereceli egzantirikte timing ayarı neye göre hesaplanıp yapılır bu ayar sadece bir keremi yapılır yoksa en üst performans yakalanana kadar tekrarlanırmı
http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462
bunu bilen zor bulunur Türkiyede....
bilen vardır da herkes paylaşır mı önemli olan o.
dyno üstünde denenerek yapılması gerekir. piston-supap ve supap-supap boşluklarınıda göz önünde bulundurmak gerekir ki tehlike olmasın.
istediğini bulana kadar bir kaç kere oluyor evet. güç bandını devir bandına yaymak istedğin yere göre vs. dyno üstünde eğrileri görerek gücü görerek yapılması gerekiyor. en azından bu benim ve takip ettiğim forum ve kişilerin yorumu,uygulamaları.
aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar :) egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar:) ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar:)
oktaykanlarda timing'e cok önem veriyor topladığı makinelerde mantar'da veriyordur paşada veriyordur bence..
Egzantirik ayarları pek kolay değil gerçekten ,satan firma hangi derecelerde olması gerektiğini ve max lift ve min. lift'i yayımlıyor. Bu değerlere ayalanıp ölçülüyor , optimum değeri yakalamk için dynoda bu aralıklar arası denenip hangisinin daha iyi olduğu bulunuyor. Bu işin en zor yanı ,liftleri ölçmek ölçü aletinin bağlanması. Bu işlemleri düzgün bir şekilde yapıcak firma yada şahıs azdır.
dunyada da cok tartısılan bı olay. hesaplanarak yapılan tımıngten sonra dynoya cıkmaya gerek var mıdı yok mudur? yanı ayarın dyno uzerınde mı olması gerekır? dunyanın onde gelen fırmaları tımıngten sonra dyno kontrolu yapıolar. gercekten guc alıp almadıgızı baska turlu anlayamayız. ama ben sanmıorum kı ısını bılen bırısının yptıgı tımıng dynoda az guc versın. benım eskı setupımda tımıngı dyno ustunde yaptık. ** yapmadan once nerde guc alacagımızı bılıyorduk ve tam bekledıgımız noktada 11 hp aldık. ılk denememızde 11 hp almamıza ragmen toplamda 3 kez farklı ayar deneyıp aracı olcuk;) ısını bılen bır usta ve dyno sorununuza yardımcı olacaktır,kolay gelsın
hmn bı ekleme yapayım, 11 hp aldık en ıısı bu mantıgı yoktu,en guzel egrıde o ayarda ıdı. aracın dewır bandını butun olarak dusunmek gerekır. 8000-9000 dewır aralıgında aracım 5 hp guclu olucagına 8000 oncesının 2 hp guclu olmasını tercıh ederım:D hp olrak soledım ama dıkkat edılmesı gereken krıter tork egrısıdır. denersenız gorursunuz pık hp yakalayabılırsınız fakat homojen tork egrısı ıle aracınız daha hızlı olucaktır..
kullanılacak motora uygun timing ayarını satan vermiyormu zaten?
@erdem
max güç devrin ne kadar arttı egzantrikten sonra?
sorunda burda sanırım, verilen en uygun timing 4 decerece benim bildiğim. ama dyno aynı şeyleri söylemiyor. daredevil yıldıray arkadaşım da bu işin doğrusu nedir, ne olmalıdır diyor.
ula gökmen abi beni kekledi demek, hep dyno üstünde yapılıyomuş demek ahauhau adam bi sağ bi sol hadi sektir git diyodu bana hesap mesap yok ahauhau
daredevil arkadaşım sen müdahale etme isteği mi duyuyorsun, yoksa daha fazla nasıl güç elde ederiz mi diyorsun?
nette okadar çok bilgi varki bu konuda, çok rahat bilgi edinebilirsin.
ayrıca tr'de bunu bilen birsürü usta mevcuttur.
gerçekten çok kaynak var ama çelişkililer, açıkçası benim de çok takıldığım bir konuydu. net bir yaklaşım bulmak zor görünüyor.
benım egrım cok guzeldı 9200 kesıcım vardı max gucu 9150 gıbı alıodum. tımıngten sonra 3000 dewıre kdr bı dusus oldu tımıngsız halıne gore ama ustlerde cok ıyı artıs yakaladık.
:D:D pıyasada en fazla egzntrık takılan arac 106 saxo:D ve genelde aynı setup(sıkıstırma,egzos vs) gozunu baglasan yapar mantar abı:D
ben öğrenmek istediğim 5 derece eksoz diyelim bunu sanıl buluyorsun niye 5 derece emme değil
net yaklasım zor dıe bısey yok. emme ve egzos sıboplarının pıston nerdeyken acılması kapanması gerektıgı pratık olarak bellı ztn. egzantrık derecelerı lıftlerı bellı bunlar hesaplanarak yapılıo ztn. sonrada dynoda olcuoruz:D bunları hesaplazmasan yıne yaparsın ama 3 kere deıl 10 kere olcersın aracı 10 kere kasnak cevırırsın;) hesaplamak sadece deneme sayısını azaltıyor bana gore oncesını ve sonrasını olcmeden bu arac oldu dememek lazım,tabı kı dyno olmayan yerlerde bu ımkanlar yok o zmn mecbur hesap ıle tımıng yapılıor ama dyno gıbı bı nımet varsa neden kullanmayalım?
araclardan sokulen egzantrıklerın emme ve egzos derecelerı 1 olmadıgı gıbı takılanlarda 1 deıl. ornek olarak sokule egzos 290 derece takılan 300 sokulen emme 310 derece takılan 305. buyur burdan yak:D egzantrık derecesının onemı oldugu kdr lıftınde onemı cok buyuktur. bıde sıbopların arasındakı mesafeyı unutmamak lazım;) genelde sıbop pıston arasındakı mesafeye dıkkat edılır sıbop sıbop mesafesınıde unutmamak lazm;)
merak ettgım bır sey var denız kenarında olan arkdaslar ıstanbul antalya ızmır denız sevıyesınde avansını neye gore verıyorsunuz tymıng nasıl yapıosunuz yada tymıng yaptırdım super oldu bunu merak edıyorum ?
:D neyı olcuyorsunuz denız sevıyesınde rakımımı :D:D:D:D
duyduğuma göre deniz seviyesinde sente sıfır noktasına geitirlip bırakılıyormuş.. doğru mudur bu tabir?
Benimde anlamadığım GKM garajda yaptırdığım timing de
aracım 181 hp çıkmıştı ama ivme sok istikrarsızdı
bakınız..
http://farm3.static.flickr.com/2673/...11dc89cc_b.jpg
Paşaoğlunda yaptırdığım timingde tork da düştü HP de ama daha istikrarlı bi ivme olduğunu görüyoruz ama 5 Hp baya fark etti gibi arabada
Bakınız Paşaoğlu dyno
http://farm3.static.flickr.com/2584/...ec3e629f_b.jpg
İnternette bende araştırmıştım bu timing olayını nasıl yapılır nedir ne yapılır neye göre ne hesaplanır
Şimdi burada bilen biri söylerse sevinirim istikrarlı olması düzeldir tabikide araç eskisine göre verimli yürümüyor nedendir acaba eski timing im dahamı verimliydi ?
-ER- aracta baska bısey degıstı mı? kesıcıler arasında 300 dewır fark var
şöyle birşey var bro dikkat edersen whp olarak hemen hemen aynı hatta savaş abinin yaptığı 2 beygir kadar fazla.. ama ilk ölçümde daha fazla devir dönüldüğü için kayıp daha fazla çıkmış ve bilgisayarda kayıbı whp nin üstüne eklediği için orda sıkıntı olmuş..
sen şu arabanın yatak ve segmanlarını bi değiştirsen çok şey değişecekte.. Kompresyon ölçtün mü şu son haliyle ?