Selam
Civic 1.4is stok motora, kapak açmadan sadece dışarıdan uygulanacak turbo kit ile kaç hp verir sizce?
Lütfen bilgi sahibi kişiler yorum yapsın.
Printable View
Selam
Civic 1.4is stok motora, kapak açmadan sadece dışarıdan uygulanacak turbo kit ile kaç hp verir sizce?
Lütfen bilgi sahibi kişiler yorum yapsın.
Bu soruya cevap verebilmek için aracının ne durumda oldugunu bilmemiz lazım.
Öncelikle;
Kompresyon testi yaptın mı?
leak test yaptın mı?
Bu işe kaç para harcamak istiyorsun?
Bu takıcagın turbo kiti ne kadar uzun süre kullanmak istiyorsun? (Dada az basınçta daha uzun km ler gidebilirsin daha fazla basınç ve güçte daha az) Hedef ne gözünüz ne kadar yukarıda....
Bu liste uzar gider bunlar başlıcaları sadece.
sallama bi değer olsada 0.6 bar civarı 140-160 arası bişey çıkartır diye düşünüyorum. kondisyona ve egsoz sistemine göre bu aralığa düşer diye tahmin ediyorum
101kw 200nm torch
Ankarada yapılan bitane vardı diye biliyorum ama? kaliteli parçalarla komplike bi sistemle 200 HP çıkartılabilir sanıyorum ama tabi stok motora bu rakam zor sizin bahsettiğiniz gibi 0,5 barda güzel bi egzos sistemiyle ve iyi bi ayarla 140 160 arası alırsınız tahminimce
05 güzelce kullanırlır 130 140 bilemesdin ddüzgün tune edersen 160 ı bulur
Üstad yazmış.zaten ankarada Kaan abi kullandı çokta güzel yürüyordu makinası sıkıntısız bildiğim kadarıyla içerdeki kollarda 210 hp felan kırlıma noktası o yüzden motor çok çok kötü durumda değilse sıkıntı yaşıyacağını sanmıyorum.
Benim aracta 4 sene boyunca t3 .42 .48 turboyu 0.6bar civarında kullandım. Bunun bir senesi 0.7 barda da kullandım. Motorda halen bir problem yok. Tuning'ini konservatif yaparsanız hiçbir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ama tabiki motorunuzun kondisyonu çok önemli. Herhangibir sıkıntısı olmayan araba da bu değerleri rahat kaldırıyor diyebilirm.
ya siz herşeyi biliyosunuz haa 1.4 stok motora 0.5 barla 140 150 hp çıkarma ne demek sanayiden çıkmadan testte kırılır o ayrıca alacağı max güç 125 130 hp
www.d-series.org
dodo-upgrade.nl
bu sıtelereden bişiler ögrenebılırsın
hımm sen herşeyi biliyosun http://www.techturkey.com/forum/atmosferik_besleme/34477-civic_1_4_sohc_vtec_dyno.html bu N/A ufak modlar 130 hp
4psi 200 hp gören 1.4 örneği de veriyim mi
kaanky nin araba (1.4is hb) vtec lerle yürüyodu işte hatırladığım kadarıyla , erkut abi daha doğru bilgiler vericektir .
vteclerle yürüdüğü videoları da vardı aslında kaan görürse konuyu koyar zaten
stok motora 0.5 bastın 130 oldu yani öylemi saçma kaç gün yürüycek o araba
vtec 160 hp [:
Bayılıyorum bu zeka küplerine..
arastr bence bıraz www.d-series.org ıyı bak bu sıteye neler olcagını gör ha bılmem anlamam dersen sus 1.4 motordan turbo 170hp cıkaranda var
0.5-0.6 bar basınçlarda yürüdüğünde tahmini 150-160 hp alabiliceğimizi az çok öngörebiliyoruz.Şunu merak ettim üstadlar bu basınçlarda piston kol takmadan gidebilirmiyiz sorunsuz şekilde?
focus 1.6 nın piston kolları 0.78 bar peak e dayanabiliyor. 05 cont. da sorun çıkartmıyor. focus ile hondanın piston kollarını aynı firma üretiyor. Tabiki bir kriter değil ama eğer benzer mekanik dayanım kriterlerini uyguluyorlarsa bu basınca rahat dayanabilir demektir.
Sarsan olmuyor sarmasan olmuyor. Azıcık eğlenmeye başlasan küstüm al misketlerini yapıyorlar. Hevesim kursağımda kalıveriyor. Ama genede seviyorum işte :)
hangi turbonun 0.5-0.6 sı beyler?? hangi bara karşılık hangi hp?
yani 1000 bilinmeyenli denklem. Maliyetlide bir işlem.
Bizim d15 non-vtec civic de
Dandik bi kit vardı herşey sanayi işidi sadece beyin güzeldi neptune ve oz un ayarı vardı.
Turboda t3/t4s idi büyük bişeydi ama cıtır yapılı typer la kafa kafaya gidebiliyordu nefesi yetti yere kadar. Ha bu arada 10 psi basıyorduk.
http://www.streetfire.net/video/d15-...ctr_161717.htm
izleyin ve görün
bide vites geçişleri güzel olsaymış önde bile olcakmışın nerdese Tolga :D
nasıl gidiyo ya valla geçcek sandım :)
yanlışın var.
büyük turbonun aynı barda debisi daha fazladır. Yani bastığı basınç aynı olsada ihtiva ettiği hava daha fazladır.
en azından ben bu şekilde biliorum
Bence yanlış biliyorsun :)
Büyük turbonun flow u daha fazladır bu doğru ama manifolttaki basınç aynı ise ister büyük turbo ile bas istersen ufak hiçbirşey farketmez. He şunu diyebiliriz, ufak turbo ile o basıncı yakalayaağım dersen IAT yükselir bu nedenle daha büyük intercooler kullanman gerekebilir ona tamam. Ama onun haricinde basınç aynı olduktan sonra istediğin turbo ile bas sonuç değişmez.
Sanırım bu basınç konusu insanların kafasını çok karıştırıyor. Basın, kapalı bir alandaki nesnenin (sıvı olabilir, gaz olabilir) kapalı kabın iç icdarına uyguladığı kuvvete denir. Aslında birimlerinden de bunu anlayabilirsiniz. PSI = Pounds per Square Inch. Yani inç karelik alana uygulanan pound cinsinden kuvvet miktarı.
Bu basıncı neyle ürettiğiniz farketmez. İster elektrik süpürgesi ile üretin isterseniz kafam kadar turboyla. Basınç sabit olduktan sonra motorun emebileceği havadan daha fazla hava basabilsin yeter.
garett abi anlatmış
http://www.turbobygarrett.com/turbob...o_tech103.html
bu motor vti olursa, demand çok yüksek olduğu için, şayet 1 bar bastırabilirsen gt2259 'de verim düşücek 50% ye. ( Ki bence 1 bar bastıramazsın, flow mapın dışında kalırsın.)
gt3076 da ise verim 75 % olursa , aynı gücü üretemezler
esas olan basınç değil flow, sen 250 cfm geçirebilirsen; istediğin gücü alırsın.
o motorun devir devir demandını (geçirgenliğini) yazarsın ona göre görürsün.
Turbodan çok anlamıyorum ama kaan abinin aracını görmüştüm bir kaç defa valla çatırdata çatırdata yürüyodu 0,5 0,6 da tamamen stok olarak ve hiç sıkıntı çıkarmadı bildiğim kadarıyla ve 1.4 lerin kolların 200 hp civarlarınnda bir kırılma noktası var yanlış hatırlamıyorsam ha turboda değişkendir bilemem dediğim gibi çok bilgim yok tubo konusunda.
lastıın ıcındekı hava gıbı deılmı bu ıs yanı ebatlar farklı ama ıcındekı basınc aynı olabılıo
sitemizdeki osimen 34 nick li arkadaş , 2007 yılında idi sanırım cjp dyno day de 172 hp almıştı 1.4 civicten .. ben tr de daha fazlasını duymadım ..