arkadaşlar saxo ve 106 larda en verimli ve mod lar nelerdir?
sitede iyi yürüyen 106 ve saxo lar var yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim...
Printable View
arkadaşlar saxo ve 106 larda en verimli ve mod lar nelerdir?
sitede iyi yürüyen 106 ve saxo lar var yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim...
Türkiye şartlarında artık bu araçlara yapılabilecek şeyler çok sıradanlaştı bence:o Ama yinede 106 için en güzeli bence,kafadan bi pugsport chıip yazdırılmasını şiddetle tavsiye ediyorum,Tabi aracı hergün kullanmıyor isen;) Bunun haricindeki yapılan modlar bence hikaye...
peugeot sport çiple ne nekadar fark edicekki supercihp göre başka mod yapmadan
Cem sanırım yanlış anlaşılma oldu, Arkadaşa demek istedigim,106 için konuşuyorum,artık yapılacak şeyler bariz oldu filtre kazan,kısa,egzantrik,kapak taşlama vs.vs. yani bunlar bilindik şeyler zaten,artık bunlar olmayan 106 bi benimki kaldı herhalde;) Demek istedigim gerçekten farklı bişi istiyorsa peugeotsport chıp yazdırması piyasada az olan en azından ve en çok farkettiren model diye biliyorum...
bu mesajı sılemıyorum arkadaslar sılersenız sevınırım...
trottle body pt55 egzantrık ve bence sıkısdırması ıyı ayarlanmıs bı pıston ayrıca bu ıslemlerınden sonra guzelde bı ısletım yazdır derım ekstra olarak aktarmayı cok guzel sanzumanlar var bırıncı vıtes uzun kı araba zaten bırı hemen dolduracak dıerlerı wrc tarzı kısa kısa onu yaparsın ekstra kılıt kullanırsın ve valeoda cok guzel bı urun var yaysız balata kullanabılırsın sıstem cok guzel ben kullandım cok memnun kaldım ama tabı soyledıklerımı yapınca araba 4000dd 4500dd rolantısı olucak kullanamassın sehır ıcınde ama dıyorsankı ben sehır ıcınde sadece farkım olsun dıyorsan sıkısdırmayı dusur makınayı turbo yap farkın sesın olsun :)
bende 106 gtı vardı aynen soledıım tum malzemelerı takdım amabır kez olsun pıste cıkmak nasıp olmadı sonundada arabayı sattım kendı orjınal motorunu tekrar takdım uzerıne saxo aldım ona motoru takmak ıcın onuda sattım su an 206 xs alıp turbo yapmayı dusunuyorum yani.
walla cadde kullanımı için maliyeti düşük mod olarak
kentcams pt51+13 59 ayna mahruti+onno super yada pugsport chip ustunede guzel bi ayar derim; toplamda max 1500 tutar bunlar
pt 51 ne kadar ki çünkü sadace superchip 800 ytl.
c b 280 28o yada pt52 ,, ustu cadde ıcın fazlaolur..
dblass emme manıfoldu ustune güzel bir chip pug sport yada yurtdısından özel bi yazılım olabilir...
13 59 drag için 14 60 ıse daha çok sehıriçi kullanım için tercih edılebilir...
Beklentin ve düşüncen nedir?Murat
beklentim yaptıklarımın karşılığını almak..
bakalım neler olcak...
güzel bi kazan ve filtreyle işe başla ondan sonra komple egzoz ve headers tercihen SS ondan sonra s.chips, onno yada pug sport koy. pt52 egzantirik şehir içinde kullanıcaksan tavsiye etmem rölantinin değişmesini istemiyosan. şehir içi için colombo barriani 280/280 çok güzel işler yapar. daha sonra paran çoksa forgedin tepeli pistonları eğer bütçe sıkıntısı varsa bmw pistonları koyabilirsin. daha sonra 13.61 yada 13.59 oranlı bi kısa ayna mahruti. tabi bu kadar güce dayanması içinde seramik debriyaj ve kit car motor kulakları. yoksa 5 kalkışta bir kulak koparırsın... ayrıca son olarak işlenmiş gaz kelebeği eğer yetmesse d bilas ın throotle ını tavsiye ederim.
brt cim gün gelir bi bmw konusu açılır o zmn sende o nadide bilgilerini paylaşırsın bizle çok bilion ya bmwleri neyse bilgilerimizi paylaşalım biz sitede konuyu dağıtmayalım :)
13.59 106 ve saxolar için en çok kullanılan ayna türü hatta peugeot j9 lardan çıkıyor... 13.61, 14.60 ve 13.68 gibi bi kaç ayna daha var arkadaşım... 13.61 de caddeye uygun ve 13.59 a göre daha kısa bir ayna 14.60 bu söylediklerimden daha uzun bir ayna ancak orjinaline göre yine farkediyo. 13.68 ise tırmanma yarışlarında kullanılan bir ayna türü son sürat yaklaşık 130 km civarlarına düşüyor... yani cadde için en uygunu 13.59 ve 14.60...
Bu geçen zaman zarfı içinde yaptın mı bir şeyler aracına Murat ?
Yaptıysan neler ? Verim,,randıman,performans ne durumda ?
iskender ara boru-sonsusturucu, filtre ve timing ayarı yapıldı şuan.
performans biraz fark etti tabi özellikle timing ten sonra..
şimdi sıra çipte...
en son yarışın 1.si saxo turbo vts ben olsa mademki arabanı seviyorsun turboya yonelirdim mantıklı bar larda cok guzel yurutursun arabanı ;)
murat noldu yaptırdın mı çip fln ? beklentilerini karşıladımı merak ettim..
çip yapmadım başka planlar var şuan...
ne gibi planlar turbo falanmı?
TT_BoY
hocam okuduğum birkaç bişiye cevap vermek isterim
öncelikle pt 52 den sonra bi egzantrik taktırmayı aklının ucundan bile geçirme çünki böyle bi arabayı caddede hayatta kullanamazsın pt 52 de bile rölanti 1000-1500 d/d arası çalışıyo insanı krize sokuyo ve egzostan deli gibi yanmamış çig benzin atarken 55 i düşünemiyorum......
kısa ayna mahruti olarak 13/59 14/60 çok kullanılan ayna mahrutilerdi ama bizim bi arkadaş 12/61 kullanıyo orçun_vts 5. vites 3000 d/d da arabası 78 yapıyo bunu göz önüne almak lazım
arabana chip kısa şanzıman egzantrik cai düz boru son susturucu nos yapabilirsin bunların haricinde tepeli piston baya yayılmaya başladı başka model bi arabanın pistonlarını kendi arabana takıp sıkıştırmayı arttırabilirsin buda çok güzel sonuçlar veriyo son olarakda arabanı 1.8 yapabilirsin bunun için yine bir başka arabanın piston ve krankı gerekiyo bu atmosferik yüklemeler sana kalmış maliyet olarak 1000-5000 en az maliyet olabilir sana kalmış ama turbo koyarsan bu yukarıdaki parçaların hiç birine ihtiyacın olmaz ve toplamda 3000 ytl ye çufff çufff gezersin 200-250 hp arası
toplamda 3000 ytl turbo için biraz az bir rakam olmuş. 1000 ytl yede turbo yapılır ama kaç gün yürür orası meçhul. pt 52 önermiyecem. cadde üstü gibi birşey oluyo pt52. colombo nun 272 lik yada 280 liklerini tavsiye ederim. 280 lik rolantide en az sorun yapacak olan limit egzantiriktir. üstünü düşünme. kafam rahat olsun diyorsan 272 egzantirik ile beraber yüksek sıkıştırmalı forged piston önereririm. orjinal timing kasnakların yerine aldığın egzantirik eğer sıfır ise beraberinde kendi timing kasnaklarını iste. 106 gti da zaten ayarlı kasnak geliyo ama aldığın egzantiriklerin bir çoğu için kendi kasnak kitleride mevcut. faydası konusunda emin değilim ancak daha kesin ve daha kolay timing yapılacağı bir gerçek. kendi aracımda 1.5 senedir 14/60 kullanıyorum. bir problem yaşamadım. 13/59 şehir içinde çok zevkli bir araç yapar ama birazcık hız isteyince yada uzun yol yapıcağın zaman gerek yakıt olsun gerek normal bir hız yapmak için gereğinden fazla devir çevireceğin için çıkacak gürültü olsun can sıkabilir.o yüzden 14/60 öneririm. iyi bir yazılım tabiki gerekli. header çok şart değil. olsada olur olmasada olur.olucaksa supersprint olsun. sadece sesi için bile alınır. kaputun altında homurdayan güzel bir tınısı var. çok abartı büyük olmayan bir son susturucu. gaz kelebeği ve emme manifoldunu elden geçirebilir yada daha iyi bir ürün alabilirsin. yanlız 106 gti da gaz kebeleği genişletme işlemi araçta gaz pedalı tepkisinde gecikme yaşatır. turbo lag gibi yada daha doğrusu elektronik gaz kelebeklerinin beklemesi gibi bir etki yaşatır. emme manifoldunun işlem görmesi daha mantıklı. peki sence mantıklı olan nedir dersen. bu işlemler bayağı bir para tutacaktır. aracını turbo yapmak olur. ama en az 5000-6000 ytl yi gözden çıkar. bi kere olsun sağlam olsun. dolu dolu yürüyesin. herne olursa olsun hayırlı olsun tabiki :)
c b 280 28o yada pt52 ezanttrık cadde yada drag kullanımı için kısa şanzuman 13.59 14 60 yada 14 61 kullanabilirsin/superchıps/ ara borular ss magnum yada devil eksoz/ ve baskı balatanın saglam olması lazım/ve birçok ayar
pt 52 pt 52 demişsiniz standart iticilerle nereye kdr pt 52 ?
işte biz pt52 yapma dedik :) ama bu arada 52 de standart hidrolik iticiler yeterli geliyo. mekaniğe gerek yok. sadece yay şapka değişmeli. yani değişse çok çok iyi olur.
bi araçtan colombo sökülüp pt52 takıldığını görmüştüm nerdeyse hiç bi fark olmamıştı colombo iidir :)
52 ler için pistonda gerekiyo yoksa supapları öpüyo.
52 nin lifti biraz vahşi olduğu için orjinal contayla bile supaplar pistona değiyo. kaldıki ince contayla? pistona işlem yaptırıp kullananlar var oda ne kadar sağlıklı tartışılır.
bılemıycem ayrıntısını.. öleydı yanıı:) draglara gıren meshur bi arabaydı ztn:)