arkadaşlar bır sorum var kafamdaki projeyi aydınlatacak cevaplar rica ediyorum
soru: devir saatinin shift light ından tetikleme alan bır cam motoru shift light söndüğünde yanı tetıkleme yapan elektrık kesildiğinde ters yöne dönermi ?
Printable View
arkadaşlar bır sorum var kafamdaki projeyi aydınlatacak cevaplar rica ediyorum
soru: devir saatinin shift light ından tetikleme alan bır cam motoru shift light söndüğünde yanı tetıkleme yapan elektrık kesildiğinde ters yöne dönermi ?
hahahah yaw ne adamsın heeee :D
rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D
yanlış anlamışsın mustu :D
ama iyi fikir bak :D
shift light ın ampülüne giden kablolara 12 V röle koyarsın i shift light yanarken röle çeker normalde açık kontaktan istediğin motoru çalıştırırısn ışık sönünce de röle bırakır motor vs. durur...
Onun için zamanlayıcı röle tarzında 1-2 şey koymanız gerekli sanırım, tetik geldigi zaman vanayı acıcak söndügünde vanada kapanıcak. Vanaya giden kablodan bi tetik alıp cam modülüne verirseniz güzel olur :D
vites araları ne olacak?
guzel fikir ama benimde kafama takılan soru vites araları :D
ama vanalı egzozda motor çalıştır dur şeklinde değil , ileri hareket geri hareket şeklinde , benim anlattığım gibi bağlarsan her shit light yandığında sürekli vanayı açmaya yada kapamaya çalışır shift light sönünce de çalışmayı bırakır
şöyle yaparsın ,
NO kontağına motorun vana açma ucuna bağlarsın ,
NC ucuna da vanayı kapatma ucuna bağlarsın ,
ama dediğim gibi pulse şeklinde göndermezsen o vana kendi etraında sürekli döner durur :) yada mekanik limitleyici varsa motoru yakarsın.
açmasını yapar dediğinde ters dönüş işlermi zor ona da bi timer koymak lazım 20sn. 30sn. açık kalcak şeklinde
hah şimdi tamam , zaten bu sistemi 4500 d/d üstüne ayarlarsam şehir içi kullanımda açılmayacak sadece üst devirlerde kullanacam 7200 de vıtes atıncada arac 4500e düşmüyor zaten
bence boş ver elektiriklisi en güzeli :) bas düğmeye açılsın bas düğmeye kapansın
mantıksız değil ama bana göre vakumla çalışabilecek bir şey yapabilsen daha güzel olabilir sanrım otomobilin aşırı besleme değil aşırı besleme olsa belli bi basınçta açılabilecek cut out yap dicektim atmosferikte vakumla çalışabilecek bir şey yapabilirsin bence
emme manıfoltundan yararlanarak pnomatik sistem yap diyosun yanlışmı anladım ?
tam amacı anlamış değilim halen :D:D
diafram lı vakum ölçen kuru kontaklı valfler var
fakat optimizasyonu sıkıntılı olabilir araca
emme çok değişken basınc olan bir yer, vede her değişime diğer sistem adapte olmaya çalışacağı için çabuk bozulacak bir sistem oluşturursun. Bence afc-safc den sinyalle (yada zaten shift light demişsin) belirli devirlerde açılıp kapanan bir sietem daha mantıklı olacaktır.
Kompresyona bindirdiğin halleri düşün sistem manyağa bağlar kendini.
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :D
amaç roll de vanalı egsozu açıp roll bitince kapatmakmı ???
geniş eksozlu arabanın alt devir dezavantajını ortadan kaldırmak dielim.
turboysa actuatorlu bir cut out yap, zaten yapılmışı var:D 7psidamı ne açıyor çok güzel güç alıyorlar işçilikleride güzeldi
bunu buradada yaparız aşırı besleme için
http://www.spracingonline.com/images/products/36741.jpg
bence bildigimiz elektrikli vanalı egsoz sistemini
yine arkadasın dedigi gibi shift light ışıgına
termikli bi cam kaldırma modulu ile baglanabilir
termikli oldugu için vana tam kapanınca duracak
tam açılıncada duracak çokta basit olur
önemli olan shift light ışığı istenilen devire bağlanabiliyormu ??
o nemiş ya öle :D 2 taraflı olmasını anlamadım.
pc virus e katılıyorum , bahsettiğim röle ve termikli cam modülü ile bu iş en basit yönden çözülür ...
shift light ışığınıda istediginiz devire ayarlayabiliyorsanız tamamdır bence
gelin size minishift in programını değiştirip satayım :D
2 farklı devir aralıklarında röle çeksin ?
aracın map sensörüne göre röle çeksin?
hem devir hem map sensörüne göre röle çeksin ? (bakmam lazım olurmu)
hem devir hem gaz pedalına göre röle çeksin? (bakmam lazım olurmu)
çeken röle geç bıraksın ?
röle gecikmeli çeksin ?
shift light 12 v role ucu 86 olsa
85 şasi
30 12v
87 12v ışık yanıncaki tetik
87a 12v ışık yanmadığı sürece devredeki tetik o kadar kasılmaması için de mesela 30 sec lik timer işini görür sanırım ama semihin yöntem westegate yöntemi çok daha hızlı çalışır bi de n75 valfi olsa tamam
cam motoruyla yapılan cut off ların alayı takılma yapıyo zamanla kablolar eriyo falan öbürü daha iyi bence