Konusunu aradım fakat bulamadım. Buraya açiyim dedim. Evet arkadaşlar turbo mu atmosferik mi , +ları -leri nelerdir ?
Printable View
Konusunu aradım fakat bulamadım. Buraya açiyim dedim. Evet arkadaşlar turbo mu atmosferik mi , +ları -leri nelerdir ?
yaa turbo'nun ustune cekeni atsan yarıyo hp olarak dönüyo..ama atmonunda yok sıstı bılmem ne oldu derdı yok..hangisini secersın derseler cevap veremem..
Turbonun şiştiğini duydum fakat başıma gelmedi,nasıl oluyor ? Şiştikten sonra turboya kalıcı zarar geliyor mu ?
atmosferik daha sorunsuz oluyo patladı çatladı sorunu daha az rakibin daha fazla:d
Bunu hondacı olarak mı söylüyorsunuz , yoksa objektif olarak mı ? :D :D
detaylı baksan eminim başka benzer konularda çıkar
http://www.techturkey.com/forum/kars...tmosferik.html
turbo şişmesi neymiş ki? nasıl oluyormuş ta arabayı nasıl etkiliyormuş merak ettim
objektif olarak söylüyorum tabiki şöle bi durumda var sonradan yapılan turbo beslemelerde en verimli olan araçta yine honda die düşünüyorum;)
Teşekkür ederim,arattırdım bulamamıştım. Bende duydum fakat ne olduğunu bilmiyorum.Bilgi verirseniz sevinirim :).
bence turbo :)
Turbo şişmesi olayına açıklık getiricek var mı ?
N/A is the best diyenlerdenim.
Atmocuyum.
Turboyu sevmedim sevmiyorum.
egzos bılyası genelde sıkıstıgından turboya bınen guc turboyu sısırır sıkıntı oldan kaynaklanır bızde.freeflow egzos takarak sıkıntıyı cozuyoruz.
n/a is the best (yukarı parmak işareti)
atmosferık dırect port nıtrous...
turboda şişme olayı büyük intercooler ile gideriliyor sanırım en azından czt de böyle :)
Teşekkürler :). Zararı nedir lag mı ?
fwd = n/a
4wd = turbo
rwd fark etmez :D
turbo dizelden sonra turbo benzinliye geçmek istiyorum :P 130 luk 1.4 turbo megane hiç fena olmaz mesela okulum bitsin işe güce karışiyim ya dizel focus yada megane hayırlısı :)
turbo iyidir iyi :)))
araba ne
genel olarak
fwd atmosferik
rwd atmosferik veya turbo
awd turbo
Araç fark etmiyor herhangi araç. + ları - leri dedim zaten.
turbo altyapılı hazırlıcan makineyi takılcan biraz tadını alacan baktın geçiliyon hemen bir gt30r yeterlidir :D
Sonradan yapılan turbo uygulamaları beni hiçte teselli etmiyor.Bu honda olsa bile çok arkadaşım bunu denedi ve nerdeyse ocakları sönecekti.Milyarlarca masraf ve zararına satışlar.Ben Rover 220 Turboya biniyorum.Bu araç orjinal 200hp turbo bir araç ben bu zamana kadar ne şişme yaşadım nede sorun yeterki adam gibi kullanmasını bil.Öyle birileri gibi gece vakitleri araçların canını çıkaranlardan değilim.Hergün drag her gece roll kesinlikle inanmam hiçbir aracın sağlam kalacağına..
şurada yapılan karşılaştırma ciddi şekilde saçma bir karşılaştırma aslında performans için mi günlük kullanımmı tüketimmi emisyonmu amaç ne?
performans ise aşırı besleme her zaman atmosferikten avantajlıdır, daha fazla hava, daha fazla hava yakıt karışımı daha fazla güç
günlük kullanım mı esneklik mi amaç ne? hee evet turbo kötü yok yok atmosferik kötü mü diyeceğiz ?
atmosferikte olsa aşırı beslemede olsa eğer motor yapıyorsan setup yapıyorsan bu para demektir, gerektiğinde ikisinde de kol piston eksantrik yay vs alacaksın, turbonun diğer elemanları var ayrıca eğer performanssa amaç maliyeti ikinci kenara bırakırsın, ama şu sonradan yapılan aşırı besleme uygulamaları kötü vs demeyin bırakın dünyayı ülkemizde çok başarılı otomobiller var hemen hemen her markadan
Eşit güçlerde atmo & turbo & sc?
ve aynısı için orjinal ve sonradan modlanan?
Performans amaçlı. Sokakta gidebilicek specde. Roll-drag vs. için.
eğer düzgün iş yapmazsan saydıklarının hepsinde sorun çıkma olasılığı yüksek, ama yaptıktan sonra hepsini de layıkıyla yaparsın
aynı güç derken şimdi 2lt turbo makineden 700hp aldık diyelim bunu n/a 2ltden nasıl alacaksın? aynı motor mu farklı motor mu karşılaştırma farkı olmuş biraz
Sorun çıkarmı olarak sormadam açıkcası.Olabilecek en sığ karşılaştırma olan performans için sordum.
Aynı motor için alınabilecek herhangi bi atmo degeri içini varsayarsak hangisi?
Çok olası olmasa da diger herşey eşit tutuldugunda, aynı güçteki sonradan modlanmış aracın, orjinale göre daha iyi gittiği söyleniyor mesela..
güç aynı tork aynımı? devir bandındaki güç aynımı? herşeymi aynı şanzıman vs?
golf mesela.
1.4 tsi dsg 160 ps.
1.4 tsi dsg 122 ps.
motor şanzıman herşey aynı, güç farklı.
yalnız yazılımla 122lik 160a çıkabiliyo.
ha orjinal 160lık gibimi oluyo, kesinlikle hayır...
@Semih ;
Herşey aynı abicim.Bunun olasılığını sorgulamıyorum.
Araçları A noktasından X km uzaktakı B noktasına götürcez.
Hangisi, hangi X degerlerine göre önde olur.
Ya da çok genel bi soru oldu sanırım.Boşverelim :)
160lık tsi farklı evet karıştırdım sanırım. turbo+sc
valla bende tam anlamadım soruyu. :D
ha bana sorarsanız ben aşırı besleme derim.