motor 2 adet v8 = w16 mutlaka izleyin Canavar Motor Videosu, Mega Fabrikalar - National Geographic Channel - Türkiye
Printable View
motor 2 adet v8 = w16 mutlaka izleyin Canavar Motor Videosu, Mega Fabrikalar - National Geographic Channel - Türkiye
Piston kolları boyum kadar :D
adam çantayla getiriyo parçaları yuh ya.
ya bu ince mühendislik beni bitiriyo.
Videoda double v8 engine diyor ne alaka
Veyron motoru w16
YouTube - Bugatti Veyron W16 drawn and simulated in Autodesk Inventor
çift v8, w16 yapmıyomu?
Çift motor diyince 2 blok geliyor insanın aklına. Videodada çift motor diyor ama tek blok.
2 tane 15 derecelik V motor (VR6, R32 gibi ), bunlarda birbirine V şeklinde duruyor. Kabaca tabiri bu.
VW Mühendisliği........ ;)
bu bugatti belgeselinin full versiyonunu izleyin.net geo da o zaman mühendislik goreceksiniz.aracın sasesi ve sürücü kabini bile sanat eseri
But the one thousand and one horsepower isn't really true.
The engine actually produces three thousand horsepower, two thirds of that energy is heat.. :cool:
İzledim arka kanat olayi bitirdi beni frenlemr kuvveti sadece 4000 beygirmis
1-14-9-4-7-12-15-6-13-8-3-16-1*1-2-5-10
ateşleme sırası :D
http://www.youtube.com/watch?v=cJTQV...eature=related
Videoyu seslendiren adamın Almancasından sonra Almanlara bi kat daha sevdim vallahi. :D
W16 çok hassas makine valla.... W16 alamayabiliriz ama W12 çokta uzak bir fantazi değil :) A8 veya phaetona bakar :D
Full belgeseli buldum izliyorumda nutkum tutuldu..
Arabanın lastikleri 10.000 km gidiyor ve fiyatı 17.000 dolar :)
Arka motorun bulunduğu kompartmanı ön sürücü kabinine sadece 14 tane vida ile sabitliyorlar. Tanesi 100 dolar ve titanyum vidalar :)
Arka kanat için özel sensörler üreten bir firma ile çalışıyorlar hepsi el yapımı ve özelliği çok çabuk iletebilmesi.. Kanattaki fren gücü muazzam normal bir arabanın fren gücünün %70 ini kanat ile elde ediyor.. Frenleri karbon seramik titanyum alaşımlı oda başka biryerde üretiliyor ve normal arabaların diskleri 1300 Fahrenheit (704 derece) sonra işlevini yititirken Veyrondakiler 1800 Fahrenheit'a (982 derece) kadar dayanabiliyor..
Şanzumanı double clutch ve o gücü kaldırabilecek güçte, üreten mühendisin anlatımı ile göz kırpma süresinde vites değiştiriyor :)
Şasesi arka taşıyıcıları uçak ve roket üreten gelişmiş fabrikalarda üretiliyor..
10 tane radyatör var araçta el yapımı ve 15 saat sürüyor 1 tanesini yapmak..
Lastikleri için normal bir aracı 30 saniyede üretiriz Veyronunki 1 saat sürüyor diyorlar :)
Sürücü kompartmanı carbon monocoque, gövde kaporta parçaları aliminyum..
Aslında 260 mph hıza ulaşabileceği fakat elektronik olarak 253 mph ile sınırlandırıldığını söylemişler, daha yüksek hızlarda stabilite olarak sorun yaratabileceği için..
Üretilen her araba 500 km kullanılıp aksaklıklar sorunlar hatalar varsa araştırılıyor..
Ve her testten dönen araç ışık odasına alınıp tam 2 gün boyunca pasta cila yapılıp hatalar varsa düzeltiliyor :)
Part airplane, part automobile..
Sanat eseri, mühendislik harikası
ferrari belgeselinden bile bu kadar etkilenmemiştim.
peki bu araç niye pistte kendisine göre en basit arabalara bile geçiliyo?
Videonun altındaki yorumda ilginç :
Did anyone else read that this car is being sold at a loss...Even at 1.2 million USD. The reason,,5 years of reseach and development and the cost of out sourced parts. VW says they don't care because they wanted to show the world what its company could do...I think they made there point...
Doğru yanlış araştırmadım ama söylediğine göre Bugatti Veyron 1.2 milyon dolarlık fiyatına rağmen zararına satılıyor.. 5 yıllık araştırma, parça ve üretim maliyetlerinin yüksek olmasından dolayı.. Volkswagenin ise umrunda olmadığını çünkü dünyaya firmalarının yapabileceklerini göstermek istemişler :)
Sen yenisin galiba ?
http://cengeldere.com/urun_resimleri/ikram_cevizli.jpg
http://galeri.uludagsozluk.com/1/ada...yler_16316.jpg
panpa elbet onada bi klas bulcaz olmadı F1 e sokucaz ama bulacaz !
Veyronda ciddi mühendislik konuşuyor ama bi türlü ısınamadım bu arabaya sevmiyorum renk zevk meselesi işte .
R'da R olmaz bugattiye bile gideR hauahuh :D :D
michelın lastik etmez o kdar para :D 1.2 milyon dolar ama hala daha zararınamı vay bee
ince mühendislik diyen arkadaşlar, yukarıdaki yazıdan sonra mal mühendislik diye düzeltiyorum.
GÜzel reklam ile süslendirilmiş, gereksiz bir araba. sadece fantazi. 320lt radyatör suyu alıyor soğutmak için. verimsizliğin hat safhası.
Zaten hiçbir emisyon testinden de geçemiyor :icon_tup:
W16 motorun nasıl doğduğunu biliyor musunuz?
Bir akşam yemeğinde Ferdinand Piech (o zamanki CEO sanırım) eline 1 peçete alarak 2 adet V8 motoru şematik olarak birleştirip "böyle bir motorlu araba istiyorum" diyor ve süreç başlıyor.
Yani CEO'da akıllı ve yaratıcı bir adammış.....
gerçi perdenin arkasını biraz anlatsam fena olmaz. vw'nın el attığı çoğu firmadan biri olan lamborghini emisyon testlerinden geçemiyor :)
lamborghini lp670-4 ları testlerden biz geçiyoruz. Araçlar kısılıp uygunluk belgesini alıyorlar, sonra tekrar eski haline getiriliyorlar.
benim çalışmaya başladığım dönemde sadece 40 tane lp670-4 sökülüp ayarlandı. Lambonun diğer modelleri bilmiyorum. Dİğer markaları soruyorsanız, bazı markalar var evet.
Lambo konusunda sıkıntı sadece motor olsa iyi, çıplak fotosunu çekemedim ne yazıkki ama gördüğüm en kötü supercar şasesine sahipti lp670-4. Kutu profillerden örülü çok basit bir şaseye sahip. Kötülemek olarak algılamayın ama bu detayları kolay kolay karşılaştırmaya alan biri çıkmaz.
454 ci LSX ve Twin 88mm turbo.. yarısı kadar silindir sayısı yeterli 1800+hp için ne gerek vardı bu kadar harcamaya :p :p