Jam da Joker Nickli Üyeden Alıntı
Full belgeseli buldum izliyorumda nutkum tutuldu..
Arabanın lastikleri 10.000 km gidiyor ve fiyatı 17.000 dolar :)
Arka motorun bulunduğu kompartmanı ön sürücü kabinine sadece 14 tane vida ile sabitliyorlar. Tanesi 100 dolar ve titanyum vidalar :)
Arka kanat için özel sensörler üreten bir firma ile çalışıyorlar hepsi el yapımı ve özelliği çok çabuk iletebilmesi.. Kanattaki fren gücü muazzam normal bir arabanın fren gücünün %70 ini kanat ile elde ediyor.. Frenleri karbon seramik titanyum alaşımlı oda başka biryerde üretiliyor ve normal arabaların diskleri 1300 Fahrenheit (704 derece) sonra işlevini yititirken Veyrondakiler 1800 Fahrenheit'a (982 derece) kadar dayanabiliyor..
Şanzumanı double clutch ve o gücü kaldırabilecek güçte, üreten mühendisin anlatımı ile göz kırpma süresinde vites değiştiriyor :)
Şasesi arka taşıyıcıları uçak ve roket üreten gelişmiş fabrikalarda üretiliyor..
10 tane radyatör var araçta el yapımı ve 15 saat sürüyor 1 tanesini yapmak..
Lastikleri için normal bir aracı 30 saniyede üretiriz Veyronunki 1 saat sürüyor diyorlar :)
Sürücü kompartmanı carbon monocoque, gövde kaporta parçaları aliminyum..
Aslında 260 mph hıza ulaşabileceği fakat elektronik olarak 253 mph ile sınırlandırıldığını söylemişler, daha yüksek hızlarda stabilite olarak sorun yaratabileceği için..
Üretilen her araba 500 km kullanılıp aksaklıklar sorunlar hatalar varsa araştırılıyor..
Ve her testten dönen araç ışık odasına alınıp tam 2 gün boyunca pasta cila yapılıp hatalar varsa düzeltiliyor :)
Part airplane, part automobile..
Sanat eseri, mühendislik harikası