ThUnDeRbErK Nickli Üyeden Alıntı
Başarı ile uzaktan yakından alakası yok,terimleri bir kenara koy düşük hacim prensibinide bir kenara koy,Rotary için yüksek hacim gerekmiyor ki.Zaten alacakları güçleri istedikleri şekilde alabiliyorlar en düşük hacimli motora aşırı besleme yapılarak istenilen güçler elde ediliyor,Fakat düşük hacimden yüksek güç üretmek olay değil diyorsun ama adamlar vergi avantajı olsun diye düşük hacim üretiyor co2 emisyon salınım değerlerini düşürüp o şekilde vergi alınan ülkeleri düşünerek hareket ediyor tek bir bakış açısı yok perspektif geniş şekilde bakılıyor.Mazda 40 seneyi geçmiş Rotary üretiyor sen diyorsun ki çabuk biter dandiktir,neye istinaden ? Sana o kadar çok pistonlu spor araç gösteririm motor kıran,tabiri caizse motoru bitiren 100.000 km'ye gelmiş spor araçların çoğu zaten yaşını başını alıyor yalnış anlamanı istemem ama araştırdın mı 200sx'leri 100.000'den sonra turbo üflemesi veya yağ yakma sorunları neden karşı karşıya kalıyorsun,yada atmosferik s2000'ler neden motor yapıyorlar bir süre sonra yatak sarması problemi vs vs bu konu uzar gider.Global Dünya'da üretilen her ürünün bir alıcısı vardır,Mazda o kadar dandik görseydi tahmin edemediğimiz kadar ar-ge yatırımı bu motora yapmazdı,biraz araştıırmak gerek..
Mazda Rotary bu modellerde kullandı zaten bırakta spor araçlarda kullasın rotary'nin marjinalliği sportifliği gündelik araçlarda da üretmesin...
Üretilen modeller bunlar yeterlidir sanırım 110s, R100, R130, Rx-2, Rx-3, Rx-4 Luce,Repu,Rx-5 Cosmo,Rx-7 FB-FC-FD serisi,Eunos Cosmo,Rx-8 Belki bu modellerin bir çoğundan haberin yok çünkü Türkiye'ye gelmedi hemen hemen hepsi.