bilindiği gibi izmir yarış pistinin yapısı ile alakalı drag yarışları 350m 330m civarında yapılıyor bu şekilde iyimi yoksa 400m yapılsın mı detaylı cevaplar verirseniz sevinirim
Printable View
bilindiği gibi izmir yarış pistinin yapısı ile alakalı drag yarışları 350m 330m civarında yapılıyor bu şekilde iyimi yoksa 400m yapılsın mı detaylı cevaplar verirseniz sevinirim
ciddi arabalar 400de yarısmayı istiyo katılım süper olur bence abi trübünü falan cok ii hersey cok güzel izmirde durma mesafesı ayarlanıp yapılırsa burda cok güzel günler olabilir nacızane..:)
400m olabiliyor gerekli tadilat yapılırsa düşüncelerinizi yazın tribün güvenlik en büyük seyirci kitlesi izmir pistinde
herkes ne düşünüyor bi bilelimde :P
400mt olma imkanı varsa, 400 mt olsun tabiki.
400 olmalı kesinlike.
1.yeterli durma mesafesi
2.çeyrek mil gazlama mesafesi
3.zaman ölçme sistemi
bu 3 ü ile ülkü pist birleşirse sonuç = Akhisar kalitesinde Ankara kalabalığı ile yarış
Ülkü pistini bilmiyorum, görmedim de ama drag pisti dediğin 400 metre olur.
abi videolardan ve katılan arkadaşların yorumları dogrultusunda birşey sölemek istiyorum..
Şu anda pist eskiye göre ters, bu yanılmıyorsam mesafeyi uzatmak için ve finiş viraja çok yakın fren mesafesi yok, arkadaşların yorumları finişe gelmeden gazı bırakıyoduk oluyordu. 400 metre fren mesafesi için yer varsa 400 yoksa 350+fren mesafesi..
bugün için söylüyorum durma mesafesi sıfır..... ben finişe gelmeden bir kaç kez ayagımı gazdan çektim yoksa durmıcak arabaa.... bunu güzel bi şekilde ayarlanırsa eski finiş yerinden kalkılırsa bence gayet güzel olur...400 mt.
350-400 ne olursa olsun abi ama duralım çitlere paket olcaktık finişe kadar gazlasak:D
kankacım pistin yapısı drag için çok kötü start sağa eğimli başlıyor ve bu araçlardan biri için avantaj diğeri için dezavantaj oluyor bunun yanısıra ciddi yüklü araçlar durabilmek için finishi görmeden gaz kesmek zorunda kalıyor elde imkan varken pist uzatılmalı
Fren mesefasıde olucaksa kesınlıkle 400 abı ızmır gıbı bı yerde yarıs pıstı dıorruz ya adı usutnde trıbun falanda hersey hazır mıs gıbı olur bence.
En önemli şey fren mesafesi.. 400 mt tabiki olmalı ama orada 20 mt kalıyorsa viraja hiç kimse adam akıllı basamaz..
herkesın dedıgı gıbı fren konusunda Kronik araclar cok dururmak ımkansız olabılır .. gereken onemler alınırsa daha saglıklı olur ne cana ne mala gelsın ıstemez kımse .
Niye tribünlerin arka tarafındaki alanı düsünmüyor gayet duz ve fınıse(finis derken suanki gibi tersten kalkılacak) dogru hafıf rampa var artı olraka asfalt yeni mustafa şahsen ben suanki pistte kendi arabamla 400 mt de kalkıs yapmam duramam çünkü benim araba 400 mt de 210la fıilan finisten geçiyor, akhisarın durma mesafesi bile zor yetiyor.
Eski halinde 3 e atınca pist bitiyordu cok kısaydı :D
Buhalinde yarısmadım ama frenaj olayı guclu arabalara sorun yaratabilir oyuzden saglıklı sekilde 350 m oluyorsa bence o tercih edilmeli.
şuanki durma msafesi gerçekten sıkıntılı çoğu araba finishi görmeden frenledi yukardan aşa kalkılsa bence daha ii olabilirdi ama 400m olursa ne ne olur nasıl yapılır bilmiorum ama bence frenleme ilk önce düşünülmeli.
400 m olursa süper olur:icon_tup:
araçlar durabilicekse kesinlikle 400m olmalı ;)
en az 800 mt lik mesafeniz varmı? ancak o zaman 400 mt ye çıkarabilirsiniz yarışı mustafa. 50 metre fren mesafesi ile 400mt yarışı yapamazsınız.
...bu özelliklerle birlikte İzmir'in diğer yarış yapılan yerlere göre daha cezbeden bir şehir olması drag yarışlarının vazgeçilmez mekanı özelliği kazandıracaktır.
Benim de en çok dikkatimi çeken olumsuzluk durma mesafesindeki yetersizlikti, muhtemelen bu katılımcıları ufakta olsa olumsuz etkiliyordur finişe doğru, F1 gibi frenaj çizgisi yakalamak lazım orada :D
400 olabilir ise muhteşem olur
Drag yarışı 400 metredir. Hatta 402 metre yanılmıyorsam. Daha kısasına drag denmemeli bence.
402 metre yarış, kazık fren ile 80 metre, yumuşak fren ile 100-120 metre durma mesafesi lazım.
Yani en az 500 tercihen 600-650 metre düzlük lazım.... Var mı böyle bir imkan?
yalpalıya yalpalıya zor dondum yanımdakı aracla yanyana girsek kesin carpıcaktıkkı 400 mtde 13sn altı araclar gelse kesın paket olabilirdi yada bi tarla yapabilirdi onun dısında hersey güzeldi :)
Bence de uzatmaktan önce fren mesafesını attırmalısınız
100km ile durma mesafesi yaklaşık 40 m olan bir aracın 200km den durma mesafesi yaklaşık bunun 4 katı yani 160m dir. Kısacası Finish sonrası 180m yukarı eğim vede sonrası viraj varsa demekki her araç o 400m de yarışabilecek.
Valla ben akhisarda demir parmakliklarin orda anca duruyorum
Bence de pistin uzunluğundan ziyade fren mesafesi önemli. Dün tam finiş çizgisinde izledik yarışı, 6 Serisi, Lambo vs haricindeki çoğu araç finişe gelmeden gaz kesiyordu :) Tabii ki hem 402 mt hem de yeterli fren mesafesi olursa süper olur :)
400mt kesinlikle olmalı artık Drag severler Türkiye'de dünyadaki rakipleri ile drag sürelerini ölçebiliyor ve kıyaslaya biliyor.
Bir diğeri ise Türkiye'de de uluslar arası mesafede olan pistler arasında araçlar çıkardıkları zamanları kıyaslayabilir.
Drag yarışında resmi bir süreniz var ise bir diğer araçla yarışmadan aranızda ki farkı veya üstünlüğü görebiliyorsunuz.
400 metre kim istemez ki ama tribün de uzatılacak mı? Gerek yok gibi ama olsa da fena olmaz, isteyen istediği yerden izler.
Öncelikle pist 400 uygunmu o var ...400 olsa minimum 100 150 metre guvenli durabilme mesafesi lazım...buda pistte bayabi oynamaya ihtiyac olucak...sanırım tam bilgim olmasada yarış başlangıcı hafif virajdan başlıyo ...böyleyse 400 olmasına gerek yok zaten drag için olmayan pist uzatma gereksiz bence...
düzenleme planı gercekleşirse zaten ip gibi pist olacak bizde istemeyiz virajlı kalkış şu an elimizde bu var seyirci ve güvenlik bakımından tr nın en ıyısı şu anda sadece bıraz deişiklikle on numara olacaktır ben sizin görüşlerinizi alayım dedım
maşallah karaoğlana :D
izmirde pist var. kesinlikle 400m. harika olur. en azından bizde akhisara kadar gitmemiş oluruz:)
durma mesafeli 400m + kaliteli asfalt gayet iş görür. senin dedigin gibi olursa mustafa yavaşlama mesafeli hafif virajlı O bile bence olur. ama kesinlikle ve kesinlikle kalkış yapılacak yer düz olmalı...
izmire yakışır 400m. hayırlısı..:)
Bazı arkadşalar cok güzel hesablar yapmışlar ama öle olmuyor maalesef
o öndeki kocaman lastiklerin hava ları 10 psi siz bu lastiklerden hangi fren mesafesini bekliyorsunuz
frene azcık sert bassak arac dalma yapıyor ve direk spin atma egilimi gösteriyor mecburen komprasyona bırakıyoruz ve cok hafif frene dokunarak duruyoruz akhisarın fren mesafesi 380 metre ve bu bile nerdeyse yetersiz kalıyor
200 metre fren mesafesi olan ve sonrasında viraj olan bir pistte katiyyen Kuvvetli FWD ler yarışamaz
buda dogru ben cadde lastiklerimle bile durması zor olurken turbovtecle akhisarda, lastikli araçların o psi daki lastiklerle,egimli yerde bide viraja girmesi biraz sıkıntılı olur gibi..
akhisar pistınde birdahaki yarışa bir net fren mesafesi ölçümü yapabilirmiyiz izmir pisti için 5 derecelik bir yokuştan bahsediyoruz bu ciddi kısaltır durma mesafesini