bu kayış işini egzantrik zincirleri gibi zincirli yapılsa olmaz mı ? kayış temas etti yok aşındı yok sıyırdı muhabbetide olmaz ama tabi söylemek kolay uygulama zor nasıl uygulanır artısı eksisi nasıl acaba
bu kayış işini egzantrik zincirleri gibi zincirli yapılsa olmaz mı ? kayış temas etti yok aşındı yok sıyırdı muhabbetide olmaz ama tabi söylemek kolay uygulama zor nasıl uygulanır artısı eksisi nasıl acaba
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
bilgi için teşekkürler zincir biraz daha eksisi olan birsey yapılmaya gelirsede yapılabilir ama suan kayış daha iyi...
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
uzun zamandır proje üzerinde düşünüyorduk sizinde yorumlarınızdan yola çıkarak yapıcağımız ekstra kasnakların sorun cıkrıcağına karar verdik ve sc yi saat yönünün tersine cevirmenin bir yolunu bulmamıs gerekiyordu ve ALLAH C.C. a şükürler olsunki sonunda sc yi saat yönünün tersine çevirmeyi başardık yarın sc elinizde olucak ve işin zoru bittiği için hızlı bir şekilde montaj aşamasını tamamlıcaz inşallah sc nin nasıl tersine cevrildiğini fotoğraflarıyla yarından itibaren paylaşırım
sc nin üzerinde 2 dişli var orjinalde birinde 3 tane pim var bu pimler kapağın üzerindeki kasnapa bir plastik aparat vasıtasıyla bağlanıyor sc yi tersine cevirmemiz için diğer dişliyi delip onunda üzerine aynı ölçüde 3 tane pim çaktırmamız gerekiyordu ve arayısa başladık bu işlem için bize yüksek hassasiyetli bir makina gerekiyordu birkaç tanıdık cnc işi yapan kişiye gösterdik yönlendirmeler sonucunda birazda tesadüfi şekilde dalgıç artezyen denilen bir makinanın bu delikleri delebileçeğini öğrendik 0,3mm hassasiyetle çalışabilen bu makinada deliklerimiz delindi ve sulu celik pimlerimiz çakıldı
siyah pilastikli olan dişli bizim yaptığımız kısım
Uploaded with ImageShack.us
bu işlemden sonra sc nin üst kapağını ters bir şekilde takıp işlemi bitirmek için önümüzdeki bir diğer engel olan 8 civata yuvasından birbirini karşılayamayan 4 ünün yeniden olusturulması vardı bunun için kapak üzerindeki yuvalar alüminyumla doldurulup yeniden delindi
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
ve sonrasında hazırlanan yuvaları frezede parlatıp capaklardan arındırdık
Uploaded with ImageShack.us
bu işlemlerin sonunda artık sc yi toparlayıp kapattık artık montaja hazırdı gerekli flanşlar ve askı aparatlarının üretimine gecebilirdik
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
egsoz manifoldunu söktük direksiyon pompasını söktük başladık düşünmeye bu sc buraya nasıl oturtulacak hangi malzemeyi kullanmalıyız hafif ama en dayanıklı ve stabil nasıl olacak derken saati 00:30 etmişiz beyin fırtınası yaparken zaman çabuk gecmiş
kara kara düşünürkenki halimiz
Uploaded with ImageShack.us
yapıcağımız ayakların hem çok sağlam hemde ilerde sökmesi takması çok kolay olmalıydı bunun için sectiğimiz malzeme anti roll bar borularıydı ustalarımız bu işlemi rally aracları için defalarca yapmışlardı hemen ayak tasarımları yapılıp SC aracın üzerine oturtuldu
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
üstten bağladığımız SC için aynı şekilde alttanda aynı malzemeden ayak tasarlayıp bağlantısını yaptık ve artık SC nin üzerine yetişkin biri çıkıp zıplasada esnemiyecek kırılmayacak kadar sağlamdı
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
SC yi oturttuktan sonra söktüğümüz direksiyon pompasını ya elektrikliye cevirecektik yada alt tarafa alıp monte edicektik birkaç hesap yapıp alt tarafta gerekli konumlandırmayı yaptık
Uploaded with ImageShack.us
SC nin kayış kısmınada bir kulak tasarlamalıydık ama bunu anti roll bar borularından yapamazdık çünkü bu parca hem sc ye destek olmalı hemde üzerinde kayış için gerekli gergi ve avare bilyeyi barındırmalıydı aynı zamandada en alt kısmında direksiyon pompası bağlantısı olmalı ve pompanın kayış gergisini yapmak için üzerinde bir kanal olmalıydı bunun için 8 mm saçtan kesilmek üzere bir tasarım yaptık
Uploaded with ImageShack.us
tasarlanan bu şablon ptesi sabahı kestirilecek bitmiş son halinide paylaşırım
Tebrikler güzel proje emeğe saygı. iki sorum var bu uygulamayı yaparken krank kasnağını değiştirdiniz mi? ve şuan sadece SC, borular, kasnak gergisi, torna ve işçilik olarak ne kadar masraf ettiniz? teşekkürlerprojenin devam fotolarını bekliyoruz.
![]()
Krank kasnagi degisecek onuda özel yaptiricaz cunku eaton m45 i si in orjinal krank kasnagindaki klima kismina takarsan 1.2 bar basmis oluyor biz suan motor icine girmedigimiz icin 0,5 bar basicaz bunun icin sc kasnaginin 1,8 katinda krank kasnagi yaptirmamiz gerekicek gelelim ikinci soruya daha herhangi bir ucret odemedim projenin sonunda hesaplasicaz![]()
egzos monifoltu oem mı kalıcak serdar çok sıkmaz mı makıneyı kardeşim o manifoltla
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
onada dedım yanı o araça hedera konsaysı aynı şekilde 10 hp daha alırdı makına
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
Serdar motora bastığın basıncı hızlı bi şekilde tahliye de etmen gerkicek, headers tan şaşma mutlaka tak, ebay mebay farketmez ama takkk
Takipteyiz merakla bekliyoruz![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)