User Tag List

Sayfa 7/10 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
174 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Civic Si Eaton M45 supercharger projem

  1. #115
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.

    Basınç kaybının sebebi kullandığın büyük intercooler ve uzun borulama olabilir. Çünkü normalde m45'ler honda uygulamalarında doğrudan manifolda basıyor. Kasnağı çok büyütürsen overrev sorunu yaşayabilirsin. Bu da sc'nin rotor kaplamalarını bozar ve aşırı ısınma ile verim düşüşü yaşanır. M45'in flow tablosuna bakarak maksimum verimli devir ve kasnak ölçüsü hesaplanabilir.

    Minide attigi devir ve bastigi basinc goz onunde bulunursa bizim bastigimiz basinclarda kaplamanin erimesi ve rotorlarin zarar gormesi bigi bir sorun olamaz sonuc itibariyla m45 minide stock olarak 0.8 bar basnakla 1.1 bar gibi bir basinc basiyor bizim hedefimiz 0.5 gelelim intercooler konusuna sc de cok bilgili biri degilim o yuzden sitede bircok insanin tanidigi ve sitede 22b impreza projesini yapan HAKAN abiye guveniyorum ayni soruyu bende ona sordum dedigi su: "Sc yi turbo gibi dusunmemek lazim ilk marsta sc intercooler ve tum borulari doldurur ve dolu olan sistem motora gucu gonderir" basinc kaybinin muhtemel sebebi bypass olarak gozukuyor sorun bugun cikicak ortaya

  2. #116
    ugr_kskn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Beykoz
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah hergün bakıyorum konuya ne var ne yok diye çok başarılı olduğu kesin inşallah sıkıntısız gazlamak nasip olur haftasonu çıkarsa araç mutlaka görmeye gelicem kerim abi ile haberleşiriz yakından incelemek lazım bu projeyi

  3. #117
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ugr_kskn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah hergün bakıyorum konuya ne var ne yok diye çok başarılı olduğu kesin inşallah sıkıntısız gazlamak nasip olur haftasonu çıkarsa araç mutlaka görmeye gelicem kerim abi ile haberleşiriz yakından incelemek lazım bu projeyi
    Gel kardesim herzaman beklerim kerimle ayni sokaktayiz zaten hem sohbet eder tanisiriz hemde yer iceriz

  4. #118

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL/BEYKOZ
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı joker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gel kardesim herzaman beklerim kerimle ayni sokaktayiz zaten hem sohbet eder tanisiriz hemde yer iceriz
    hayatımda sabrına hayran kaldıgım tek ınsansın kardesım..cok emek verdın hemde olması gerekenden çok ve şükürler olsun artık emeklerının karsılıgını alacaksın..senın kadar heyecanlı ve mutluyum..Allah (c.c) kazasız belasız nazarsız bınmenı nasıp eder inş. serdarım... sen garaja getir yavruyu ilk detailing benden ugurum alolaşırız kardeşim.
    doğruların gözle görülmeyen orduları vardır...

  5. #119
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guzel oldu guzel
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  6. #120
    ErmanArseven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    1.699
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masallah bitmiş halini merakla bekliyorum
    Songür GARAGE | USPeformance by UtkuSelamoğlu

    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

  7. #121
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi denesek artıkk

  8. #122
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ykavcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi denesek artıkk
    Deneyelim kanka

  9. #123
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı joker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracımızın kasnak hesaplarını 0,5 bar olarak hesaplamıştık ama ayar sonrası baktıkki 0,3 bar basıyor...
    Merhaba,

    Öncelikle tebrikler.

    Basıncın planlanan ya da umulandan daha düşük gerçekleşmesinin ardında çok farklı nerdenler olabilir:

    Basınç devir ile yükseliyor, ancak hesaplanan düzeylere erişmiyorsa kasnak oranlarına bakmak gerekir.

    Krank ve SC kasnaklarının çapları nedir acaba?
    M45 genellikle agresif oranlarda kasnak kullanıldığında 5,5-6 psi üzeri basınç yaratır.

    Basınç, devir yükseldikçe bir noktaya kadar çıkıp orada kalıyorsa, (hatta düşüüş bile göstrebilir) bu da ayrı bir konu:

    Bağlantılarda (kelepçeler, contalar, vs) hava kaçağı olabilir.

    Detaylı bilgi burada http://www.techturkey.com/forum/do-i...k-tespiti.html

    PCV basınç tutmuyor olabilir. Bu da kısa zamanda çeşitli conta/keçe sorunları yaratacaktır.

    Ya da, emme ve egsoz sübaplarının zamanlaması, arada geçiş olmasına neden olacak şekilde yapılmış olabilir. Burada "overlap" demeye çalışıyorum.
    Triger kayışı da bir ya da daha fazla diş kaymış/yanlış monte edilmiş olabilir.

    En önemlisi de, kayış kasnağın üzerinde kayıyor (sıyırıyor) olabilir.
    Kayışın küçük kasnak üzerinde 180 dereceden daha fazla sarılı olması ŞARTTIR.
    Ve, çok gergin olması gerekir (bu da, alternetör rulmanını öldürür)

    Şimdilik akılma gelenler bunlar.

  10. #124
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi Basincimiz normal sekilde 0,3 bara kadar cikip orda kaliyor herhangi bir dusus gostermiyor kayisin siyirma ihtimali yok kopar ama siyiramaz tasarim ona gore yapildi ve gucunu sadece klima kismindan aliyor baska birseyle baglantili degil sc nin kayisi tek basina calisiyor borularin kacak kontrolu yapildi aracta herhangi bir kacak yok tek geriye kalan bypass onuda bugun kontrol edicekler subaplarda da bir sikinti oldugunu dusunmuyorum cunku 0,3 un ustune hicbir hareket soz konusu degil subaplarda aciklik olsa 0,3 e okadar sitabil cikip orda sabit kalmaz bence ama siz daha iyi bilirsiniz abi
    Bence bypasstan cikacaktir yada hemen kasnak yapilip oranlar arttirilabilir kasnak olculerini sormussunuz
    Krank 110 sc standart 65 motor 1600 cc SC 732 cc
    Bu degerlere gore cikan sonuc 0,54 bar uygulamada arti eksi %10 olur tabi

  11. #125
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabada herhangi bir timing gerektricek egzantrik yok buda overlap olma ihtimali yok diyelim arabanın sentede atlak değil beyinden baktığımda ve distributorde baktığımda herşey olması gereken değerlerde..geri kalan basınçta devamlı sabit 0.3 barda ilerliyor üstlerde en ufak bir değişiklik yok basınç kaybı gibi. benim tahminim yapılan kasnak hesaplamasının hatalı olabiliceği yönünde
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  12. #126
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasnak hatası olsa flow sürekli kademeli olarak artardı. Ha 0.5'i bulmaz ama 0.3'te de sabit kalmazdı. 0.1, 0.2, 0.3 diye lineer giderdi. 0.3'ü bulup orada sabit kalmazdı bence. Overlap veya başka bir mekanik sorun olduğunu sanmıyorum ki cem abi de kontrol etmiş aracı. Basınç kaybı var bence. 0.3'ün üstü tutulamıyor. Bunda IC ve borulamanın da etkisi olabilir, by-pass'ın da.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #127
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı joker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Deneyelim kanka
    cumartesiye hazırmı
    kategorisi ney ona göre araçlar getirem

  14. #128
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kasnak hatası olsa flow sürekli kademeli olarak artardı. Ha 0.5'i bulmaz ama 0.3'te de sabit kalmazdı. 0.1, 0.2, 0.3 diye lineer giderdi. 0.3'ü bulup orada sabit kalmazdı bence. Overlap veya başka bir mekanik sorun olduğunu sanmıyorum ki cem abi de kontrol etmiş aracı. Basınç kaybı var bence. 0.3'ün üstü tutulamıyor. Bunda IC ve borulamanın da etkisi olabilir, by-pass'ın da.
    ben kasnak hatası derken çapıyla ilgili olarak hesaplama hatası olabilir diye düşünüyorum.bakalım bypasada baksınlar ama ben yinede kasnak diye düşünüyorum..her ne olursa olsun araba çok çok eğlenceli turbodan çok daha keyifli..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  15. #129

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun güle güle binin inşallah.

    bende denemek isterim önümüzde ki haftasonu kısmetse.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  16. #130

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.

    Basınç kaybının sebebi kullandığın büyük intercooler ve uzun borulama olabilir. Çünkü normalde m45'ler honda uygulamalarında doğrudan manifolda basıyor. Kasnağı çok büyütürsen overrev sorunu yaşayabilirsin. Bu da sc'nin rotor kaplamalarını bozar ve aşırı ısınma ile verim düşüşü yaşanır. M45'in flow tablosuna bakarak maksimum verimli devir ve kasnak ölçüsü hesaplanabilir.

    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kasnak hatası olsa flow sürekli kademeli olarak artardı. Ha 0.5'i bulmaz ama 0.3'te de sabit kalmazdı. 0.1, 0.2, 0.3 diye lineer giderdi. 0.3'ü bulup orada sabit kalmazdı bence. Overlap veya başka bir mekanik sorun olduğunu sanmıyorum ki cem abi de kontrol etmiş aracı. Basınç kaybı var bence. 0.3'ün üstü tutulamıyor. Bunda IC ve borulamanın da etkisi olabilir, by-pass'ın da.
    Bu tip s.hargerda basınç deivrler lineer artamaz çünkü devirle birlikte hem motorun hava tüketimi hemde blower ın hava üretimi artıyor.

    Centrifugal tiplerde ise flow non lineer olarak devire oranla daha fazla artar, uygulandığı motorlarda devir arttıkça basıncın artmasına neden olur.

    Alıntı joker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi Basincimiz normal sekilde 0,3 bara kadar cikip orda kaliyor herhangi bir dusus gostermiyor kayisin siyirma ihtimali yok kopar ama siyiramaz tasarim ona gore yapildi ve gucunu sadece klima kismindan aliyor baska birseyle baglantili degil sc nin kayisi tek basina calisiyor borularin kacak kontrolu yapildi aracta herhangi bir kacak yok tek geriye kalan bypass onuda bugun kontrol edicekler subaplarda da bir sikinti oldugunu dusunmuyorum cunku 0,3 un ustune hicbir hareket soz konusu degil subaplarda aciklik olsa 0,3 e okadar sitabil cikip orda sabit kalmaz bence ama siz daha iyi bilirsiniz abi
    Bence bypasstan cikacaktir yada hemen kasnak yapilip oranlar arttirilabilir kasnak olculerini sormussunuz
    Krank 110 sc standart 65 motor 1600 cc SC 732 cc
    Bu degerlere gore cikan sonuc 0,54 bar uygulamada arti eksi %10 olur tabi
    Hesaplama mantığınız doğru ama hesaplarken referans almanız gereken değerler hatalı olmuş gibi.

    Sabit bir motor devri kabul edip, 2 ayrı hesap yapmak gerekiyor:

    1 . Motorun emeceği hava
    2 . S.chargerın üfleyecei hava

    Ben 7000 deviri kabul ediyorum:

    Motorun emeceği hava: 7000 * (1,6 lt / 2) = 5600 lt / dakika
    S.Chargerın üfleyeceği hava kasnak oranları ve devire göre s.charger devri
    7000 * (110 / 65) = 12000 devir civarı

    12000 devirde m45 blower ın üfleyeceği hava 260 cfm - 7365 lt / dakika (tablodan bakıyorum)

    Ben mutlak atmosfer basıncında 5600 litre hava ihtiyacı olan bir sisteme 7365 litre hava gönderirsem

    7365 / 5600 = 1,3 kat atmosfer basıncına oranla fazla hava gönderiyorum demektir.

    Bu da demek oluyorki bu sistem yaklaşık 1.3 bar mutlak basınca (0,3 bar gösterge basıncına) ulaşacak.

    Sizin sonuçlarda buna yakın.

    Gene burdan yola çıkarsak ben bu sistem 0.5 gösterge basıncı (1,5 mutlak basınç) görmek istiyorsam 5600 * 1,5 = 8400 lt / dakika (yaklaşık 300 cfm) hava göndermem gerekir.

    300 cfm havayı m45 blower 13000 devirde dönerken üfleyebiliyor, bu durumda kasnaklarımın oranı 13000 / 7000 yani 1.85 : 1 olmalı

    Motor kasnağını değiştirmeden , SC kasnağını 60 mm ile değiştirirseniz yaklaşık olarak 1.85:1 oranı sağlanır, sizde istediğiniz basıncı (0,5 bar) görürsünüz.

  17. #131

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı joker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Krank 110 sc standart 65 motor 1600 cc SC 732 cc Bu degerlere gore cikan sonuc 0,54 bar uygulamada arti eksi %10 olur tabi
    daha kısa olarak şunu özetliyim bu SC 12000 devir/dak 260 cfm yani 7365 lt / dakika üfler (tablodan)

    bu da blowerın hacmi 613 cc anlamına geliyor.

  18. #132
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ben de hiç hesap yapmadan 110/65 kasnak kombinasyonunun M45 için yetersiz geleceğini söyleyebilirim.

  19. #133
    low&slow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul-Sofia(BG)
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah. Allah gönlüne göre verir inşallah abi
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aranızda nos kullanan var mı ? Küçük hacimde işe yarar mı ?
    Alıntı McKrop Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olur tabi klimaya bağlarsın yazın sıcak havada ferahlatır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •