Kompresyon yüksekliği 25mm eskiler 28,5 yada 29 olması lazım. Bloğun yüzeyinden bi o kadar aşağı incem
Kompresyon yüksekliği 25mm eskiler 28,5 yada 29 olması lazım. Bloğun yüzeyinden bi o kadar aşağı incem
kardes selamlar cihad ben sakarya makina kac sene gecti sen haa devam vallahi helal olsun kolay gelsin ...
Piston(tepe noktası değil) ile gömlek üst noktası arasındaki mesafeyi(deck height) eğer 0 kabul edersek (blok yüzeyinden alıcam dediğin için)
1.2mm lik conta hacmin 5.87cc olucak (0.587 değil)
32.2-5.125+5.87=32.945cc
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+32.945)/32.945= 12.2 olucak sıkıştırman.
Failure is not an option.
Evet doğru diyorsun çok büyük bir sıfır hatası yapmışım diyorum bende çok çıktı sıkıştırma diyeBunlar teorik hesaplar şimdi gideceğim üst kapak ölü hacmi kaç cc ona bakçam. Şırıngayı alcam elime basçam suyu bakalım kaç cc alacak. Internetten baktım öyle yazdım 32.2 diye. Birkaç kere yüzey taşlama yaptırmıştım ona da.
Üst kapağın ölü hacmi yaklaşık olarak 27 ml çıktı. Biraz fazla taşlama yapmışım kapak yüzeyinden.
Buna bağlı olarak sıkıştırma oranım
27-5.125+5.87=27,745
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+27,745)/27,745= 14,32 olucak sıkıştırmam. Yine yüksek çıktı
ssgti
egzantrik liftlerin yüksekse dikkat et supap supap a değebilir, supap pistona değebilir. sente ayarı yaparken dikkat edersin.
sıkıştırmanı düşürmek istiyorsan eğer,
piston komp yüksekliklerin farklı idi ya biri 28 diğeri 25 gibi. blok yüzeyinden aynı seviyeyi indiricem diyordun. 0 lamazsan eğer sıkıştırmayı istediğin değere göre ayarlayabilirsin.
blok yüzeyi ile piston komp yüsekliğini 1mm bırakırsan(pistonu 1mm aşağıda bırakırsan gömlek ile olan yüksekliğini) eğer sıkıştırman 12.05 gibi olucaktır.
Failure is not an option.
Benim niyetim zaten sıkıştırmayı arttırmak. 14 civarı iyi benim için. Oktan arttırıcı yada methanol kullancam. Bide utanmayıp turbo takarsam mı diye düşünmeden edemiyorum![]()
Yeni pistonlarıma göre kol pim çaplarını 1mm kadar büyültmek gerekti.
Krang mili balans makinasına bağlı iken.
Sonunda bloğum rektefiyede.
Gömlek kalınlığım rektefiyeden sonra 1.5 mm ye kadar indi.
Blok yüzeyi pistondan baya bi yüksekte kaldı. Rektefiyecimin rekor taşlama yapmasına sebep oldum. 3mm den fazla blok yüzeyinden sildik. Çıkan talaşlarla yeni blok döktürürüz diye espiriler havalarda uçuştu tabiki
Sonuç olarak blok yüzeyinin pistondan 0.25mm yüksekte kalmasına karar verdim. Olur da bir sorun çıkarsa taşlama mesafesi kalsın dedim.
Tabi pistonları büyültünce özel boyutta conta yaptırmam gerekti. En incesinden yap dedim ama sonuç olarak 1.1mm lik bir contam olmuş oldu tabi bu sıkışmamış ölçüsü. En son değerlere göre sıkıştırma oranım
1.1mm lik conta hacmin + 0.25mm pistondan kaynaklı ölü hacim =6.613cc
27+6.613-5,125=28.488cc
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+28.488)/28.488= 13,983
maşallah cok güzel olmuş![]()
buyuk emek kaolay gelsın
agız tadıyla bınmek nasıp etsın
Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
Uyanmak Gerek Uykulardan Artık
POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)
Çok zor ama bir o kadarda süper bir işlem olacaktır.. Emeğinize saygı duyuyorum. Kolay gelsin.
ya gökhan bitiremez bu projeyiii
bitiremez derken şimdi başlar yine bişeye sonlarına gelirken aklına başka bişi gelir bu sefer ona başlar yine bitmek üzereyken başka bişi gelir ona bağlar![]()
hesap edin o suzukiye ilk başladığında bende eke falan yoktu msn de konuşuyoduk araba alsak turbolasak neler lazım ne yaparız diye hauahau
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)