gökhan ön tarafamı alıyosunuz motoru gene ?
Printable View
gökhan ön tarafamı alıyosunuz motoru gene ?
şu an için öyle bir düşüncem yok ama tüvden geçebilmek için belki alabilirim. HAzır motor yokken bi boyuyayim dedim ön tarafıda
tekirdağda çallı canlı görmüştüm araçlarınızı, motor işini hakkıyla yapıyosunuz bence ama çok hafifi bi araç olduğundan bi türlü tutunmuyordu araç, bu sefer bunun için bi çalışma yaptınızmı? yine yeterince tutunmayacaksa bu kdr uğraşa yazık olmayacakmı??
Önde ağırlık azalmasından dolayı tutunmada sorun yaşıyorum. Direksiyonu kırsam dahi araç düz gitmeye devam ediyor. Bu sorunu halletmenin tek yolu kaput içine 90 kg yerleştirmek.
kafadan kayıyor yanıı
gökhan abi yeni fotoları bekliyorum
http://img710.imageshack.us/img710/9...ge006dz.th.jpghttp://img51.imageshack.us/img51/6296/image005iz.th.jpghttp://img683.imageshack.us/img683/4...ge004ik.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/1...ge003bq.th.jpg
http://img704.imageshack.us/img704/7...age014v.th.jpghttp://img710.imageshack.us/img710/7...ge010ce.th.jpghttp://img710.imageshack.us/img710/6...ge012md.th.jpghttp://img707.imageshack.us/img707/1...age013c.th.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/7453/image011cps.th.jpghttp://img51.imageshack.us/img51/6136/image015qs.th.jpghttp://img51.imageshack.us/img51/17/image017e.th.jpghttp://img710.imageshack.us/img710/7...age018c.th.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/3...2326023.th.jpghttp://img707.imageshack.us/img707/4...2325022.th.jpghttp://img51.imageshack.us/img51/899...2325021.th.jpghttp://img683.imageshack.us/img683/5...2324020.th.jpg
Motor arkada olduğu için tek parça halinde dışarı çıkaramadım. Teker teker olduğu yerde parçalayarak çıkarmak zorunda kaldım. Günde 2 saat uğraşarak sadece 2 günümü aldı.
tekrar deyısık bır projeyemı baslıyorsunuz ?
13,0:1 sıkıştırma ve internalların olabildiğince hafifletilmesi gibi değişik bi projeye başladım. Bu sıkıştırmadan mümkünse turboyu da az da olsa basabilmek isiyorum ama bakalım vuruntu durumuna göre bişeyler yapçam.
süper proje kapak çok hoşuma gitti
sau d 4 otoparkında gördüğümüz swift mi bu :D
snn araçtan sonra swift lere bakışım değişti :) güzel iş çıkartıyosunuz takipteyim ;)
hijyen önemli:) kolay gelsin......
Bizim binanın otoparkında neler varmış da haberimiz yokmuş.
Rear-Wheel Drive, Mid-Engined Sport Car :D
http://img718.imageshack.us/img718/6889/1000017.th.jpghttp://img693.imageshack.us/img693/4350/1000025k.th.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/7623/1000023.th.jpghttp://img695.imageshack.us/img695/1682/1000019.th.jpg
Yeni kollarım geldi. Tam 450 gram Spool marka, Semi fnished istedim piston pernosunu istediğim ölçüde ayarlamak istiyorum. Kollar üzerinde saplamalar gelmedi. 5/16 lık Arp 2000 yada Arp 625+ gibi iki seçeneğim war. Arp 625+ lar biraz tuzlu kaçıyor :hahaha:
İki seçeneğim war şu anda
İlk seçenek 75mm P29 pistonları takacağım bunların perno çapı 19mm ve şu anda elimde mevcut. 13.3:1 cr sağlayacak. Motor hacmim 1333cc.
İkinci seçenek 79mm wiseco takacağım wisecoların perno çapı 20mm. Wisecoları takarsam yeni gömlek çaktırıp blok üzerinden 3mm kadar aldırmam lazım. Pistonlar düşük kalıyor. 1480cc motor hacmine sahip oluyorum. Pistonları kapağa sıfırladığımda 14.4 Cr ye çıkacak. Fakat bunu azaltmak mümkün.
gokanım yapsana sunu atmosferık kardesim ya cıkalım pıste bı salalım bıde bole denıyelım
sıradışı projeler meydana geliyor buralarda :D kolay gelsin
fena bir proje rastgele..helal olsun zor iş valla cesaret meselesi tebrik etmek lzm..
Yeni projem elimde olanlar bunlar
Hafif krang. Şu anda kadar tam 601 gram kadar hafifledi çalışmalara devam etmekteyim balas yaptırana kadar ne kadar kırpabilirsem kırpçam.
Hafif volan. Daha hafifleme işlemine başlamadım.
Spoll H-Beam piston kolları
Engine block guard
Oil squirters
Del west titanium valves. "sadece emmeler elimde"
Titanium top locks
Titanium valve retainers
Polished head
Stage 3 Clutch set
Spectre Ems Pro ecu
4x450cc enjektör "düşük empedans"
12x270cc enjektör "düşük empedans"
Adjustable fuel press regulator
36-1 trigerwhell
Walbro 255lph external fuel pump
Bosh external fuel pump "kaç litrelik şu anda emin değilim"
IHI VB13 VNT turbo
Sipariş verdiğim parçalar yavaş yavaş elime ulaşıyor.
işte birkaç yeni resim
http://img138.imageshack.us/img138/3097/1000297q.jpg
275 cc Stock gti injectors
http://img180.imageshack.us/img180/984/1003025.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/9086/1003004.jpg
Block with block guard
http://img242.imageshack.us/img242/3460/1003015.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/2401/1003014.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/2360/1003013.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/184/1003010.jpg
Lightweight and polished crangshaft
http://img406.imageshack.us/img406/9401/1003009.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/5356/1003007.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/4173/1003008.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/3469/1003006.jpg
Titanium intake valves
http://img406.imageshack.us/img406/8390/1003024e.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/5611/1003023w.jpg
Head
http://img179.imageshack.us/img179/8202/1003022.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/2143/1003021.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/9744/1003020.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/2917/1003019i.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/7630/1003018w.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/9107/1003017j.jpg
IHI VB13 VNT Turbo ve ss eksoz manifoldu
gökhan bıkmadın mı hauhau bi karar ver ne yapmak istiyon sen hauhaua
yok bu sefer son :D yüksek sıkıştırma yüksek devir. Biliyorsun oyuncağım bu benim, canım sıkıldıkça değiştiriyorum :)
yaa gokhan yıne napıyosun allah askına kanka.sende bılmıyosun naaptıgını:)araba mutant gıbı oldu :)
hadi bitir artık yollarda bakalım birazda şöyle diim bu SON KARARINMI ?
79 mm lik pro light serisi yğksek sıkıştırmalı pistonum sonunda elime ulaştı. Eskiden kullandığım düşük sıkıştırmalı olan ile arasındaki farklar :)
5.125cc lik tepe çıkıntısına sahip. Silindir kapağım 32.2cc ölü hacime sahip
1.2mm lik conta hacmi 0,587cc
32.2-5.125+0,587=27,662cc toplam ölü hacmim kaldı.
Piston 79mm
Strok 75,5mm
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+27,662)/27,662= 14,371
Sanırım aracı artık dizele bile çevirebilirim :icon_wack
http://img441.imageshack.us/img441/8238/1004213.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/1205/1004212.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/2876/1004211l.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/9946/1004210.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/2151/1004209x.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/179/1004208.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/2529/1004206.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/1958/1004205.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/9025/1004204h.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/4152/1004203s.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/2386/1004202r.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/8721/1004201.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/9711/1004200o.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/4898/1004199.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/5844/1004195.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/7809/1004194r.jpg
http://www.lunatipower.com/Images/Te...sionHeight.gif
piston kompresyon yüksekliği kaç?
maşallah projende başarılar bu arada.
Kompresyon yüksekliği 25mm eskiler 28,5 yada 29 olması lazım. Bloğun yüzeyinden bi o kadar aşağı incem
kardes selamlar cihad ben sakarya makina kac sene gecti sen haa devam vallahi helal olsun kolay gelsin ...
gökhan merakla bekliyoruz..
Piston(tepe noktası değil) ile gömlek üst noktası arasındaki mesafeyi(deck height) eğer 0 kabul edersek (blok yüzeyinden alıcam dediğin için)
1.2mm lik conta hacmin 5.87cc olucak (0.587 değil)
32.2-5.125+5.87=32.945cc
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+32.945)/32.945= 12.2 olucak sıkıştırman.
Evet doğru diyorsun çok büyük bir sıfır hatası yapmışım diyorum bende çok çıktı sıkıştırma diye :) Bunlar teorik hesaplar şimdi gideceğim üst kapak ölü hacmi kaç cc ona bakçam. Şırıngayı alcam elime basçam suyu bakalım kaç cc alacak. Internetten baktım öyle yazdım 32.2 diye. Birkaç kere yüzey taşlama yaptırmıştım ona da.
Üst kapağın ölü hacmi yaklaşık olarak 27 ml çıktı. Biraz fazla taşlama yapmışım kapak yüzeyinden.
Buna bağlı olarak sıkıştırma oranım
27-5.125+5.87=27,745
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+27,745)/27,745= 14,32 olucak sıkıştırmam. Yine yüksek çıktı:icon_wack
http://px5.sfstatic.com/thumbs/0002/65/86/2005668.jpgssgti
egzantrik liftlerin yüksekse dikkat et supap supap a değebilir, supap pistona değebilir. sente ayarı yaparken dikkat edersin.
sıkıştırmanı düşürmek istiyorsan eğer,
piston komp yüksekliklerin farklı idi ya biri 28 diğeri 25 gibi. blok yüzeyinden aynı seviyeyi indiricem diyordun. 0 lamazsan eğer sıkıştırmayı istediğin değere göre ayarlayabilirsin.
blok yüzeyi ile piston komp yüsekliğini 1mm bırakırsan(pistonu 1mm aşağıda bırakırsan gömlek ile olan yüksekliğini) eğer sıkıştırman 12.05 gibi olucaktır.
Benim niyetim zaten sıkıştırmayı arttırmak. 14 civarı iyi benim için. Oktan arttırıcı yada methanol kullancam. Bide utanmayıp turbo takarsam mı diye düşünmeden edemiyorum :)
Yeni pistonlarıma göre kol pim çaplarını 1mm kadar büyültmek gerekti.
http://img14.imageshack.us/img14/5593/1004930v.jpg
Krang mili balans makinasına bağlı iken.
http://img687.imageshack.us/img687/9788/1004931u.jpg
Sonunda bloğum rektefiyede.
http://img707.imageshack.us/img707/5898/1004934.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/2227/1004936b.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/7867/1004937o.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/9436/1004938.jpg
Gömlek kalınlığım rektefiyeden sonra 1.5 mm ye kadar indi.
http://img41.imageshack.us/img41/7403/1004956p.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/2565/1004954.jpg
Blok yüzeyi pistondan baya bi yüksekte kaldı. Rektefiyecimin rekor taşlama yapmasına sebep oldum. 3mm den fazla blok yüzeyinden sildik. Çıkan talaşlarla yeni blok döktürürüz diye espiriler havalarda uçuştu tabiki :)
Sonuç olarak blok yüzeyinin pistondan 0.25mm yüksekte kalmasına karar verdim. Olur da bir sorun çıkarsa taşlama mesafesi kalsın dedim.
Tabi pistonları büyültünce özel boyutta conta yaptırmam gerekti. En incesinden yap dedim ama sonuç olarak 1.1mm lik bir contam olmuş oldu tabi bu sıkışmamış ölçüsü. En son değerlere göre sıkıştırma oranım
1.1mm lik conta hacmin + 0.25mm pistondan kaynaklı ölü hacim =6.613cc
27+6.613-5,125=28.488cc
Tek silindirin hacmi = 79*79*3,14*75,5/4 = 369,884 cc
Sıkıştırma oranı = (369,884+28.488)/28.488= 13,983
maşallah cok güzel olmuş :)
buyuk emek kaolay gelsın
agız tadıyla bınmek nasıp etsın
Çok zor ama bir o kadarda süper bir işlem olacaktır.. Emeğinize saygı duyuyorum. Kolay gelsin.