Haftasonu rollcage üzerinde biraz daha çalıştım yavaş yavaş şekillenmeye başladı , ama benim şeklim kaydı
Ve gün bitimindeki halim
![]()
Haftasonu rollcage üzerinde biraz daha çalıştım yavaş yavaş şekillenmeye başladı , ama benim şeklim kaydı
Ve gün bitimindeki halim
![]()
elinize sağlık süper olmuş çok begendim işcilik süper yeriniz tam olarak nerede ziyaret etmek isterim...
-- Japan center --
emeğinize sağlık birde ilk postlarda eşinizinde yardımcı ve destek olduğunu gördüm kolay kolay bayanlar bu tür konularda pek destekçi olmaz hatta yeri gelir insanı sinir ederler ama sizin desteğiniz var eşinizide bu konuda tebrik ediyorum umarım en kısa zamanda projeyi tamalayarak ailecek bu aracla zevkli günler geçirirsiniz
Çok giderli olacak gibi Maşallah muhteşem bi egsoz sistemi yakışır buna yeri göğü inletecek![]()
büyük emek var hakkaten kolay gele..
'insanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.'
Uzunca bir aradan sonra yeniden uğraşmaya devam. Arabam sonunda yeni yuvasına babamların evinin arkasındaki garaja girmeyi başardıartık çalışmak daha kolay ve zaman konusunda daha esnek olabilicem diye hayal ediyorum
işte garajdaki durumlar ve son ufak tefek gelişmeler;
Henüz trafiğe çıkamadığı için en kuytu köşeye çekmek zorunda kaldım( babam park ederken ezmesin diye aslında
)
Bu arada kamber ayarını biraz abartmışım sanki
önceden yapmış olduğum elektrik tesisatının kontrol kartını yerine monte ettim ve kontrolleri yaparak arabayla bağlantılarını yapmaya başladım tabi bu esnada deneme amaçlı yaptığım anahtar plakasınıda görebilirsiniz.
Sonrasında o anahtar plasını aluminyumdan yaparak montaj yapılabilir daha sağlam bir hale getirdim ve yerine montajladım ( aracın içersi bit pazarı gibi kusura kalmayın)
Bunca şeyle uğraşınca birkaç iyileştirme daha hak ettiğini düşündüm yaşlı kurtun ve soğutma sistemine el attım. Su radyatörünü büyüttüm ve 2 adet 11" elektrikli fan bağladım. ( fotoğraflarda yok ama sonrasında motor üzerindeki fan pervanesini ve devirdaim pompasını söktüm )
Tabi soğutma sistemindeki iyileştirmeler bu kadarla kalamazdı. Hem 3-5hp fazladan kazanmak için hemde daha stabil ve istediğim derecede ayarlanabilecek bir motor sıcaklığı yakalayabilmek için mekanik su pompasının yerine elektrikli su pompası montajlıyacam. Su pompasının flanş ölçülerini alıp bir prototip flanş hazırladım ve yerine oturup oturmadığını denemedim. Tam oturdu. nasipse yakın zamanda aluminyumdan flanşı hazırlayıp elektikli su pompasınıda montajlıycam.
Ayrıca arka cam lastiklerimi kaybettim bukadar git gel arasında yok oldu. Bende yeni lastik aramaktansa onunda şablonunu çıkardım deneme amaçlı ince MDF den kesip yerine oturttum oda tam oturdu. arka kelebek camlarımda yakında polikarbonat yada plexiglass olarak yerlerini alacak
Yakın zamanda eklemeyi düşündüğüm birkaç parça daha var elektrikli benzin pompası , benzin basınç regülatörü, 4-1 veya 4-2-1 egzost manifoltu, Yağ yakalama tankı, yağ soğutucu gibi ufak tefek birkaç parça daha eklenecek. Eğer başarabilirsem yağ pompasının dişlilerini yeniden yapıp pompa bölmesinide bir flanşla uzatarak yağ devirdaimini daha iyi hale getirmekte istiyorum. ( hepsi tamamlandığında hedef turbo)
Şimdilik son gelişmeler bunlar umarım yakında daha fazlasıyla geri dönüp sizlerle paylaşabilirim.
*** Tavsiyelerinizi bekliyorum. Olmamış yada şöyle daha iyi olur şeklinde bilgilerinizi paylaşırsanız sevirim.
SAYGILARIMLA
Elektrikli su pompası için gerekli flanş ve motorun montajı için kelepçeleri hazırladım. Ayrıca benzin pompası ve benzin filtresi içinde kelepçeler hazır. geriye kalan sadece araca montajlamak.
Bunların dışında rüzgarlık içinde son ayarlamaları yapıyorum boyama öncesinde
Birde stoplar konusunda kararsızım orjinallerimi kullansam yoksa yandaki kendi yaptığım stopları ledli stop olarak mı kullansam karar veremiyorum
Hazırladığım parçaların montajı için sabırsızlanıyorum![]()
Soğutma sistemi ile ilgili montaj bittikten sonrada böyle bana göre hoş bir görüntü oluştu tabi silikon hortumlarım geldiğinde daha güzel görüneceğine eminim;
Bunun dışında quick release ve spor direksiyon takmaya karar verdim fakat piyasada aracca uygun spor direksiyon göbeği bulamadım. Bu durumda yine iş başa düştü ve eski direksiyonun göbeğini kesip etrafına tormada yeni bir yatak yaptırdım ardından quick release'in aparatını montajladım ve sonunda direksiyonuda takabildim;
Ve son olarakta arka camları polikarbon yapabilmek için hazırlamış olduğum şablondan yola çıkarak arkacamları cnc de kestim flim çektim ve yerlerine perçinledim
Şimdilikk gelişmeler bukadar umarım bu defa arayı uzatmadan devam edebilirim.
SAYGILARIMLA;
keyifle okudum,muhteşem bir emek var,az daha zorlasanız aracı baştan imal edebilirsiniz. bu arada yanlış mı gördüm yoksa kontrol kartı için delikli pertinaks mı kullandınız?
İKİ KAPILI BİR HONDA, GİDİYORUM GÜNDÜZ GECE…
Kontrol kartını fark ettiğim kadarı ile analog olarak dizayn etmişsiniz yani bir mikroişlemci göremedim. Bu kart kontrol olarak hangi içerikleri barındırıyor? Ayrıca microişlemci kullanılarak gerekli kodlar ile sanırım çok rahat motoru soğutma, sıvı seviyeleri vs. vs. görebilirsiniz sanırım.
İyi çalışmalar.
RESPECT YOUR ELDERS
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)