parça üretmek zorunda kalmanın zorluğunu bilenlerden olarak kutluyorum sizi. Gerçekten emek veriyorsunuz. Ön salıncaklarda kamber ayarı için apart yaptınız mı?
parça üretmek zorunda kalmanın zorluğunu bilenlerden olarak kutluyorum sizi. Gerçekten emek veriyorsunuz. Ön salıncaklarda kamber ayarı için apart yaptınız mı?
Teşekkür ederim. Asıl mesleğim elektronik teknikerliği ve biyomedikal cihaz teknikerliği ama şuanda özel bir şirkette kompozit üzerine üretim sorumlusu olarak çalışıyorum. El yatkınlığı hem meslekten hemde birazda kanımda var sanırım aileden geliyor. Malzeme bilgisi ise çocukluğumdan beri gelen merakımdan
Teşekkür ederim. Stock olmasada ona yakın arkadaşıma zorla aldırdığım bir 79 manta b var beni görünce onda da kaşıntı başladı açıkçası oda toplamayı düşünüyor tek fark o biraz daha orjinale yakın toplıycak kaldıki aracı şuanda zaten eli yüzü düzgün derli toplu bir araç benim başladığım noktadan çok çok daha iyi duruda , kısacası işi biraz daha kolay![]()
Öncelikle teşekkür ederim. Evet parça üretme kısmı biraz zorladı. Sorunuza gelince hayır kamber ayarı için bir aparat yapmadım şuanki haliyle yolda denedikten sonra gerekirse balljoint dedikleri yani mafsallı rulman ile yapılacak şekilde çizimlerim hazır sadece biraz kes kaynat işi çıkıcak bana okadar. Kamber ayarı yapamıyorum ama kastor ayarı yapabiliyorum onun ile ilgili ölçülü pullar hazırladım. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak. Sonuçlar sorunlar yeni çözümler getirir ve bu sayede kendimizi biraz daha geliştiririz. Zaten bu hayatta beni bukadar bi evlilik ve eşim geliştirdi bide man(i)ta
Teşekkür ederim.
Fiber kaput ve bagaja devam ediyorum ama bir yandan da benzin deposu bulamadığım için kendime krom benzin deposu yapmaya karar verdim ve işe koyuldum. İlk olarak 3 boyutlu modelleme ile başladım ve ardından bugün lazer kesimini yaptırdım yarında kaynak işine başlıycam inşallah. Bu arada içerideki bölmeleri çalkalanmayı engelleyip köpürmeyi azaltmak için yaptım. Ayrıca feder görevi gördüğü için ince malzeme ile üzerine pres ile oluk açma işlemi yaptırmadan rijit bir tank elde etmiş olucam.
3 boyutlu tasarımda böyle bişey yaptım ve bitince buna benziycek ;
Tasarımdan sonra uygulama aşamasında ilk görüntüler ;
Umarım yarın kaynak işlerini halledip bitmiş haliylede fotoğrafları paylaşabilirim(Bu arada aynı şekilde benzin deposu yapmak isteyen arkadaşlar olursa kesim için gerekli çizimleri gönderebilirim.)
Tam işler yoluna girdi bitiyo derken yine Manta attı gol oldu
Muayneye gitmeden teker rulmanlarınıda kontrol edeyim bari dedim ama bu kontrol bana baya pahalıya patladıBi baktım teker rulmanları baya boşa çıkmış sanki bilye dağıtmış gibiydi ve sökmeye karar verdim. Zaten ileride yapmayı planladığım difransiyel değişiklikleri ve güçlendirmeleri için bana fırsat olucak diye düşündüm ama düşündüğümden biraz pahalı olacağını bilemezdim
Zaman kaybetmeden işe koyuldum lastikler kampanalar akslar derken arka kısımı tamamen boşa çıkarttım. hatta bitane imbus civata yalama olmuş onu sökmek için arabanın altında maymun oldum ucuna kaynak yapıcam ve sökücem diye ama inat ettim onuda söktüm ve bütün difransiyel kovanını olduğu gibi söktüm ve rulmanları kontrol etmek için parçalamaya başladım ve tabi birazda takviye için birkaş değişiklik yapmayıda unutmadım. teker rulmanları, difransiyel yatak rulmanları, mahruti ön arka rulmanları, kardan mili ön rulmanı ve takviye olarak kardan milini yataklamak için birtanede mandagöz rulmana ihtiyacım olduğunu anladığımda zorlanacağımı fark ettim sonrasında rulman kodlarını sorup araçtırdığımda ilk aldığım cevaplar 'Böyle bir rulman kodu mu varmış?' 'Bu rulman Türkiye stoklarına hiç girmemiş' vb. cevaplar alırken sonunda kayınbiladerimin arkadaşına dikduran rulmana gittik (umarım reklama girmez). Orada Ahmet abi sağolsun baya yardımcı oldu orayı aradı burayı aradı bütün rulmanları bulduk sadece difransiyel rulmanını dış yatağını bulamadık onun içinde eskisini kontrol ettiler bu zaten sağlam sıkıntı olmaz en fazla ses yapar dediler ve bu sayede bütün rulmanlar tamamlandı ardından sıra difransiyel göbeğine geldi. Herkez ucuz olduğu için kaynatmayı tavsiye ediyodu ama içim rahat etmedi bitane orjinal kıyıda dursun diyerek başladım araştırmaya uygun malzemeyi bulduktan sonra ölçülendirme vs. derken simülasyonuda yaptıktan sonra sıra imalatına geldi. Bu konuda da yine şanslıydım çünkü abimin çocukluk arkadaşı ve eskiden palio cup, 124 cup gibi yarışlara katılmış biri olarak bana yardımcı olmayı kabul etti. Hatta sayesinde ufaktan üniversal torna kullanmayı bile öğrendim. İlk ürettiğimiz parça benim biraz benim acelem birazda şanssızlık yüzünden (malzeme puntaya yaslandığı için ) çapta 0.1mm küçük olduğu için yarışmayı kaybetti ve artık benim için sadece bir kalemlik oldu
ikincisinde ise allahtan herşey yolunda gitti ve istediğimiz ölçüde yapmayı başardık. (fotoğraflarda sadece tek tarafı işlenmiş hali var) ilerleyen günlerde sıra montajına gelecek ama buda biraz zaman alacak gibi görünüyor. çok fazla malzeme var ve ölçüler düşündüğümden daha hassa olması gerekiyormuş :S
Neyse işte biraz uzun yazdım ama son durum bu daha fazla fotoğraf ile tekrar görüşmek üzere şimdilik iyi seyirler.
Ve Savaş başlar :=)
İnatçı civataya kaynak yapıcam diye maymun olurken ben
Ve Mutlu son difransiyel artık dağıtılmaya hazır
Rulmanları sökmek baya zor oldu ama söktükten sonra öğrendimki preste sıkı geçme biraz farklıbişeymiş mil çapı delik çapından büyükmüş hatta bide standart oranları varmış. Mesela benim difransiyel için H7-r6 olması gerekiyormuşki bunu öğrenmek için baya araştırma yapmam gerekti ***** sonrasında spool difransiyel imalatı yapıcaktım
Malzeme tasarım simulasyon derken sonunda projeyi gerçekleştirmenin vakti gelmişti ve ilk üniversal torna deneyimim böyle başladıKorkutucu ama eğlenceli sonuçta orda 25kg lık bir çelik kütle dönüyor ve önce sıcak çekmeden kalan etrafındaki bozuk yüzeyi traşlayıp salgıyı aldıktan sonra sonrada içine delik açmak gerekiyordu tırstım ama başardım
Ama burdan sonrası biraz ustalık gerektiriyordu ve ben sadece seyretmekle yetindim. imalat esnasında malzemenin sertliğinden dolayı körelen ve kırılan çakıların sesinden dolayı baya gerildim ama genede güzel bir deneyim oldu.
kaba talaştan sonra ince işçilik ve ilk parçada sonuç hüsran 0.1mm sapma ve çok sağlam bir kalemlik
Ve ikinci parçada sabırla gelen mikemmel sonuçistediğimiz normlarda sıkı geçme rulman yatağı ve aynanın bağlantı yatağı
Orjinal (üst) 0.1mm hatalı kalemlik (sol) mükemmel spool diff. (sağ)
![]()
sanayiciye dükkan kapattırırsın abi![]()
adama dedim abi sizin ekibi çok sevdim herkes ayrı bi çatlak
bana dedi ki aynen bizde akıllı yok ki
la zaten bizim akıllıyla işimiz yok ki
Verdigin emek ve çıkardığın işleri hayranlıkla izliyorum üstadım.
Devamı nerde
emeğine sağlık devamını beklıyoruz merakla...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)