Bolt in cage marka almayı mı yoksa custom yaptırmayı mı düşünüyorsunuz? Benim de aklımda olan birşey çünkü beraber yaptırılabilir yada sipariş edilebilir.
Printable View
Bolt in cage marka almayı mı yoksa custom yaptırmayı mı düşünüyorsunuz? Benim de aklımda olan birşey çünkü beraber yaptırılabilir yada sipariş edilebilir.
çok güzel, ağız tadı ile sür.
Jantlar 10 numara kardeşim gerisi yalan
Ahaha ulan Olgar :) Bu hafta yillik izindeyim, boyatip kurtuluyorum lanet yesil jant renginden :)
Acikcasi marka da alabilirim ama eger biz burda yaparsak daha ucuza gelme ihtimali var o yuzden kararsizim. Bir de kaynak yapmak lazim adam gibi rijiditeyi yakalamak icin, e kaynakli yapinca da tarfikte sorun yasayacagim. Yukari tukursen biyik asagi tukursen sakal modeli su an roll cage isi :/
Birde oncelikle camurluklari genisletmem gerekiyor esas konum bu su aralar, 265 lastik takamiyorum su an, olmasi gerekenden cok fazla kamber vermem gerekir arkalara ki bu hic istemedigim ve sacma birsey...
Time attack kullanımı için önerilen arka teker kamber ayarları -1,5 ve -2 arasında, lastik ebatı 265 olacak diye daha fazlası gerekecekse dediğiniz gbi saçma olacaktır. Widebody yolu gözüküyor size :)
Kolay gelsin projenizde, karşılığını istediğiniz biçimde keyifle alırsınız umarım.
aracın biraz basılması lazım
Ilk test, ilk heyecan derken ilk yarisi geride biraktik. Eksiklerimizi gorduk, mekanik aksakliklarimizi yasadik, herseye ragmen cok eglenceliydi :)
Ilk gun hedefimizi 2:30 ve alti bir rakam elde etmekti, sanzimanimizin halatlarindaki bir problem sebebiyle 4. vitese gecmiyordu, bu da bize ciddi zaman kaybi yasatti ancak "spirit of competition" hic azalmadi :) Durumu kabullenip transponderimizi takip ikinci seansa ciktik, hatta bu seans iki kisi ciktik, bir nebze olsun odagimizi vitesin sorunundan uzaklastirip dagitabilmek icin keza obsesif bir durum almaya baslamisti o vites bende, sagolsun arkadaslar yardimci oldu modumu duzeltmemde :)
Pistte benim gozlemleyebildigim bu yeni rot ve suspansyon ayari ile *(deneyesel takilmistik) arac ciddi kafadan kayiyordu. Bir dahaki organizasyonda bunu engellemeye yonelik ayarlar yapip setup'i bozmadan tekrar deneyecegiz. Gene kurtarmazsa o zaman lastik, swaybar, iz gibi parametreleri degistirip sonuc elde etmeye calisacagiz. Umarim hersey yolunda gider.
Sonuc olarak 2:30:097 ya da 2:30 flat donduk *(sure official transponder ile olculdu, ilk seans daha hizli turlarimiz mevcut ancak transponder yoksa surede yok :) ), belki hedefimizi tutturduk ancak sanzimanin minimum 5sn'mizi yedigini kayitlardan izledik ve uzulduk.
Eglenceli bir organizasyondu, bizim icin ilk ciddi sinavdi, stress yogun miktarda vardi ama basa cikabildik :) Yukarilara dogru olan yolculugumuza starti verdik, bakalim zaman icerisinde nerelere kadar cikabilecegiz :)
http://www.roadrunnerevo.com/roadrun...010913sure.jpg
Masallah emegınıze saglık
maşallah güneş maddi ve manevi ciddi bir emek var inş karşılığını fazlasıyla alır keyifle binersin
maşallah araca, en doğrusu süre kovalamak zaten böyle ciddi bir pistte, tebrik ediyorum, süre de çok güzel ;)
Abi maşallah emeğinin karşılığını alıyorsun. Video varsa ekler misin
Acıkcası aracı gormek adına cok guzel bi test oldu bence
Sanzımanın 4'e gecmemesi ilk baslarda moral bozsada bi yerden sonra eglence kaynagı oldu :)
4'e gecmez , kafadan kayar , arkadan kayar , degil viraj cizgisi tutturmak surekli otomobille mucadele olarak gecti :)
Maşallah yavrum:)
http://imageshack.us/a/img196/1920/tc1u.jpg
Herkese tesekkur ederim, bu arada sword pampama bu guzel resim icin ayrica tesekkurler :)
Serkanin dedigi gibi arabayla savasmakla gecti daha cok, bir sonrakine daha farkli rot ve amortisor ayarlari ile cikacagiz.
Peak'ten gelen haberlere gore sanzimanin olayi halledilmis, solid bushingler ve mount'lar ayrica halatlarda yapilan islemler sayesinde su an sanziman tamamdir dendi. Haftasonu testini yapacagim.
Video ekleme konusunda biraz mesai harcamak lazim, musait oldugumda bir kontrol edip fastest lap'i koyabilirim.
Resim değil fotoğraf pnpa :D
İkinci olarak kaput teline attığımız boya mı kalktı niye söktün oni
Yok teli sokmedim *fotografta gozukmuyor sanirim yoksa telle silecekler uzerinde unuttum sokmeyi :)
Guzel deneyım olmus. on arka guc dagılımı nasıldı pıstte? kafadan cok kaymanın temel nedenı nedır .pıstte bıraz normal ama fazlası kotu.
Aynen mudurun de dedigi gibi amortisor ayarinin piste uygun olmamasi yuzunden kafadan kayma egilimi gosterdi arac. Normal sehir icinde oversteer yapan ayar pistte understeer yaptirdi. Bir dahaki sefere ayarlari daha degisik yapacagiz. Ozellikle toe ve suspension compression ayarlari uzerinde bayagi farkli seyler deneyecegiz. Bu arada evoda tork dagilimi hep 50 50 dir cunku orta diff bu sekilde bir disli yapisina sahiptir. Sanilanin aksine acd butonu orta diffin kitlendikten sonra direksiyondan gelen inputtan ne kadar sure sonra salinacagini kontrol eder.
Maşşalah ALLAH nazardan saklasın ciddi güçlü bir araba listeden gördüğüm kadarı ile merak ettiğim bir şey var kelford egzantiriklerden memnunmusunuz güç bandı olarak?
maşallah çok güzel proje olmuş renk gerçekten 10 numara olmuş
Maşallah Güneş abi kazasız belasız kullanman dileği ile
renk yıkım olmuş başta kırmızıyı değiştiğin için üzülmüştüm fakat son halini görünce yok artık dedirtti :)
acaba pistte dönerken süre kastığın turlarda yağ sıcaklığı ne kadardı acaba?
Güneş abi aracı tarttınmı hiç şuanda kaç kilo?
Maşallah kazasız belasız çok güzel projeye imza atmışsınız umarım istediğiniz verimi almışsınızdır
Maşallah güzel proje olmuş emeği geçenlerin emeğine sağlık
Kelfordlar harika, dyno grafigini henuz yayimlamak istemiyorum ancak su an 1.4 bar basip 8000 devir donuyoruz. Pist icin 1.4 bar gayet yeterli keza 500HP veriyor su an dynoda, ancak dyno queen olmak icin e85'le 2 barda 9000devir donecegiz, ondan sonra koyarim dyno sonucunu :)
Kelfordlara donersek, 4500-8500 guc ureten bir egzantrik kendisi, o yuzden tam bekledigim sonuclari aliyorum. 4000 devir guc bandi olan piste musait bir karakteri var aracin su an.
Boost spike, creep ya da asiri yuksek peak rakamlar gormemek icinde twinscroll tercih ettim turboyu ve manifoldu, bu sayede aracin dengesini bozacak "boost gelmesi" gibi bir problemimizde yok. 2 bara peakleyip 1.4'e dusen bir turbo modeli, virajda vtec acan s2000 gibi kontrolsuz olacagindan bunu istemedim. Boost gelir 1.4'e oturur ve 1.4 gider. Max yapacagi peak 1.5'tir ki bu tam istedigim bir karakter. Keza basinci 2 bar yapincada 2.1 peak 2 continous olmasini umut ediyorum.
Tesekkur ederim, orjinal MR rengi, sedefli fume :cool:
Yag sicakligim peak 115 derece oldu, ortalamasini bilmiyorum log tutmadim ama tutmak lazim aslinda, bir dahakine tutacagim :)
1426 Kg idi tarttigimizda, bu rakamdan farkli olarak arka koltugu ve arka emniyet kemerlerini soktum, sofor emniyet kemerinide 4 nokta sparco ile degistirdim. Sure olcerken yanimda serkan vardi, hepsini altalta ust uste toplarsak o gun arac serkanla beraker 1470kg civariydi, bende 155 kg olduguma gore toplam 1625Kg eder benimle beraber. Hala hafifletmek gereken bir suru parca var, zamanla artik :icon_tup:
Su ana kadar bekleneni veriyor, umarim bundan sonrada verir, tesekkur ederim.
Tesekkur ederim, daha yeni basladik zaten, muhim olan bundan sonrasi ;)
Cevap icin tesekkurler tekrardan massallah
Meraklisin sanirim suspension geometry'ye, bak bunu okumani tavsiye ederim, harika kitaptir, tum bakis acini degistirir suspension hakkindaki.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/516hAnHnIXL._.jpg
hava atma olum kitap aldın diye
zaten kompetitif yazıyo tepesinde
:hihih:
Yarış arabasıııııııı.....
Üstad hayırlı uğurlu olsun. Ağız tadıyla binmek nasip olsun inşallah.
#53 çık güzel çıkmış.. Allah agız tadıyla binmeyi nasip etsin abi masallah :)
Egt nin yukselmesine karsi bi onlem aldinizmi yoksa sogutup mu gazliyosunuz ***** egt sikinti evolarda
Masallah, pistte onumde bi gazladin araba stop etti sandim :D Virajlarda lastiklerden cok duman geliyordu galiba, aynadan bir kere oyle gordum, simdi tekrar okumadim basini ama abs iptali falan mi var ?
Aynen ABS iptal, wastinghouse iptal, pedal box var, cift ana merkez on arka dagilimi iceriden degistirebiliyorum knob'la.
Bu arada Lastikleri hic begenmedim, kumho semi-slick ve pist uygunsuz ikili :( Yanak cok yumusak oldugu icin dandik bir karakter sergiliyor arac.
Zaten gecmeyen 4. vites kafami bozdu iyice, bir tur tam senin arkandayken gene gecmedi vites, onunla ugrasirken frenaj noktasini kacirdim hoop aynen pist disina ciktim kizaklayip, o zaman duman cikmistir :)
Suspansyonun kitabini okuduk Ali'yle ama ayarlari biz normal asfalta gore yaptigimiz icin pistte hic olmadi. Normal asfaltta oversteer yapan araba pistte understeer yapti. 4 ceker mi kullaniyoruz onden ceker mi kullaniyoruz belli degildi. Bir sonrakine daha farkli bir rot ve susp. geometrisi ile cikacagiz.
EGT max 780 derece ve sensoru turbodan sadece 2 cm uzakta :) 3 turdan sonra sogutma turu atmam gerekiyor zaten keza frenler patates oluyor 3. turun sonunda sicaktan, brake duct yapmam gerekiyor 1 tur daha uzar belki isinma suresi o zaman.
Olm kitap mitap hak getire, piste cikip deneye deneye bulmak gerekiyor dogru ayarlari, toe filan asilacagim bir sonraki pistte.
Zaten on iki lastik hacamat oldu, daha 500km olmadi, garantiye yolladim bu ne lan diye, pistten bir ciktim lap lap lap lap gidiyor araba saka gibi...
Su an on solda dunlop on sagda bridgestone arkada kumho semi slickler var, cok acayip oldu araba yolda tutamiyorum gaza basinca nereye cekistirsem diye karar veremiyor araba o derece sapitti :)
kitap size deneme-yamulma yerine olayı anlama yetisi kazandırıyordur, ama süspansiyon basit birşey olmadığı için dediğin gibi pist tecrübesiyle birleşmesi şart.Alıntı:
Olm kitap mitap hak getire, piste cikip deneye deneye bulmak gerekiyor dogru ayarlari, toe filan asilacagim bir sonraki pistte.
Kumho KU36 mıydın? AWD + sendeki güçten dolayı istanbul park-lastik kombinasyonunu da tecrübeyle belirleyeceksin diye düşünüyorum.Alıntı:
Zaten on iki lastik hacamat oldu, daha 500km olmadi, garantiye yolladim bu ne lan diye, pistten bir ciktim lap lap lap lap gidiyor araba saka gibi...
ali sağ sol tam bağımsız elektromekanik rear aero sistemi tasarlasın, sağa-sola kaçışları dengelettirsin :DAlıntı:
Su an on solda dunlop on sagda bridgestone arkada kumho semi slickler var, cok acayip oldu araba yolda tutamiyorum gaza basinca nereye cekistirsem diye karar veremiyor araba o derece sapitti :)
Olayi anliyoruz ama bunu nasil bir seferde lap diye pist kosuluna gore tune edecegimizi bilmiyoruz, ki ben inanmiyorum DTM'de filan oturup hesabi kitabi yapip aracin ayarini yaptiktan sonra "bu oldu" dediklerini. Mutlaka pilot deniyor ve feedback veriyordur ve tekrar buna gore ayarlar duzenleniyordur. Olmazsa tekrar duzenleniyordur vs vs. Ha bir 25 tekrarda buluruz, onlar 2 tekrarda bitirir isi o guven ozveri ve tecrubeden oturu orasi ayri...
Bu arada tasrim ekibinde sende varsin Murat, kacamazsin gorevden :)
Katılıyorum, toe değerlerini 4-5 defa deneyip yolda test ettim, adam pes edicekti sonunda ama ideal ayarı bulmak için bu şart, ufak fark bile yolda çok hissediliyor.Kıtabıda okuyacagım:D
Kocaman Maşallah, iyi günlerde gönlünüzce kullanın, baya emek olduğu belli...