Teşekkürler :)
Printable View
Gerçekten başarılı bir proje, fakat ülkemizin en büyük sorunu yurt dışına bağlı olması yani tamam montajı ve bazı parçalarını siz yapıyorsunuz çok güzel
ama motor honda, suzuki, yamaha:) merak ediyorum ülkemiz ne zaman milli bir otomobil, denizaltı veya gemi yapabilecek.
Mükemmel bir proje çok mutlu oldum görünce ama keşke yamaha xj6 motoru veya tork için mesela yamaha mt09 mt07 motorlarından kullansaydınız en azından güçü düşürmek daha kolay olurdu...
konu güzel tekipteyim emeği geçen herkese sabır ve basarılar dilerim
Valla biz de merak ediyoruz :) zaman ve maddi destek verilirse böyle bir sürece de girmek isteriz ilerde. Üç dört parçamız yurtdışından gelmek durumunda. Türkiye'de bunları üreten olsaydı gözümüz kapalı satın alırdık. Destekleriniz için teşekkürler :)
Mt09 ve mt07, maksimum motor hacmi kuralı nedeniyle kullanılamıyor. Maksimum 600 cc olmalı. Xj6 ya gelince, düşünülebilir ancak normal hali bile 78 hp olan motor, 20 mm restriktör kısıtlaması durumunda ne hale gelir pek düşünmek istemiyorum :) Gene de motor alternatiflerine açığız. Tabi yedek parçası ve motorun kendisi kolay temin edilebildiği sürece.
Bir KOU mezunu olarak gurur duydum
Motor olarak nacizane tavsiyem imkan varsa gsxr 600 ile deneyin. Üst devirlerde kısıtlamadan dolayı boğulmadan bahsetmişsin ozaman R6 yı direkt eleyin en çok RPM yi o çewiriyor
Başarılar yolunuz açık olsun
Olay süpermiş , başarılar ve bol şanslar.. Paylaşım ve bilgiler de ciddi başarılı.
Gercekten saygı duydum yaptığınız işe eminim zor olmasına karşın cok zevklidirde.
Pist ortamına sokulcaksa rüzgar tüneli :D (şakaydı) gibi bi yerde aracın ön arka downforce ve rüzgar direnci için nasıl bir çalışma yapıyorsunuz. Aerodinamik parçalar, kanatlar bunlar sizin içinde önemli olmalı
Merhabalar kolay gelsin öncelikle,
Neden ANSYS Fluent degil de Star-CCM+ gibi bir program kullanıyorsunuz merak ettim bir makine mühendisi olarak. Başarılar dilerim.
çok zorlu bir sürece girdiniz çelik gibi sinir, sabır ve azim ister ne kadar stresli olduğunuzu tahmin edebiliyorum inşallah gerekli sponsorları bulur ve tam istediğiniz aracı hayata geçirebilirsiniz tekrar tebrik ederim. başarılar
İstediğiniz gibi kontrol edebileceğiniz bir NOS ünitesi takın aracınıza. Bu size 200mm nin çekmekte zorlanacağı oksijen miktarını verecektir.
Nos ünitesi yasak. Yasak olmasa bile motora giren tüm havanın 20 mm lik delikten geçmesi gerekiyor. Krank havalandırma dahil. NOS'u içeri sıksak bile o kesitten belli bir debide havayı alabilmek için, kesidin diğer tarafında çok yüksek vakum olması gerekiyor. O zaman da zaten volümetrik verim düşüyor. Kısacası kural kitabını yazanlar ciddi anlamda profesyonel, nasıl kısıtlayacaklarını iyi biliyorlar.
Başarılar ;)
Tam tersine volumetrik olarak değişim olmadığı gibi. Volume başına oksijen atomu artacağından verim artacak. Kesinlikle özel bir üniteye bağlayın. Her düzlük gördüğünüzde basabilirsiniz.
1- Yakıt seçimi konusunda ne kadar özgürsünüz? Benzinin oktanına kadar belirtiliyormu mesela?
2- İki zamanlı motor seçebiliyormusunuz? Yakıt miktarı kısıtlaması varmı?
600cc r6 cbr600 vb. motorları bulabildinizmi? Bulduysanız nerden?
Şöyle bir sorum var hocam 20mm Hava girişimiz var peki Kompresör sistemleri vs ile Bu girişten basınçlı olarak Hava çekmeye izin varmı ?
Projenizin ve başarılarınızın devamını dilerim :)
Ama sonuçta belli bir Hava girişinde artma yaşanmayacakmı?
Bende şuan Elektronik üzerine gidiyorum kendimi geliştirme amaçlı Eğer Geliştirmek istediğiniz basit dijital devreler varsa Yardım etmekten gurur duyarım.
Basarilarinizin devamini diliyoruz. LFS'de MRT denilen arac galiba kendileri :D
http://lfs-pro-tweaker.tk/wp-content...015/04/mrt.png
Hava artışı yaşanıyor fakat 85 hp lik motoru ancak 95 hp civarlarına çıkarabiliyor. Kısıtlı kesit, turbonun emme hattına geldiği için yapabileceği pek bir şey kalmıyor turbonun. Ayrıca turbo uygulaması yapan araçların çoğu yarışı tamamlayamıyor öyle de bir durum mevcut. Elektronik konusunda da özel mesajdan mail adresinizi verebilirseniz iletişime geçebiliriz.
Bizim üniversite niye yapmıyor böyle yapımıyor ki.
Başarılar Dilerim :)
diğer araçlara ayıp olmasında sanırım bu bölümdeki tek gerçek proje konusu bu olacak :) yolunuz açık olsun ciddi takipte kalacağım.
Ağzım açık okudum, helal olsun.. :)