Teşekkür ederiz. Takipte kalın, yakın zamanda çok güzel haberlerle geleceğiz gibi görünüyor
Printable View
http://i.hizliresim.com/yNObR7.jpg
Resmi olarak 2017 İtalya etabına başvurmuş bulunuyoruz. Başvurumuz kabul edildi
...........................
Bende 7-8 sene önce yurtdışında bir formula student ekibinde bulunmuştum, sizde tecrübe kazandıkça daha güzel işler yaparsınız inşallah.
öncelikle başarılar diliyorum,sizden bir şey öğrenmek istiyorum süspansiyonlar esnediği zaman araç yere en fazla kaç cm iniyor yani esneme azami ne kadar
Araç pist aracı olduğu için süspansiyonları oldukça sert ve istenmeyen hareketleri önlemek için sınırlı. Aracın yerden yüksekliği 5 cm. Şasi 3,5 cm aşağı inip 3,5 cm yukarı çıkabiliyor. Bu kadar dar travel miktarında sönümleme yapmak zor. O sebeple damperlerin kalitesi önemli.
damperler dediğiniz suspansiyon ile tekere bağlantı kolunun arasındaki kısımmı
........................
..........................
aracın bitmiş halinin görseli var mı ?
Motoru neden rotary tercih etmediniz ? Youtube'da gezerken bir videoda gördüm aklıma sizin aracınız geldi.
inş. en kısa zamanda pist videolarını izleriz.
antreman sürüşleri nerde yapılcak
öncelikle emekleriniz için sizlere, sonrasında size inanan sponsorlara helal olsun. dalgalandırın da gelin şu bayrağımızı oralarda göğsümüz kabarsın =)
hoş şu konu bile göğüs kabartmaya yetiyor..
Ülkemizde böyle projeler görmek harika kolay gelsin... :)
gerçekten çok güzel bian bende heycanlandım, öncelikle yaşım 19 bu sene üniversiteye hazırlanıyorum yani şuan son kısımdayım bende makine mühendisliği istiorum yaptığınız araç çok güzel eğer kocaeli tarafına gelirsem sizinle görüşmek isterim abi benimde şuan kendi yapımım bi arabam var bu işlerle uğraşmayı çok seviyorum size bi önerim var şimdi o motora bir küçük çift kanatlı turbo taksanız yarışmadan men ediliyo musunuz ?
Yukarıda birisi neden rotary kullanmadınız demiş. @msansertekin'i forumdonanımdan bilen biri asla bu soruyu sormaz mesela. :) Eğer kullanılabilir olsaydı, kesilinlikle rotary tercih eder sormaya gerek bırakmazdı zaten. :D
Forumdonanım legolas246'dan selamlar hocam, başarılar. Allah utandırmasın. Konuyu takipteyim.
Akla gelen edit: İlk marşta soğuk motoru niye sıkıyorsunuz hocam, anlayamadım :)
Bir de yazdıysanız kaçırdım jant olarak ne kullanılacak araçta ? Acaba Enkei'nin felan yarış jantları tercih edilse çok mu maliyetli olur ?
Oooo aleykümselam :)
Elimizde bir rotary motor vardı da kurallar uygun değil işte :)
İlk marş yazdık ama aslında o ilk marş değil. Önce egzozsuz çalıştırdık. Sonra egzozu taktık tekrar çalıştırdık. Sonra başka arkadaş geçti gaz kelebeğine. Soğutma suyu yaklaşık 50 derecelerdeydi. Sıkıntı yok o yüzden :)
Jantları ne siz sorun ne ben söyleyeyim :D OZ racing'in bu yarışma araçları için jantları var fakat 180 euro tanesi. "Tanesi" nin altını çiziyorum. Bir süre aradık, bulamadık. Vakit kaybetmemek için ebatları aynı olan, piyasada tofaş jantı olarak bilinen cms 40'ları kullanıyoruz. Ağırlar ama yapacak bir şey yok şu safhada. Kapaklarını söküp siyaha boyadık dışarıdan pek anlaşılmasın diye :) 13 inç, 185-195 tabana uygun jant biraz zor bulunuyor.
Bekleriz tabi ki.
Yarışmadan men edilmeyiz. Fakat yarışma çok dar etaplardan oluşuyor. Turbo, motorun gaz tepkisini azaltıyor. Anti lag falan da sıkıntılı bizim yarışma için. Aynı zamanda 22 km tam gaz koşulan endurance etabı var. Turbo otomobiller genelde bu etabı zor tamamlıyor. Tamamen profesyonel işi değil araçlar.
Ayrıca motor , kasaya oranla yeterince güçlü. Alt devir torku için kullanılabilirdi fakat ilk seneden lüzum görmedik. Diğer senelerde de modifiye yaparsak muhtemelen atmosferik olarak yükleriz. (çoğumuz atmosferikçiyiz :) ) Zaten birinci viteste kesin olarak, ikinci viteste yüksek ihtimalle gaza tam basıldığında lastikleri patinaja düşürecek kadar güçlü motor.
eğer aracın bi beyni varsa şuanki arabalarda kullanılan patiye düştüğü andaki gücü düşmeyen tutunanan tekere veren elektronik sistem kullanılsa nasıl olur tabi biraz daha geliştirebilirsiniz lastik basıncı vesayrede çok tkili olur motorun orjinal debriyajından biraz daha farklı debriyaja elektronik bir sistem koyabilirsin buda size ikl kalkışta patiye düşürme oranını azaltır ilk başta patiye düştüğünüz gibi bir adım geride olmak var ,parkurun ilerleyen yerlerindede yine debriyajla vites geçşini hızlandırablirsiniz buda size avantaj sağlar (bu arada abi bende atmosferciyim ama turbo çok güzel işler yapıyo turbo lugunu engellemekte önemli dediğiniz gibi)
Aracın beyni var. Fakat tutunan tekere tork iletmek , beyinden ziyade aktif tork dağılımlı diferansiyelin marifeti olur. Bizde zaten sınırlı kaymalı diferansiyel var arkada. Fakat mekanik tip. Kavramalar var. Traction control(çekiş kontrolü) olarak kullanılan sistemler var. Fakat debriyaj kontrolünden ziyade gaz kelebeğini kontrol ediyor. O da elektronik gaz kelebeği gerektirir. Kurallar gereği bir ton regülasyonu var. Uğraşmak zor. Traction control için ayrıca tekerlerde hız sensörleri olmalı ve bunun kontrolü için ayrı bir beyin olmalı. Teferruatlı ve maliyetli işler. Biz yapmasına yaparız da, zaman kısıtlı, para kısıtlı. Vites geçişleri zaten rahat, sequential(sıralı) şanzıman var. Debriyaja basmana gerek yok üst vitese geçmen için
........................................
Başarılar inşallah birinci olursunuz emeğinizin karşılığını alırsınız.
Bu proje size veya ülkemize ne gibi avantaj sağlayacak ilerde ?
Teşekkür ederiz.
Bu projede çalışan mühendis adayları, muazzam bir tecrübe kazanıyor. Bir aracın sıfırdan tasarımından üretimine kadar her şeyi yapıyorsunuz. Hatta maliyet analizi de buna dahil. Kural kitabına da uydurmanız gerekiyor. Yeri geliyor tezgahı bizzat biz kullanıyoruz. Torna, freze, matkap, testere, kaynak. Ne ararsanız.. İşçinin veya operatörün yaptığını da yapıyoruz. Sırasıyla tasarım, homologasyon, üretim ve satış mühendisliği + operatörlük yapıyorsunuz yani. Okuldan çıktığınız an, piyasada çalışmış orta seviye deneyimli bir mühendis kıvamına geliyorsunuz. Zaten genel olarak sponsor firmalarda işe başlıyorlar. Hazır yetişmiş eleman.
Kısa vadede ülkemize katacağı şey, İtalya'da , böyle bir uluslararası yarışmada Türk bayrağının dalgalanması. Ayrıca orada çok büyük firmalar da bulunduğu için , sponsorlar için de bir reklam alanı. Fuar havasında geçiyor stantları. Bu da orta vadesiydi. Uzun vadede ise , ülkeye yetişmiş mühendis kazandırıyor. Bugün otomotiv sektörünün lideri saydığımız ülkeler, bu şekilde bu noktalara geldiler.
Lastik yönleri neden farklı?
Öğrencilerin eğitimine katkıda bulunmak için. Kaput, kaportalar yarısı kesik. Tavan yok. Arka koltukların ve ön koltukların birisi var. O da yarısına kesik. Torpido ve ön göğüsün sağı kesik. Genel olarak aracın her yeri görülüyor bakılınca. Kapıların dışına saydam bir cam koymuşlar, iç mekanizması görülüyor
Çok güzel proje, o takımda olmak istemeyen yoktur heralde :)