Tebrik ederim kardeşim ellerine sağlık eminim güzel olacak![]()
[SIGPIC]http://i1106.hizliresim.com/2011/6/24/7826.png[/SIGPIC]
Güzel işler, kablo çorabı dedikleri malzeme için ısı dayanımı yok dediler bana, ben de o yüzden enjektör tesisatını yenilerken makaron+ısıya dayanıklı bez bant üstüne de spiral geçirdim.
Bu kabloların başına bir iş gelmesin ileride kaput altı sıcaklık / aşınma vb durumlardan. Çorapların ucunda yanılmıyorsam bant gördüm, makaron olsa daha iyi olmaz mıydı o kısımlar ?
ilk marş'ı bekliyoruz. CAS için alınan kablonun özelliği nedir açıklar mısın sana zahmet ?
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Kablo çoraplarını iş hayatımda da kullanırım pek sıcaklıkla bozulmuyor. Çoğu çorabın bittiği noktalarda makaron var. Makaron koymadan önce bantla yapıştırdım bitiş noktalarını üzerine makaron geçirdim. Makaron tek başına çorabı sabit tutmuyor. Kayabiliyor. İlk marş videosu h. İçi yüklerim. Cas kablosunu drenajlı kablo ile çektim. Normal kablonun dışında aluminyum sargı var. Sanırım bi de direnci daha düşük. Aluminyum sargı parazit engellemesi için kullanışmış kabloda.
Güncelleme gelmiyor mu? özledik ama![]()
1997 Honda Civic 1.4is (Satıldı)
2005 Audi A3 HB (Satıldı)
1997 Honda Civic VTi
güzel ilerlemiş proje,
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
Selamlar. Uzun bi ara oldu sanırım. Yine ben
Sağlığınız sıhhatiniz inşallah iyidir.
Covid-19 bitse de herkes normal hayatına kısa sürede dönse keşke..
İşten arta kalan zamanda bişeyler yapmaya çalıştım kendi çapımda uzatmadan resimleri bulabildiğimce sizlerle paylaşayım..
En son buralarda biyerde kalmıştık
tesisatımız bitti. ilk marşımızı yaptık. komşularımız sağolsunlar haklı isyanda bulundular. çok gürültü oluyodu çalışınca
Aracın son kontrollerini yapıp sanayiye doğru yola çıkacaktık kezbanımızla..
Manifold ve turbomuz geldi. onlar takıldı. henüz contası ve intercooler boruları olmadığından minimum gazla yerimizden çıkacaktık.
Hazırlıklarımız tamam geriye sanayiye gitmek kaldı. Tabiki çekiciyle
Çekicimiz geldi sanayiye koyulduk. Hayat sanayidir çünkü
Sanayide motor biraz geri alınacaktı. bi tık önde olmuştu. downpipe ve egsoz borusu yeniden yapılacak. Yağ/filtre/antifriz vs. onlar değişecek..
Fakat motorun geri alınmasına ait fotoğraflar yok. zaten büyük bi iş değildi. motor kulağını uzattığımız parça uzundu. Kulağın montaj deliğini biraz geriden açtık
parçanın ön tarafında kalan fazlalık kısmı kestik. şanzuman ayağını uzattık geri doğru. bi o kadarda şafttan kısalttık hepsi bu
Burdan egsozcuya gittik.. iş yerinde yoğun olduğumdan foto çekemedim araç başında değildim
downpipe bitmiş. Egsoz borusunun eski hali içler acısıydı. 50lik borudan 55 e ordan tekrar 50 ye sonra birden 60 a sonra tekrar 50 lik boruya dönüşler vardı. rahat 7 8 parça vardı böyle
Kromdan 76mm komple yaptırdım bende.. Alıştırma aşamaları
Bu da bitmiş hali borunun..
Sanayide ayak üstü yazılımsal 3 5 ayar yaptık avansımızı sıfırlayıp 15 dereceye getirdik..
Sanayi çıkışı bi kez fırçaya girmekten bişey olmaz sanırım dedim daldım
yeniden eve döndük.
5 er gün shift li çalışmaktan izinlerde bişeyler yapayım dedim..
Önce fanı ön taraftan takayım diye tamponu söktüm.
Fanımız büyük geldi panelin arasına
O iş covidden ötürü sokağa pek çıkmadığımdan kaldı ne yazıkki
Ben de ana elektrik tesisatına girişeyim madem dedim
2 Role kutusunun ve kabloların motor içinde ne işi vardı ki ?
Diğer kutu burda
Kutuları tesisattan ayırıp içeri gizleyeceğim. tesisatı da motor evine uğramadan ilgili yerlere çekeceğim.
Ana tesisatın içerdeki soketi
tabii göğsümüzü söktük. Ciğerimizi de
Sökmüşken detaylı temizleyeceğim alt tarafını
Tesisatımızı ayıralım kasadan
dewamke
Ciğerimiz kalmamıştırBu günlerde güzel uğraş olacak bana
Ayıklamaya başladık yarılamışız bile.
Ayaklarım pelinsu poz verirmişçesine gibi çıkmasaymış
Eski beyin tesisatının role kabloları da bu tesisatın içerisinden geçtiği için o tesisatla işim kalmamıştı. Onları ayıkladım tesisattan.
Tesisat biraz da olsa zayıfladı
Eski beynin roleleri de boşa çıkmıştı. 2 role kutusunu 1 kutuya düşürdüm. 4 role boşa çıktı diğer tarafta da 4 role vardı onları bu kutuya taşıdım.
(umarım derdi anlatabilmişimdir)
Tek kutu ve azaltılmış kablolar işimi daha da kolaylaştıracaktı.
Tesisatın temizlenip, role düzenlemeleri yapılıp, kabloların temizlenmiş hali. Yerleştirmeye hazır. Ön çalışma yapıp yalıtım için yeniden kaplayacağım.
Bu da yeni beynimizin tesisatıydı zaten.
Beynimizi orjinal yerine koyacağım. kablolarını da düzenleyeceğim...
İçeriye alacağım tesisata yer arıyorumdurKabloları göğsün altına döşeyecektim role kutusunu da torpidonun arkasına koyacaktım. Fakat bagaja taşımak daha mantıklı geldi
Hem kablolar uzundu hem de göğsün altına tepmeye gerek yok diye düşündümAküyle birlikte arkaya almaya karar verdim. Hem orjinal role kutusunun ayağını da bağlarım
Miss...
Kablolar düzgün dursun diye bi kat bantla kapladım.
![]()
Basamağın dibinden görünen ***** tesisat arkaya doğru uzattım.
Şimdilik şöyle dursun gereken yapılacaktırKalın sağlıcakla..
![]()
Konunu okumak gercekten zevkli, yaptıgın işlerde gercekten muthiş eline saglık. Ben o kadar karısık kabloyu gorunce içim sıkılıyor darlanıyorum Allah guc versin![]()
yansın geceler pelinsu ecelerseviyosun bu hayatı başgann
PROSTOCK GARAGE
SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS
Birkaç yıl önce bende bi s13 tesisatıyla uğraşmıştım. Orjinal tesisat çok saçma uzun, aracın zaten problemi elektronikti, onu arayıp bulmak yerine standalone bir beyine geçilsin diye ne var ne yoksa söktük attık tertemiz şu anda çok şükür.Allah kolaylık versin.
Selam millet,
Naber nasılsınız ?
Ben iyiyim izinli olduğum günlerde arabayla uğraşarak vakit geçiyorum
3 5 güncelleme atayım da keyiflenelim
En son role ve sigorta kutusunu motor içinden araç içine almaya çalışıyoduk...
Baktım tesisat bayaa uzun. Göğsün arkasına sıkıştırmaya gerek yok bende role kutusunu bagaja koymaya karar verdim.
Bi önceki aracımda göğsün arkasına yerleştirmiştim çok sıkışık oluyodu ve kutuyu koyacak yer bulamıyodum.
(Bu bilgilendirmeyi bi önceki postta yaptım mı bilmiyorum)
Şu şekilde basamağın ordan arkaya doğru çekiyorum. Alıştırma yapıyorum sonrasında kabloları bantla saracağım.
Şekil 2
Alıştırma tamamlandı. Kablo boyları eşitlendi. Ledz sıtart dı partiy
2 role kutusu tek kutuda birleşti. Önceki beynin fazlalık roleleri çıkınca yer açıldı 2 in 1 gayet toplu oldu...
Gün sonu gelmiş toparlayıp koymuşum öylece
Yeni günden selamlar.. Aküyü de arkaya taşıyalım dedim. Marş motoruna giren pabucu kabloya ekledim. Güvenemeyip lehimledim üstüne de makaron sardım
Bu da aynı kablo
nedense bu da aynı kablo
Sarılmış hali ektedir.
Çekilmiş hali.. Bu arada toplu olarak upload etmek istedim fotoları hata üstüne hata verdi hızlıresim.com 7.ci deneyişimde tektek yüklemeye karar verdim
gecenin bi yarısı sinir etti...
Bu arada daha önceki postta değindiğim motor kulağımız. Bulmuşken atayım dedim
Yeni motor rengimiz olacak arkadaş bu da.. Spoiler verdim
Bu kısmı henüz sarmadım. Çünkü dönemeçlerde sarınca kablo sertleşiyor. bükülmesi biraz zor oluyor.
Bu da kezbanın boyanamayan far arkaları ve kendisi.. Yeniden boyanacak şimdilik dursun..
Akümüz yerleşmeye hazır.
Minnoş role ve sigorta kutumuz orj ayağıyla yerinde..
Sayın kedi yapacağın tesisatın ... dedi. Bu bobinleri değiştir. ne o öyle eski bobinler dedi. Git R8 bobin al ... dedi tamam abi diyebildim sadece
Gittim koşarak bobin aldım tesisatı söküp getirdim yanına. Soketleri R8 e dönüştürmeye başladık.
Tarif ediyorken..
Bobinlerimiz..
Şöyle bi durum gelişti. Bobinlerimiz uzadığı için, orjinal emme manifoldu yerine oturmuyodu, bobinlere değiyodu. Biliyosunuz kapağın üstünden
turbonun oraya doğru gidiyodu.. Gaz kelebeği de turbonun hemen üstündeydi. Görüntüsü zaten çirkindi orjinal emmenin. Söktüm komple
Sökelim bakalım..
Seni üreten mühendisler selam gardaşlarım.
Sana da selam kezban bacım seviliyosun. :*
![]()
Dedimki ferocum bi emme yap kendine. Başarabilirsin, boşuna emme alma masrafa girme.
Bunu düşündüm. düşünürken uyuyamadım. o gün 1 saat kadar anca uyuyup işe gittim. ordan da ostim sanayiye aluminyum büktürmeye..
Biraz uzun büktürdüm fazlalıkları kesip biçip ön arka kapatıp birleştireyim.
Ertesi gün hastaneye (işyeri) emmeyi götürdüm orda kesip gerekli ölçümleri yapıp ostime öğle arası uğrarım dedim. Sonra len flow u nası ölçecen de,
hepsini gözlere eşit gönderecen de kaynattırcan da görüntüsü nası olacak da bilmem ne derken....
Sayın Mehmet KUZU'ya bi telefon ettim. Ertesi gün gönderdi saalsın
Burdan Mehmet KUZU ve Murat ALŞAN'a tekrardan teşekkür ederim
Heyecandan aşağı inip yerine taktım... Tabi iş uzadı, intercooler alacaktım, idareten ca18det'ten kalan cooleri kullanıyodum ilerde alırım büyük bi cooler diye düşünüyodum
öyle olmadı, emmeyi alınca sırada cooler vardı.. Yeni cooler ortaya olacaktı, bunun için de yeniden borular yaptıracaktım
Neyse üzülmeyelim, emmeyi toparlayalım..
Toparlanıyor kerata.. Bu arada emmenin yanında Strong Tuning ailesi olarak bir de RB25 orjinal rail ve enjektörleri hediye etmişlerdi sağolsunlar..
Enjektörlerimiz sanırım 400cc kadar. 12.8 ohm. Yüksek empedans
Zımparalayıp maskeledim.
Bu da emmenin altına takılıyor içinden antifriz geçiyor. bloğa su taşıyor. bunu da boyadım.
raili de boyadım. kapakları da mavi yaptım.
şöyle
Emmemizin içi keyifli görünüyor. Heybetli..
Emmemizi yerine oturttuk, Ptesi yasak kalkınca sanayide bi gaz kelebeği için flanş yaptırıcam.
Karşıda görünen fren rekorları da gözüme battı, onları toparlayım dedim
Şu şekilde toparladım.. ve bu günlük pc de olan resimlerin sonuna geldik... Yeni güncelemeleri yakında yüklerim. Hayırlı ramazanlar, iyi forumlar. Sağlıcakla...
![]()
intercoolerın yanında radyatör ve yağ soğutucu var gibi sırada,
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
bu nasıl bir el emeğidir ya... saygı duymak lazım valla her yaptığınıza... elinize sağlık el becerileriniz üst seviyede.. ostim sanayi yazmışsınız ankarada mısınız acaba ? , bizimde bir elektrik tesisat işimiz varda![]()
![]()
Çıkar at acıları , Giy hadi cicileri ; Herşeyi unutturur Ankara Geceleri...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)