FIC te eksikler var demişsin. Gördüğün eksiklerden bahsedebilir misin ?
FIC te eksikler var demişsin. Gördüğün eksiklerden bahsedebilir misin ?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
1- Avans verememesi
2- Enjektör açılma süresi adında yazdıkları şeyin sadece ofset değeri ekliyor olması. Eğer eski enjektörün açılma zamanını girip onuda hesaba katmış olsaydı daha gerçekci olurdu
3- IAT correctionu olmaması
4- Oksijen sensörlerinin bağlantılarını düşünen adam V motoru düşünerek iki tane interface koymuş. Ancak avrupa arabaların 99 dan sonra üretilenlerinin hemen hemen hepsinde katalitik öncesi ve sonrası olarak iki tane sensör var. Ancak FIC ın software inde tek O2 haritası var. Dolayısı ile eğer öndeki sensörü manuple etmek için bir değişiklik yaptığında aynı rakamsal değişiklik arkadaki sensörüde etkiliyor. Oysa arkadakinde oransal olarak daha düşük değerde bir değişiklik yapmak istersen direnç değerini değiştirmen gerekiyor falan filan.. Pratik bir çözüm değil. Eğer software de iki ayrı interface için iki ayrı o2 map i olmuş olsa iş çok daha kolay olurdu.
5- Kalibrasyon yok alette.. En dandik LPG piggy backlerinde bile var ama sırf benzin için üretilmiş olan piggybacklerde yok..
6- Enjektör açılma zamanlamasını değiştiremiyorsun. Süresini değiştirebiliyorsun ancak açılma zamanlamasını değiştiremiyorsun. Oysa enjektör değiştirdiğinde açılma zamanıda değişiyor çoğu durumda. Bunu manuel oalrak set edebilmen lazım. Bahsettiğim response time değil. Enjektörün offset değeri değişince bunu ECU ya yada piggy back e tanımlamazsanız enjeksiyon zamanı asla %100 doğru olmaz.. Propagation delay olarak tanımlanır..
Daha birçok şey ekleyebilirim listeye.. Ama bu kadar para bu kadar FIC işte..![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Açıkcası ben FIC tan dolayı değil ama ilk kez takıyor olmamdan dolayı biraz zorluk çektim. Ama sağolsun Özgün her gerektiğinde destek verdiği için sorun haline dönüşmedi.. Gerçi ben hala mıncıklamaya devam ediyorum ama o benim rahatsızlığım
Bu arada yukarıda yazdıklarımın çoğunun bir çözümü yok. Ara çözümler uydurulabiliyor ama aslında çözümü yok.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
FIC ı söktüm bugün.. MS takacağım.. Herhalde 1-2 ayı falan bulur takmam.. O arada atmosferik devam..![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
elektronik destek sistemlerinden vazgectin ozaman abi?
Experience is what you get when you don't get what you want.
Fordda ESP ABS direk ECU kontrolündemi.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Öyle olacak zatende Mondeonun ECU su cins. Gaz kelebeği açık yada kapalı durumunda çalışıyor. Kalanında her işli yakıttan çözmüş amcalar. Eğer ESP ve TCS için yakıtı kontrol ediyorsa o zaman o iş yatar. Aksi halde kelebekten kontrol ediyorsa o zaman sorun yok demektir.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
FORD a has olduğunu sanmıyorum. Drive by wire olan arabaların çoğu benzer şekildedir muhtemelen. Yeni 130 hp Toyota Corolla/Avensis'lerde falan hiç gaz kelebeği yok mesela. Düşük devirden itibaren tork alabilmek ve bunu yaparken euro4 emisyonlarındıa karşılayabilmek için böyle işlere başvuruyorlar. Düşünmemişki Türkiyeden bir arızalı çıkar bu arabaya SC takar falan diye![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Benim kelebekte servo ile çalışıyorki. Bende de rölanti valfi yok. Arabada cruise ile giderken kelebek komple açık. MAP tan baktığımda 100-102 kpa falan basınç okuyorum. AFR 14.7.. Yarım gazı geçtikten sonra AFR ufak ufak düşmeye başlıyor. Tam gaz yaptığımda ise 12.5 te sabit kalıyor. Ama kelebeğin pozisyonu hiç değişmiyor.Hep açık.. OBD den kelebek pozisyonunada bakıyorum onda da 86-90arasında geziniyor. Muhtemelen gaz pedalı sensöründen aldığı veriye göre hızlanıyor kerata.. Ama eğer hızlanırken, yokuş çıkarken gaza insani ölçülerde basarsanız 14.7 AFR ile hızlanmaya çalışıyor.. E hali ile birz yavaş oluyor. Kısacası benim araba ile hızlanmak isteyenin tam gaz yapması lazım![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
benim araç ta 83% ü mü ne geçmiyor.
rolanti ayarını ayrı tutuyormuş beyin. 17% rolanti + 83% olarak görüyor. Asla 100 göremiyorsun logda vb...
Built to fall....
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)