Ayıp edüsün Serkanım bu neki :) İtb yi yapak sağlam bi ziyafet çekeriz:D
Printable View
Ayıp edüsün Serkanım bu neki :) İtb yi yapak sağlam bi ziyafet çekeriz:D
Şeref ustanın da bi mangal sözü var zaten sıra bladerkte :D
eyvallah mertcan inşallah çok keyifli olacak
teşekkür ederim bora yok base map aramıyodum sadece missing tooth arıyodumki çok da gerenk kalmadı benim uzantılar .msq
yok be çağrı sadece rs homurtusu :D
eyvallah abi keyifli bişey çıkıyo ortaya
ehehe yoo biz en yakın zamanda yola çıkıcaz :hahaha:
yarın yola çıkacak hale getiricem yavaştan turlamak lazım tabi yol durumuna göre
nan adama zorla baklava aldırdın bana da aynısının peşindesin biliyorum yemezler ahahaha
şaka bi yana white rs de garip bişey denedim şu an sadece 6 soket değişimiyle ister kendi beyniyle ister msle çalışabilecek bi kıvama geldi komik bişey oldu yani dynoda sadece soket değiştirip bifore after yapma olanağımız olacak hatta yolda :hahaha:
Eyvallah Erkut,şu soğuk günlerde beyin işinin aradan çıkması iyi olacak yoksa millet gazlarken ben bu işlerle uğraşıyo olsam gıskanırdım :D
Bizim proje itb siyle yüksek dereceli egzantriğiyle tam manasıyla bittiğinde pek örneği olmayan bir Rs olacak inşallah:)
abi ne zaman bitirmeyi planlıyorsun aracı( ki plan yapmamak en güzeli bitmiyor çünkü:D )
inşallah abi alakasız bi rs çıkacak meydana bu arada löbüton geri gelmiş :) dedim sonra buton geri gitmiş ne oluyo bu thanks butonuna :)
Kadir abi senin egzantrikleri hemen satabiliyorsan sat. Catcams' in 304-304 olanlarını biraz inceledim. Senin egzantriklerden %10 daha fazla lift duration var. Seninkiler 11.25mm ken bunlar 12.45mm e kadar çıkabiliyor. Yani yaklaşık %10 daha fazla güç alabiliriz şu anki setupından. O da nereden baksan 15-20hp demektir. Tabii mekanik iticiler ve Vanossuz kasnak ile. Bu arada senin yay ve şapkaları değişmişmiydik biz? Onların da değişmesi gerekiyor sanırsam.
İstersen hemen getirtebiliriz.
Tamam at bekliyorum.
masallah pek guzel, sonunda mars geldi :)
:icon_tup:şuayb abi kentcams'ten bişeyler alıcaksan banada haber verir misin..
Schumi White RS' in üzerindeki egzantrikler çok soft. Bu 304-304 açılı egzantrikler çok agresif. Bu egzantrikleri takınca sadece egzantrikle bitmiyor. VVT kasnak iptal ediliyor yerine malzeme olarak daha da güçlendirilmiş özel kasnak geliyor. Timing yapılıyor. Yay ve şapkalar değişiyor. Hidrolik iticiler yerine çok daha dayanıklı mekanik iticiler geliyor. Üstüne yazılımla avans veriliyor. Yani baya baya temel setup değişiyor arabadaki. Tüm bunların sonunda ITB' siz üzerine 15-20 hp rahat ekleyecektir :icon_tup: Boy olarak ne farkeder dersen bence temiz 3-4 boy oynatır.
ITB' ye gelince işin orası biraz karışık benim kafamda hala. Çünkü ITB ile ilgili çok söylenti var. Ayarı zor takması zor müdahelesi zor tutturması zor devamlılığı zor vs vs. Bence ITB' den şu yapılacak setup' ın üzerine 5 ila 10 hp arası bir güç ve düzgün bir güç eğrisi yakalanırsa şükretmek gerekir. Ben ITB' den öyle 20 hp 30 hp güçler beklemiyorum. Ama ses olarak arabaya çok farklı bir hava katacağına eminim ITB' nin.
Ne demişler kötüye razı gel, iyi çıkarsa bahtına :)
Güzel düşünceler ama bana göre yanlışlarınız var. Sakın yanlış anlamayın maksat beyin meltemi essin. :) Şimdi orada size gücü vericek tek parça egzantrik. Sonrasında VVT iptali olsun mekanik itici felan olsun hepsi 304 derece egzantriği takabilmeniz için size gereken diğer parçalar. Güç egzantrikten gelicek. Üzerindeki egzantriği tam olarak bilmiyorum ama 280 civarı ve 11 küsür liftli bir egzantrik hiçte soft bir egzantrik değil. Sadece 304 derece vahşi bir yarış egzantriği. Kaldıki 304 derece neredeyse bir tam tur kadar açık kalma demek. Bu kadar hava açlığını klasik plenium emme manifoldu ve tek kelebek ile doyuramazsınız. O yüzden ITB olmadan 304 derece egzantrik ile orjinal RS manifoldunu ne kadar polishlesenizde portlarıda büyütseniz tam verim vermiyecektir. Ayrıca 304 derece egzantrikte zaten ciddi bir overlap olucak. Ben sadece 2 örnek vermek istiyorum. Stok 137 hp üreten 206gti ile sadece itb ve eksoz ile 35 hp alınıyor. Headers yok. Kapak içi boş yani egzantriksiz ama piston ve kolu olan ve o saçma egzantrik ile 8000 devir dönen he birde headers olan 206gti ise 210 hp veriyor dynoda. Egzantrik yok gene. 304 derece illaki fark edicektir. Ama alt ve ortalardan götürdüğü kadar üstlere veremeyecektir ITB montajı olmadan. Ayrıca dediğim gibi eski egzantriği sök yeni egzantriği gerekli tüm parçaları ile tak timingi yazılımı yap üstüne 20 hp al biraz imkanlar dahilinde gözükmüyor. Çünkü şu anki egzantriğinizi stok egzantrik ile değiştirseniz en az 15 hp kaybınız olur ki bence bu kayıp 17-18 hp civarını bulur. Buda basit bir mantık ile motor içi forged toplanmış yazılımı felan yapılı sorunsuz Clio RS üstüne sadece 304 egzantrik ve yeni yazılım ile 35 hp gibi bir güç alınıyor gibi gözüküyor ki dediğim gibi tek kelebek ile böylesi bir fark çok zor. Belki saf alkol kullanılarak olabilir.
Şimdi sen hiç Clio modladın mı felan derseniz cevabım hayır ama motorlar benzer ve temel motor çalışma dinamikleri aynı. Ondan şeetim ben. Muhalefet olsun diye değil.
schumi güzel anlatmışsın ama itb takılacak zaten bu standalone sonrası ilk çalıştırma. ilk çalışma rahat olsun diye henüz sökülmedi emme duruyor. haklısın itb takılacak o manifoldla devam edilmeyecek projeye :)
ITB takılacağını zaten biliyorum ama Bora beyin ITB henüz takılmadan egzantrik ve muhtelif yan parçaların değişimi ve yazılım ile 20 hp alınabilir ön görüsü üzerine aklıma gelenleri yazdım sadece. Yoksa projeyi takip ediyorum. Ankara'da kendi Runner'larını dahi yaptılar.
Hayırlı olsun abi.
Allah ağız tadıyla bitirip, gazlamayı nasip etsin.
Tamamına katılıyorum,
Bora abi yanlış anlama da yazdıkların arasında bikaç eksiklik vardı, Schumi güzelce düzeltmiş, mekanik itici ve ayarlı timing kasnağı sadece egzantriği tam verimli kullanabilmek için sadece.
Bu arada olaya yorum yapabilmek için Clio modlamış olmaya gerek yok bence, tamamen mütevazilikten yazılmış bir cümle Schumi'ninki :)
Clio'da belli bi liftin üzerine çıkıldığında sadece belli bir markanın ürettiği piston kullanılması gerekiyordur, yoksa hakkıyla timing yapılamıyordur vs öyle spesifik şeyler olabilir, onu yalnızca yapan veya yapmaya ciddi niyetli ve araştırmacı arkadaşlar bilebilir. Türkiye'de de bilebilecek insan sayısı bi elin parmaklarını geçmez bence. Geri kalan kısım da her arabanın ortak düzeneği zaten. :)
bırakın şu hp muhabbetini :) beygirle araç yürüseydi ben 16 sec yapardım :) rs168 hpydi tüm bunlarla 170 kasarsak 171 olacak :hahaha: benim gözümde itb için yaklaşık 290 a 450 460 civarı bi egz tam uyumu egzdir tabi bu kişiden kişiye değişir bu arada gelelim şu çok korkulan itb konusuna
jj saxo itbli 13.8yaptı çok memnunüz jb 106ya yakında yapıcaz orsel 106ya yaptık yine harika verim aldık ae86lardan harika verim aldık bmwde uyguladık yine verim aldık alınamayan setup gelende düşük sıkıştırmada oldu yani itb, sonradan itb konularında nasıl davranmam gerektiğini biliyorum ne ayar ne rolanti hiçbir kısmı gözünü korkutmuyo itb ayarı basit ve keyifli aslında sadece unutmaman gereken şey 20 kpadan 60-80 kpaya ne an geldiğini anlamazsın eğer mape göre yazmak zorundaysan kpalar 10 20 30 40 diye artmaz 10 40 60 72 75 v.s. şeklinde artar ankarada 89 kpa da kalırsın deniz seviyesinde 107 112 falan görmüştüm yani korkulacak bişey değil eğer yönetim elinizdeyse bi de uzun yolda pek çekilmediği bi gerçek barometrik correction şart gerisi eğlence kısmı emin olun
son iki sayfayı okuyunca rs'e na yapılacağı henüz kararlaştırılmamış gibi bir izlenime kapıldım , yabancı dilim pek iyi değildir de :D
yani beyin alındı, mekanik itici olacak mı?
egz kaç derece olacak?
ya da belki de gixli bilgidir :D:D
İyi güzel yazmışsında Bora farklı bişey dememişki , hani deseki biz sadece ayarlı kasnak alacaz vvt iptal edecez vs haklısında ,adam zaten 304 egzantrik ile birlikte yapılması gerekenleri yazmış:) 304derece egzantrik takarsak şunları yapmamız lazım abi demiş:icon_tup:
Schumi aslında benzer şeyleri söylemişiz ama tek ayrıldığımız nokta 304-304 egzantriğin destekleyici komponentleri ile 20 hp ekstra güç verip vermemesi konusu. Bugün RS' in üzerindeki orjinal egzantrikler ile Engine Dynamics' in White RS üzerindeki egzantriği arasındaki lift değerleri de %10 civarı farklı. Sadece egzantriği değiştirerek alınan güç ve alınan boylar ortada. Bazen teoride kağıt üstünde hesaplar gerçekten tutmayabiliyor.
Bak mesela Kadir abinin eski RS' inde ibonun TIC RS' ine göre tek farkı yazılımla desteklenmiş egzantrikti ki tekrar söylüyorum sen ister kabul et ister etme ama lütfen şu foruma girip biraz oku anlarsın bahsettiğimiz egzantriklerin ne kadar soft cadde tipi egzantrikler olduğunu :) (ClioSport - Welcome to ClioSport.net) Bak arkadan basıp nasıl yakalayıp geçiyor;
Kaldı ki Colombo Bariani egzantrikli RS lerin hemen hemen hepsi ya standard beyinle ya da Wimmer ile yürüyordu. Wimmer o egzantriği destekleyecek bir yazılım da değildi. Stock yazılım hele hiç değildir. Yani o egzantrikler gerçekten senin bahsettiğin gibi agresif olsalar standart beyinde daha takılır takılmaz AFR yi rölanti valfini sapıttırır çok kısa zamanda da arabayı kırardı. Ama o egzantriklerle Kadir abi yarışlara bile katıldı ve kırmadan uzun süre bindi. Bir kere kırdı ama o başka bir sebeptendi. Ona rağmen C&B veya Engine Dynamics' in soft egzantrikleri ile net 15hp civarı güçler yay şapka iticiler kasnak değişmeden sadece egzantrik değişerek alınıyor. Zira bizim bahsettiğimiz egzantrikler Race yani yarış egzantrikleri. Ve yeni MS beyin ile biz o egzantrikle ne taklalar attırırz o araca sen düşün :) Yani olay sadece egzantriği taktım şak 20hp aldım değil. Egzantriği takıyorsun ve yanında o egzantrikten tam randıman alacağın birçok farklı komponenti de değiştiriyorsun. Artı beyinden kasnaklara müdahele ediyorsun.
Neyse inşallah olur da takılırsa farkı hep beraber görürüz.
yağlı iteceklerle takılan yüksekl liftli egzantriklerde genelen karsılasılan sorun lıftın ve tum egzantrk lobunun ıcıne yag dolan kendı kendını ayarlayan lifterin valvelere tamamen iletmemesidir bence o egzantrikten 300 küsürlü derecelere gecınce en büyük fark egzantrfn shoft olusu yada cadde tıpı olusundan degıl kapagın solıde donmesınden kaynaklı verim cogunlukla
Aslında konuyu uzatmak istemiyordum ama buralara kadar geldi. Şimdi bu C&B yada ED egzantrikler net 15 hp veriyor. Bunu söküp dolu kapak ile 304 derece takınca üstüne 20 daha yani stok egzantriklere göre 35 hp mi veriyor Clio'da. Birde okumayı severim ama direk forumun linkini vermişsin. Eğer aklında bir konu varsa o forumda egzantrik karşılaştırmaları için seve seve bakarım. :) Ben daha birşey sormayacağım proje konusu çok karışıyor sonra.
Ta kendisi. Dolu kapak dediğinde ne kastettiğine de bağlı. Kapağın altında neler olduğu ile de çok orantılı.
Örneğin şöyle bir karşılaştırma yaparsam bu seni eminim şaşırtmaz. Zır stock bi RS ile CAI ve egzozlu RS arasında 15 ila 20 hp oynuyor dynoda. Bunlar bizzat ölçülmüş kanıtlanmış değerler. Bugün stok ama çok sağlıklı bir RS dynoda fabrika çıkışı kıçını yırtsa 168-169 hp ler veriyor krankta. Bahsettiğim cai ve egzoz ikilisi ile bu değer 175hp lere kadar birden fırlayıveriyor. Bunun üzerine egzantrik değişimi, yazılım ve sadece kelebek ve plenham port poliş uygulaması ile 190 hp leri çok rahat yakalayıveriyor. Üstüne piston da yaptığın zaman White RS gibi 215hp leri görebiliyorsun Ankara gibi basınç farklılığı anormal olan bir yerde. Yani aslında stock egzantrik ile çok agresif bir egzantrik arasında alınan 15-20 hp lik güç farkları çok da abartı farklar değil. Haa bunun üstüne ITB yaparsan iş hepten karışıyor da o konumuz dışında :)
Bu arada senin yazdıklarına da katılıyorum sakın yanlış anlama. 304-304 egzantriği o plenham destekler mi? ITB kadar olmasa da kısmen evet destekler çünkü Kaan o kapağı ve kelebeği son haddine kadar işledi. Stock emme zaten çok kötü RS' in. Belki görüp görebileceğin en kötü emme ve port işçiliği diyebilirsin RS' tekilere. O yüzden İngilterede adamlar sadece kelebek, plenham ve portları işleyerek yazılım desteği ile 10 ila 12 hp güç artışını taahhüt ediyorlar. Sen anla artık işlenmemiş kapağın nekadar rezil olduğunu :) Onun da sebepleri belli de burda konuyu karıştırmayalım daha fazla. Zaten burada seninle inatlaşma veya yanlış anlaşılma durumlarım asla olamaz. Keşke forumda hep böyle seviyeli ve teknik düzeyde fikir alışverişi olsa da biz de keyifle okusak ve dahil olsak :)
Estağfurullah ne demek. Umarım 304 ve mekanik iticilere geçiş yaparsınız. Hem o rolantideki pıtı pıtı sesi duyarız hemde ITB öncesi yüksek sıkıştırma ile beraber verimini hep beraber görürüz.
Alın size butun detayları
5502428: These are a very good fast road cam which will work with the standard ecu. We would recommend the ecu is mapped once the cams are fitted and gains of 10-12bhp can usually be seen once the ecu is mapped. The idle speed is also very smooth with these cams. Will work with the standard hydraulic followers and valve springs.
5502421: These are the next step up from the 428 cams and they will work with the standard ecu with specialist mapping. Power gains are slightly higher at 12-15bhp and the idle speed will not be quite as smooth as that on the standard or 428 cams. Will work with the standard hydraulic followers and valve springs.
5502420: This is the Renault Sport Group N profile and they are machined to the maximum limits allowed. Will work with the standard hydraulic followers and valve springs.
5502422: These cams will require an aftermarket ecu solution as the standard ecu will not be able to run them. Will work with standard hydraulic followers but uprated valve springs required.
5502423: These are the cams we have used to great effect in the race engine we have built for a customer's rally car, more details of which you can see here: K-Tec Racing - Renault Tuning Styling Motorsport Specialists they will work with the standard hydraulic followers but will require uprated valve springs.
5502551, 5502552, 5502553: High performance cams aimed at race engines. Ideally need solid lifters and uprated valve springs.
@the courtesy of K Tec Racing!
Kadir sen ya 22 ya da 23 alacaksın, sitesinden siparisi ver :)
vay be ne gunlermişti:D anılarım depreşti:D
ama bora abi dıp not olsun sadece egzantrık farkı degıldı o fark. kadır abıde komple super sprınt egzoz vardı bende orjınal egzoz boruları vardı.aradakı farkı bılırsın az cok:D
ayrıca aynı RS baturalp deyken kafa kafaya gıtmışliğimiz var :)
neyse işin özü bende şuayb gibi düşünüyorum egzantrıgın bu guc ustune 20 hp vermesi cok zor.
en kotu ıhtımal 10hp egzantrık verse 10 hp de tırotıldan alsa bıle bence cok cok başarılı bır araç olur. ha bunun ustu olursa ne ala ,tadından yenmez:)
kadir abi egz değişicekse kapağı tekrardan elden geçirmem lazım o zamanki speclere göre yapılmıştı yine sökücen kapağı malesef..
heheh:D hocam eğer bu egz ler için yani 300 derece civarı ve yüksek lift değeri için konuşacak olursak kapak emme portlarındaki türbülansı eggellemek için steep slope çalışması yapmamız gerekiyo kapağa.Bu işlemi ne kadar başarıyla gerçekleştirirsek bu egzler bu kapakta o kadar verimli çalışır eğer kapağın şu haliyle çalışıcak olursa bu yüksek dereceli egzantirkler üst devirlerdeki türbülans hey yavrum hey ne kadar türbülans o kadar avanas kaybı devire bakarsın dönsün diye beklersin hele üst viteslerde 5 te biter araba..onun için söledim hocam haksızmıyım :D
JapanTuner (100%) = İşçilik 50% + Müşteri memnuniyeti 50% + Türkçe 0%
:D :D :D