User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
96 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: BMW E36 328i + GT3586 Turbo Project

  1. #39
    aodabasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cankoo geliyorum az kaldı photoday yapıp canlandırcaz ortalığı

  2. #40
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aodabasi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cankoo geliyorum az kaldı photoday yapıp canlandırcaz ortalığı
    Lan reklam yapıp durma geliceksen gel iki poz foto çekicez bi çekemedik ya

  3. #41
    aodabasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dekanla bi konuşurum kanka senin için

  4. #42
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam sana izninle birkaç sorum var ;
    B28 kelebekle orjinal kelebeğin ölçüleri arasında ne kadar fark var?
    birde emme manifoltun nedir? 325in manifoltumu?
    kol-krank ne kullanıyorsun? pistonu 86 ya honlayınca conta ne kullandın?
    yağ soğutucusunu OEM ile hallettim yazmıştın önceki bir postta , ne kullandın oem?
    (bende e36 320 kullanıcısıyımda merak ediyorum arabanı çok)
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  5. #43
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam sana izninle birkaç sorum var ;
    B28 kelebekle orjinal kelebeğin ölçüleri arasında ne kadar fark var?
    birde emme manifoltun nedir? 325in manifoltumu?
    kol-krank ne kullanıyorsun? pistonu 86 ya honlayınca conta ne kullandın?
    yağ soğutucusunu OEM ile hallettim yazmıştın önceki bir postta , ne kullandın oem?
    (bende e36 320 kullanıcısıyımda merak ediyorum arabanı çok)
    Öncelikle projeye başlayalı 1 seneden fazla olduğu için nümerikte hata ihtimali olabilir ama aklımda kaldığı kadarı ile sizi bilgilendireyim.

    * B20 kelebeği 60lık bizim taktığımız 78.
    * Evet emme manifoldumuz B25
    * Kullandığımız egzantrikler 286lık M3'ün.
    * Kullandığımız krank M3 krangı.
    * Conta 2mm çelikten custom kesim olarak yapıldı.
    * Yağ soğutma 4.4 X5'in sistemi. Bikaç kesme biçme işlemi ve custom parça kullanımı ile sıkıntısız kullanabiliyoruz.

    Tabi stock bir 320i için soruyorsan bu kadar teferruata ihtiyacın kalmıyor. Parça listesinde yazdığım gibi aracın ana bloğundan başka 320i motor parçası yok. Gömleklerden tutun motor kulaklarına en ufak civatalar dahil değişti. 2.8 Stroker düşünüyorsan daha basit bir spec yeterli oluyor zaten. Turbo için dersende stock internale GT28le 0.7 barlarda basıp 250lerde güçler alınabiliyor. Ne kadar zor, yorucu, bazen pişmanlık verici ama gaza bastığında hepsini unutturan bir zevk olduğunu anlatamam. Başka sormak istediğin bir husus varsa yardımcı olabilirim..

  6. #44
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cevapların için cok tesekkur ederim
    86 ya honlarken bir sıkıntı yaşamadın , 286 lığın krankı kullandın , kollar nedir? daha doğrusu hacimin şu anda nedir?
    birde ana yataları OEM mi?
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  7. #45
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hesap basit aslında. Matemetiksel olarak hacim hesabı pi/4 x r2 x h

    (pi:3,14 r: piston çapı h:krang mesafesi-(krangla oynandı )

    hesap: pi/4 x (r2 x h) =3,14/4 x (86x86x89) = 517cc silindir başı hacim

    517 x 6 =3102cc yaklaşık ortalama değer

    turbo pistonunun 4.5mm derinliğinide hacime katarsak hacim biraz daha artacaktır.

    kolları piston pim genişliğine göre şeçtim.

    yataklar kızıl yatak..

  8. #46
    LAST_ZZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Zonguldak
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben emme manıfoldunu merak ettım , after market emme manıfoldu mu kullandınız yoksa custom mı yaptınız?gule gule kullanın...

  9. #47
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle araç çok güzel olmuş. Kazasız belasız.

    Sorum şu; Blok ve öteki parçaları(altın ve metalik renk olanlar) da mı elektrostatik boyayla boyattınız?

    Teşekkürler.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  10. #48

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun..

  11. #49
    EkHatch
    Misafir
    bmw forumundada görmüştüm aracınızı aldığınızda paylaşmıştınız baya bir uyguna aldığınızı söylemiştiniz hatta, araç modifikasyonunun buralara kadar gelmesi gerçekten sevindirici

  12. #50
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LAST_ZZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben emme manıfoldunu merak ettım , after market emme manıfoldu mu kullandınız yoksa custom mı yaptınız?gule gule kullanın...
    Öncelikle teşekkürler. Evet manifoldu kendimiz custom olarak yaptık.

    Alıntı Kingpin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle araç çok güzel olmuş. Kazasız belasız.

    Sorum şu; Blok ve öteki parçaları(altın ve metalik renk olanlar) da mı elektrostatik boyayla boyattınız?

    Teşekkürler.
    Evet elektrostatik boya kullandık. Yüksek sıcaklıklarda boyanın aşınmaması için en ideal yöntem.

    Alıntı Yahyaaa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun..
    Teşekkürler

    Alıntı EkHatch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bmw forumundada görmüştüm aracınızı aldığınızda paylaşmıştınız baya bir uyguna aldığınızı söylemiştiniz hatta, araç modifikasyonunun buralara kadar gelmesi gerçekten sevindirici
    Yaptığımız işin beğenilmesi de bizim için gerçekten sevindirici Teşekkürler.

  13. #51
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Proje çok güzel. Ayrıca çok bilinçli ilerliyor gördüğüm kadarıyla. Her adım hesaplanarak, planlı bir şekilde atılıyor. Elinize sağlık. İnşallah umduğunuz sonuçları sorunsuzca alırsınız.

    BMW bilgim zayıftır. Ben m50 döküm, m52 alüminyum blok diye biliyordum, yanlış biliyormuşum. Hatta turbolamak için m50 uygun, m52 uygun değil deniyordu sanırım. Hangileri alüminyum? E34, E39 ve E46'da döküm bloğa sahip en yüksek model hangi motoru alabiliriz? Veya şöyle sorayım; yine bu kasalarda turbolanabilecek dayanıklı döküm motor en yüksek model olarak hangisinde var?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #52
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Proje çok güzel. Ayrıca çok bilinçli ilerliyor gördüğüm kadarıyla. Her adım hesaplanarak, planlı bir şekilde atılıyor. Elinize sağlık. İnşallah umduğunuz sonuçları sorunsuzca alırsınız.

    BMW bilgim zayıftır. Ben m50 döküm, m52 alüminyum blok diye biliyordum, yanlış biliyormuşum. Hatta turbolamak için m50 uygun, m52 uygun değil deniyordu sanırım. Hangileri alüminyum? E34, E39 ve E46'da döküm bloğa sahip en yüksek model hangi motoru alabiliriz? Veya şöyle sorayım; yine bu kasalarda turbolanabilecek dayanıklı döküm motor en yüksek model olarak hangisinde var?
    Öncelikle güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. Elimizden geldiğince keyifle binmelik bir proje yapıyoruz İnşallah sizlerinde hoşuna gidecek bir sonuca ulaşacağız.
    Yetişirse Mayıs'ta Konya'da deneme şansı bulacağız. Dediğim gibi onu geçeyim bunu ezeyim derdimiz olmadığından eğlenerek ilerliyoruz

    Bmw konusuna gelirsek; öncelikle bildiğiniz yanlış değil,doğrudur, M50 blok döküm, M52 blok alüminyum alaşımlıdır. Turbolamak içinde biçilmiş kaftandır M50. Döküm olduğu için hem daha dayanıklı hemde aşırı besleme için daha çok tercih edilen bloktur. Verimlilik olarak Vanos'un etkiside büyüktür. İşinizi kolaylaştırmak için Vanossuz M50 (bulabilirseniz) hiç ses çıkartmadan doğru internalle 2.5 barları görebiliyorsunuz. Şayet Single Vanos ise Vanos Remover kitlerle vanosunuzu iptal edebilirsiniz. Fakat orijinal Vanossuz verimliliği alamıyorsunuz ve çift Vanosada uygulayamıyorsunuz. Daha doğrusu masrafınız artıyor.

    M50'yi sadece 1991-1994 arası 6 silindirli E34 5 Serisinde, 1991-1994 Sedan E36 3 Serisi ve 1991-1994 E36 Coupé 3 serisinde bulabilirsiniz. Her üç modelinde 1991 ve 1992 harici yıllarda üretilenleri Single Vanos M50'dir. E39 ve E46'da M50 Motor tipine rastlanmaz.

    Vel hasılı kelam ; Eğer böyle bir niyetiniz varsa (en yenisi) 1994 M50 E36 Coupé sizin için aranan kandır

    Not ; Motor kodlarınıda yazayım hatta

    M50 > Non-Vanos (Döküm)
    M50TU > Single Vanos (Döküm)
    M52 > Single Vanos (Alüminyum)
    M52TU > Double Vanos (Alüminyum)
    M54 > Double Vanos (Alüminyum)

  15. #53
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @OMTech;

    Ayrıntılı cevabınız için çok teşekkürler. Kafamda birçok nokta netleşti.

    Yalnız ben bu başlığın ilk mesajında elinizdeki bloğun m52 olduğunu yazdığınızı gördüm. Ama resimlerden ve honlarken döküm olduğunu yazmışsınız. Kafa karışıklığımın da asıl sebebi buydu. Sizdeki m52 döküm mü? Yoksa orjinal m52 blok m50 ile değiştirildi mi?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #54
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @OMTech;

    Ayrıntılı cevabınız için çok teşekkürler. Kafamda birçok nokta netleşti.

    Yalnız ben bu başlığın ilk mesajında elinizdeki bloğun m52 olduğunu yazdığınızı gördüm. Ama resimlerden ve honlarken döküm olduğunu yazmışsınız. Kafa karışıklığımın da asıl sebebi buydu. Sizdeki m52 döküm mü? Yoksa orjinal m52 blok m50 ile değiştirildi mi?
    Kusuruma bakmayın, aceleden dolayı yazım hatası olmuş. Şuan düzelttim onuda zaten. Elimizdeki blok aldığımızda da M50 idi halen M50 Hiçbir koşul ve şekilde döküm M52 bulunmamaktadır, hepsi alüminyumdur BMW yada bu proje ile ilgili kafanızı karıştıran başka bir şey varsa onlara açıklık getireyim.. Sıralı 6 dünyasını birine daha sevdirirsek ne mutlu bize..

  17. #55
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize emeğinize sağlık, projenizi yakından takip edicem. Turbo projemde örnek modelim olucaksınız, 320 coupe bakıyorum bende.

  18. #56
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin iyi çalışmalar. Aracın yapım aşamalarında yaklaşık 2 ay Antalyadaydım.Benim aracımda aynı garaj arp garajda yapıldı ve bir ustanın azizliğine uğrayıp hüsran yaşadık. Onca emekte parada boşa gitti ve satmak zorunda kaldım. Yapanı da uğraşanı da a'dan z'ye biliyorum ama sizle tanışmadım sanırım. Ya da araç proje aşamasındayken el değiştirdi. Bildiğim kadarıyla 2010 yılı Eylül ayı civarında başlandı. Ha bitti ha bitecek derken 1.5 sene geçti. Ne zaman sonuçlanacak acaba ?
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  19. #57
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SEN BENİ TANIRSIN CEM KARDEŞ.. Malesef araba el değiştirmedi. Hala bende. Sen Alinin azizliğine uğradın benim gibi. Ben şuan ankarada yetkili servis işletmekteyim. Ve yine malesef eylül 2010 da alındı dediğin arabaya toplamda 24.000TL nakit para harcadım. Kazanıp harcamaya çalışıyorum yani. Ne hazır para nede baba parası ile değil. biterse gelip ankarada misafirimiz olup görebilirsin yada sağlam yürüyen bir araban olursa sen beni davet et ben geleyim misafir olarak. slm Gökhan.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •