User Tag List

Sayfa 2/6 İlkİlk 1234 ... SonSon
112 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Itb & Ecu & High Comp. & Saxo Vts

  1. #20
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Saxo 106 için Arp saplama mevcut değil diye biliyorum, hatta Ahmet (vts_power)bizzat aramış bulamamış,gerçi Başka bir şekilde çözdü kendi arabasını

    Zaten sıkıntıda saplama değilmiş

    Benim aldığım 2.4 kg olan fidanza tek parça olarak geliyor, fakat üzerine orjinal volanın en dışındaki dişli geçme olarak takılıyor, böyle oluncada 2 parça haline gelen volan yüksek devirde balans yapıyor, şanzuman kovanı dar geliyor
    Yurtdışında da milletin başına gelmiş, demekki sorun bizde değil
    İngiliz abiler de tek parçadan oluşan, fidanzadan daha hafifini üretmişler, biz şimdilik orjinalini geri taktık, ileride ingiliz malını almayı düşünüyorum.
    Arabayı hafifletelim derken çoğunlukla arkadan kilo kaybettik, bu kez de virajlarda arkadan kaymaya başladı. Amortisörleri değiştirisek düzelebilir diye düşünüp Sarı Koni taktık, nispeten düzeldi gibi.
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  2. #21
    kop42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Dikmen
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fidanza volanı bende kullanıyorum.dısandakı gecme olarak marş dıslısını gecırıyorsun

    bendede su sekılde sorun olmustu volan okuyucunun dişlisini fıdanza uretırken 11 diş kacık olarak ayarlayıp yollamıs bızde burda duzelttık fakat balans problemını ben yasamadım herhangı bı ses vs gelmedı ust devırlerdede herhangı bı sıkıntı yasamadım.

    volanın balans yaptıgını nasıl farkedemenız? ses veya vıbrasyon seklınde herhangı bı tıtreme felan yapmadımı?
    et giren yere dert girmez.

  3. #22
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam da şu sıralar aklımdan geçen bir projeyken ilaç gibi gelir bana. tamamen bitti mi şu anda araç ? ne kadar güç hedefliyorsunuz ? aynı proje itb'siz olsa ne kadar güç alabiliriz sizce ? biraz da hafifletme var sanırım araçta. kaç kg söktünüz veya şu andaki hali kaç kg ? teşekkür ederim şimdiden maşallah araca.
    Şu an için en hafif halimiz 840 kg geldi,
    Günlük kullandığım halini tarttığımda paylaşırım...

    Bu işlerde proje hiç bir zaman tam olarak bitmiyormuş onu anladım
    Güç olarak hedefimiz elimizdeki setup ile en iyisini almak, Aldığımız gücü yere verebilmek, atmosferikte en hızlı olmak. Bu setupla maksimum verimi aldığımızda tatmin olmazsak daha farklı kombinasyonlar deniyebiliriz.
    Buda maddi ve manevi güce bağlı tabiki
    En Hızlı olurmuyuz olmazmıyız zaman göstericek, şu anda olmadığımız ortada.

    Fakat Erkut her ayar yaptığında biraz daha hızlandığımız kesin.
    O da bende arabaya alıştıkça hızlanıyoruz gibi.
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  4. #23
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kop42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fidanza volanı bende kullanıyorum.dısandakı gecme olarak marş dıslısını gecırıyorsun

    bendede su sekılde sorun olmustu volan okuyucunun dişlisini fıdanza uretırken 11 diş kacık olarak ayarlayıp yollamıs bızde burda duzelttık fakat balans problemını ben yasamadım herhangı bı ses vs gelmedı ust devırlerdede herhangı bı sıkıntı yasamadım.

    volanın balans yaptıgını nasıl farkedemenız? ses veya vıbrasyon seklınde herhangı bı tıtreme felan yapmadımı?
    fidanzanında suçu değil belki, onlarca değişken var, üretim hatasıdır, kargoda bozulmuştur, tee amerikadan geliyor sonuçta, takan tornacı bozmuştur,bir çok şey olmuş olabilir belkide, umarım siz sıkıntısız kullanırsınız
    Daha önce orjinal baskımız kopmuştu, bizde hazır açılmışken bronz balata taktık, Bronzda kavrama esnasında bir vibrasyon yapıyor, ama devirli kullanımda ben bir sıkıntı hissedememiştim aniden oluverdi.
    Açıkçası hasar oluştuğunda arabayı ben sürmüyordum, arkadaşım kullanıyordu, ne desemde yalan
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  5. #24
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında volan saplamalarının aluminyum hafif volanlarda gözükmesi çok sık rastlanan birşey. Krankın volanın ve baskının hepsi farklı malzemede farklı ısınma soğuma direnimleri var. Ayrıca o saplamalar genelde daha sert oluyor. Titreşimden ve sıcaklıktan gevşeme yada kesme yapabiliyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #25
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ** Güncelleme :

    Motorun çalışmasında bir tekleme gördük, segman kırılmış falan filan derken motorumuzu açtık baktık, en ufak bir sıkıntı göremedi mete ustamız, bedavaya açmış olduk kapağı , ama içimiz rahat etti
    Hazır araba ustadayken şanzuman oranlarını bir miktar daha kısaltalım dedim, 13-61 ayna mahruti ile değiştirdik.
    İş dolayısı ile erzurumdayım şu anda, konyada sezonun son yarışı olduğunu haberi gelince atladık ankaraya, oradan arabamızı alıp erkutun sohc'un peşine takılıp konya yolunu tuttuk.
    ilk katıldığım akhisar draglarına göre daha hafif, daha kısa şanzuman oranlı, slick lastikli, daha sıkı tune edilmiş ve şöförü daha çok tecrübe kazanmış hali ile seelingde 14.085 sn. ile 3. sınıf ta (14-15 sn.) en iyi süreyi yapıp direk finale kaldık.
    Direk finale kalınca süremizi iyileştirmek için ne yazıkki finale kadar beklemek zorunda kaldım, o da geceye kaldı, organizatörlerin ricası ile tek kalkış yapıldı, finishi rakibim ile burun buruna geçip 0.064 sn farklı ikinci oldum.
    Saxo ilk yarışına göre hızlanmış, daha da hızlanacağına inanıyorum
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  7. #26
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ciddi ciddi nazminin arabada uyuyakaldım ya da bayıldım hatırlamıyorum ankara girişi gözümü açtım
    sanırım doğru yoldayız 15.101 den 14.085 e 16 sında konyada daha aşağısını yapabileceğimize eminim pampa
    ECUTECH İstanbul

  8. #27
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncelleme : (Zam değil Heyecan yapmayın)
    16.10.2011 tarihli Konya yarışında 14-15 saniye grubu olan ve türkiyedeki en hızlı atmosferik arabaların olduğu grupta kıl tüy farkı ile de olsa birinci olduk.
    13.824 sn. ile bu senenin en hızlı zamanını yaptık kendi kategorimizde.

    Seelinglerde en iyi zamanları ankara ekibi olarak yapınca 1.sefa,2.ben 3.kadir,4.erkutve pilotu utku akşama kadar soğukta bekledik
    Eleme sisteminde sıra bize yaklaştıkça rekabette iyice kızıştı, white rs ve 28 ac 13lü saniyeler çıkarmaya başladı, o sırada sohc dan rekor beklerken akis şanzuman arızası yaşadı, karanlığa kalmamış olsak servis isteyip tamir edebilirdik belkide ama kısmet değilmiş.
    White rs le 3 kalkış yaptık, hiç birinde starta dönene kadar kimin geçtiğini anlayamadım, burun buruna, kafa kafaya geçtik adeta, çok zevkliydi, kadir'e teşekkürler buradan.
    Finalde Sefanın bmw si ile kalkışlarımızda kafa kafaya bitti, ama arabasının çok güçlü olduğunu hissettim, 3. vitesleri kaçırmasaydı, 1. Sefa olmuştu
    Sonuçta Saxo hızlanmaya devam ediyor
    Önümüzdeki sene setupımızda değişiklikler planlıyoruz, bir miktar daha hafifleyebilir, tutunması üzerinde durabiliriz, itb'nin ve beyinin hakkını vermeye başlamalıyız.Tabi bu iyileştirmeleri yaparken sağı solu kırılacaktır, Yeterince test yapmamız gerekecektir.
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  9. #28
    mad_max1978 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. olmanıza yürekten sevindim.merak ettiğim 13/61 mi vardı aracınızda konyada yarışırken?

  10. #29
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğru 13/61 kullanıyoruz şu an
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  11. #30
    sefa325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KingoAtmo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güncelleme : (Zam değil Heyecan yapmayın)
    16.10.2011 tarihli Konya yarışında 14-15 saniye grubu olan ve türkiyedeki en hızlı atmosferik arabaların olduğu grupta kıl tüy farkı ile de olsa birinci olduk.
    13.824 sn. ile bu senenin en hızlı zamanını yaptık kendi kategorimizde.

    Seelinglerde en iyi zamanları ankara ekibi olarak yapınca 1.sefa,2.ben 3.kadir,4.erkutve pilotu utku akşama kadar soğukta bekledik
    Eleme sisteminde sıra bize yaklaştıkça rekabette iyice kızıştı, white rs ve 28 ac 13lü saniyeler çıkarmaya başladı, o sırada sohc dan rekor beklerken akis şanzuman arızası yaşadı, karanlığa kalmamış olsak servis isteyip tamir edebilirdik belkide ama kısmet değilmiş.
    White rs le 3 kalkış yaptık, hiç birinde starta dönene kadar kimin geçtiğini anlayamadım, burun buruna, kafa kafaya geçtik adeta, çok zevkliydi, kadir'e teşekkürler buradan.
    Finalde Sefanın bmw si ile kalkışlarımızda kafa kafaya bitti, ama arabasının çok güçlü olduğunu hissettim, 3. vitesleri kaçırmasaydı, 1. Sefa olmuştu
    Sonuçta Saxo hızlanmaya devam ediyor
    Önümüzdeki sene setupımızda değişiklikler planlıyoruz, bir miktar daha hafifleyebilir, tutunması üzerinde durabiliriz, itb'nin ve beyinin hakkını vermeye başlamalıyız.Tabi bu iyileştirmeleri yaparken sağı solu kırılacaktır, Yeterince test yapmamız gerekecektir.
    Motor Hacımıme Gore Benı En Çok Zorlayan Sen oldun Şuana Kadar Nazmi Abicim Maşallah Çok Zevkli Bi Yarıştı Her Seferınde Geceye Kalsakda Keyıflıydı 1.ciliği Hakettin Sonuna Kadar

  12. #31

    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    AnTaLya & İsTanbuL
    Mesaj
    3.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KingoAtmo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru 13/61 kullanıyoruz şu an
    13/61 mete usta nın vaz geçilmezi dir banada mete usta göndermişti çok memnun kaldım harika şanzuman oranıdır sadce biraz alışmak gerekiyor başarılarınızın devamını diliyorum
    tutunmak için ne marka lastik kullanıyorsunuz
    Dr.Ecu AntaLya

  13. #32

    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    AnTaLya & İsTanbuL
    Mesaj
    3.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abicim Elimde harika durumda Drag lastiği var

    Brigston Potenza 13/50/185 veya 195 taban olması lazım
    4 tane orginal saxo jantından 2 adet jant yapılmış müthiş derece hafif ve çok iyi durumda lastikler

    düşünürseniz 0536 591 45 15
    Dr.Ecu AntaLya

  14. #33
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dragda 13" yokohama advan semi slick lastik kullanıyorum, çünkü başka seçenek bulamamıştım, Günlük kullanımda michelin energy saver 185-55-14 kullanıyorum.
    Elinizdeki lastiklerle ilgilenebilecek arkadaşlara haber vericem, teşekkürler...
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  15. #34
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KSK-VTEC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Masallah araban çok güzel olmuş

    Nedir şu siz 106 ve saxo cuların baskı ve volandan çektiği yokmu bunların sağlamları turbo saxo ahmet bi ara sürekli volanttı dağıtıyordu
    genelde bronz balata takınca volanı dagıtıyor parcaladıgım 2. volanda anladım .) oem balata fıdanza volan spec varsın kacırsn .)
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  16. #35
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka koltukların ve stepnenin iptalinden sonra araba bana biraz dengesizleşmiş gibi hissettirmeye başlamıştı. Orjinal amortisörleri Koni marka sertlik ayarlı olanlarla değiştirmeye karar verdik, Önlere de Eibach prokit helezonları taktık.







    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  17. #36
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun Koni ilaç gibi dir 106 ımda vardı hey gidi seneler hey
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  18. #37
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nazmi motorda bir değişikli varmı ?
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  19. #38
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nazmi motorda bir değişikli varmı ?
    Motor revizyonu bitmeden paylaşmayacaktım ama madem sordunuz
    Saxomuz bu sezonun son yarışında --13.824-- yaparak beklentilerimizi karşıladı sayılır. Aslında bu haliyle biraz daha ileri götürebilirdik belki ama arabayı geliştirmeye çalışırken harcıyacağımız benzin ve para yerine yeni setupa karar verdik. Arabanın yeni setupına "Saxo l'évolution-2" ismini verdim gitti.
    Daha yüksek dereceli egzantirik mili ve ona uygun mekanik itici sipariş ettik.
    Marka olarak değişik bir şey olsun istedim ve newman almaya karar verdim.
    Parçalar kısa sürede elimize ulaştı.





    Parçalar elimize ulaştı ama ben bir türlü cesaret edip başlıyamıyordum çünkü iticiler şim denen parçalarla takılması gerekiyor, buda Türkiye de rektefiyecilerin hergün yaptığı iş değilmiş...
    Gücümüzü toplayıp kapağımız sökülüp egzantrikler yerine takıldığında, turlarını tam tamamlayamadıklarını gördük, kapakta tadilat gerekiyormuş.
    Şu an kapakçımız gerekli işlemleri yapıyor ve bizim şim bulabilmemizi bekliyor..
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •