Mantık çok basit , şöyle anlatayım,
Araç lifte aldıgında evet dedigin dogru
yay boşta duruyor senin kafanı o karıştırıyor sanırım.Amortisörün üstünü sabit olarak düşün o yayın üzerinde bir parçası var ve amortisörler ,bilirsin amortsörü sök eline al üstüne bastırdıgında içine girer çubugu. Esneme buradan gercekleştirir.Üstünü anladın sanırım üst sabit.aşşagıya aldıkca ayar yerinden şekildeki gibi yayı,üst de gelir iner aşşagı .Altında ise aynı aşşagıdaki resim gibi ayar yeri bulunmakta.bu ayar yerini ne kadar aşşagıya alırsan araba o kadar alçalır.Üst sabit,
yay daha aşşada aracın agırlıgı üstüne binince araç alçalmış oldu.Resim olarak amortisörle beraber aynen böyle duruyor,
yay burdaki gibi boşlukta oldugu için ayarını yapıyorsun,
Sonuç olarak normal
coilover amortisörler ile çalışma prensibi tamamen aynı.Fakat bunun yayı kısa ve lifte aldıgında
yay boşta duruyor.Bunun çalışma prensibi aracın agırlıgı ile oluyor.Arac agırlıgı binince görüntü normal
coilover tamamen.
