User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kaskodan onarım ve servisin uyanıklığı hakkında

  1. #1
    CmrHun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Kaskodan onarım ve servisin uyanıklığı hakkında

    Merhaba,

    Muhtemelen yarın servisle ve kaskoyla sorun yaşayacağım bu sebeple konu hakkında fikirlerinizi almak istedim. Düşünce ve tecrübelerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Ufak bir kaza sonucu aracım önden darbe aldı. Ön tampon ve kaputta hasar mevcut. Kaput aluminyum olduğu için direk değişim verdi eksper. Tampona ise autokingde onarım.

    Tampon bence onarılabilir değildi ve değiştirilmesi gerekiyordu ancak autoking toparlamış. İşçilikten memnun kalmadım. Fotoğraflardan görüleceği üzere özellikle farların altındaki lastikler kaydırılmış ve boya siyah lastiğe taşmış. Bu haliyle farların tam altına gelmiyor hafif kayık. Çıkarmaya çalışılırsa altındaki boyayı da kaldıracak gibi duruyor. Bu sebeple tamponun sıfırıyla değişimini talep edeceğim (?).

    Bu da onarılmış hali
    Büyük fotoğraf için link: Foto1Foto2



    Kaputa gelirsek bu konuda servisin savunulacak tarafı yok. Eksper değişim verdi ancak kaportadakiler benim araçtan çıkanla başka kaputu kaynatıp güzelce takmışlar. Oldukça özenli çalışmışlar ama yemezler şekerim Bu şekilde teslim etmeye kalktılar almadım. Yarın gidip çözüme ulaşmak için konuşacağım.

    Benim hasar alan kaput: Tıkla
    Değişimden gelen sıfır parça diye ittirmek istedikleri :Tıkla

    Zaten kaput konusunda söyleyebileceğim pek bir şey yok. Sıfır boyasız parçayı görüp yanımda boyatmadan almam artık. Tamponda ise gönlüm sıfırından yana. Yapamamışlar. Görüşlerinizi paylaşırsanız benim için epey faydalı olacaktır.
    Teşekkürler.

  2. #2
    cagri-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun, İlk konuya birşey diyemiyorum eksper ile baya tartısman gerekıcek gıbı gozukuyor ancak dıgerıne eksper degısım verdıde böyle yaptılarsa haklısın gıt at kaputu tepın uzerınde sıfırını verıcekler onlara ne oluyor sıgorta onlara sıfırının parasını verıyor sonucta.

    Bu arada arac vectra c sanırım. Tam bılmıyorumda acaba kaput ıcın şöyle birşey geldi aklıma yan sanayısı varsa onu vermıstır fıyat olarak bunlarda tamır edıp barı daha fazla kazanalım demıslerdır.

    Bu arada aracındakı tampon ve kaput orjınalse sakın ama sakın kabul etme yan sanayı yada muadıl orjınal dıye tuttur aynı problemı yasadım zamanında...

    Senın ılk olay ıle alakalı bır tanıdıgım ızmır autokıng de sınırle tamponun tamıratını begenmeyıp tekme vuruyor ama nasıl vurduysa sıs farıyla beraber yuvası falan kopuyor tampon tuz buz. Eksperlede kavga etmıs, sıfır tampon geldı ama sis farını kendı karsıladı

  3. #3
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    kaputun değişmeli sıfırı ile.. neticede kaskodan sıfır kaput parası alıpda sana oynanmış gene ikinci el kaput veremezler kaskoya şikayet edersin kasko dolandırıcılıkdan dava bile açar çünkü dolandırıcılığağ girer bu sende açarsın ayrıca..

    ikincisi ben götürdüğün yerin servisin resmi servis olduğunu sanmıyorum resmi servis kesinlikle bu tip şeylere tenezzül etmez eğer bunu yapan resmi servisse ana merkeze şikayet edersin ellerinden servislik yetkilerine kadar alırlar o yüzden hiç bir resmi servis böyle basit işlere tenezzül etmez..

    autokinge gelince ufak tefek çekme lokal boya olayları dışında bu tip tamirat işlerinde autokingden memnun daha bir allahın kulunu duymadım adamlar bu konuda çok kötüler.. tamponunu ya adam gibi bir yerde yapsınlarki bana kalırsa tamponunda büyük bir şey yok yapılır ama doğru yerde yapılmalı becerememişler yada değişsinler olsun bitsin..

    bunları kasko şirketinle tatlı bir dille konuşursan sinir yapmadan anlaşırsın kasko şirketleri müşterilerini fazla mağdur durumda bırakmayı sevmezler heleki hatırlı eski müşterileri ise..

  4. #4
    2000HC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    265
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alüminyum kaput kaynatılmıyor diye biliyorum
    Wrecked Ford.. Pinto under bonnet

  5. #5
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun yapılan büyük terbiyesızlık olmazkı yanı ya.Kaskoya boşuna mı para ödeniyor
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  6. #6
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bu işin kaskoyla alakası yok tam aksine kaskoyuda dolandırıyorlar.. adam kaput değişimi diyor misal sıfır kaput faturası kesiyor bin tl sallıyorum elindeki yada ikinci el 200 tl ye aldığı kaputu sıfır diye takıyor.. arada geçdiği karı siz hesap edin..

    eğer arkadaş ikinci el kaput takıldığını ispat ederse kaskoya başvurur kasko servise davada açar arkadaşda açar o ekpertinde başı yanar arada.. bunlar şakaya gelmiycek şeyler bunun adı hukukda dolandırıcılıkdır cezasıda ağırdır..

  7. #7
    CmrHun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet vectra c. Tüm parçaları orijinaldi zaten daha öncesinde değişeni yoktu otomobilimin geçmişi belli.
    Servis de yabancı değil aslında beni tanırlar. Öncesine dayanan hukukumuz da biraz yüklü alışverişlerimiz de var. Hatta sigortacım da bu servisin içinde.

    Kaput konusunda muhtemelen bir çakallık yapmaya kalktılar ki 1040TL fiyatı var bu parçanın. Ellerindekiyle benim kaputu tutturup macunla düzeltmişlerdir. Utanacaklar ama sorun çıkaracaklarını hiç sanmıyorum.
    Asıl beni düşündüren tampon çünkü işin içinde eksper var. Bilmiyorum ben mi çok detaycıyım ama gün gibi belli olmamış değil mi? Sanıyorum tekrar eksper gelecek ve yeniden onarım yahut değişim verecek doğru muyum?

    edit: Yetkili değil özel servis. Zaten yetkili servis bunu yapmış olsaydı aracın başında olamayacağım için belki de teslim aldıktan sonra fark edecektim.

  8. #8
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle peşini bırakma benim eski meganeımın ön tamponunda bu kadar bile hasar yoktu yenisini taktırdım gerçi sonra pişman oldum tramerde eşşek gibi hasar çıktı ama olsun sonuçta 7.000 km deydi daha..Gerekirse sesini yükselt hiç çekinme...

  9. #9
    Durango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İst
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle geçmiş olsun...

    Tampon konusunda birşey diyemem ama güzel bir yazı ve resimlerle birlikte Bölge müdürlüğü ve genel müdürlüğü bilgilendirip görüşürsen servise hiçte iyi şekilde geri dönüş yapmayacaklarından emin olabilirsin.

  10. #10
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabayı almamakla iyi etmişsin,biraz üstlerine gidersen isteklerini alırsın sakın vazgeçme üsteliyecekler çünkü
    Alıntı diyadin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka fotoyla alakası yok,araba canlı bakınca sıfır gibi.2012 model 106 gti

  11. #11
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    sesini yükseltmesine gerek yok ekspert yok derse ki diyemez ama derse ekspertide aş onun üstündeki kaskodaki adamla konuş olayı anlat halolur..

    tamponunda en son 650 tl civarıydı sıfır astarı boyası dahil.. bendede vectra vardı c2 kasalardan..

  12. #12
    cagri-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Değişim vereceğini sanmıyorum ama yeniden onarım konusunda mutabık kalmanız gerek işte o kısım zor. Çünkü eksperler bu tarz durumlarda en az masrafı çıkarmaya çalışır. Şimdi tekrar onarım için kasko para ödeyecek ki muhtemelen servisede onu ödemeyecek bunun şurasını düzgün yapmamışsınız düzeltin diyecekki tekrar boya isteme durumu olursa orası sakat hadi işçilik adam biraz ugrastı ama malzeme giderse bakalım ne olacak. Biraz para kaçıralım derken daha beter zarar edicekler

    Birde eksper bir parçaya 150 lira veriyor yada 200 ama onu 250 den aşağı boyamayan boyacılarda var sanayide. Adam gidipte diretiyor 150 150 diye en son boyayan adamda madem öyle diyor boyayı verniği malzemeyi ucuza kaçıyor zımparasını vs. düzgün yapmıyor yani ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı

    muhtemelen senin tampondaki onarım muhabbetide oradan kaynaklı, autokıng direkman bu işte tekel oldugundan birsürü servisten direk buraya gidiyor tamponlar ve öyle böyle yogun değiller. Bizler kılız prob çıkarıyoruzda şunu bizzat tecrübe ettim büyük bir kesimde memnun autokingden. Adama yılda 4-8 arası mini onarım veriyor diye iyi yada kötü büyük bir kesim güzel olmasada halinden memnun Ama sorsan sigortadan aldıkları paranın karşılıgını veriyorlarmı diye bence vermiyorlar.

  13. #13
    CmrHun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlarınız için teşekkür ederim daha önce böyle bir tecrübem olmadığı için büyük yardımı dokunacak

    Tampon konusunda ben de yeniden onarım vereceklerini düşünüyorum ama tekrar üstüne boya ile nasıl düzelecek bilmem. Yine düzgün yapacaklarını düşünmüyorum.

    Eksper geldiğinde bu kez aracın başında olmayı istiyorum. Peki ben değil de sigortacım ekspere-sigortaya baskı yapsa daha etkili olmaz mı? Yarın onun üzerine gideceğim çünkü

  14. #14
    cagri-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sigortacının konumuna ve işbitiriciliğine bağlı tanıyorsa belki. Ama bölgeye baskı yapsın o en güzeli eksper yerine çünkü dediğimgibi eksperlerin amacı zaten kaskoya daha az ücret ödetmek oldugundan bu fotoğrafları buyuk hali ile mail ile göndersin olmadı. Senin eksper oradayken bulunmanda çözebilir işi. Ben memnun kalmadım diyerek alıp konuşabilirsin. Gösterirsin içine sinmeyen yerleri. Ama tabi sonuç ne olur bilemem tekrar autokıng e gıdecekse orada nasıl olcak nasıl yapılacak bilemem. Eksperde o kadar detayına inmez.Tekrar onarım verirse anca sen gitcen ilgili autokınge anlatcaksın derdini böyle böyle oldu ıkıncı kere gelıyor diye hatta imkanın varsa girceksin içeriye öyle danısmayla falan ugrasma. Genelde iş ile baya alakasız kişiler oluyor sen direk dal içeri dayılara anlat durumu

  15. #15
    BosphorusBoys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkey/Adana
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle geçmiş olsun
    Küçük Gibi Görünen hasarlarda exper mecburen outo king gönderiyor.
    onlardan olumlu yada olumsuz cvp sonrası işlemler devam ediyor.
    Kaput içinse yetkili servis ise istediğini yapabilirsin oraya
    Hemen Genel Müdürlüğü ara şikayette bulun.
    Anlaşmasınıda fesh ederler.

  16. #16
    BosphorusBoys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkey/Adana
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CmrHun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için teşekkür ederim daha önce böyle bir tecrübem olmadığı için büyük yardımı dokunacak

    Tampon konusunda ben de yeniden onarım vereceklerini düşünüyorum ama tekrar üstüne boya ile nasıl düzelecek bilmem. Yine düzgün yapacaklarını düşünmüyorum.

    Eksper geldiğinde bu kez aracın başında olmayı istiyorum. Peki ben değil de sigortacım ekspere-sigortaya baskı yapsa daha etkili olmaz mı? Yarın onun üzerine gideceğim çünkü
    Bir kere düzeltilmiş bir tamponu baskıda yapsan memnunda kalmasan yine auto king gönderecek exper arkadas. Mecburen onlarda adam gibi yapıp geri yollayacaklar.

  17. #17
    BosphorusBoys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkey/Adana
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CmrHun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet vectra c. Tüm parçaları orijinaldi zaten daha öncesinde değişeni yoktu otomobilimin geçmişi belli.
    Servis de yabancı değil aslında beni tanırlar. Öncesine dayanan hukukumuz da biraz yüklü alışverişlerimiz de var. Hatta sigortacım da bu servisin içinde.

    Kaput konusunda muhtemelen bir çakallık yapmaya kalktılar ki 1040TL fiyatı var bu parçanın. Ellerindekiyle benim kaputu tutturup macunla düzeltmişlerdir. Utanacaklar ama sorun çıkaracaklarını hiç sanmıyorum.
    Asıl beni düşündüren tampon çünkü işin içinde eksper var. Bilmiyorum ben mi çok detaycıyım ama gün gibi belli olmamış değil mi? Sanıyorum tekrar eksper gelecek ve yeniden onarım yahut değişim verecek doğru muyum?

    edit: Yetkili değil özel servis. Zaten yetkili servis bunu yapmış olsaydı aracın başında olamayacağım için belki de teslim aldıktan sonra fark edecektim.
    Kaza yaptığınızda mutlaka yetkili servise götürmeye gayret gösterin
    en dandik sigorta şirketi bile yetkili servisle anlaşması var ise yan sanayi parça dahi takamazlar.
    sanıyorum snn kaskonun yetkili ile anlaşması yoktu.

  18. #18
    saintarsonist
    Misafir
    Alıntı cmrhun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba,

    muhtemelen yarın servisle ve kaskoyla sorun yaşayacağım bu sebeple konu hakkında fikirlerinizi almak istedim. Düşünce ve tecrübelerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Ufak bir kaza sonucu aracım önden darbe aldı. ön tampon ve kaputta hasar mevcut. Kaput aluminyum olduğu için direk değişim verdi eksper. Tampona ise autokingde onarım.

    Tampon bence onarılabilir değildi ve değiştirilmesi gerekiyordu ancak autoking toparlamış. Işçilikten memnun kalmadım. Fotoğraflardan görüleceği üzere özellikle farların altındaki lastikler kaydırılmış ve boya siyah lastiğe taşmış. Bu haliyle farların tam altına gelmiyor hafif kayık. çıkarmaya çalışılırsa altındaki boyayı da kaldıracak gibi duruyor. Bu sebeple tamponun sıfırıyla değişimini talep edeceğim (?).
    [ımg]http://i.imgur.com/ot8bdl.jpg[/ımg][ımg]http://i.imgur.com/nteltl.jpg[/ımg][ımg]http://i.imgur.com/eg2r6l.jpg[/ımg]
    bu da onarılmış hali
    büyük fotoğraf için link: foto1foto2
    [ımg]http://i.imgur.com/b0fwcl.jpg[/ımg][ımg]http://i.imgur.com/pmih4l.jpg[/ımg]


    kaputa gelirsek bu konuda servisin savunulacak tarafı yok. Eksper değişim verdi ancak kaportadakiler benim araçtan çıkanla başka kaputu kaynatıp güzelce takmışlar. Oldukça özenli çalışmışlar ama yemezler şekerim Bu şekilde teslim etmeye kalktılar almadım. Yarın gidip çözüme ulaşmak için konuşacağım.

    Benim hasar alan kaput: tıkla
    değişimden gelen sıfır parça diye ittirmek istedikleri :tıkla

    zaten kaput konusunda söyleyebileceğim pek bir şey yok. Sıfır boyasız parçayı görüp yanımda boyatmadan almam artık. Tamponda ise gönlüm sıfırından yana. Yapamamışlar. Görüşlerinizi paylaşırsanız benim için epey faydalı olacaktır.
    Teşekkürler.


    abi direk kasko firmanın bölge temsilciliğine git ve o fotoları ver bence.. Görünce anlarlar zaten.. Biraz da sert çıkış müdürlerine mahkemeye vericem gazetelere manşet edicem sizin firmayı de bak ne oluyor

  19. #19
    CmrHun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün sabah, ünvanı sigorta uzmanı olan biriyle görüştüm ve 1 saat sonra kendisiyle serviste buluştuk.

    Öğrendim ki kasko kaput için öncelikle muadil parça önermiş, benim sigortacım da kabul etmeyeceğimi bildiği için elimizde parça var tamir edelim demiş ve anlaşmışlar. Kaskonun bilgisi dahilindeymiş. Yani burada bana yanlışı yapan yine servis çıktı arkadaşlar. Kaskodan gelen sigorta uzmanı da aynı görüşteydi. Biz bunu kabul ettik ama servisinizin size söylemesi gerekirdi bilginiz olduğunu düşünüyorduk dedi.

    Tampondaki hataları da göstererek durumu güzelce anlattım. Bu sırada öğrendim ki tampon autoking e gitmemiş. Servis yapabileceğini düşünüp sıvamış. İyiki de yapamamışlar diyorum ama şimdi. Sesimi dahi yükseltmeye gerek görmedim. İlginçtir ki biz yetkiliyle aracı incelerken ne servisteki usta ortalardaydı ne servis müdürü. Tampon nerede yapıldı diyoruz, bekle ki bilen biri bulunsun da cevap versin...

    Sigorta uzmanına bu şekilde kabul etmeyeceğimi net olarak belirttim. Önce Sıfır muadil kaput (aluminyum değil sac) takılır, tampon için de başka servise götürürüz, tamir edilemez derlerse muadil yenisi ile değişir dedi. Kaputsuz gezerim o parçayı taktırmam tabii ki kabul etmedim Bunun üzerine orijinal GM kaput takılacağı konusunda mutabık kalarak aracı aldım beraber maslak sanayideki Tüm Servis Hamdi ustaya gittik. Bakın arabada o kadar işlem yapıldı ben araca binip servisten çıktım kimse yanıma gelmedi. Belki de gelemedi.

    Maslaktaki ustanın yaklaşımını beğendim açıkcası. İlk gördüğünde ben bunu tamir ederim sıfır gibi yaparım ama senin içine kurt düşmüş bir kere dedi. Dedi ama birlikte boyayı kazımaya başlayınca bana hak verdi ve kaskodan gelen yetkili bunu da görünce sıfır tampona giden kapı açılmış oldu.

    Yahu hala şaşkınlık içindeyim adamlar yarılmış tamponu ısıtıp birleştirmemiş bile. Direk macun basıp boyamışlar. Sanki çatlamayacaktı o haliyle

    Sonuç olarak bu yanlışı yapan servisin neler kaybettiğinden daha haberi yok. Şu an sorunlu parçalar aracımda. Orijinal sıfır parçalar gelinceye kadar aracı böyle kullanacağım. Sonra da kaput servise geri 'ittirilecek'.

    Okumak isteyenler için gelişmeleri paylaşmaya devam edebilirim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •