User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Bmw E90 320si > S14 Conversion mümkün mü ?

  1. #1
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile Bmw E90 320si > S14 Conversion mümkün mü ?

    Arkadaşlar başlıkta da belirttiğim gibi geçenlerde bir arkadaşımla sohbet ederken böyle bir fikir geldi aklımıza. Bmw yükleyelim dedikçe her zaman E30 yada E36 yükledik. Birde şansımızı güncel modellerden kullanmak istiyoruz. E90 320si'lar N45b20 motora sahip. Stock olarakta 173hp vermekte (Fabrika verisi 177bhp) Gerek tork olarak gerekse aktarma organları olarak bir çok ortak nokta bulduk S14 ile ve bildiğiniz gibi S14b23 cihazında önü 300 hplere kadar N/A olarak açık. Fakat araştırmalarımızda N45 motora dair detaylı bilgiler bulamadık. Zaten dünyada 2bin 600 adet sınırlı sayıda (Türkiyede bildiğim kadarıyla 45 adet var) olduğundan bulup incelemeside pek mümkün olmadı. E30 M3 Evo 3 gibi 9200d/d çeviren bir E90 çok hoş olmazmı sizcede. ve 320si'ların hepsi sedan. Eğer mümkünse coupe olarak bir ilk olur kanımca. Fikirlerinizi merak ediyorum.

    Bu fikri stock E90 alıp kol piston egzantrik girmek gibi düşünmeyin. E30 M3 S14ü E90'a swap yaparmışcasına

  2. #2
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    26bin adet değil 2600 adet üretildi.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  3. #3
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.20Si wtcc'de yarışıyor aynı motor bmw'nin kendi parçalarıyla 8300d/d'da 275hp 7250d/d'da 242 Nm Tork veriyor. 800Kmde bir 20.000€ masrafı var Aynı parçalarla olmazda, Turbolanır bişeyler yapılır yapılmasına yapılır ama macera olur.

    Edit: Coupe'si yok Wtcc yarışında yarışabilmesi adına homologe olsun diye üretilmiş bir araçtır kendisi

  4. #4
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    26bin adet değil 2600 adet üretildi.
    Sıfır hatası olmuş. Düzeltildi Teşekkürler.

    Alıntı Can_t Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3.20Si wtcc'de yarışıyor aynı motor bmw'nin kendi parçalarıyla 8300d/d'da 275hp 7250d/d'da 242 Nm Tork veriyor. 800Kmde bir 20.000€ masrafı var Aynı parçalarla olmazda, Turbolanır bişeyler yapılır yapılmasına yapılır ama macera olur.

    Edit: Coupe'si yok Wtcc yarışında yarışabilmesi adına homologe olsun diye üretilmiş bir araçtır kendisi
    Biliyorum. Bende zaten coupesi yok bence denenmesi gerek demek istemiştim.

    Yok turbo beslemeli araç zaten mevcut olduğu için olursa E90 Atmosferik olsun isteriz Dediğim gibi LMC E30 M3'de yaşadığım atmosferik zevkini yaşamak istiyorum diyebiliriz.

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maddi imkanlar el verdiği sürece istediğiniz motoru istediğinizi araca swaplarsınız , ama modifiye parçaları olan bi motor swaplamak daha mantıklı n45 le uğraşana kadar n54 swaplamak daha eğlenceli olurdu

  6. #6
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maddi imkanlar el verdiği sürece istediğiniz motoru istediğinizi araca swaplarsınız , ama modifiye parçaları olan bi motor swaplamak daha mantıklı n45 le uğraşana kadar n54 swaplamak daha eğlenceli olurdu
    Benim derdim 6 silindir yada turbo bir motor değil. S14 ile N45 arasındaki benzerlikleri ortaya çıkartmak. işin açığı 34 LMC den sonra S14 zevki damağımda kaldı. Eğer yaz döneminde uygun olurda başlarsak bu eğlencelik değil daha çok elit bir araç olacak. Motor yanında Coupenin farlarını sedanda uygulamayıda düşünüyoruz.

  7. #7
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 silindir bmw de performanslı atmosferik silindir kafası olarak cok fazla bir secenek yok, topu topu 2 tane kapak var. Bir tanesi wtccdeki s42 bulma imkanın çok düşük tr de yardımcı olabilcek biri olduğunu sanmıyorum ,diğeri s14 o da m88/s88 den elde edilmiş. Yani bmw 4 silindirden na motordan 80 sonu 90 başı elini çekmiş. Yani custom olarak bişeyler yapman gerekir o da zaman bilgi bütçe gerektiren işler. Ama turbo uygulamasında yeterince imkanın var. Belki n20 motordan bazı parçalar da kullanılabilir.

  8. #8
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Customa ayıracak zamanım yok. Almanyadan bi kapak sordurturuz o zaman. Çıkmazsada oyumu atmosferik E36'dan yana kullanacağım. Ama aklımdaki E92 farlı E90 hep bi köşede duracak. Ya 316i alıp S14 swap yapmalı ki oda şu an çok zor yada direk 335i alınıp temiz binilir. Konuyu açmama ve aklımın karışmasına sebep olan S14 e 320si makinasından geçişin kolay olduğunu söyleyen Hans'tı. Bilenlere sormak istedim sadece. Yorum içinde teşekkürler.

  9. #9
    tunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    45-35
    Mesaj
    1.841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    full sökük s14 converted 316ti compact fazlaca keyifli ve marjinal olurdu
    Recent Project: ''Sharky'' E36 323TI Turbo
    Daily Drive: Mini Countryman Diesel

  10. #10
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    full sökük s14 converted 316ti compact fazlaca keyifli ve marjinal olurdu
    kesinlikle... yada Station Wagon E46 M3

  11. #11
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şurda internette dolaşırken bulduğum güzel şeyler var
    DPR Racing - BMW Custom and Racing Cylinder Heads

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •