User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Water to Air intercooler ?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Water to Air intercooler ?

    arabada bu tip soğutma sistemi planlıyor ve çok verim alacağımı düşünüyordum.
    Taaki dün hakan abi (@godless commie) nin verdiği olumsuz cevaplara kadar ..

    sulu intercooler sistemi kullanan varmı ?
    gerçi bizim ülkemizde içinde aile yaşayabilen 48 litrelik havalı coolerlar çok modadır
    ama genede sorayım ben
    varsa tecrübelerinizi paylaşırmısınız ?



    Bilmeyenler için water to air intercooler:
    bir taraftan sıcak hava giriyor, diğer taraftan soğuk olarak çıkıyor
    fakat bu hava radyatörününde etrafında komple içinden su geçen bir hazne var
    yani hava suyun içinde soğuyor, tabiki birbirinden yalıtılmış olarak.

    sisteme bir elektrikli su pompası + su radyatörü + birde olursa fan takıyorsunuz
    su, sürekli devirdaim halinde oluyor
    intercooler + su radyatörü + fan oldukça ufak boyutlarda olduğundan
    hem yer kaplamıyor hemde çok efektif turbo soğutmanız oluyor diye bilirdim ...

    ilk aklıma gelen std araç
    lotus espirit turbo
    260hp lik bu aracın intercoolerı 1 karış kadar falandı.












  2. #2
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    hakan abi olumsuzluk olarak ne yazdı?
    bunlar bence kışın güzel olabilirde yazın iş yapacağını pek düşünmüyorum.
    kısa gazlamalarda içindeki sıvıyı boşaltıp buzlu su doldurup fayda sağlanabilir?

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önce burada konuşmuşuz
    dedim ya hakan abi olumsuz konuşunca herşey karıştı

    http://www.techturkey.com/forum/asir...tercooler.html

  4. #4
    metin01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    adana/VAN
    Mesaj
    926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi sen direk sami abiyi ara 2 yıldır kullanıyor

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de SC ile düşük basınçta IC ile basınç kaybı yaşamamak için aftercooler tercih etmiştim. 1 yıl kadar da sorunsuz kullandım. Elektrikli su pompası olarak TSI motorlarda kullanılan bosch pompayı kullandım. Core olarak hangi marka modelin olduğunu bilmediğim, ölçüsü uyan, geniş, alüminyum, çift sıra bir heater core, yani kalorifer radyatörü kullandım. Önde de aynı şekilde genişçe bir radyatör kullandım. Heater core üstüne 62'lik fan müşürü taktım ve su pompasını da ona bağladım. Böylece sürekli değil, sadece sıcaklık arttığında su pompası çalışıyordu.

    Eğer önde su radyatörünü koyacak yeriniz pek uygun değilse zayıf bir fan ile bile desteklenebilir. Fan da yine pompa gibi müşürden tahrikli olur. Güzel olur.

    Ben verim aldım. Sıfır basınç kaybı ile, çok düşük elektrik tüketimi ile gayet verimli soğutma sağlıyordu.

    Kaldı ki 122/125PS TSI motorlarda da bu şekilde bir sistem kullanılıyor. Hatta onlarda turbonun su soğutmasını da bu sistem yapıyor. Bu sayede IC'siz boost kaybı olmadığından bu motorlarda turbo lag minimumda kalıyor.

    Ekleme:
    Ben manifoldun içine yaptım. Manifoldun içine veya turbo-manifold arası basınç hattına hattı uzatmadan, ilave dirsek koymadan yapılacaksa ancak mantıklı olur. Aftercooler sistemin avantajı, mantığı zaten soğutma kapasitesini istediğin yere taşıyabilmen. Yoksa ikinci resimdeki gibi dirsek koyup öne çıkaracaksan ne anladım ben bu işten. O durumda IC yapmak daha mantıklı olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakan abi akşam görünce bişeyler yazar heralde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •