User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Focus TDCI'nin Turbosunda Kaşıntı Var!

  1. #1
    kadango
    Misafir

    Focus TDCI'nin Turbosunda Kaşıntı Var!

    Selamlar,

    1.6 TDCI Focus'un turbo milinde boşluk var,pervanenin durumunu ayrıntılı bilmiyorum ama yeni nükseden bir ses sonucu kendim ve ustama kontrol ettiğimde söylenen buydu.Hazır turbo cortlamaya yakınken revizyon sırasında Hybrid tarzı bir uygulama ve yazılım yapmamız mümkün müdür?Bu işlemi yaparken eski turbodan ne kadar yararlanabiliriz sorun sadece mildeyse?

    İstediğim güç/tork eğrisi yukarıda genel sürüş tarzına hitap eden bir araç.Çok hard bir yazılımdan ziyade hem yakıt hem de motor sağlığı açısından iyi bir işlem istiyorum.Debriyaj veya hangi aksamlarda oynama yapmamız gerekir?

    Kabaca maliyeti ne olur merak ediyorum..Bu konuda bana öncü olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum...

  2. #2
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence daha buyuk turbo hard bir yazilim kat iptali kutuici filtre yap yapmisken..
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  3. #3
    kadango
    Misafir
    Alıntı onn_dear Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence daha buyuk turbo hard bir yazilim kat iptali kutuici filtre yap yapmisken..
    Esasında bunu istemiyor değilim fakat stock gövde ile bunları başarmak kolay ve sağlıklı olmaz sanıyorum ki...Bir kere büyük turbo+hard yazılım+egr-cat iptali-DP-filtre işine girersek bunun yancıları güçlendirilmiş debriyaj sistemi,intercooler,egzos,enjektör meselelerine de girmek gerekir ki çok istememe rağmen bütçem elvermiyor.Araç 200hp civarına çıkar bu yüklemeyle sanıyorum ki,daha geniş taban ve illa ki jant ihtiyacım doğacak daha iyi bir tutunma için.Yetkili bir abi arıyorum bu konuları konuşacak ama Mehmet Gazihan'a mesaj atıyorum yoğunluktan mıdır nedir cevap vermiyor.Verse de verdiği cevapları açıklayıcı bulmuyorum.Tamam o da haklı bu tür işler aracı görmeden konuşulamaz kolay kolay..Ha deyince de İstanbul'a gidemiyorum.

    Emsal bulabilir miyim diye yazdım fakat sanırım onu da bulamayacağım.Üzerine bindiğim arabayı çok iyi tanımıyorum,geçmişini iyi bilmiyorum,açıkcası da yükleme için pek sağlıklı bulmuyorum.Belki yeterince iyidir fakat dipsiz kuyu ne çıkacağını bilemiyorum.Bile bile ladese gözüm yemiyor çünkü açabileceği olası masrafları karşılama sıkıntısı çekebilirim.

  4. #4
    Canblock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye / Isparta
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çözüm konusunda bişey diyemem ama bu focustan daha önce bendede wardı 2 sene bindim turbolarında bi zayıflık mevcut. fakat dizel olması ve segment agırlıgına göre mükemmel bi çekiş wardır. Turbo konusunda bendede sıkıntı oldu degisime gittik fakat motor tamamen torktan düstü vs. vs. olmustu. Komple motor yaptırmıstım ki düsüncem servis hatasıydı derimki cok titiz ve dikkatli davran.

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Numarami pm attim cevaplrin tumu bende mevcut

  6. #6
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi turbosunu hibrid e çevirirsen uzun ömürlü olmaz.ben era'da emme pervanesini gt17 yaptırdım,yazılımı orjinal turbo için yaptırdığım yazılımla kullanmama rağmen ,8 bin km oldu yine ötme başladı.yazılımı da gt17 ye göre açtırsaydım ilk denemelerde bile turbo bozulabilirdi=)o yüzden kendi turbosunun içini büyütme yoluna gitme derim.direk büyük turbo ve soft yazılım yaptır.egr ve kat iptali yaptırman iyi olur.kendi turbosunu ne büyüt ne de yazılım yaptır derim.

  7. #7
    ResuscitateR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi turbosunu hibrid e çevirirsen uzun ömürlü olmaz.ben era'da emme pervanesini gt17 yaptırdım,yazılımı orjinal turbo için yaptırdığım yazılımla kullanmama rağmen ,8 bin km oldu yine ötme başladı.yazılımı da gt17 ye göre açtırsaydım ilk denemelerde bile turbo bozulabilirdi=)o yüzden kendi turbosunun içini büyütme yoluna gitme derim.direk büyük turbo ve soft yazılım yaptır.egr ve kat iptali yaptırman iyi olur.kendi turbosunu ne büyüt ne de yazılım yaptır derim.
    Kemal bi süre önce sormuştum sana aracın ile ilgili birkaç şey.. Şimdi sen gt1749 takmış olsaydın ve ona uygun bi yazılım yapmış olsaydın.. Bi sıkıntı yaşamazmıydın? Ve hakkıyla iyi bi verim alınabilir miydi o şekilde?
    Satıyomuşsun bu arada aracınıda hayırLı olsun şimdiden..

  8. #8
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağol kardeşim...gt17 yaparsak aracimiz1.9olmadığı ve enjektorlerimizin daha az yakıt puskurtmesinden dolayı 2000 devirde değil de 2200-2300 devir gibi max gücü elde ederiz.dez avantajı sadece bu olur bence. 1.6 ve 1.5 dizelerini çoğunda kullanılan gt1544v turbolar genel olarak sorun yaratıyor.17 daha büyük bir turbo mil daha kalın,tutucular daha büyük,1.5 -1.6 bi araç için daha uzun ömürlü ve sorunsuz olacağını dusunuyorum.tabi çok soft bi yazilimla:-)130-140beygir civari sağlıklı olur bence.faZlası otme yapabilir:-)

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi turbosunu hibrid e çevirirsen uzun ömürlü olmaz.ben era'da emme pervanesini gt17 yaptırdım,yazılımı orjinal turbo için yaptırdığım yazılımla kullanmama rağmen ,8 bin km oldu yine ötme başladı.yazılımı da gt17 ye göre açtırsaydım ilk denemelerde bile turbo bozulabilirdi=)o yüzden kendi turbosunun içini büyütme yoluna gitme derim.direk büyük turbo ve soft yazılım yaptır.egr ve kat iptali yaptırman iyi olur.kendi turbosunu ne büyüt ne de yazılım yaptır derim.
    nerede yaptırdınız turboyu

  10. #10
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    izmirde tess teknik diye bi yerde yaptırdım

  11. #11
    ResuscitateR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağol kardeşim...gt17 yaparsak aracimiz1.9olmadığı ve enjektorlerimizin daha az yakıt puskurtmesinden dolayı 2000 devirde değil de 2200-2300 devir gibi max gücü elde ederiz.dez avantajı sadece bu olur bence. 1.6 ve 1.5 dizelerini çoğunda kullanılan gt1544v turbolar genel olarak sorun yaratıyor.17 daha büyük bir turbo mil daha kalın,tutucular daha büyük,1.5 -1.6 bi araç için daha uzun ömürlü ve sorunsuz olacağını dusunuyorum.tabi çok soft bi yazilimla:-)130-140beygir civari sağlıklı olur bence.faZlası otme yapabilir:-)
    130-140 hp oLduktan sonra büyük turbonunda bi avantajı kalmaz gibi
    Büyük turbodan sonra yazılım ile alt devirlerin beslenmesi sağlanamaz mı peki.. 2200-2300 de çok geLdi bana birden..

  12. #12
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    130-140 hp icin turbo mu buyutuceksiniz :/ sadece yazilimla ve kat iptaliyle 135+ guclere zaten cikarsiniz niye hosuna turbo buyutuceksiniz ki ? Yok daha fazlasini isterim derseniz buyutun onuda hybrit degil direk fabrika cikisi buyuk nir turboyla halledin cok fazla buyutursenizde altlar cok olucek ona gore bisiler arayin guc 3000 rpm den sonra gelince hicbir anlamida yok

  13. #13
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Era vgt aracim 135-145 hp civari 48bin km de(yazilimli kullandigim km)3.turbomu kullanıyorum.şu anki turbo hibrid , bu da ötmeye başladı.aynı guclerde daha büyük turbonun daha dayanıklı olabilicegini söylüyorum.yoksa orjinal turbosuyla da 150-160hp ler alınır fakAt birkaç denemede turbo bozulabilir .geç dolmamasi için yazılımda enjektorler daha fazla açılır bu da daha çok yakıt daha çok egzos gazı demek.böylece büyük turbo geç dolmamiş olur.

  14. #14
    ResuscitateR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Era vgt aracim 135-145 hp civari 48bin km de(yazilimli kullandigim km)3.turbomu kullanıyorum.şu anki turbo hibrid , bu da ötmeye başladı.aynı guclerde daha büyük turbonun daha dayanıklı olabilicegini söylüyorum.yoksa orjinal turbosuyla da 150-160hp ler alınır fakAt birkaç denemede turbo bozulabilir .geç dolmamasi için yazılımda enjektorler daha fazla açılır bu da daha çok yakıt daha çok egzos gazı demek.böylece büyük turbo geç dolmamiş olur.
    Şimdi anladım kardeş çok saoL

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •