User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Rover 220 Turbo Brake Upgrade

  1. #1
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rover 220 Turbo Brake Upgrade

    Proje Adı : Rover 220 Turbo Fren Sistemi Geliştirme
    Proje Yapımcısı : Tuncay AKYÜZ
    Yapılan Araç Marka / model / yıl : Rover 220T 1996
    Projenin Konumu: Frenler
    Kullanılan Malzemeler:
    1 tkm Rover 620ti front L-R Kaliper ve taşıyıcıları
    1 tkm Rover 825 TRW DF1812 ön diskleri (4x114.3mm)
    1 tkm Fren Balataları


    220 sahibi olan arkadaşlara referans olacağını düşünerek paylaşmak istedim...Bu ingiliz atını bilenler bilir.Hız ve güç çok iyi ama malesef fren ve süspansiyon fabrika çıkışı biraz yetersiz kalmış.Dolayısıyla ingiltere'de bu araçların frenleri oradaki olanakların iyi olmasıyla çok rahat upgrade edilebiliyor.Bende azim gösterdim üzerine düştüm yılmadım çok araştırdım ve sonunda başardım.

    220 orjinal 4x100 bijon ve 262mm çaplı hava soğutmalı disk kullanıyor.Bu sanırım hondanın bazı modelleri ile aynı olması lazım.Kaliperlerin pistonları ufak ve balatalarda biraz küçük olunca malesef duramıyorsunuz hele hele yüksek hızlarda...

    Biz bu ölçüleri biraz daha büyüttük.Bunu şöyle yaptık.Rover'ın bir başka kasası olan 620 ti(200hp) nin kaliperlerini aldık.620ti normalde 282mm disk kullanmaktadır.Bu kaliperlerin normalde montaj ayakları ile 220 lerin ayakları birebir aynıdır.Fakat 620 nin pistonu 220 ye göre büyüktür ve kullandığı balata da büyüktür.Dolayısı ile ihtiyacımız olan sadece bir disktir.
    Desek te, malesef 620'nin diski bizim 220 ye uymuyor.Çünkü çoğu ölçüsü tutmuyor.Bu yüzden tekrar disk araştırdım ve buldum.Bize Rover 800 serisinin 2.500cc motorlu modelinin diskinin uyduğunu tespit ettim.Bu diskin çapı 620 nin kaliperine uygun olan 282mm lik olması gerekiyodu aslında ama Rover 800 285mm kullanıyomuş.Fakat 285mm sürtme yapmadı tam oldu yani tornalama işinden kurtulduk.
    Sadece uymayan kısmı bijonları 4x114 olması bizde baktık ki, yeniden bijon delikleri açalım önce açıp açamayacağımıza baktık delikler şansımıza boş yerlere denk geldi.Freze'de elektronik ölçü sisteminde 4x100 bijon deliklerini yeniden açtık.Diğer tüm ölçülerimiz de sıkıntı çıkmadı birebir tuttu şansımıza
    Sadece kaliperlerin disk ile ayakların arasına rahat montajlanması için freze'de bu sefer kaliperlerin montaj yüzeylerinden 3.5mm aldık.Tüm işlemlerimiz bitince diskimizi ve kaliperimizi taktık.Son olarakta bonus yaptık fren hortumlarını değiştirdik.Şimdi frene bastığımda duvara çarpmış gibi durabiliyorum.Gerçi şuan disk ve balata yeni olduğu için pedal biraz sert kısa bir alışma süreci olacaktır.Şimdiki haliyle performans çok iyiyse uyum sağlandıktan sonra çok iyi olacağının sinyallerinide vermiş oldular.
    Çok şükür son eksiğim buydu bunuda tamamladım.Abartmak gibi olmasın Türkiye'de sanırım ilk örnek...

    Diskin Özellikleri:

    Height : 51.2 mm (220 47mm fakat aradaki 4.2mm farkı konuda belirttiğim kaliperin montaj yerlerine denk gelen vidalama yüzeylerinden 3.5mm alarak kapattık. )
    Diameter : 285 mm (220 262mm)
    Centering Diameter : 64.1 mm (220 ile aynı)
    Pitch Circle Diameter : 114.3 mm (220 100mm)
    Brake Disc Thickness : 21.0 mm (220 ile aynı)


    Diskin markalara göre kodları;

    TRW= DF1812
    ROVER=GBD90800
    BOSCH=0986478351
    VALEO=186235
    REMSA=6322.10


    Aşağıdaki resimler eski halinden yeni haline dönüşüm resimleridir...












  2. #2
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracinizin standart sistemi varken, yuksek hizda frene bastiginizda abs devreye giriyor muydu?
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  3. #3
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracinizin standart sistemi varken, yuksek hizda frene bastiginizda abs devreye giriyor muydu?
    giriyodu ama etkili değildi yine çok zor duruyodu.Şimdiki yeni sistemde abs gerek kalmıyor bile gerçekten çok fark etti.

  4. #4
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende birgun balatalar yandi duramadigi icin abs falan devreye bile girmedi

  5. #5
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende birgun balatalar yandi duramadigi icin abs falan devreye bile girmedi
    Eski günler geride kaldı gökhanım ileriye bakalımmm

  6. #6
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuncayakyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    giriyodu ama etkili değildi yine çok zor duruyodu.Şimdiki yeni sistemde abs gerek kalmıyor bile gerçekten çok fark etti.
    Bende buna dikkat cekmek istiyorum zaten. ABS aracin daha kisa mesafede durmasini saglamaz, sadece panik fren aninda araciniza yon verebilmenizi saglar.

    Onceki hali ile aracinizin fren gucu disklerinizi kitlemeye yetiyorduysa, su an aracinizin durus mesafesinin kisalmasi tamamen kullanici ile ilgili olabilir zira dogru kullanimda standart halide su anki hali ile ayni mesafede durabilecek potansiyele sahiptir.

    Ne fark olur buyuk disk ve farkli kaliperde? frene basildigi andaki ilk hissiyat degisir, ard arda yapilan frenlerde elde edilen fren mesafesi tutarliligi artar, limit fren yapmak daha kolay hale gelir kisaca kullanim kolayligi saglar.

    Bahsettiginiz duvara carpmis gibi hissi tamamen bunlarla ilgili, yoksa standart sistemlede dogru limit frende ayni mesafede durabilirsiniz
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  7. #7
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yoksa standart sistemlede dogru limit frende ayni mesafede durabilirsiniz
    çok doğru söyledikleriniz fakat bu araç standart fren ile doğru limit anlamaz önünüze ne çıkarsa ezer geçersiniz bunda çok ciddiyim yoksa disk büyütmeye kaliper büyütmeye uğraşmazdım.Otobanda yada müsait bir yolda basabildiğiniz kadar basın çünkü tali yol yok kasis yok fazla girintili viraj yok önünüzü görebiliyosunuz dolayısı ile durabileceğinizden eminsiniz bunda sorun yok..zaten duramayacağınız yolda basmassınız herhalde doğal olarak

    fakattt şehir içinde durum çok farklı ışıkta durmayanlarmı dersiniz,tali yoldan zort diye çıkanlarmı dersiniz,okul talebelerinin bilinçsizce yola atlaması,önünüzdeki aracın ani fren yapması,kedi/köpek çıkması,v.s örnekler verilebilir....işte bu araç standart fren sistemi ile yazdığım bu örneklerden birine denk gelirse sürücünün vay haline allah göstermesin sonucu %90 ölümle neticelenir.Çünkü kullanmış yaşamış ve kıl payı yırtmış biriyim bu yüzden rahat konuşabiliyorum.İmkan varsa arkadaşlara tavsiyem muhakkak bu sistem değişmeli diyorum...

  8. #8
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizim araclarin kronik sorunu yuksek hizda birkac kez sert fren yaptigimda resmen balatalar sisiyordu ve dip frende durmamasi haricinde abs bile devreye girmiyordu. bir gun makinenin balatalari sismis yine sti ile roll deyiz az kalsin sti i hb yapacaktim giselerde )

  9. #9
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gökhan sen hala sti,astra turbo,type-r videolarını cd ortamında gönderecektin bana ne oldu bizim cd??? iki sene oldu ikiiii...burada hatırlatayımda bu sözünü belki işe yarar
    Bu arada tanıştırayım gökhan(PriSoner), benim aracın benden önceki sahibi olur.Avatarındaki araç da, benim aracın kızlık hali

  10. #10
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Su erkegin beynini duzeltte yurusun bari not turbo gsi i duzeltelim astra gsi dedim videolari yayinlamama sozu verirsen gonderirim arac sahipleri degerli dostlarim senin gibi.

  11. #11
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su erkegin beynini duzeltte yurusun bari not turbo gsi i duzeltelim astra gsi dedim videolari yayinlamama sozu verirsen gonderirim arac sahipleri degerli dostlarim senin gibi.
    araba yürüyor gökhanım sıkıntı yok oem beyinle alınabilecek en iyi değer de şuanda tabiki ms farklı olur ama hele bir yaz gelsin bakalım erkut'a teslim edecem zaten...
    videoları yayınlayacam mı dedik sana sanki söz istiyosun töbe töbe şaka şaka yayınlamam hadi gönder şu cd yi artık bea..

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elinize sağlık. Güzel bir çözüm olmuş.

    Ama merkez demişsiniz hep. Kaliperi kastediyorsunuz sanırım merkez derken? Fren merkezini değil? Doğru mudur?

    Anladığım kadarıyla 620ti kaliperlerini, balatalarını ve 800 disklerini 4x100'e delerek kullandınız.

    Konuyu toparlayıp şu şekle uygun hale getirirseniz DIY kısmına taşıyalım;

    http://www.techturkey.com/forum/do-i...acmayiniz.html
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel olmuş bravooo

  14. #14
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık. Güzel bir çözüm olmuş.

    Ama merkez demişsiniz hep. Kaliperi kastediyorsunuz sanırım merkez derken? Fren merkezini değil? Doğru mudur?

    Anladığım kadarıyla 620ti kaliperlerini, balatalarını ve 800 disklerini 4x100'e delerek kullandınız.

    Konuyu toparlayıp şu şekle uygun hale getirirseniz DIY kısmına taşıyalım;

    http://www.techturkey.com/forum/do-i...acmayiniz.html
    evet kaliper demek istedim merkez demiyorum aslında ama uygulamayı yaptırdığım servis kaliperlere merkez diyor bende onlardan etkilenmiş olabilirim Konudaki merkez kelimelerini kaliper e çevireyim hemen düzelteyim o zaman...Taşıma işine gelince müsait olduğumda düzeltmeye çalışayım ve size bitirdiğimde bilgi vereyim. sevinirim taşıma olayına çünkü bu uygulama çok faydalı bir proje aslında bu araçları kullananlar için..
    Tşk ederim...

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bence iyi olmuştur, daha düşük güçlerdeki motorlu versiyonlarında da bu fren tertibatı mevcuttu sanıyorum. sormak istediğim şey 800 kaliperleri tek pistonlu mu yine? (fotolardan tam seçemedim ama sanırım öyle)

  16. #16
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence iyi olmuştur, daha düşük güçlerdeki motorlu versiyonlarında da bu fren tertibatı mevcuttu sanıyorum. sormak istediğim şey 800 kaliperleri tek pistonlu mu yine? (fotolardan tam seçemedim ama sanırım öyle)
    Evet ama piston büyük yeterli yani...

  17. #17
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gökhan bekliyorum reis...

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin de düzenlemeniz sonrası konuyu DIY kısmına taşıdım. Burada daha yararlı olur düşüncesindeyim. Üyelerden ricam Teşekkür butonunu da kullanmalarıdır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elinize sağlık güzel olmuş.
    Bence 220T ya yapılacak ilk modifiye zaten frenleri güçlendirmek olmalı.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •